abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96904094
Zijn er meer mensen die hier emotioneel overeten?
Als ik me emotioneel kut voel (en dat de afgelopen 2 jaar eens steeds terugkerend iets; wegens een depressie en andere bijzaken) eet ik. Veel. En zoete dingen.
De reden dat ik dit topic open is dat ik net weer veel heb gegeten door stress en emotionele onrust, en ik voel me schuldig.
Ik heb een gezond gewicht (puur naar BMI kijkend) maar het is wel aan de hoge kant en ik voel me na eet"buien" altijd heel dik. Sowieso voel ik me dik in heel veel kleding, maar ik blijf eten, enerzijds uit troost of uit verveling (in ieder geval als ik niet lekker in m'n vel zit).

Iemand tips om ermee om te gaan?
Gezond eten helpt maar in beperkte mate, uiteindelijk verlang ik bij emotionele onrust altijd naar zoete (of in ieder geval calorie-rijke) dingen, ook al heb ik geen honger.

Ik sport ook genoeg en ik ga naar een psych. (sinds kort). Maar vooral mijn eet-en snoep patroon zijn zo slecht voor mijn gezondheid en ook niet goed voor mijn zelfbeeld.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:23:36 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_96904463
Don't put it in your mouth.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_96904754
quote:
15s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:23 schreef LasTeR het volgende:
Don't put it in your mouth.
Dat is symptoom bestrijding, en als het zo simpel was geweest dan had ik niet zo'n probleem gehad :/
pi_96913396
Emotioneel overeten is erg gecompliceerd en helaas niet zo makkelijk als 'niet in je mond stoppen'. Ik denk dat het voor ons fokkers erg moeilijk is je hierbij te helpen. Het is goed dat je hulp hebt gezocht, erkenning is een belangrijk onderdeel van het genezingsproces. Misschien is het handig ook nog een bezoek te brengen aan de dietist? Die kan je helpen een gezond voedingspatroon aan te leren, wat weer kan helpen tegen eetbuien.
Succes en sterkte!
  maandag 16 mei 2011 @ 22:24:41 #5
340327 WatskeZegt
Popin' Molly
pi_96914171
Ga roken ;)
What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
pi_96914494
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:24 schreef WatskeZegt het volgende:
Ga roken ;)
En dat lost het op?
pi_96914511
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef juxtaposition het volgende:
Emotioneel overeten is erg gecompliceerd en helaas niet zo makkelijk als 'niet in je mond stoppen'. Ik denk dat het voor ons fokkers erg moeilijk is je hierbij te helpen. Het is goed dat je hulp hebt gezocht, erkenning is een belangrijk onderdeel van het genezingsproces. Misschien is het handig ook nog een bezoek te brengen aan de dietist? Die kan je helpen een gezond voedingspatroon aan te leren, wat weer kan helpen tegen eetbuien.
Succes en sterkte!
dank je! :)
  maandag 16 mei 2011 @ 22:34:54 #8
340327 WatskeZegt
Popin' Molly
pi_96915110
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:28 schreef vergetenliefde het volgende:

[..]

En dat lost het op?
Ja 100%, weet niet of je aan komt door het eten, maar je valt door het roken kilo's per week af, gegarandeerd. Elke keer als je wilt eten pak je een sigarett.
What's a mob to a king? What's a king to a god? What's a god to a non-believer?
pi_96926161
Mja, inderdaad, roken lost het probleem wel op, daar hoef je je geen zorgen over te maken, maar ja, creëert wel weer een ander probleem natuurlijk.

Vet is verslavend en ook producten met veel suiker (en vet) hebben een soort van sneeuwbaleffect waardoor je er moeilijk van af kan blijven naarmate je het meer eet (http://www.suikerinfo.nl/(...)uikerverslaving.html) dus je moet sowieso eerst terug naar nul, zeg maar, voordat je er af kan komen, wat betekent dat je toch jezelf zal moeten dwingen tot het vervangen van suikerrijke en vetrijke producten met gezond eten.
pi_96928911
Herkenbaar.

Afleiding (bv sporten) werkt bij mij.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:57:52 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_96929101
Maak een eetschema voor jezelf met 5 á 6 kleine maaltijden per dag en hou je daar aan. En 5 a 6 gezonde maaltijden, en geen rotzooi meer kopen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:58:26 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96929128
Ik ben zoetjes gaan gebruiken om van mijn suikerverslaving af te komen. Het helpt wel.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:04:20 #13
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_96929343
Wat zijn de momenten dat je begint te eten? Heb je het al in huis of ga je speciaal op weg om het te halen. Als je het al in huis hebt, stop dan met de vooraad. Al je troost eten laten liggen in de winkel. Om het te halen werkt als tot 10 tellen voor je uit de slof schiet.
Eet je vooral onbewust (vol proppen voor de tv) pak dan iets anders , breiwerkje ofzo klinkt belachelijk maar werkt wel. Ik kon ook nooit breien , maar het help je handen en hersens bezig te houden.

Belangerijkste is je eetpatroon te veranderen , zorg voor duidelijk inzicht.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:36:59 #14
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_96930555
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:27 schreef vergetenliefde het volgende:

[..]

Dat is symptoom bestrijding, en als het zo simpel was geweest dan had ik niet zo'n probleem gehad :/
Dat is een bijzonder zwak excuus.
pi_96939313
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:19 schreef vergetenliefde het volgende:
Iemand tips om ermee om te gaan?
Ja. Jezelf een goede trap onder de kont geven... and STOP FUCKIN' EATING!!!
pi_96941604
Veel fruit is zoet (PRUIMEN :D)... Rode paprika's zijn redelijk zoet. Misschien fruit eten in plaats van snoep.
pi_96944871
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:36 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Dat is een bijzonder zwak excuus.
Nee hoor. Als je er zelf geen moeite mee hebt, is het voor JOU misschien een zwak excuus, maar voor mensen die hier last van hebben, is het geen zwak excuus. Gewoon stoppen met het in je mond duwen, is niet zo makkelijk. Je kunt het vergelijking met een verslaving: je zegt toch ook niet tegen een drugsverslaafde "Zet die spuit niet meer in je arm"? :')
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:10:39 #18
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_96946890
Implicerend dat het over heroine gaat -neem de spuit- daarbij bouw je daadwerkelijk een lichamelijke afhankelijkheid op.

Tevens kan je met een gezonde levenstijl de negatieve effecten van overeten eraf krijgen, heroine niet.
Aan een drugsverslaving kan je weinig anders doen dan afkicken, overeten is een zwakzinnig luxeprobleem en een tekort aan zelfbeheersing.
pi_96947243
Ga nog meer sporten. En zorg ervoor dat je geen zoete en ongezonde dingen in huis hebt liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')