ik ben de eeuwige pessimistquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:14 schreef Steve het volgende:
Je hoeft in een relatie niet altijd hetzelfde allebei leuk te vinden. Leuk juist als je allebei een andere smaak hebt, andere dingen leuk vindt. Dat hij bijvoorbeeld naar andere muziek luistert maakt hem niet beter en niet minder dan jou. Dat je interesse in hem hebt is was anders dan dat je jezelf gaat forceren tot bepaalde dingen.
Jezelf veranderen moet je alleen doen als je dat zelft wilt, als je zelf denkt er beter van te worden.
serieuze reactie verdient knuffelquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:15 schreef Forever152 het volgende:
Sommige mensen gaan hun vriend imiteren/kopiëren, omdat ze heel veel van hun vriend houden.
Heb je zelf nog nooit van dat verschijnsel gehoord?
In ieder geval:
Je vriend heeft je gekozen om wie je bent. Hij heeft je niet gekozen om je te veranderen in een kloon van hem. Het is daarnaast juist goed om activiteiten te hebben die je afzonderlijk doet. Natuurlijk, er moeten ook wel gezamenlijke hobby's zijn, maar als jij niet van pop houdt.. blijf dan lekker naar de muziek luisteren waar je wel van houdt! Hetzelfde geldt voor poker: hou je er niet van? maakt toch helemaal niets uit! Dan doet hij die activiteiten maar lekker met zijn vrienden.
Jij hebt andere gemeenschappelijke interesses met hem. Dat kan haas niet anders, want een relatie zonder gemeenschappelijke interesses loopt natuurlijk uit op niets. Denk aan iemand die heel graag buiten is tegenover een ander die daar totaal niet van houdt.
Ik denk juist dat je vriend het op een gegeven moment vervelend gaat vinden als je hem kopieert in wat hij leuk vindt. Dat heb ik in ieder geval wel gemerkt uit eigen ervaringen. Uiteraard mag je wel kennis maken met zijn interesses en mocht je dit leuk vinden, nou cool! weer een gemeenschappelijke interesse er bij. Vind je het niks? Dan laat je het toch lekker zo. Uiteindelijk leid het alleen maar tot irritaties als jij dingen doet tegen ja, in feite je eigen wil, en werkt de relatie ook niet. Want hoe wil je vlinders in je buik krijgen als je de dingen die je me them doet niet leuk vind? (Stel je gaat nu alleen maar pop luisteren en poker spelen). Ik krijg daar geen kriebels van hoor. Zou me dood vervelen na een tijdje als ik iets moest doen met mn vriend wat ik eigenlijk stiekem helemaal niet leuk vind.
Kortom, do not worry. Je vriend vind je leuk om wie je bent. Waarom heeft hij anders een relatie met je?
het is alsof ik MOET en ZAL veranderen ... het is vreemd ... misschien houd ik teveel van hem?quote:
op zich niet zo met vrienden neequote:Op woensdag 18 mei 2011 00:34 schreef Forever152 het volgende:
hmmm, naja dat zou heel goed kunnen, maar denk gewoon aan hetgeen wat ik net tegen je heb gezegd en hou daar aan vast. vraag ook aan je vriend om er op te letten of je niet weer dergelijke neigingen begint te krijgen. zeg dat je het helemaal niet wil maar dat het gewoon vanzelf gaat. dan kan hij je er iig mee helpen :-)
ben wel benieuwd of je het dan met je vrienden ook hebt..?
ik ga nu slapen, ben verrot, ik lees je topic morgen wel weer door en geef daarna wel zonodig weer een reactie
alvast weltrusten!
