Volgens TS heeft de kat extra aandacht nodig omdat ie anders buiten de bak plast. Maar volgens mij heeft hebben die nieren en het buiten de bak plassen bij minder aandacht, niets met de nieren te maken...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:03 schreef Misan het volgende:
Miauwt 'ie ook met een zachte G?
Welke extra verzorging heeft een kat met nierproblemen nodig?
Daar heb je ook wel kans op, dat dat gewoon toeval is. Ons valt in ieder geval op dat als we de hele dag thuis zijn en hem aandacht geven dat er dan niks aan de hand is.. Als hij een tijdje (halve/hele dag) geen aandacht krijgt, dan wil ie wel eens op de mat of in een verdwaalde doos plassen. Niet altijd natuurlijk. Poepen heeft ie nog nooit buiten de bak gedaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Volgens TS heeft de kat extra aandacht nodig omdat ie anders buiten de bak plast. Maar volgens mij heeft hebben die nieren en het buiten de bak plassen bij minder aandacht, niets met de nieren te maken...
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:07 schreef Patje1987 het volgende:
Het lijkt erop dat deze kat niet compleet is, krijg je de pootjes er ook bij?
Dat doet één van onze katers ook. Meestal komt dat doordat hij de bak te vies vindt, gebeurt dan ook niet vaak. Hoe vaak verschoon je de bak en hoe vaak schep je drolletjes uit de bak?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef pulletje het volgende:
[..]
Daar heb je ook wel kans op, dat dat gewoon toeval is. Ons valt in ieder geval op dat als we de hele dag thuis zijn en hem aandacht geven dat er dan niks aan de hand is.. Als hij een tijdje (halve/hele dag) geen aandacht krijgt, dan wil ie wel eens op de mat of in een verdwaalde doos plassen. Niet altijd natuurlijk. Poepen heeft ie nog nooit buiten de bak gedaan.
De bak wordt 1x per week verschoond en 1x per 2 dagen leeggeschept.. Lijkt me toch behoorlijk..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:08 schreef Misan het volgende:
[..]
Dat doet één van onze katers ook. Meestal komt dat doordat hij de bak te vies vindt, gebeurt dan ook niet vaak. Hoe vaak verschoon je de bak en hoe vaak schep je drolletjes uit de bak?
Het is ook echt een schatje.. Misschien iets te omdat hij zo'n aandacht nodig heeft.. :|quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:15 schreef knotje het volgende:
Zit al half in de doos waarin hij verzonden zal gaan worden?![]()
Schatje om te zien.
JJ is een heel rustig beestje. Hij is wel nieuwsgierig dus hij zal wel rondlopen, maar tegen onze hond doet hij ook niets. Af en toe laat hij zn oren aflikken en dan blijft ie rustig liggen..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:55 schreef san-34 het volgende:
is het een druk beestje? Ik ben nog wel op zoek naar een poesje maar mijn hond is al 12 dus hem moet wel een rustig beestje zijn.
Een extra kattenbak hebben we al. Het is onmogelijk om er een bordje neer te zetten dat die bak verboden toegang is voor de andere kat. Maar 2 bakken voor 2 katten lijkt me ook genoeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:52 schreef Greys het volgende:
Niet betweterig bedoeld, onderstaande, gewoon ff wat vragen of je dat al geprobeerd hebt toevallig.
- Extra kattenbak voor die kater alleen (sommigen willen ineens niet meer samen met een andere kat gebruiken maken van één bak).
- Plus een maandje of twee een Feliway stekker in het stopcontact. Krijgt hij vaak een 'alles is oké' gevoel van, ook als je weg bent.
Misschien heb je het al geprobeerd, maar wilde het je toch nog even meegeven
Wij hebben overigens een kat uit het asiel gehaald die bij de vorige eigenaars ook af en toe buiten de bak plaste, maar die bleek last van blaasgruis te hebben. Kuurtje en het was over en bij ons heeft hij nog nooit buiten de bak geplast. Maar als ik het zo hoor is dat bij jullie niet aan de orde.
JJ zie ik ook regelmatig op de bak zitten dus zindelijk is hij wel gewoon. Dat plassen buiten de bak is eigenlijk ook sinds wij het drukker hebben met werken. Kan toeval zijn, maar het is wel opvallend.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:13 schreef Misan het volgende:
Misschien plast 'ie niet omdat hij te weinig aandacht krijgt, kan ook gewoon stoutigheid zijn. Kater van mijn ouders poept geregeld naast de bak en als mijn ouders 'm zien en hij heeft dat door dan gaat 'ie snel alsnog op de bakOok vinden ze nogal eens een plas in de kelder, waar ook een kattenbak staat. Hij is wel gewoon zindelijk namelijk
Eerst kregen ze allebei Royal Canin Sensitive, maar op aanraden van de dierenarts krijgen ze nu Royal Canin Mature omdat dat beter zou zijn voor de nieren..quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:08 schreef Oognip het volgende:
JJ krijgt een beetje speciale brokken ivm zijn nieren. Mag ik vragen wat een beetje speciaal is? Hij krijgt af en toe speciale brokken of wat?
Apart voeren is ook niet echt een optie.. de katten eten gewoon allebei hetzelfde.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:11 schreef Sulley02 het volgende:
Onze blaasgruiskat doet het trouwens erg goed op Orijen. Misschien is dat ook een optie als je de katten niet apart wil voeren.
Als je het niet probeert weet je nooit of het voor JJ heeft gewerktquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:52 schreef pulletje het volgende:
[..]
Het is wel een idee om die stekker te proberen ja.. Maar ik lees wel veel wisselende ervaringen ermee..
En inderdaad, we zijn behoorlijk gehecht aan hem (en aan de anderen) maar als op een gegeven moment blijkt dat het niet (meer) werkt, moet je iets gaan verzinnen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |