Klinkt wat cliche maar dit zijn de tracks die 4 jaar geleden de Zillion op zijn kop zetten en imho de beste trance tracks ooit.
Marco V. - Tolerance is ook geniaal maar nog te nieuw om een klassieker te zijn.
chicane - saltwater, offshore, sunstroke
Energy 52 - cafe del mar
Rank1 - Airwave
William Orbit - Barber's Adagio for strings
En een aantal nummers van Paul van Dyk
Verder nog nummertjes van sasha, BBE (Seven Days & One Week), Nalin&kane, Ferry Corsten, Tiesto,
Nog een paar: Greece 2000, Madagascar, Orange Theme
Ik zou thuis nog eens moeten kijken, want ik weet zeker dat ik er een aantal vergeten ben.
Vreemd trouwens dat de topic-opener niets meer van zich laat horen...
Absolute nr 1:
Cygnus X - The Orange Theme (Moonman Orange Juice Remix)
En de rest die daar achteraan komt in willekeurige volgorde:
Energy 52 - Cafe del mar
CRW - I feel love
Gouryella - Gouryella
Veracocha - Carte Blanche
Waarom zie ik bij de mensen die bolgens zichzelf 'echt' into trance zijn eigenlijk ook alleen maar dingen die ook onder de categorie TMF-verzamel-cd-trance vallen..?
Ik bedoel, cafe del mar enzo - leuke nummertjes hoor...
Delerium... Christ, Cybertop10 nummers...
U96 - komt zo'n beetje uit de top10 van 10 jaar geleden...
Voor de rest ook alleen maar de Cliche-nedertrance...
(Ferry Corsten ??? Armin van Buuren ??)
Zijn er uberhaupt ook mensen hier wiens 'insider underground'-smaak *niet* uit de FreeRecordShop komt ?
Om eens wat te roepen dan maar..
System 7,(Dus niet die System-F meuk van Mr.Corsten)
Blue Planet Corporation,
Simon Posford,
Message from God (MFG),
Growling Mad Scientists,
Man with no name,
Necton,
and so on and so forth...
Niet om een flamewar te starten ofzo, maar het viel me gewoon op dat alle 'kenners' zo'n beetje gewoon de populaire verzamel-cd's opnoemen..
(Of de lineup van hun laatste ID&T feest - wat ik zo'n beetje hetzelfde vind )
Nog zoiets wat me opvalt in nederland is dat er geen echte electronische muziek scene is - in *bijna* elke club wordt zo'n beetje dezelfde bagger gedraaid;
club-house, commercie-trance en een hoop van beide die ze voor 't gemak even anders noemen (hardhouse-avond, techno-avond, roep het maar - avond ... maar ondertussen draaien ze op die avonden nog steeds dezelfde meuk)
Kijk naar de UK, Israel ofzo - daar wordt die zooi *ook* gedraaid maar ze hebben er ook veel andere stijlen naast - goa-parties, ambient-parties, psychedelic-house parties etc... Die zijn in nederland zwaar ondervertegenwoordigd.
Afgelopen jaar DanceValley maakte het echt niet uit in welke tent je ging dansen - allemaal dezelfde stijl op de breakbeat-tent na....
Ik ben gewoon voor meer diversiteit in de muziek & feesten, dan kunnen mensen ook weer's kennismaken met muziek(stijlen?) die ze anders nooit horen.
samen met the Rebel mij ervan overtuigd dat house leuker is dan metal
quote:Dat komt denk ik ook door de stijl van de Hollandse DJ's.
Op dinsdag 25 juni 2002 15:09 schreef L.Denninger het volgende:
Kijk naar de UK, Israel ofzo - daar wordt die zooi *ook* gedraaid maar ze hebben er ook veel andere stijlen naast - goa-parties, ambient-parties, psychedelic-house parties etc... Die zijn in nederland zwaar ondervertegenwoordigd.Afgelopen jaar DanceValley maakte het echt niet uit in welke tent je ging dansen - allemaal dezelfde stijl op de breakbeat-tent na....
