abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 15 mei 2011 @ 20:02:24 #1
70532 loveli
N
pi_96853549
Het vorige deel : [Gezond Slank] #1469: Met fijne schoonouders

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 15-05-2011 22:08:59 ]
crap in = crap out
pi_96853601
Mooie titel!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 15 mei 2011 @ 20:03:42 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96853609
Zo, Duuf en ik vinden dat we wel een wijntje hebben verdiend! :Y)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_96853618
Of hij komt gewoon bij jou
pi_96853646
Het duurde even voor ik snapte hoe je aan die TT kwam. :D

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk! En ook al zit er 1 niet lekker in zijn vel, dan moet diegene daar ook iets aan doen, zeker als het lang duurt. Mocht dat voor die van mij betekenen om weg te gaan uit nederland, so be it, want dit gaat ook niet lang meer goed!

Jouw relatie wel een beetje prima nu?
Dat zou wel heel ingrijpend zijn natuurlijk, maar als het daar uiteindelijk op neerkomt wordt er niemand gelukkig van om dat te blijven ontkennen. Maar je kunt toch eerst andere dingen proberen. Denkt hij zelf eigenlijk ook dat het daaraan ligt, dat hij niet happy is in Nederland? Ziet hij eigenlijk wel dat er een probleem is?

Wij zitten ieder afzonderlijk een beetje in een rottijd (hij meer dan ik) dus dat levert wel spanningen op, maar die overleven we ook wel weer. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  zondag 15 mei 2011 @ 20:05:15 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_96853688
Vind ook dat jullie een wijntje hebben verdiend XM :D

Wij gaan maar slapen, weg mooi weekend, hoi klote week :r

Trusten slankies!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_96853731
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:03 schreef conleche het volgende:
Of hij komt gewoon bij jou
Ja dat stel ik wel voor. Al zal dat wel niet handig zijn ivm. stage morgen.
En ik heb mijn beddengoed net naar de wasserette (broertje) gebracht dus dat is ook niet zo handig. :')!
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zondag 15 mei 2011 @ 20:09:22 #8
70532 loveli
N
pi_96853900
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:05 schreef Probability het volgende:
En ik heb mijn beddengoed net naar de wasserette (broertje) gebracht dus dat is ook niet zo handig. :')!
Bij de ikea setje van het goedkoopste beddegoed halen om dit in het vervolg te voorkomen ;)
crap in = crap out
pi_96854130
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:09 schreef loveli het volgende:

[..]

Bij de ikea setje van het goedkoopste beddegoed halen om dit in het vervolg te voorkomen ;)
Ja ik heb 3 setjes, maar had al m'n was opgespaard :')!
  Vis een optie? zondag 15 mei 2011 @ 20:16:38 #10
70532 loveli
N
pi_96854268
Ik zit beter in de slappe was en heb altijd iets achter de hand :P
crap in = crap out
pi_96854906
jasmijnrijstrisotto was nog best goed gelukt! Aparte manier van klaarmaken volgens Ainsley, wil hem nu ook wel een keer met échte risottorijst proberen: in ovenschaal doen met jasmijn en water/bouillon en dan 20 minuten in de oven, afgedekt met folie :)
Ja doei.
  zondag 15 mei 2011 @ 20:30:59 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_96854974
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:16 schreef loveli het volgende:
Ik zit beter in de slappe was en heb altijd iets achter de hand :P
Ik ben blut maar heb belachelijk veel setjes dekbedhoezen. Wel oud allemaal.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_96855221
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Henk: ja, ook zoiets idd. Duur grapje, dat Brabantia-spul.
SimpleHuman hier. Maar wel mooi. :) En dat is ook wat waard. :)

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:52 schreef Probability het volgende:
Ik zou vanavond met 't vriendje afspreken, maar ik trek zijn huisgenoot nooit zo goed :') Of iig, hij er bij op de bank is niet mijn invulling van een leuke avond ;)
Ga op een date met 'm! :) Gewoon ergens koffie gaan drinken en daarna die huisgenoot in zijn huis wegpesten. :)
en altijd zorgen voor beddegoed!

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De mijne wel (net nog eentje gehad O+), alleen krijg ik nog wel eens sms'jes die zo creatief zijn dat ik even heel diep na moet denken voor ik ze snap _O-.
Mijn ouders snappen er niet veel van. Kreeg ooit op vakantie een berichtje dat een vriendin was bevallen en dat het een meisje was en dat het drieendertighonderdtwintig gram woog (ofzo). Mijn vader snapte de nummertjes nog niet zo goed. :D Wil niet weten hoe lang hij bezig is geweest om dat berichtje te sturen. :D O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_96855386
Hi :)

Vik, ik dacht ook dat het dan opgelost zou zijn, maar dat lijkt maar zo!

Mini, fijn dat het wel goed gaat komen, ondanks dat het nu even tegenzit. Als er een eind aan komt en je weet dat, scheelt al een hoop!
pi_96855423
HPKW wat leuk van je vader! Die van mij kan alles op technisch gebied, mijn opa schaakt zelfs nog op zijn nieuwe Imac :D
  Vis een optie? zondag 15 mei 2011 @ 20:41:40 #16
70532 loveli
N
pi_96855569
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:38 schreef Perruche het volgende:
Vik, ik dacht ook dat het dan opgelost zou zijn, maar dat lijkt maar zo!
Net als met verhuizen, je laat je oude zooi acher, maar neemt jezelf mee. Misschien een beetje kromme vergelijking, maar het probleem zit blijkbaar ergens anders dan je (en hij) had verwacht.
crap in = crap out
pi_96855735
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:39 schreef Perruche het volgende:
HPKW wat leuk van je vader! Die van mij kan alles op technisch gebied, mijn opa schaakt zelfs nog op zijn nieuwe Imac :D
Ik vond het ook zo schattig. :D Maar mijn vader snapt niet zo veel van gadgets enzo. Behalve dan dat ie het beste van het beste en het grootste van het grootste wil hebben. Maar dat is volgens mij meer een algemene mannen eigenschap. :)

Overigens ben ik echt heel erg blij met mijn ouders, die zijn in de tijd dat ik niets kon (iets met een gare gebroken enkel enzo) echt iedere dag langs geweest. :)
En nieuwe ontwikkelingen op enkel gebied: ik kan weer gewoon op blote voeten lopen zonder dat het pijn doen!!! :D *O*
Doe wat je niet durft.
pi_96855817
Henk *O* wat fijn dat het zo goed gaat!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_96856116
Fijn HenkPiet! *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_96856851
Het klinkt echt zo onwijs stom allemaal, maar mijn voetzool was dus zo onwijs gevoelig geworden door het niet belasten, dat ik echt heel blij ben dat ik weer gewoon op blote voeten kan rondlopen. :D
Je leert het kleine wel weer waarderen door zo'n stomme enkel zeg. *O*
Doe wat je niet durft.
  zondag 15 mei 2011 @ 21:03:39 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_96857001
Maar tuinhekjes waarderen zit er nog niet in denk ik he? :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_96857161
Fijn, die vooruitgang HPKW!
Ja doei.
pi_96857172
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar tuinhekjes waarderen zit er nog niet in denk ik he? :P
Echt, ik ga de rest van mn leven gewoon weer alle tuinhekjes open doen. *)

De zwelling is nu ook bijna weg en ik heb idee dat je de schroefjes kunt voelen die in mn enkel zitten. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_96857227
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben blut maar heb belachelijk veel setjes dekbedhoezen. Wel oud allemaal.
Ik zou niet weten waar ik die allemaal op zou moeten bergen!!
pi_96857336
O of ik nu even die kant op kom maar meneer wil wel om 11 uur slapen. Tegen die tijd dat ik er ben is het 10 uur. Dus hij zoekt het maar uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')