Leuke leraren.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:04 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Mijn leraren gaven van tevoren aan dat ze de tweede corrector gelijk gaan geven.
Paraphrasen, wtf is dat.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:04 schreef koekjestrommel1 het volgende:
moet NL samenvatting in eigen woorden of niet
Dylan - zegt:
eigen woorden toch
Joost zegt:
Je moet toch gewoon van de zinnen in de tekst een goedlopend verhaal maken?
Dylan - zegt:
je mag wel dingen overnemen maar dan moet je het paraphrasen
Onze docenten gaan desnoods naar die school toe, hebben ze een paar jaar geleden al gedaanquote:Op maandag 16 mei 2011 11:04 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Mijn leraren gaven van tevoren aan dat ze de tweede corrector gelijk gaan geven.
Hetzelfde omschrijven met andere woorden.quote:
staan daar Emotion en Make Love op?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:03 schreef leeell het volgende:
[..]
Daft Punk's Alive 2007 is altijd fijn om te luisteren
Nouja wel logisch. Als de 2e corrector iets te zeuren heeft staat hij in de meeste gevallen wsl wel gewoon in zijn gelijk door al die regeltjes en alles.quote:
Parafraseren dus.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:05 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Hetzelfde omschrijven met andere woorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
Nope.quote:
Haha, vet. Mijn vorige geschiedenisleraar zat altijd uren aan de telefoon om één meningsverschil op te lossen. Geweldige gozer.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:05 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Onze docenten gaan desnoods naar die school toe, hebben ze een paar jaar geleden al gedaanDie zijn echt heel fel. Echt chill.
Dat werd afgeraden door mijn leraar, want dan is de kans groot dat er heel iets anders staan dan wat je bedoelt.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:05 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Hetzelfde omschrijven met andere woorden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
Precies. Maar het lijkt alsof sommige mensen het niet willen begrijpen...quote:Op maandag 16 mei 2011 11:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat werd afgeraden door mijn leraar, want dan is de kans groot dat er heel iets anders staan dan wat je bedoelt.
Ja, dat is echt vetquote:Op maandag 16 mei 2011 11:06 schreef Ezell het volgende:
[..]
Haha, vet. Mijn vorige geschiedenisleraar zat altijd uren aan de telefoon om één meningsverschil op te lossen. Geweldige gozer.
quote:Op maandag 16 mei 2011 11:06 schreef leeell het volgende:
[..]Heh kut, ik heb alleen de gewone versie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
quote:Op maandag 16 mei 2011 11:06 schreef leeell het volgende:
[..]ik zag het al, op human after all sjtaan dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
Nu pas?! Mijn leraar Nederlands liet dat elke les zien. Nu maar hopen dat ik daar iets aan heb met de examens.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:06 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Nu zie je pas hoe stronteigenwijs alle NL leraren zijn
wat een corruptiequote:Op maandag 16 mei 2011 11:08 schreef Prulez het volgende:
Mijn NL docent was tweede corrector; had bij een examen 16 punten erbij op geteldDe eerste corrector had de klad versie i.p.v. de net versie van de samenvatting nagekeken; zat de leerling dik eroverheen met woorden
![]()
Toen had die eerste corrector ook helemaal niets meer in te brengen tegen andere punten die onze NL docent had op examens
nice.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:08 schreef Prulez het volgende:
Mijn NL docent was tweede corrector; had bij een examen 16 punten erbij op geteldDe eerste corrector had de klad versie i.p.v. de net versie van de samenvatting nagekeken; zat de leerling dik eroverheen met woorden
![]()
Toen had die eerste corrector ook helemaal niets meer in te brengen tegen andere punten die onze NL docent had op examens
dit.quote:
Jawel.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef leeell het volgende:
je mag trouwens ook geen letterlijke opsomming in je samenvatting plempen
AFAIK mag je geen blaadjes meenemen uit de examenzaal. Dus ja.quote:
Voorbeelden bedoel je?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef leeell het volgende:
Telegramstijl is sowieso fout, want dat wordt niet nagekeken. Dat dacht ik tenminste.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef leeell het volgende:
Wel de opgaven aan het einde, toch?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef Prulez het volgende:
[..]
AFAIK mag je geen blaadjes meenemen uit de examenzaal. Dus ja.