Ik ben gewoon voor meer diversiteit in de muziek & feesten, dan kunnen mensen ook weer's kennismaken met muziek(stijlen?) die ze anders nooit horen.
Lounge met Goa vergelijken is zo'n beetje hetzelfde als zeggen dat Napalm Death ofzo zwijmel-muziek is
Probeer 's wat Hallucinogen,Astral Projection of Man With No Name - dat knalt als een bezetene!
quote:stoer wel
Op donderdag 20 juni 2002 19:45 schreef FlowDesign het volgende:
Staat op mijn Trance Energy CD van
de allereerste Trance Energy die gehouden werd. Was in Eindhoven, was ik dus bij
en voor de rest van uw replieken : ZIELIG
niks as negatieve commentaar , schandalig.
in eender welke volgorde
tiesto lethal industry (ja ik weet het nog geen jaar uit EN DAN ??? zalig lied)
Push - Universal Nation
Miro - Purple Moon
Grooveyard - Mary Go Wild
Energy 52 - Cafe del Mar
...
[Dit bericht is gewijzigd door djcookie op 26-06-2002 00:18]
quote:Jakatta? American Dream of American Booty
Op donderdag 20 juni 2002 19:52 schreef drago het volgende:
Jakatta - American Dream vind ik heel goed.. maar da's niet echt trance, alhoewel er vast wel een trance remix van is...
Met Cafe Del Mar en For An Angel van Paul Van Dyk ben ik het eens. En daar wil ik dan nog "Drop It" van Scoop aan toevoegen. Dat is gewoon een lekker nummer, ik kan er niets aan doen.
En Goa is , want het is Israelisch.
Maar 't wordt idd ook wel Israelien trance genoemd aangezien er veel Goa-style muziek uit Israel kwam/komt;
maar er komt net zo goed veel vette goa uit de UK, Scandinavie, Duitsland...
Goa- en Israelien Trance zijn dus meer stijlbenamingen dan locatie-gebonden...
En nog even voor DJCookie :
quote:Waarom ? Is een forum er niet voor om je mening te delen en er een zinnige conversatie / discussie over te voeren ?
en voor de rest van uw replieken : ZIELIGniks as negatieve commentaar , schandalig.
(In random order)
Blue Planet Corportation - "Alidade"
Astral Projection - "Dancing Galaxy" (en de "Ambient Galaxy" live-uitvoering, maar die's lekker rustig )
Astral Projection - "Mahadeva"
CHI-a.d. - "The ocean also dreams"
Eat static - "Contact..."
Hallucinogen - "Snarling Black Mable - the remix"
Hallucinogen - "LSD"
Juno Reactor - vanalles, maar 't is niet echt trance alleen..
Verder Man with No Name, Necton, Infected Mushroom, Ololiuqui, Raja Ram, System 7, Mittelstandskinder Ohne Strom, Hux Flux.... en ga zo nog maar een tijdje door
Als er een liedje zijn tijd ver vooruit was...
en neej, ik ben geen echte kenner, maar daar werd geloof ik ook niet om gevraagd...
quote:'LOL'
Op dinsdag 25 juni 2002 13:04 schreef FlowDesign het volgende:Vreemd trouwens dat de topic-opener niets meer van zich laat horen...
quote:true true, heb ik nog op single toen gekocht, zette 'm toen voor de eerste keer thuis op en zelfs mn vader vond 'm goed
Op woensdag 26 juni 2002 00:32 schreef motown het volgende:
En daar wil ik dan nog "Drop It" van Scoop aan toevoegen. Dat is gewoon een lekker nummer, ik kan er niets aan doen.
Maar die Junk Project is inderdaad
1 Chicane - Saltwater
2 Cygnus X - Superstring (Rank 1 remix)
3 solar stone - seven cities
4 Amin - Communication
5 delerium - innocente (dj tiesto remix)
6 Apoptygma Berzerk - KS (Ferry Corsten Remix)
7 Loop Control - Execptionally Beautiful.
8 Delerium - Silence (Dj Tiesto remix)
9 Rank 1 - Airwave
10 Ayla- chi mai(watergate)
Ik vind er dus echt NIKS aan...dan flight 643...das pas lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |