abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 23:04:22 #1
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96917414
Wij zijn thuis eigenlijk wel klaar voor een nieuwe hond, maar we weten niet welk ras we willen. We willen geen klein schoothondje als een chiwawa, maar iets groters, aangezien het de bedoeling is dat ik er lange wandelingen mee ga maken op den duur. Wij zaten zelf te denken aan een Husky. Omdat de beesten erg veel energie hebben, maar ook een speels karakter. Hebben jullie nog een ''aanrader'' waar we aan zouden kunnen denken? We zijn een gezin van 4 mensen, 17, 9, 41 en 45 jaar oud en opzoek naar een lieve hond die speels is en graag lang mag wandelen, en als het kan, niet moeilijk om te trainen bij bijv. puppytraining. Bijvoorbaatdank!
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  maandag 16 mei 2011 @ 23:06:50 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_96917611
bull terrier

leuke beesten voor kinderen _O_
tevens zijn ze robuust en compact en kunnen een stootje hebben.
pi_96917630
duitse herder?
Come To Daddy
pi_96917836
Labrador ^O^
  maandag 16 mei 2011 @ 23:09:57 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96917863
Labrador!

Leuk speels karakter, als je ze een beetje netjes opvoed nooit problemen met andere honden, een uithoudingsvermogen wat jij nooit leeg loopt (trust me I tried), erg goed te trainen, erg goed alleen te laten maar zijn ook verschrikkelijk lieve gezelschapsdieren, alles wat je wilt in een hond :)
Domo Arigato!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:10:14 #6
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96917880
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Labrador ^O^
*;
Domo Arigato!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:10:31 #7
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96917905
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Labrador ^O^
hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
  maandag 16 mei 2011 @ 23:12:21 #9
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96918045
quote:
Bedankt voor de link, we gaan hem allemaal ff invullen en dat zal ons zeker wel helpen denk ik :P
pi_96918073
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

hebben we ook al overwogen, maar die worden naarmate ze ouder worden steeds ongehoorzamer?
Valt heel erg mee als je ze goed opvoedt. :)
pi_96918081
Ik zou in ieder geval niet voor een husky gaan als je ook wil dat je hond altijd los kan lopen.

Ik zeg, een behaarde Peruaanse naakthond ^O^ :P
Slim, waaks als het nodig is, super lief en sociaal.

maandag 16 mei 2011 @ 23:15:07 #12
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96918234
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:12 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou in ieder geval niet voor een husky gaan als je ook wil dat je hond altijd los kan lopen.

