abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96935714
Tot onze spijt zijn wij op zoek naar een nieuw baasje voor onze kat.

Een lijstje:

Naam huisdier: JJ
Soort: Kat
Ras: Europese korthaar
Leeftijd: 4 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): pff, begin april volgens mij.
Datum laatste dierenartsbezoek: Maart 2011
Reden laatste dierenartsbezoek: Nierproblemen
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Heel lief en erg knuffelig (daarom is het ook zo moeilijk). Erg nieuwsgierig en af en toe een beetje ondeugend. Woont al 4 jaar samen met zijn broertje, zijn niet echt gehecht aan elkaar. Sinds een jaar ook samen met een hond, dat gaat goed.

Omgang met kinderen: geen idee. Kan me niet voorstellen dat hij dat niet kan.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nierprobleempjes
Volgt het dier een speciaal dieet?: Beetje aangepaste brokken, geen streng dieet.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Via marktplaats toen hij 8 weken oud was.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Door de nierproblemen van JJ heeft hij meer aandacht en verzorging nodig.
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): JJ heeft altijd binnen geleefd.

JJ heeft 1 kleinere nier. Als hij geen aandacht krijgt, wil hij af en toe wel eens buiten de kattenbak plassen. Dit is voor ons een reden om op zoek te gaan naar iemand die hem wel die aandacht kan geven. Bij iemand die regelmatig thuis is, zal JJ zich zeker fijn voelen.

Voordat er reacties komen dat mensen niet snappen dat je afstand kan doen van een huisdier. Dat dacht ik ook altijd, maar wij zien nu echt wel in dat JJ bij een nieuw baasje beter op zijn plaats zal zijn.

Heb je interesse, dan laat iets weten hier en kunnen we wat afspreken. Op het moment woont JJ in Eindhoven.

Groetjes!
Signature
  dinsdag 17 mei 2011 @ 12:59:39 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96935897
Wat een lieverd O+ die laatste foto O+
pi_96936033
Miauwt 'ie ook met een zachte G? :P

Welke extra verzorging heeft een kat met nierproblemen nodig? :)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:07:26 #4
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_96936174
Het lijkt erop dat deze kat niet compleet is, krijg je de pootjes er ook bij?
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_96936667
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:03 schreef Misan het volgende:
Miauwt 'ie ook met een zachte G? :P

Welke extra verzorging heeft een kat met nierproblemen nodig? :)
Volgens TS heeft de kat extra aandacht nodig omdat ie anders buiten de bak plast. Maar volgens mij heeft hebben die nieren en het buiten de bak plassen bij minder aandacht, niets met de nieren te maken...
pi_96936792
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:19 schreef Oognip het volgende:

[..]

Volgens TS heeft de kat extra aandacht nodig omdat ie anders buiten de bak plast. Maar volgens mij heeft hebben die nieren en het buiten de bak plassen bij minder aandacht, niets met de nieren te maken...
Daar heb je ook wel kans op, dat dat gewoon toeval is. Ons valt in ieder geval op dat als we de hele dag thuis zijn en hem aandacht geven dat er dan niks aan de hand is.. Als hij een tijdje (halve/hele dag) geen aandacht krijgt, dan wil ie wel eens op de mat of in een verdwaalde doos plassen. Niet altijd natuurlijk. Poepen heeft ie nog nooit buiten de bak gedaan.
Signature
  Boks-Chick dinsdag 17 mei 2011 @ 13:27:43 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_96937066
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:07 schreef Patje1987 het volgende:
Het lijkt erop dat deze kat niet compleet is, krijg je de pootjes er ook bij?
_O-
lolwut
pi_96938907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:22 schreef pulletje het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel kans op, dat dat gewoon toeval is. Ons valt in ieder geval op dat als we de hele dag thuis zijn en hem aandacht geven dat er dan niks aan de hand is.. Als hij een tijdje (halve/hele dag) geen aandacht krijgt, dan wil ie wel eens op de mat of in een verdwaalde doos plassen. Niet altijd natuurlijk. Poepen heeft ie nog nooit buiten de bak gedaan.
Dat doet één van onze katers ook. Meestal komt dat doordat hij de bak te vies vindt, gebeurt dan ook niet vaak. Hoe vaak verschoon je de bak en hoe vaak schep je drolletjes uit de bak? :)
pi_96938946

[ Bericht 100% gewijzigd door Oognip op 17-05-2011 14:09:33 ]
pi_96939155
Zit al half in de doos waarin hij verzonden zal gaan worden? ;)
Schatje om te zien.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:16:36 #11
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96939212
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:08 schreef Misan het volgende:

[..]

Dat doet één van onze katers ook. Meestal komt dat doordat hij de bak te vies vindt, gebeurt dan ook niet vaak. Hoe vaak verschoon je de bak en hoe vaak schep je drolletjes uit de bak? :)
De bak wordt 1x per week verschoond en 1x per 2 dagen leeggeschept.. Lijkt me toch behoorlijk..
Zn broertje heeft nergens last van.. Heb ook 2 bakken.

Maar toch bedankt voor het meedenken!
Signature
  dinsdag 17 mei 2011 @ 14:17:28 #12
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96939246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:15 schreef knotje het volgende:
Zit al half in de doos waarin hij verzonden zal gaan worden? ;)
Schatje om te zien.
Het is ook echt een schatje.. Misschien iets te omdat hij zo'n aandacht nodig heeft.. :|
Signature
pi_96940727
is het een druk beestje? Ik ben nog wel op zoek naar een poesje maar mijn hond is al 12 dus hem moet wel een rustig beestje zijn.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:06:32 #14
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96941168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:55 schreef san-34 het volgende:
is het een druk beestje? Ik ben nog wel op zoek naar een poesje maar mijn hond is al 12 dus hem moet wel een rustig beestje zijn.
JJ is een heel rustig beestje. Hij is wel nieuwsgierig dus hij zal wel rondlopen, maar tegen onze hond doet hij ook niets. Af en toe laat hij zn oren aflikken en dan blijft ie rustig liggen..
Heeeel af en toe geeft ie een klein tikje als ie er dan genoeg van heeft..

Als we thuis zijn ligt ie ook het grootste deel van de tijd te slapen op schoot..
Signature
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 mei 2011 @ 16:52:24 #15
163650 Greys
pi_96946076
Niet betweterig bedoeld, onderstaande, gewoon ff wat vragen of je dat al geprobeerd hebt toevallig.

- Extra kattenbak voor die kater alleen (sommigen willen ineens niet meer samen met een andere kat gebruiken maken van één bak).

- Plus een maandje of twee een Feliway stekker in het stopcontact. Krijgt hij vaak een 'alles is oké' gevoel van, ook als je weg bent.

Misschien heb je het al geprobeerd, maar wilde het je toch nog even meegeven :)
Wij hebben overigens een kat uit het asiel gehaald die bij de vorige eigenaars ook af en toe buiten de bak plaste, maar die bleek last van blaasgruis te hebben. Kuurtje en het was over en bij ons heeft hij nog nooit buiten de bak geplast. Maar als ik het zo hoor is dat bij jullie niet aan de orde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:03:52 #16
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96977736
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:52 schreef Greys het volgende:
Niet betweterig bedoeld, onderstaande, gewoon ff wat vragen of je dat al geprobeerd hebt toevallig.

- Extra kattenbak voor die kater alleen (sommigen willen ineens niet meer samen met een andere kat gebruiken maken van één bak).

- Plus een maandje of twee een Feliway stekker in het stopcontact. Krijgt hij vaak een 'alles is oké' gevoel van, ook als je weg bent.

Misschien heb je het al geprobeerd, maar wilde het je toch nog even meegeven :)
Wij hebben overigens een kat uit het asiel gehaald die bij de vorige eigenaars ook af en toe buiten de bak plaste, maar die bleek last van blaasgruis te hebben. Kuurtje en het was over en bij ons heeft hij nog nooit buiten de bak geplast. Maar als ik het zo hoor is dat bij jullie niet aan de orde.
Een extra kattenbak hebben we al. Het is onmogelijk om er een bordje neer te zetten dat die bak verboden toegang is voor de andere kat. Maar 2 bakken voor 2 katten lijkt me ook genoeg.

Ik weet niet of zo'n stekker helpt tegen het feit dat hij meer aandacht nodig lijkt te hebben, ik zal eens naar ervaringen gaan zoeken met zo'n stekker.

Bedankt in ieder geval.

