abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4673197
oke naast ons huis is een stuk grond van 500m2.. daar staan nou een graafmachine en een kiepwagen.. het lijkt mij dat ze een huis gaan bouwen.. op het eerste gezicht niks mis mee, maar zodra die graafmachine aan het werk gaat, schudt het hele huis.. alsof er een kleine aardbeving plaatsvindt.. nu is mijn vraag: wat kan hiertegen gedaan worden?? Want het lijkt mij dat op deze manier er scheuren komen in ons huis.. Kan de ander daarvoor aansprakelijk gesteld worden??

Ik kan evt wel ff wat foto's maken als euhm bewijsmateriaal of is dit niet nodig?

we are.. slaves to the rave
pi_4673216
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 15:09 schreef cenobite het volgende:
oke naast ons huis is een stuk grond van 500m2.. daar staan nou een graafmachine en een kiepwagen.. het lijkt mij dat ze een huis gaan bouwen.. op het eerste gezicht niks mis mee, maar zodra die graafmachine aan het werk gaat, schudt het hele huis.. alsof er een kleine aardbeving plaatsvindt.. nu is mijn vraag: wat kan hiertegen gedaan worden?? Want het lijkt mij dat op deze manier er scheuren komen in ons huis.. Kan de ander daarvoor aansprakelijk gesteld worden??

Ik kan evt wel ff wat foto's maken als euhm bewijsmateriaal of is dit niet nodig?

w8 maar tot ze gaan heien

heb je trouwens geen vergunningen en zo gezien...

en anders kan je nog planschade claimen als je huis minder waard wordt

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_4673229
dan staat je huis niet op een stevige fundering denk ik
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_4673248
Pas maar op straks gaat je HDD nog stuk door de trillingen
wonnebie mot met een andere kijk
pi_4673385
als er schade aangericht wordt door hun werkzaamheden, kan je ze dan niet aanklagen?
ook nog njet
  donderdag 20 juni 2002 @ 15:19:38 #6
27482 BenBenzji
Vrouwen zijn Vet
pi_4673398
Hier trilt ook altijd de flat, maar dat komt omdat ik mijn muziek altijd gloeiende hard aan heb staan. Maar de flat is nog steeds niet ingestort.
pi_4673633
quote:

Ik begrijp uit je woorden dat jullie zelf eigenaar zijn van de woning?

Als het idd zo is dat het voor je gevoel te veel trilt dan zou ik het zeker niet nalaten om hier iets van te melden.
Alleereerst zou ik contact opnemen met de voorman van de bouwplaats en hem melden dat bij jou de koffiekopjes van de tafel af trillen en daarnaast zou ik ook zeker een groot aantal foto's maken van de muren van je woning.
Mocht het dan zo zijn dat door de werkzaamheden er scheuren in jullie muren komen, dan kun je altijd aantonen dat deze er niet eerder zaten.
Daarnaast kan het geen kwaad om het bouwbedrijf bij voorbaat alvast aansprakelijk te stellen voor eventuele schade die aan jullie woning ontstaat door de bouwwerkzaamheden.
Dit kun je wettelijk rustig van te voren doen zonder dat er al schade is.

Als je dus deze drie zaken doet, sta je in het ergste geval (als je dus schade hebt) in ieder geval al een stuk steviger in je schoenen. De meeste bouwbedrijven zijn nogal eens zo dat ze iets zeggen in de geest van: "oh, maar dat zal wel meevallen hoor en als er toch iets gebeurd dan lossen we het samen wel op."
Kijk maar eens in het nieuws het laatste jaar en dan zie je dat bouwbedrijven niet echt meewerken in dit soort zaken.

Suc6 ermee iig!

"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_4673636
quote:

Ik zou iig nu al foto's maken, zodat je als er scheuren komen je vergelijkingsmateriaal hebt. Onze buren hadden ook zoiets gehad, een andere buurman ging een kelder bouwen en hierdoor was het huis van de buren iets verzakt. Maar doordat ze foto's hadden gemaakt hebben ze de schade vergoedt gekregen.
Maar dat je huis schudt, kan ook aan de bodem liggen. Als je in een buurt woont waar het grondwaterpeil hoog ligt, dan schudt je huis altijd meer.
Rotterdam is de wereldstad
  donderdag 20 juni 2002 @ 15:30:08 #9
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4673643
direct fot's maken van je muren!!!

Als er nu geen barsten inzitten en over 3 maanden wel dan kan je dat onherroepelijk bewijzen. Anders kan dat nog een lastige en dure procedure worden.

Ik denk trouwens (maar ik ben geen geoloog) dat je huis op een kleibodem staat. Dat kan lekker trillen

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_4674062
ok bedankt voor de informatie.. mijn broer heeft inmiddels ff wat foto's gemaakt met zo'n draagbaar computerfotoding

ik ga zo ff nieuwe batterijen halen voor me digicam en dan ff stuk of 100 foto's maken

maar ff nog 1 vraage... kan dit bouwproces niet voortijdig gestopt worden zodra de schade zichtbaar aantoonbaar is??? schadevergoeding is leuk maar wat heb je aan een huis dat uit elkaar valt bij wijze van spreken

we are.. slaves to the rave
pi_4674654
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 15:49 schreef cenobite het volgende:
ok bedankt voor de informatie.. mijn broer heeft inmiddels ff wat foto's gemaakt met zo'n draagbaar computerfotoding

ik ga zo ff nieuwe batterijen halen voor me digicam en dan ff stuk of 100 foto's maken

maar ff nog 1 vraage... kan dit bouwproces niet voortijdig gestopt worden zodra de schade zichtbaar aantoonbaar is??? schadevergoeding is leuk maar wat heb je aan een huis dat uit elkaar valt bij wijze van spreken

Als ik jou was zou ik NU DIRECT naar de bouwplaats gaan en simpelweg daar aangeven dat hun werkzaamheden bepaalde effecten bij jouw woning heeft en dat je dat niet vertrouwd. De kans dat de aannemer idd direct de bouw zal stilleggen is uiteraard zeeeeeer gering, maar het gaat er hier om dat je vastlegd dat je op tijd een signaal hebt gegeven dat er volgens jou iets niet klopt.

