Je moet inderdaad wel even de 'handleiding' lezen. Ook moet je een flink incasseringsvermogen hebben. Maar dan heb je wel een relatie met iemand welke absoluut niet saai is.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:19 schreef Juspol het volgende:
Borderliners kiezen exact mensen die ze gebruiken kunnen. Hebben ze een neus voor.En andersom kunnen omstanders het niet zien aan de buitenkant van borderliners wie ze voor zich hebben dikwijls. Behalve zij die het weten. Denk maar eens na, ouders weten het donders goed vaak. Omdat kind in behandeling is. En..verzwijgen zelfs tegen nieuwe partners of aan te dienen partners van hun kind wat zo iemand doet in handel en wandel. Dat soort ellende zie je in die gezinssystemen, waar verschuiling hoogtij viert en bedrog en liegen.
M.a.w. dat soort relaties krijgen omstanders of kregen de schuld die er zowiezo niet is, aangezien een borderliner ter plekke even schuld gaat verzinnen.
Vroeger noemden ze het hysterische psychopathie.
Ernstig geestesgestoord. Zi geen systematiek in hooguit die van borderliners, en hun kenmerken.
Die genoemd zijn in die dsm, doch er kunnen er nog wel een aantal bij. W.o. zeker manipulatie (bedrog en liegen), etc.
Dus je verandert de omgeving, en poef weg stoornis?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef Strugglemaster het volgende:
Al die bullshit over persoonlijkheidsstoornissen. Wie niet goed kan functioneren in deze maatschappij waarvan je onderdeel uit moet maken, kom maar in de psychiatrie terecht met medicatie en alles. Niemand die denkt dat de stoornis misschien niet bij de persoon ligt, maar bij de omgeving.
Je bent zowel een borderliner als een mens.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:21 schreef lugiz het volgende:
O ja en nog iets. Waarom zou er geen chemie kunnen zijn? Iemand is in de 1e plaats een persoon en daar komt borderline bij. Je bent een mens (verbazingwekkend he) en geen borderliner!
Stromanquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus je verandert de omgeving, en poef weg stoornis?
![]()
Je bent in de 1e plaats een mens en daarbij heb je borderline.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je bent zowel een borderliner als een mens.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je bent zowel een borderliner als een mens.
Kenmerken hebben van is niet hetzelfde als het hebben van.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tijd dat de anti-psychiatrie weer eens opkomt.
Het labeltjes plakken is 9 van de 10 keer ook maar een zwaktebod. Iedereen heeft kenmerken van een of meerdere persoonlijkheidsstoornissen.
Aangezien een persoonlijkheidsstoornis grotendeels je persoonlijkheid omvat en waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan, kan je wel stellen dat je een borderliner bent denk ik. Maar dat heb je ook bij autisme. Sommige autisten noemen zichzelf autist, anderen zeggen 'ik heb autisme'.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:38 schreef lugiz het volgende:
[..]
Je bent in de 1e plaats een mens en daarbij heb je borderline.
Zeg dat tegen alle label-fetisjisten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kenmerken hebben van is niet hetzelfde als het hebben van.
Ooit iemand leren kennen met borderline of autisme? En dan bedoel ik echt leren kennen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Aangezien een persoonlijkheidsstoornis grotendeels je persoonlijkheid omvat en waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan, kan je wel stellen dat je een borderliner bent denk ik. Maar dat heb je ook bij autisme. Sommige autisten noemen zichzelf autist, anderen zeggen 'ik heb autisme'.
Als autist word je wel geboren. En ik ken wel mensen met borderline of autisme en er zit wel verschil tussen de ene en de andere autist qua benadering van hun afwijking. De een ziet het als iets wat ze zijn, de ander als iets wat ze hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:36 schreef lugiz het volgende:
[..]
Ooit iemand leren kennen met borderline of autisme? En dan bedoel ik echt leren kennen?
Ook al is het een persoonlijkheidsstoornis het is niet je karakter. Zo word je ook niet als borderliner geboren. Je wordt als mens geboren met een eigen karakter en later kun je borderline krijgen. Dus die theorie gaat niet helemaal op.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:25 schreef Strugglemaster het volgende:
Al die bullshit over persoonlijkheidsstoornissen. Wie niet goed kan functioneren in deze maatschappij waarvan je onderdeel uit moet maken, kom maar in de psychiatrie terecht met medicatie en alles. Niemand die denkt dat de stoornis misschien niet bij de persoon ligt, maar bij de omgeving.
Kun je daar een voorbeeld voor noemen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:24 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Stroman![]()
Ik zeg enkel dat hetgeen in deze maatschappij zo relevant en belemmerend (of wat dan ook) is dat het als stoornis gekenschetst wordt, in andere omstandigheden helemaal geen last hoeft te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |