abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96995025
Beste WGRers,

Graag zou ik jullie om wat advies vragen, hopelijk kan hier iemand me verder op weg helpen.

Tijdens zijn werk bij het lossen van een busje heeft mijn broertje een deel van zijn beide voortanden verloren. Na een bezoek aan de noodtandarts zijn de tanden aangevuld, maar er gaan nog wel de nodige controles overheen om te kijken of de tandzenuw nog in orde is. Daarnaast zullen de tanden waarschijnlijk plaatjes of facings moeten krijgen.

De noodtandarts heeft inmiddels zijn rekening ingediend via mijn broertjes zorgverzekering. Bij navraag bij het bedrijf wordt er gezegd dat hij eerst alle rekeningen bij zijn eigen zorgverzekering moet indienen, en ze 'dan wel kijken hoe het zit met de rest van de kosten.' Nu is het zo dat hij verzekerd is voor 3 consulten, en waarschijnlijk zijn eigen bijdrage kwijt is door het maken van foto's etc. Hij is niet aanvullend verzekerd.

Hoe verloopt zoiets normaal gesproken, en kan mijn broertje vragen om zijn 3 consulten en zijn eigen bijdrage te vergoeden? Hoe zou het zitten met toekomstige kosten, zoals het plaatsen van de facings of een nieuwe tand als de wortel toch beschadigd lijkt te zijn?
pi_96995217
lijkt mij gewoon een bedrijfsongeval en hoort de werkgever daarvoor op te draaien
pi_96997252
Bij een bedrijfsongeval moet het bedrijf van verdomd goede huize komen om aan te tonen dat ze niet schadeplichtig zijn, en als ze schadeplichtig zijn, dan zijn ze ook voor alles schadeplichtig (inclusief hetgeen je verzekering uitkeert, de verzekering zou het op ze kunnen verhalen namelijk - verzekeringen vragen ook wel eens aan te geven of bepaalde kosten op derden verhaald kunnen worden), ook toekomstig te maken kosten e.d. en vergis je daar niet in, voortanden hebben de neiging dat je ze elke paar jaar weer overnieuw kunt doen als ze afgebroken zijn.
Zou eens langs een juridisch loket gaan eigenlijk (die kunnen dan gelijk kijken of je inkomsten je in aanmerking brengen voor een toevoeging, en hoe 1 en ander precies zit), wel even daargelaten dat 1 en ander misschien niet handig is t.a.v. je huidige werkgever en baanbehoud.

Echter, zo iets verjaart pas na 5 jaar dus je hebt wel even de tijd. Vanuit dat oogpunt zou je nu eigenlijk heeeeeeeeeeel goed moeten documenteren, heel veel foto's, schriftelijke verklaringen, opschrijven wie getuigen waren enzovoorts, want mocht je over een paar jaar daar weg zijn als werknemer en alsnog duizenden euro's aan schade hebben ivm gebitsproblemen en dat willen verhalen, dan kan ik me er zo 1 en ander bij voorstellen dat het van pas komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')