quote:
Op woensdag 18 mei 2011 20:29 schreef Greys het volgende:[..]
Dit dus, niet op dat soort reacties reageren.
Twinkle,
probeer eens een maandje (of twee) een Feliway stekker. Bij sommige katten doet dat wonderen (en bij sommigen haalt het niets uit, maar het schaadt sowieso niet). Google er maar eens op. Soms geeft dat ze nét wat meer rust

ik heb thuis 4 poezen en 1 kater... altijd heel lief met elkaar...
totdat onze enige kater besloot om kikkers te gaan eten en er doodziek van was..
hij moest naar de dierenarts voor een prikkie en kreeg een tijdelijk speciaal menu.
toen ik thuis kwam met hem van de arts rook hij natuurlijk naar ''vreemd'' dus de andere 4 poezen begonnen hem te jennen..
heel zielig want hij kon niet van zich afslaan
het schijnt dat als er rare/onnatuurlijke/onverwachte dingen gebeuren waardoor het lijkt alsof er een 'vreemd is geweest ofzo dat de rangorde opnieuw moet worden gemaakt.
dit is heel natuurlijk, eeuwen oud. dus mijn katten gingen onderling een soort van uitvechten wie op welke plek kwam te staan.
aangezien de kater niet van zich af kon slaan omdat hij te zwak was, bleef ik bij hem zitten als hij zn rijst met gekookte vis kreeg zodat hij rustig kon eten.. de rest kreeg last van jaloezie..
de kater begon in huis te plassen uit angst of verzet geen idee...
wist me geen raad meer en hoe meer ik me bemoeide (omdat ik me ook niet gerust voelde door hun) hoe erger ik het maakte
toen kreeg ik advies om de feliway verdamper te kopen omdat die hormonen afgeeft die een moederkat ook afgeeft bij kittens.. schijnt rustgevend te zijn.
ook had ik er een spray van gekocht die ik op de plekken spoot waar de kater plaste..
binnen enkele dagen was er zowaar al succes!
de rangorde werd weer zoals vanouds en na een week kreeg onze kater alweer likjes en kopjes van de anderen
de verdamper kost wel een paar tientjes maar het is het ZO ontzettend waard!
ik gebruik de verdamper nu alleen nog voor als we op vakantie gaan en ik heb hem ook gebruikt toen we nieuwe meubels kregen.