Als je naar die bouwplaats gaat moet je dan ook niet alleen gaan, maar neem bij voorkeur zoveel mogelijk mensen mee die eventueel als getuigde kunnen dienen. Indien mogelijk probeer het gesprek met die voorman op te nemen.
Op deze wijze kunnen ze nooit zeggen dat je het niet gemeld hebt.

Als je niets doet bevind je je in een veel moeilijkere situatie mocht er zich schade voor doen.

Suc6 ermee en hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sony op 20-06-2002 16:25]

"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_4674663
Oeps, edit foutje.,.....
  donderdag 20 juni 2002 @ 17:39:21 #13
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_4676426
ik denk dat de gmeeente hier voor aansprakelijk is..
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_4676539
Zou het echt zoveel kwaad kunnen dan? Als je geen trillingen zou voelen als er op de grond naast je geheid of gegraven wordt, zou ik me meer druk maken.

Die trillingen zijn energie die uit de muren gaat. Het moet uiteraard niet te heftig zijn, maar je kan best wel wat voelen. Een flinke donderklap ofzo doet mijn huis ook trillen en bij me ma op 12 hoog wil je niet weten wat er met een aan het plafond hangende lamp gebeurd bij windkracht 6 of meer.

In het land der blinden is éénoog koning.
  donderdag 20 juni 2002 @ 17:56:40 #15
15242 The.Judge
Lex dura, sed lex
pi_4676623
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 17:39 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik denk dat de gmeeente hier voor aansprakelijk is..
Dat is niet zo! Degene die een onrechtmatige daad pleegt is daarvoor aansprakelijk en dat is in dit geval niet de gemeente (tenzij die de bouw zelf uitvoert), maar de aannemer. Dit volgt uit art. 6:162 BW.
Recht en rechtvaardigheid zijn slechts per toeval hetzelfde.
pi_4676661
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 15:11 schreef ToXiCitY het volgende:
dan staat je huis niet op een stevige fundering denk ik
Juist wel, daarom voelt hij het trillen. Als er scheuren zouden komen dan zou ie minder trillingen voelen. Anders gezegd, de bewegings energie gaat verloren doordat er scheuren ontstaan. Wat trouwens niet wil zeggen dat je helemaal geen scheuren hoeft te krijgen.
-edit- oeps dubbelop...

[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 20-06-2002 18:01]

Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  donderdag 20 juni 2002 @ 18:00:15 #17
15242 The.Judge
Lex dura, sed lex
pi_4676676
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 17:49 schreef Sikke-Bosse het volgende:
Zou het echt zoveel kwaad kunnen dan? Als je geen trillingen zou voelen als er op de grond naast je geheid of gegraven wordt, zou ik me meer druk maken.

Die trillingen zijn energie die uit de muren gaat. Het moet uiteraard niet te heftig zijn, maar je kan best wel wat voelen. Een flinke donderklap ofzo doet mijn huis ook trillen en bij me ma op 12 hoog wil je niet weten wat er met een aan het plafond hangende lamp gebeurd bij windkracht 6 of meer.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er geen sprake is van schade, maar het lijkt me toch dat je het beste voorzorgmaatregelen kunt nemen voor het geval dat dat wel zo is. Als er dan geen schade blijkt te zijn is er niets aan de hand, maar als je wel schade hebt, ben je tenminste ingedekt. Sowieso kan het denk ik geen kwaad om de aannemer op het verschijnsel te wijzen (en niet zo maar genoegen te nemen met een uitspraak als: 'dat zal wel geen kwaad kunnen').
Recht en rechtvaardigheid zijn slechts per toeval hetzelfde.
  donderdag 20 juni 2002 @ 19:00:04 #18
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_4677310
zeker foto's maken. mocht er schade aan je huis ontstaan kan je altijd nog uitzoeken hoe het eventueel te verhalen is.
kan nooit kwaad om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen.
maak ook foto's van je huis. mocht het zover komen kan je een 'ervoor' en 'erna' bewijs overleggen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 20 juni 2002 @ 22:21:56 #19
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_4680202
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 15:30 schreef Hubo het volgende:

[..]

Ik zou iig nu al foto's maken, zodat je als er scheuren komen je vergelijkingsmateriaal hebt. Onze buren hadden ook zoiets gehad, een andere buurman ging een kelder bouwen en hierdoor was het huis van de buren iets verzakt. Maar doordat ze foto's hadden gemaakt hebben ze de schade vergoedt gekregen.
Maar dat je huis schudt, kan ook aan de bodem liggen. Als je in een buurt woont waar het grondwaterpeil hoog ligt, dan schudt je huis altijd meer.

hele goede tip. Een collega van me heeft meer dan 30.000 euro schade door dergelijke werkzaamheden...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 26 juni 2002 @ 22:47:26 #20
12569 Sony
Just me!
pi_4771404
quote:

En Cenobite? Staat de woning inmiddels nog?
  maandag 1 juli 2002 @ 14:34:02 #21
12569 Sony
Just me!
pi_4832218
Hmmmm.... geen reactie..... waarschijnijk staat het huis niet meer dus....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')