abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96918347
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel redelijk in de eindfase van mijn opleiding bedrijfswiskunde.
Grootste blokkade is mijn laatste theorie vak "Inleiding verzekeringstechniek".

Ik heb al 2x eerder een poging gedaan en beide keren niet gehaald(vooral aangezien ik niet verder kom dan de helft), en aangezien ik in mijn 5e jaar zit wil ik het nu toch wel halen(gezien de "geweldige" kabinetsplannen). De voorgaande module "Financiėle Rekenkunde" heb ik wel gehaald, redder met die toets waren de "Bewijs-opgaven" waarmee ik minder problemen heb.

Ik heb nooit echt hoeven te stampen en dus ook nooit geleerd om te leren.
Ik heb al beetje gegoogled, maar de meeste tips zoals herhalen, uitspreken etc werken niet echt(tenzij ik m'n tong in de knoop wil leggen). Momenteel is de beste manier om oordopjes in te hebben en verder niets in de buurt te hebben wat me kan afleiden.

Nu is mijn vraag of jullie nog verdere tips hebben om een grote hoeveelheid aan formules die aardig op elkaar lijken te leren onthouden? Ik mag trouwens geen formule-blad bij de toets hebben, ben niet vanplan om een spiekblad te maken en ga ook niet mijn GR volproppen met formules. Tot nu toe heb ik al mijn toetsen gehaald zonder dit nodig te hebben en ben niet vanplan om er nu nog mee te beginnen.
pi_96925414
Droge formules onthouden is inderdaad lastig, maar herhaling is wel de manier. Misschien moet je proberen het meer voor je te laten gaan leven op enige manier.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:47:28 #3
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_96928769
Formules leer je door ze te gebruiken en door ze af te leiden. Niet door ze dom in je kop te stampen, want dan begrijp je ze blijkbaar niet.
pi_96953712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:47 schreef Thormodo het volgende:
Formules leer je door ze te gebruiken en door ze af te leiden. Niet door ze dom in je kop te stampen, want dan begrijp je ze blijkbaar niet.
Grootste probleem is dat het er dus zoveel zijn dat ik door elkaar haal welke ik wanneer en hoe moet afleiden...
pi_96957383
Haha, een fok!ker op de HvA :)
pi_96960842
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:18 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Haha, een fok!ker op de HvA :)
Nopes geen HvA, wordt wel gegeven daar ja :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')