Geld wel, vrienden ook wel maar niemand die echt om de hoek woont.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:13 schreef Adelante het volgende:
Heb je geld of vrienden voor een uitlaatservice tijdens je werk?
Omdat ie zo leuk isquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:42 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik weet ook niet waarom die foto geplaatst werd![]()
Dan kan je beter een kat nemen (of twee). Die redden zich wel. Maar een hond? Nee, zou ik ook niet doen. Tenzij je (zoals een collega van mij) de hond een deel van de tijd laat ophalen door een oppas. Er schijnen best veel mensen te zijn die dat als (zwart betaald) baantje erbij doen: soort van hondendagverblijf. De hond van mijn collega gaat er twee dagen per week heen. En hij geniet zich suf (wandelen, zwemmen, naar het bos, met andere honden spelen, etc).quote:Maar goed...een puppy kan sowieso niet, volwassen hond kan je dat ook niet aandoen vind ik. Als het nou 1x gebeurd oke..maar zo vaak, neuh.
Denk dat de tijd gelijk is aan een hond ,als je het goed doet .quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Neem 2 lieve konijntjes dan, was gisteren nog op het nieuws dat die slecht nieuwe baasjes vinden
Die mag je ook niet zo lang in een kooi stoppen, zegt men.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Neem 2 lieve konijntjes dan, was gisteren nog op het nieuws dat die slecht nieuwe baasjes vinden
Dat konijn was al ziek toen ik 'm kreeg, al was dat niet direct duidelijk. Ik kreeg 'm op een zaterdagmiddag en zondagavond was hij dood. Niet omdat ik vergeten was om 'm water te geven of zo, maar omdat hij zondagmiddag ernstige diarree kreeg. Op maandagmorgen zou ik langs de dierenarts gaan, maar met een dood konijn naar de dierenarts heeft niet zoveel zin.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:02 schreef Lienekien het volgende:
Als ik me niet vergis heeft deze user in een vorige incarnatie op dit forum al eens een konijn gehad en dat was geen succes.
Als ik kijk naar mjn eigen honden (ik loop gemiddeld 2,5 uur per dag) liggen ze in huis zo goed als altijd te slapen. lopen af en toe een rondje, spelen wat met hun kong of grote bal en gaan weer slapen. Als je ze genoeg beweging geeft gaan ze zich echt niet vervelen....quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:11 schreef Novem het volgende:
Volgens mij gaat het niet alleen om hoeveel de hond wordt uitgelaten, maar ook om het sociale aspect. Zo'n hond zit toch maar de hele dag naar de muur te staren.
Hoewel het me ook niet gezond lijkt om 9 uur lang plas/poep op te houden e.d.
Oude denkwijze?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:43 schreef afterburner het volgende:
Een band is zo gemaakt, althans als de herplaatser of asielhond niet een te grote rugzak heeft. Weekend erop uit met zijn 2e en je ben al een heel eind! (geld niet voor alle rassen...). Een pup kan zowiezo niet, die hebben veel aandacht nodig. Maar een hond van 3 jaar oud of ouder moet prima kunnen.
Een echt pittbull of stafford is geen roedeldier, maar ok 90% van de rassen zullen wel onder die "oude" denkwijze passen.
Misschien handig om te weten wat voor ras Seven in gedachte had, want met een gemiddele keffer is het idd niet aan te raden die zolang alleen te laten, die zullen weg kwijnen.
Komt me bekend voor... Als je een (jong) konijn hebt, en dat beestje gaat dan ineens op andere brokken kun je haast met zekerheid rekenen op diarree met uiteindelijk uitdrogings verschijnselen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:12 schreef Seven. het volgende:
OK OK, een hondje gaat écht niet.. Jammer.
[..]
Dat konijn was al ziek toen ik 'm kreeg, al was dat niet direct duidelijk. Ik kreeg 'm op een zaterdagmiddag en zondagavond was hij dood. Niet omdat ik vergeten was om 'm water te geven of zo, maar omdat hij zondagmiddag ernstige diarree kreeg. Op maandagmorgen zou ik langs de dierenarts gaan, maar met een dood konijn naar de dierenarts heeft niet zoveel zin.
Ja, een hond is een afstammeling van de wolf en een wolf is een roedeldier. Een wolf is geen roedeldier in de vrije natuur, een wolf gaat zich zo gedragen in gevangenschap (kan helaas het onderzoek zo snel niet vinden, anders had ik je de bron gegeven). Daarnaast zijn de honden van tegenwoordig zover van wolven af gaan staan, dat je ze er niet meer mee kunt vergelijken. Zeg nu zelf vind jij een tekel / chiwawah (ik weet het verkeerd geschreven) of andere kleine keffer nog vergelijkbaar aan een wolf? Heb genoeg rassen ervaren die echt niet als roedel kunnen leven.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |