quote:
Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef chocolateguy het volgende:[..]
Ik weet eigenlijk helemaal niet wie mijn huisarts is en hoe ik daar in contact mee zou kunnen komen en of ik het wel eens kan. Hoe gaat dat eigenlijk en belt de huisarts dan niet naar je huidige verzorgers om het hun het probleem te overleggen?
Het lijkt me erg eng om zon gesprek met een huisarts aan te gaan omdat ik black-outs krijg in zulke gesprekken en dan niets meer weet te zeggen. Het zelfde probleem had ik laatst ook bij mijn intheek gesprek voor mijn opvolgende school en mijn kans om aangenomen te worden op die school is dus ook laag.
Ik denk dat het nu verstandig is om op bed te gaan. Deze week is examen week en moet vroeg opstaan.
Nee, dat mag een huisarts niet doen zonder jouw toestemming.
Hoe je bij je huisarts terecht komt? gewoon bellen voor een afspraak. En nogmaals, ik begrijp heel goed dat je het hartstikke eng vindt ,maar vergeet niet dat die man of vrouw heel vaak mensen op spreekuur krijgt die zich hetzelfde voelen. Een huisarts hoort je altijd serieus te nemen. Ben je bang dat je dichtklapt, schrijf dan vantevoren op een briefje wat je wilt zeggen in elk geval. Zeg aan het begin van het gesprek dat je het heel eng vindt.
Wees niet bang om te huilen, een huisarts ziet echt wel meer tranen. Ook van mensen van wie jij het niet verwacht, volwassen mannen huilen daar ook.