ik blijf nog wel achter veel van mijn eigen meningen staan, alleen ik krijg zo het gevoel dat ik altijd de dingen die hij leuk vindt haat maar ik weet niet waaromquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:46 schreef cinnamon_M het volgende:
Mm, ik herken wat je zegt wel een beetje. Mijn ervaring is dat je er mee moet oppassen, omdat het risico is dat je straks niet meer weet waar je zélf nu voor staat en wat je zelf vindt. Het wordt ook erg lastig om je eigen grenzen te bewaken als je zo aanpassingsgezind bent. In zekere zin ga je al over je grenzen heen door bijvoorbeeld krampachtig muziek te proberen te waarderen die je eigenlijk bagger vindt. Er is een verschil tussen open staan voor andermans interesses en best een keer naar die muziek te willen luisteren om te kijken of je het echt allemaal bagger vindt (om wellicht te concluderen dat je er gewoon nog steeds niets aan vindt) en bij voorbaat al je eigen mening modelleren naar de zijne. Je verloochent jezelf dan een beetje.
Wat als hij een keer iets doet wat je eigenlijk onacceptabel vindt? Ben je dan nog sterk genoeg om achter je eigen mening te blijven staan, of ga je dan ook proberen het ok gedrag te vinden omdat hij dat ook vindt? Wat als hij een keer boos wordt om iets terwijl je dat normaal gesproken niet terecht zou vinden? Ga je dan ook je mening naar de zijne modelleren tot je het met hem eens bent, en verwoede pogingen doen om het gedrag waar hij boos om werd te veranderen?
Snap je wat ik bedoel? Het is een glijdende schaal en je loopt het risico dat hij je leven gaat bepalen en dat jij niet meer weet waar je zelf staat, of dat je op eierschalen voor hem gaat lopen. Daar ga je je niet happy onder voelen - en de kans bestaat dat hij er ook van gaat balen, omdat hij niet meer ziet wie je bent, waar je voor staat.
Het klinkt een beetje alsof jij heel graag zijn goedkeuring wil - en wat is nu een logischere manier om die goedkeuring te krijgen dan door je bezig te houden met dingen waarvan je weet dat hij ze leuk vindt? Door meningen te geven waarvan je weet dat hij het toffe en goede meningen vindt, omdat het zíjn mening is? Maar uiteindelijk gaat het volgens mij heel averechts werken. Hij vind jou zoals je was toen jullie elkaar leerden kennen waarschijnlijker leuker dan de persoon die je probeert te zijn; hij wil geen relatie met zichzelf. Hij kan je ook bewonderen om dingen waar je juist anders over denkt dan hij. Juist de dingen waarin jullie verschillen zijn de punten waarop je elkaar soms dingen kan leren, nieuwe inzichten kan bieden, etc. Wat heb jij hem nog te bieden als je een kopie van hem wordt? Je wil toch ook van elkaar kunnen leren?
Ik merk dat ik je graag zou willen zeggen wat je moet doen om dit anders aan te pakken, omdat ik het uit mijn verleden herken en het voor mij uiteindelijk niet gewerkt heeft (zelfs voor een situatie heeft gezorgd die me veel pijn heeft gedaan), wil je daarvoor behoeden geloof ikmaar jij bent mij niet en wat eraan ten grondslag ligt zal bij jou anders zijn, dus ook hoe je ermee om moet gaan. Ik hoop dat je er desondanks wat aan hebt
nog eens goed kijken naar het dingetje links bovenquote:Op zondag 22 mei 2011 09:42 schreef keste010 het volgende:
Anno 2011: vriend wil dansen, vriendin wilt niet maar doet het toch om haar vriend een plezier te doen.
Dames en heren, de emancipatie is een feit
meer hoef ik niet te weten!, ga ik nu wat minder proberen te doen danquote:Op zondag 22 mei 2011 09:48 schreef joao het volgende:
uhum, je gaat een beetje over de scheef ja....
Dat werkt beklemmend. Je hoeft niet jouw identiteit te verliezen om samen te zijn. Ik denk niet dat hij op zoek is naar een kloon van zichzelf, maar juist ook op je valt vanwege de verschillen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:32 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
het is alsof ik MOET en ZAL veranderen ... het is vreemd ... misschien houd ik teveel van hem?
Metal, Punkrock etc. hij luistert t' ook maar vooral dance music.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:34 schreef kevin66166 het volgende:
Maar de grote vraag is: wat voorn muziek luister jij dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |