abonnement Unibet Coolblue
pi_96989480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:29 schreef trollie67 het volgende:

[..]

jaaa....die keulse biertjuhs.........ik drink nooit in de week,want ben 6 dagen met werk in het verkeer,en de zevende dag dus te moe,hahahaha,maar nu ga ik er ff van nemen :9~ plus duitse boodschappen uiteraard...duits brood en de duitse chips blijf ik alltijd missen,en de mettworst :9~
Oehhh ja duitse broodjes en dat beleg...zalig :9~
pi_96989557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:27 schreef trollie67 het volgende:

[..]

heyy lieve margriet...nu en dan op visite wel...maar ik zou er nooit meer willen wonen :)
heb er heel vroege herinneringen aan uit prille jeugd. Die stad was een puinhoop toen! Daarna gingen we naar Drachenfels,,,, was 3 jaar ongeveer,
pi_96989590
Duits Aufschnitt is lekker! Reibekuchen ook lekker hahaha!
pi_96989608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:33 schreef MargrietV het volgende:
Duits Aufschnitt is lekker! Reibekuchen ook lekker hahaha!
Reibekuchen heeft me schoonmoeder het ook altijd over..
pi_96989662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:33 schreef Blackprinces het volgende:

[..]

Reibekuchen heeft me schoonmoeder het ook altijd over..
Kan je zelf maken.... Rauwe aardappels raspen,,, etc,,, Wat ik niet lekker vind is Knödel. Had Duitse schoonmoeder, vreselijk mens, maar ze maakte voor haar zoon regelmatige Reibekuchen,
pi_96989712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:35 schreef MargrietV het volgende:

[..]

Kan je zelf maken.... Rauwe aardappels raspen,,, etc,,, Wat ik niet lekker vind is Knödel. Had Duitse schoonmoeder, vreselijk mens, maar ze maakte voor haar zoon regelmatige Reibekuchen,
Ja klopt kan je zelf maken, maar heb ooit eens in keulen in een restaurantje gegeten...echt grootmoeders recept ofzo :9~ :9~ :9~ Ik plofte zowat maar wat heb ik daar lekker gegeten zeg...
pi_96989745
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:36 schreef Blackprinces het volgende:

[..]

Ja klopt kan je zelf maken, maar heb ooit eens in keulen in een restaurantje gegeten...echt grootmoeders recept ofzo :9~ :9~ :9~ Ik plofte zowat maar wat heb ik daar lekker gegeten zeg...
Is ook lekker! Zal het zeker in Berlijn eten hahaha.
pi_96989767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:33 schreef Blackprinces het volgende:

[..]

Reibekuchen heeft me schoonmoeder het ook altijd over..
ik kan je het echte kulse recept geven als je wilt..ik moet ze hier vaak maken..schoonouders en man zijn er gek op,je kan vlak over de grens kant en klare deeg halen,maar dan moet je wel 2 uien en nootmuskaat erbij doen
pi_96989787
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:37 schreef MargrietV het volgende:

[..]

Is ook lekker! Zal het zeker in Berlijn eten hahaha.
Was echt een dame op leeftijd die stond te koken nog...zalig
*** Gaat eens even bedenken wanneer ik er terug kan gaan ***
pi_96989829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:33 schreef MargrietV het volgende:
Duits Aufschnitt is lekker! Reibekuchen ook lekker hahaha!
dits beleg is te koop in de deka :D schinken en bierworst :)
pi_96989903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:32 schreef MargrietV het volgende:

[..]

heb er heel vroege herinneringen aan uit prille jeugd. Die stad was een puinhoop toen! Daarna gingen we naar Drachenfels,,,, was 3 jaar ongeveer,
drachenfels..dat waren de uitstapjes in me kindertijd..met een ezel naar boven en met een bobslee naar beneden :)
pi_96989916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:40 schreef trollie67 het volgende:

[..]

dits beleg is te koop in de deka :D schinken en bierworst :)
Denk dat we uit Berlijn terugkomen met een lading lekkere dingen! Mijn vriendin gaat daar de KaDeWe afstruinen lol... en ik ga dan in Nespressobar met Madelief koffie leuten en ze belt als ik moet komen kijken hahaha!
pi_96989944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:41 schreef trollie67 het volgende:

[..]

drachenfels..dat waren de uitstapjes in me kindertijd..met een ezel naar boven en met een bobslee naar beneden :)
Zo heb ik het ook gedaan! Was zo leuk!
pi_96990157
reibekuchen..8 stuks
4 tot 6 heel grote aardappelen..kruimig
2 middelgrote uien
2 eieren
peper
zout
snufje nootmuskaat
zonnebloemolie
aarappelen raspen tot sliertjes,uitjes ook
mengen met eieren en kruiden
niet te lang laten staan,dan wordt het waterig
pan op heel hooooog vuur..dat is een fout waar nederlanders de fout ingaan,!!!niet met boter maar zonnebloemolie,een liefst een gietijzeren pan,de koekjes moeten drijfen,dus niet zo maar een lagje olie,maar de pan half vol gieten,op heel hhog vuur,tip:steek een houten pollepel in de olie,als je blaartjes ziet is het goed,bak ze goudbruin en plet ze met een schuimlepel zo dat ze niet te dik worden...je kan ze eten met appelmoes,suiker en stroop,of gewoon lekker op een broodje en naturel
pi_96990237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:47 schreef trollie67 het volgende:
reibekuchen..8 stuks
4 tot 6 heel grote aardappelen..kruimig
2 middelgrote uien
2 eieren
peper
zout
snufje nootmuskaat
zonnebloemolie
aarappelen raspen tot sliertjes,uitjes ook
mengen met eieren en kruiden
niet te lang laten staan,dan wordt het waterig
pan op heel hooooog vuur..dat is een fout waar nederlanders de fout ingaan,!!!niet met boter maar zonnebloemolie,een liefst een gietijzeren pan,de koekjes moeten drijfen,dus niet zo maar een lagje olie,maar de pan half vol gieten,op heel hhog vuur,tip:steek een houten pollepel in de olie,als je blaartjes ziet is het goed,bak ze goudbruin en plet ze met een schuimlepel zo dat ze niet te dik worden...je kan ze eten met appelmoes,suiker en stroop,of gewoon lekker op een broodje en naturel
dat is dus recept ook van mijn schoonmoeder!
pi_96990298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef MargrietV het volgende:

[..]

dat is dus recept ook van mijn schoonmoeder!
:) ik heb het ook van oergrootoma en oma en moeder...mijn oma is 83,mijn moeder 63 en ik 43,en we hanteren het zelfde recept,en mijn mannetje en schoonouders hebben een tik met duitsland en zijn daar heeeel blij mee..hahaha
pi_96990348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:51 schreef trollie67 het volgende:

[..]

:) ik heb het ook van oergrootoma en oma en moeder...mijn oma is 83,mijn moeder 63 en ik 43,en we hanteren het zelfde recept
zo heb ik ook familierecepten, Italiaans en Roemeens Verder ook veel Indonsesische recepten en mijn overleden man kon er zo van genieten! Hem zien eten was elke kookmoeite dik waard!
pi_96990433
Mjam :9~ Wat een lekker eten komt hier langs, krijg er trek van.

Ik was lekker aan het klussen in huis. Vind mezelf heel stoer als ik met de boormachine in de weer ben. Twee keer in een half jaar noodgedwongen verhuizen is niet leuk, maar ik word wel steeds handiger.
pi_96990450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:53 schreef MargrietV het volgende:

[..]

zo heb ik ook familierecepten, Italiaans en Roemeens Verder ook veel Indonsesische recepten en mijn overleden man kon er zo van genieten! Hem zien eten was elke kookmoeite dik waard!
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:51 schreef trollie67 het volgende:

[..]

:) ik heb het ook van oergrootoma en oma en moeder...mijn oma is 83,mijn moeder 63 en ik 43,en we hanteren het zelfde recept
indonesisch is geval voor me lief...die had relatie met een indo van 27 jaar...dus die maakt heerlijke indonesisch eten klaar...en ik ben voor het duitse eten..sauerbraten(zuurvlees,knoedels)en andere dingen..hahahah...leuk is dat,en hij vind het zo lekker
pi_96990467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:55 schreef MartineLongchamp het volgende:
Mjam :9~ Wat een lekker eten komt hier langs, krijg er trek van.

Ik was lekker aan het klussen in huis. Vind mezelf heel stoer als ik met de boormachine in de weer ben. Twee keer in een half jaar noodgedwongen verhuizen is niet leuk, maar ik word wel steeds handiger.
en is het gelukt met lamp ophangen?
pi_96990493
Goede middag
Ik zie allemaal lekkere dingen voorbij komen.
Ik ben half duits dus weet er alles van lekker maar niet goed voor de lijn daar.
pi_96990518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:56 schreef MargrietV het volgende:

[..]

en is het gelukt met lamp ophangen?
Yep lampen opgehangen en aangesloten, dus met boren, pluggen en kroonsteentjes in de weer. Nog wat planken opgehangen. Ben weer tevreden voor vandaag. :)
pi_96990533
Volgens mij was je vleesgerecht gister Rendang... wat ik vaak maak. Ben ook gek op Besengek
dat at ik gister met Nasi Goreng, Mijn man heeft zijn jeugd in Indonesië doorgebracht.
pi_96990549
martine...recept voor reibekuchen voor een persoon
2 aardappelen
1 grote ui
rest het zelfde...let er op dat je de ui kan proeven,dus met kleine aardappelen neem je een meer ,is een heerlijk tussendoortje
pi_96990555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:57 schreef shomila het volgende:
Goede middag
Ik zie allemaal lekkere dingen voorbij komen.
Ik ben half duits dus weet er alles van lekker maar niet goed voor de lijn daar.
Ja ze hebben best vette dingen,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')