Bij een bedrijfsongeval moet het bedrijf van verdomd goede huize komen om aan te tonen dat ze niet schadeplichtig zijn, en als ze schadeplichtig zijn, dan zijn ze ook voor alles schadeplichtig (inclusief hetgeen je verzekering uitkeert, de verzekering zou het op ze kunnen verhalen namelijk - verzekeringen vragen ook wel eens aan te geven of bepaalde kosten op derden verhaald kunnen worden), ook toekomstig te maken kosten e.d. en vergis je daar niet in, voortanden hebben de neiging dat je ze elke paar jaar weer overnieuw kunt doen als ze afgebroken zijn.
Zou eens langs een juridisch loket gaan eigenlijk (die kunnen dan gelijk kijken of je inkomsten je in aanmerking brengen voor een toevoeging, en hoe 1 en ander precies zit), wel even daargelaten dat 1 en ander misschien niet handig is t.a.v. je huidige werkgever en baanbehoud.
Echter, zo iets verjaart pas na 5 jaar dus je hebt wel even de tijd. Vanuit dat oogpunt zou je nu eigenlijk heeeeeeeeeeel goed moeten documenteren, heel veel foto's, schriftelijke verklaringen, opschrijven wie getuigen waren enzovoorts, want mocht je over een paar jaar daar weg zijn als werknemer en alsnog duizenden euro's aan schade hebben ivm gebitsproblemen en dat willen verhalen, dan kan ik me er zo 1 en ander bij voorstellen dat het van pas komt.