Zet er wel in grote letters KLAD boven dus
je mag volgens mij geen punten opsomming enkel gescheiden door comma's, is mij iig verteldquote:
Gewoon normale nederlandse zinnen schrijven en dezelfde formuleringen gebruiken als in de tekstquote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef Ezell het volgende:
[..]
Telegramstijl is sowieso fout, want dat wordt niet nagekeken. Dat dacht ik tenminste.
Aan het einde mag je het gewoon meenemen dacht ik ja, vanavond staan ze toch op internet.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:11 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Wel de opgaven aan het einde, toch?
Bij ons lever je je klad in, en dat kan je dan bij de loge ophalen als je klaar bentquote:Op maandag 16 mei 2011 11:10 schreef Prulez het volgende:
[..]
AFAIK mag je geen blaadjes meenemen uit de examenzaal. Dus ja.
Zet er wel in grote letters KLAD boven dus
Duhquote:Op maandag 16 mei 2011 11:11 schreef Prulez het volgende:
[..]
Neen. Geen opsommingstekens. Wel "Dit, en dit, en dit", maar niet:
- dit
- dat
- dot
Ja oke, dat niet inderdaad.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:11 schreef Prulez het volgende:
[..]
Neen. Geen opsommingstekens. Wel "Dit, en dit, en dit", maar niet:
- dit
- dat
- dot
In je samenvatting, of bij de tekst?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:11 schreef Kaasrol het volgende:
Jongens, vraagje voor Nederlands. Als je een zin citeert, is het dan ook goed om de eerste en laatste twee woorden van die zin te geven, zoals: woord1 woord2 (...) woord15 woord16 ?
[..]
Bij ons lever je je klad in, en dat kan je dan bij de loge ophalen als je klaar bent
Zo heb ik het geleerd.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:11 schreef Kaasrol het volgende:
Jongens, vraagje voor Nederlands. Als je een zin citeert, is het dan ook goed om de eerste en laatste twee woorden van die zin te geven, zoals: woord1 woord2 (...) woord15 woord16 ?
Bij de tekst zelf. Bij de samenvatting zou dat wel heel jammer zijnquote:
Voorbereiding is voor de zwakkeren onder ons, vooral voor Nederlands.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Etsu het volgende:
Het verbaast me hoe onvoorbereid sommigen zijn hier.
Volgens mij hebben leraren Nederlands ook gewoon verkeerde verhalen lopen rondbazuinen...quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Etsu het volgende:
Ik heb nog niks gedaan voor het Nederlands examen. Daar ga ik om 12 uur mee beginnen.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Etsu het volgende:
Ja, maar ik vroeg het toch maar even voor de zekerheidquote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Bij de tekst zelf. Bij de samenvatting zou dat wel heel jammer zijn
vergeet regelnummer nietquote:
Echt hè.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Etsu het volgende:
Welke lessen?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Echt hè.Als je gewoon aanwezig was geweest in de lessen had je dit allemaal al geweten.
Dat was ik..quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Echt hè.Als je gewoon aanwezig was geweest in de lessen had je dit allemaal al geweten.
Hoeveel moet je halen voor beide vakken?quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef JustRocking het volgende:
Vanmiddag na nederlands toch maar beginnen met leren voor Sk en WiB.
Sommige docent..quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Dus... Regelnummers en de eerste/laatste 2 woorden?quote:
als wij nou lessen Nederlands gehad zouden hebbenquote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Chai het volgende:
[..]
En volgens mij is samenvatten ook een SE.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Hier niet.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
En volgens mij is samenvatten ook een SE.Althans, hier. Als je daar een onvoldoende op had, terecht.
maar dan moest ik naar school toequote:Op maandag 16 mei 2011 11:12 schreef Chai het volgende:
[..]
M&Oquote:Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef Verras het volgende:
RTV REV , hefboomwerking en cashflow... Wanneer nettowinst NA en wanneer VOOR belasting?
Weet ik niet precies. Volgens mij sta ik voor beide een 7,7quote:Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef David_ het volgende:
[..]
Hoeveel moet je halen voor beide vakken?
jaquote:Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Dus... Regelnummers en de eerste/laatste 2 woorden?
Dat komt donderdag wel.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:13 schreef Verras het volgende:
RTV REV , hefboomwerking en cashflow... Wanneer nettowinst NA en wanneer VOOR belasting?
RC2?quote:
Ja, maar volgens mij heb jij echt een vage NL docent. Had ik vorig jaar ook, meestal keken we gewoon film of ging hij verhalen vertellen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |