Praten erover gaat wel, met mijn vriend bespreek ik ook een hoop. Maar ik ben bang dat ik alleen maar meer boosheid trigger jegens mijn moeder, die niet volledig klopt. Tuurlijk heb ik alle recht om uberhaupt te voelen zoals ik voel want ze heeft mij bepaalde dingen aangedaan, fysiek en mentaal, die niet door de beugel kunnen.
Maar zo herinner ik mij dat ik een jaar of 4, 5 was, een boekje aan het lezen was en schijnbaar mijn moeder niet hoorde roepen dat ik het licht uit moest doen. Ze kwam naar boven, en sloeg mijn benen helemaal bont en blauw.
Is dat een werkelijke herinnering? Zoja, vind ik het onvergeeflijk dat ze dat een onschuldig klein kind heeft aangedaan, en verwijt ik het mijn vader dat hij altijd zijn ogen dicht heeft gedaan hiervoor. Als je kind bont en blauw is moet je dat toch wel merken??
Vandaar dat ik dacht aan hypnosetherapie of iets, in plaats van direct aan een psycholoog.
Ik heb overigens veel vaker met een psycholoog gesproken, ook oa bij bureau jeugdzorg. Maar ik vermoed dat ik toen nog niet klaar was om de feiten onder ogen te zien. Nu wel, dus hulp zoek ik deze maand sowieso, het is alleen de vraag welke hulp