Ik zeg, een behaarde Peruaanse naakthond ^O^ :P
Slim, waaks als het nodig is, super lief en sociaal.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beesten :D
pi_96918366
border collie!
pi_96918379
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:15 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Vind het een lief beestje op het eerste gezicht, maar is die geschikt voor lange wandelingen en speels? Over de Husky.. mijn buren hebben er 2 en die lopen altijd los, die hebben 6 maand (puppy) training gehad en zijn ZULKE lieve beesten :D
Jazeker, zijn ook heel geschikt om mee te trainen..ken er meerdere die ook aan behendigheid doen. En heel speels. De bovenste foto is mijn hond. ;) Je kan altijd langs een fokker gaan als je ze in het echt wil zien. Dat zwarte pupje zoekt nog een baasje.
pi_96918496
golden retriever
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_96918508
En die tests vind ik altijd zon onzin..bij mij komen er ook honden uit die ik nooit zou kiezen. Ga gewoon lekker op internet speuren, meld je aan op het hondenforum. En zoek veel info. Veel rassen die hier nu genoemd worden zijn ook niet altijd even sociaal met andere honden.. dat zou ik wel erg belangrijk vinden, vooral als je lekker lang met ze wil wandelen in losloopgebieden bijvoorbeeld.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:21:34 #17
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96918736
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:18 schreef _Multiply86_ het volgende:
En die tests vind ik altijd zon onzin..bij mij komen er ook honden uit die ik nooit zou kiezen. Ga gewoon lekker op internet speuren, meld je aan op het hondenforum. En zoek veel info. Veel rassen die hier nu genoemd worden zijn ook niet altijd even sociaal met andere honden.. dat zou ik wel erg belangrijk vinden, vooral als je lekker lang met ze wil wandelen in losloopgebieden bijvoorbeeld.
Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"D
pi_96918906
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:21 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik vind de peruaanse naakthond wel heel leuk, en mijn moeder ook. Maar ik kom nergens terrecht op een site waar ik hem ook behaard kan vinden, zoals je zegt?:$ heb je toevallig een site? Vind de jouwe trouwens echt een scheetje hehe :$! Die test kwam trouwens niks zinnigs uit nee :"D
Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.
http://www.cachorrodiablo.com/ als je bij puppy's kijkt..zie je de 2 die nog een baasje zoeken.
Je zou altijd contact op kunnen nemen met die fokker om gewoon eens langs te komen. Dan zie je vanzelf hoe leuk ze zijn. Ik werd helemaal platgeknuffeld door al die honden O+
  maandag 16 mei 2011 @ 23:25:03 #19
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96919013
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:10 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan?!?! :o Onze lab luisterde tot op de laatste dag perfect! En daar is amper echte training voor aan te pas gekomen. Lab's willen juist graag zich bewijzen en "braaf" zijn. Een positieve benadering bereikt een hoop bij een Lab. Geef een lab liefde en je krijgt de wereld van hem terug :)
Domo Arigato!
pi_96919197
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:23 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Er zitten bijna altijd behaarde pups in de nestjes van de Peruaanse naakthond. Die noemen ze Perro Peruano Peludo.
http://www.cachorrodiablo.com/ als je bij puppy's kijkt..zie je de 2 die nog een baasje zoeken.
Je zou altijd contact op kunnen nemen met die fokker om gewoon eens langs te komen. Dan zie je vanzelf hoe leuk ze zijn. Ik werd helemaal platgeknuffeld door al die honden O+

O+ O+ O+
pi_96919334
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Lief he.. het zijn zulke leuke hondjes. Er komt er hier over een jaar of 2 zeker weer eentje bij ^O^ O+
  maandag 16 mei 2011 @ 23:29:41 #22
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96919359
Na het zien van dat filmpje ben ik wel heeeeeeelemaal head over heels haha, geweldige beestjes. Zal ik zeker morgen tijdens het avond eten ter sprake brengen. Tot dusver heel erg bedankt al mensen, jullie hebben me al een goed eind op weg geholpen!
pi_96919375
Border collie!
Hebben wel veel aandacht nodig.
Maar zijn mooie luisterende trouwe lieve honden
Plaatjes.
Ah, en je wilt wandelen, dan zijn dit helemaal super honden ;)
Het zijn ook nog is de slimste honden van de wereld.
http://www.petmedsonline.(...)gs-in-the-world.html
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 16 mei 2011 @ 23:40:09 #24
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_96920089
Border collie hebben we ook overwogen, maar die verliezen toch ontzettend veel haar? Mijn vader is al niet zo'n voorstander van het nemen van een hond, laat staan dat het huis onder het haar zit, hij kan soms erg overdrijven met zijn schoonmaak-neigingen.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:42:40 #25
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96920278
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:40 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Border collie hebben we ook overwogen, maar die verliezen toch ontzettend veel haar? Mijn vader is al niet zo'n voorstander van het nemen van een hond, laat staan dat het huis onder het haar zit, hij kan soms erg overdrijven met zijn schoonmaak-neigingen.
Elke hond verliest haar (ok behalve naakte naakt honden). Wat dat betreft kan je beter een borstelharige hond hebben of een lang harige dan een kort harige. Die korte haren gaan overal insteken en zijn stukken moeilijker te verwijderen dan die langere zachte haren.
Domo Arigato!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')