abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:41:11 #1
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96940122
Ik vraag me af hoeveel mensen welke vakken hebben laten vallen en met welke reden.
Ik had voor een EM-profiel gekozen met alle talen, eco, m&o en geschiedenis omdat ik dat het meest interssante vond (en logische profielvakken).
Maar nu denk ik van: Goh, waarom heb ik aardrijkskunde laten vallen? :{ Ik haalde altijd >9 met topografie, dingen als hoe de ontwikkeling van de steden in elkaar zit en dergelijke.
Natuurkunde vond ik ook wel tof.

Hoe zit het bij jullie?
Feyenoord Rotterdam
pi_96940443
Alles behalve Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, Economie en Geschiedenis.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:51:58 #3
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_96940576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:49 schreef HSG het volgende:
Alles behalve Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, Economie en Geschiedenis.
Zo weinig vakken? Kan dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 17-05-2011 14:52:11 ]
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:53:51 #4
87694 Robin__
letitredno
pi_96940655
duits, frans :+ zodra het kon

En uiteindelijk wel examen biologie gedaan maar geen economie..

Achteraf vind ik dat best jammer aangezien ik me nu toch wel realiseer dat zulke dingen best handig kunnen zijn. Geschiedenis is ook zoiets wat me toen werkelijk niets interesseerde (volgens mij wel examen gedaan) maar waarvan ik het nu jammer vind dat ik er niet meer van weet.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:54:39 #5
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96940685
Alles behalve Nederlands, Engels, Biologie, Geschiedenis, Duits, nog een vak waar ik niet op kan komen, en als extra vak Tekenen :P
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:55:11 #6
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96940707
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:51 schreef o.us het volgende:

[..]

Mavo, vermoedelijk. Voor Mavo moest je 6 vakken kiezen en optioneel een 7e.
pi_96940810
alles behalve nederlands, engels, duits, wiskunde B, natuurkunde en scheikunde ( HAVO )
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:59:04 #8
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_96940849
Mocht je op de Havo ook zoveel laten vallen joh? Dan zat ik zeker net op de grens met die Tweede Fase?
pi_96940901
ja ik zat net een paar jaar voor de 2de fase
pi_96941061
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:51 schreef o.us het volgende:

[..]

Jup, ik zat in de klas die als laatst de MAVO deed. We moesten 6 vakken kiezen voor de eindexamen. Daarna bestond de MAVO niet meer ivm het VMBO.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_96941212
Geschiedenis, handenarbeid, economie, frans en duits.
Ik had nog over: Engels, Nederlands, scheikunde, natuurkunde, biologie, wiskunde, informatica.
pi_96941450
Ik had het pretpakket C&M, dus geen gedoe meer met scheikunde e.d. die vakken vond ik altijd een ramp en was dus blij dat ik die kon laten vallen.

Vakken die ik wel had waren Nederlands, Engels, Duits12, geschiedenis, wiskunde A1 (waar ik geen examen voor hoefde te doen :P), handvaardigheid ( :') ) en als extra vak informatica.

Ik geloof dat dat het was, inmiddels weer 7 jaar geleden dat ik examen heb gedaan.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_96941608
Enkel Frans en Latijn. Waarom? Ik kwam nooit verder dan "Je ne comprend pas". En Latijn omdat ik er (toen) simpelweg het nut niet van inzag.
pi_96942215
Biologie. Vond er geen drol aan. Had liever scheikunde gedaan maar dat kon niet meer.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:42:25 #15
286575 Roces18
Chef de party
pi_96942716
ik had informatica, maatschappijleer, management en organisatie, economie, geschiedenis, wiskunde, nederlands, engels.

Best relaxt rooster altijd.

En voor Maatschappijleer + Informatica geen examen :D

overigens slaat maatschappijleer helemaal nergens op maar toch
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_96947348
Ik had Nederlands, Engels, Duits (alleen schoolexamen), Wiskunde (Jammer genoeg A1,2), Economie, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Informatica (Alleen schoolexamen) en had daarvoor al ANW, CKV en Maatschappijleer afgesloten. Ik heb eigenlijk alleen Natuurkunde, Scheikunde en Frans laten vallen volgens mij.

Uiteindelijk overigens wel spijt van, wist destijds echt niet wat ik wou en heb dus voor mij voor het makkelijkst gekozen (E&M met informatica), uiteindelijk had ik een moord gedaan om een NT papiertje te hebben met de bijbehorende Wiskunde B kennis.
pi_96947540
Ik had Nederlands, Duits, Frans, Engels, wiskunde A1, Geschiedenis en CKV 2 & 3, met als keuzevak Aardrijkskunde. (mss dat ik er een vergeet) Dat vond ik de meest interessante vakken.

Eerst economie als keuzevak gekozen. Eerste toets gehad en daarin alle rekensommen fout, alle beredeneerdingen goed. Daarna maar snel overgestapt naar AK ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:30:10 #18
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96950790
quote:
Jup, ik zat in de klas die als laatst de MAVO deed. We moesten 6 vakken kiezen voor de eindexamen.
Kozen veel leerlingen in jouw klas voor een zevende vak? Dat is wel zo handig wanneer je naar het HAVO wil.
Mocht iedereen bij jullie automatisch op D-niveau examen doen of werden er eisen gesteld in het derde leerjaar (minimaal een 7?) om voor het vak een examen op D-niveau af te mogen leggen?
Kon je in jouw buurt als fatsoenlijke MAVO-leerling (zeg maar, iemand die meer zevens en hoger haalt dan zessen en lager) automatisch naar het HAVO of probeerde de scholen die het HAVO aanboden dat te blokkeren uit angst dat de slagingspercentages zouden dalen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96965103
Ik ben begonnen met een dubbel profiel: N&G+N&T en economie 1.
Dit bleek toch iets te hoog gegrepen en heb ik aan het einde van het schooljaar economie1 laten vallen (te weinig tijd, nu heb ik toch wel spijt dat ik het heb laten vallen omdat ik het toch best wel een leuk vak vond). Een half jaar later (halverwege 5 vwo) heb ik wiskunde b2 laten vallen (omdat ik faalde bij de meeste onderwerpen :') ).
Frans en Duits had ik na de 4e niet meer, omdat het toen nog niet verplicht was om een tweede vreemde taal te hebben.

Uiteindelijk examen gedaan in: Nederlands, Engels, wiskunde b1, natuurkunde12, scheikunde12 en biologie.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:21:54 #20
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_96969982
Ik heb ook een dubbel profiel gedaan: N&T en N&G + de vakken eco1 en latijn.

Niets laten vallen, maar Latijns niet heel veel van opgestoken. Had graag nog Geschiedenis, Duits en Frans erbij gedaan, maar dat mocht niet van mijn school. (Ik was al de enige met 2 profielen en 2 extra vakken...)
pi_96970054
Ik heb Frans, Duits, geschiedenis, aardrijkskunde en alle kunstvakken laten vallen.

Talen vond ik verschrikkelijk, het is dat Engels verplicht was en dat je het nodig hebt, anders had ik dat ook subiet de deur uit gedaan.
Aardrijkskunde boeide me niet zo....

Ik had opzich best ook geschiedenis willen houden, maar het werd gewoon teveel. Uiteindelijk examen gedaan in:
Nederlands, Engels, Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde 1, Biologie 1,2, Economie 1, Management en Organisatie
pi_97115639
Alles waar -kunde achter stond. Kan ik niet :D
pi_97146188
Frans was het eerste wat er zowiezo uit ging.
Uiteindelijk Nederlands, Engels, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Economie overgehouden op de MAVO.

Halverwege laatste jaar besloten dat ik Economie ook maar zou laten vallen, wonderbaarlijk genoeg had ik met multiple-gok een goeie voldoende gehaald op m'n examen dus die staat er nog bij op m'n eindlijst :P
pi_97147177
Heb uiteindelijk een vakkenpakket gehouden waarmee ik vrijwel alle bèta studies kan doen, op de biologie en scheikunde studies na, en waarmee ik alle alfa en gamma studies kan doen. Ben er zeer tevreden over, aangezien biologie en scheikunde mij toch vrijwel niks kunnen boeien. Om het allemaal duidelijker te maken: Nederlands, Duits, Engels, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Economie, M&O, Wiskunde B en als extra vak Natuurkunde.
pi_97148720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:55 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Mavo, vermoedelijk. Voor Mavo moest je 6 vakken kiezen en optioneel een 7e.
Klopt.

Ik heb Frans, Geschiedenis en Aardrijkskunde gelijk laten vallen.

Toen had ik dit in mijn pakket zitten:
- NL
- Eng
- Duits
- Biologie
- Natuurkunde
- Wiskunde
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')