De vraag naar een nieuw baasje blijft ondertussen nog wel uit staan..
Signature
pi_96977931
Misschien plast 'ie niet omdat hij te weinig aandacht krijgt, kan ook gewoon stoutigheid zijn. Kater van mijn ouders poept geregeld naast de bak en als mijn ouders 'm zien en hij heeft dat door dan gaat 'ie snel alsnog op de bak :) Ook vinden ze nogal eens een plas in de kelder, waar ook een kattenbak staat. Hij is wel gewoon zindelijk namelijk :)
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:35:17 #18
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96978417
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:13 schreef Misan het volgende:
Misschien plast 'ie niet omdat hij te weinig aandacht krijgt, kan ook gewoon stoutigheid zijn. Kater van mijn ouders poept geregeld naast de bak en als mijn ouders 'm zien en hij heeft dat door dan gaat 'ie snel alsnog op de bak :) Ook vinden ze nogal eens een plas in de kelder, waar ook een kattenbak staat. Hij is wel gewoon zindelijk namelijk :)
JJ zie ik ook regelmatig op de bak zitten dus zindelijk is hij wel gewoon. Dat plassen buiten de bak is eigenlijk ook sinds wij het drukker hebben met werken. Kan toeval zijn, maar het is wel opvallend.
Signature
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:51:18 #19
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96978848
Als jullie drukker zijn met werken kan het ook zijn dat hij niet goed met verandering in huis om kan gaan, en niet de vermindering aan aandacht. Het rondlopen van mensen in huis moet voor zo'n beestje ook veel impact hebben qua geluid en rust.

Ik zou zo'n Feliway stekker proberen. Toen bij ons de katten kwamen hebben we ook zo'n stekker gebruikt en dat heeft wel goed gewerkt. Later hebben we de stekker weggehaald (omdat het zo goed ging met de katten) en toen begon het plassen in huis ineens. Stekker er weer in, kattenbak erbij (stelregel voor kattenbakken is eigenlijk het aantal katten + 1 ) en het plassen was over. Bij zooplus hebben ze de Feliway volgens mij ook goedkoper dan in de dierenwinkel.

Ik zou dat eerder proberen voordat je je kat weg doet. Je gaat je toch hechten aan zo'n beestje en je neemt hem toch in huis met de doelstelling dat dat beestje zijn hele leven bij je blijft? Als je alles hebt geprobeerd en het blijkt dáárna nog steeds een probleem te zijn dan kan JJ altijd nog weg. Dan heb je er in ieder geval alle tijd en mogelijkheden in gestoken.
pi_96979293
JJ krijgt een beetje speciale brokken ivm zijn nieren. Mag ik vragen wat een beetje speciaal is? Hij krijgt af en toe speciale brokken of wat?
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:11:31 #21
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96979370
Onze blaasgruiskat doet het trouwens erg goed op Orijen. Misschien is dat ook een optie als je de katten niet apart wil voeren.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:48:03 #22
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96980514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:08 schreef Oognip het volgende:
JJ krijgt een beetje speciale brokken ivm zijn nieren. Mag ik vragen wat een beetje speciaal is? Hij krijgt af en toe speciale brokken of wat?
Eerst kregen ze allebei Royal Canin Sensitive, maar op aanraden van de dierenarts krijgen ze nu Royal Canin Mature omdat dat beter zou zijn voor de nieren..

Vandaar dat ik het niet echt een dieet noem, omdat het gewoon kant en klare brokken zijn..
Signature
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:52:11 #23
171697 pulletje
Ondertitel
pi_96980713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:11 schreef Sulley02 het volgende:
Onze blaasgruiskat doet het trouwens erg goed op Orijen. Misschien is dat ook een optie als je de katten niet apart wil voeren.
Apart voeren is ook niet echt een optie.. de katten eten gewoon allebei hetzelfde.

Het is wel een idee om die stekker te proberen ja.. Maar ik lees wel veel wisselende ervaringen ermee..

En inderdaad, we zijn behoorlijk gehecht aan hem (en aan de anderen) maar als op een gegeven moment blijkt dat het niet (meer) werkt, moet je iets gaan verzinnen..
Signature
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:55:07 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_96980814
Ik denk dat het toch de moeite waard is om de nierkat wel speciaal voer te geven, apart van de andere kat. Dat is toch even een kwestie van wennen. Dus geen voer meer de hele dag laten staan, maar bijv. twee keer per dag een portie en dan apart van elkaar op laten eten en bakjes weer weghalen.

Want het kan tekort aan aandacht zijn, maar het kan ook de last zijn die hij van zijn nieraandoening heeft.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:18:59 #25
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_96981756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:52 schreef pulletje het volgende:

[..]

Het is wel een idee om die stekker te proberen ja.. Maar ik lees wel veel wisselende ervaringen ermee..

En inderdaad, we zijn behoorlijk gehecht aan hem (en aan de anderen) maar als op een gegeven moment blijkt dat het niet (meer) werkt, moet je iets gaan verzinnen..
Als je het niet probeert weet je nooit of het voor JJ heeft gewerkt :). Ja jammer als het toch niet lukt maar JJ lijkt me wel meer dan 40 euro waard O+ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')