abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2011 @ 17:08:55 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96846613
Hoi ik zit met iets. Netbelde ik mijn broer op om te vragen of hij misschien zin had om mijn fietssleutels, die hij per ongeluk in zijn zak had gedaan, bij een vriend van me in de bus wilde doen. Deze vrien zou dan toch bij mij langsgaan 1,5 uur reizen verderop.

Nu kwam mijn broer er opeens mee dat hij het vervelend vond dat ik niet vroeg hoe het met hem ging (?, ik was met iets zakelijks bezig) omdat hij dan geërgerd raak omdat ik dan zou doen alsof het allemaal om mij zou draaien. Ik heb hem gezegd dat ik helemaal niet zo denk.

En dat is ook zo: ik ben in de praktijk juist zo begaan met mijn omgeving dat ik er aan onderdoor ga.

Dit hardnekkige idee over mij blijft echter bestaan over mij. Ik zou verwend worden door mijn ouders, meer dan hen krijgen etc. Ik denk dat wel eens andersom. Zij weten niet dat ik vaak toch mijn eigen weg ga.

Ze willen me ook vaak niet helpen, ik vermoed om mij een 'lesje te leren' en duidelijk te maken dat ze vinden dat ik alles zelf al moet doen op mijn 22-jarige leeftijd. Terwijl ze wel bij het minste geringste ook mijn ouders bellen om hulp te vragen. Mijn ouders moeten meteen oppassen op hun kinderen als ze wat leuks willen doen bijv.

Mijn oudere broers en zussen denken ook dat zij veel te zeggen moeten hebben over hoe en wie ik ben en wat ik wel goed doe en wat ik minder goed doet. Ze bemoeien zich ook met hoe mijn ouders naar mij toe zijn, mijn ouders trekken zich hier niks van aan want zij zijn van mening dat ze zelf mogen bepalen hoe ze zijn en zij willen voor ieder kind lief en zorgzaam zijn. Ook weten zij hoe zelfstandig ik eigenlijk ben en hoe vaak ik ook dingen voor hen doe (klusjes enzo, vragen hoe het gaat, praten als ze ergens mee zitten, de band is best hecht)

Ondertussen probeer ik dit negatieve gedoe en huichelarij maar te negeren en moet ik mij steeds verdedigen als ze besluiten 'er iets tegen mij over te zeggen'. Ik incasseer dus eigenlijk alleen maar terwijl ik vind dat ze niet gelijk hebben. Ik snap ook niet waar deze wroeging vandaan komt en dat ze zo geloven in het GEVOEL wat zij hebben.

Maar ondertussen is het toch zwaar en doet het toch pijn hoe onhartelijk ze soms zijn. Ze doen zogenaamd aardig maar mij helpen gaat niet van harte (maar dat doen ze onder druk van mijn ouders, die willen dat wij elkaar als familie gewoon helpen). Ook de steken onder de tafel zijn niet leuk...

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aanmoet. Pas nu spreekt hij zich uit, dus kan ik er ook wat tegen doen, daar ben ik wel blij over, maar het enigste wat ik kon zeggen was dat ik blij ben dat hij het gewoon zegt, dat ik helemaal niet zo denk en dat ik gewoon even zakelijk iets nodig had.

Geforceerd elke keer vragen hoe het gaat als ik bel heb ik al geprobeerd maar dan gaan ze een beetje zogenaamd onwennig en geforceerd vertellen hoe het met ze gaat. Tja, en ik wil ook gewoon mezelf zijn. Mijn vrienden merken mijn betrokkenheid uit andere dingen.

Ik ben wel dat ik charisma en een bepaalde wittyness heb waardoor mensen snel om mij lachen en ik snel de aandacht krijg. Maar ik heb ook een bepaalde bescheidenheid, ik weet mijn plek en mindere kanten en ik laat anderen ook in het zonnetje staan.

Ze willen dit echter maar niet zien!

Wat kan ik hier nou in godsnaam aan doen verdomme!:(
  zondag 15 mei 2011 @ 17:10:33 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96846699
Ze laten me ook vaak niet aan het woord enzo. En ik ben te druk, bla bla bla.
pi_96847118
je denkt dat je charisma en een bepaalde wittyness hebt?

Wat is dat? en hoe moeten we aan de hand van deze een info een mening vormen?

[ Bericht 65% gewijzigd door Re op 16-05-2011 08:17:02 ]
pi_96847125
achja, vrienden kun je uitzoeken familie niet...dus proberen te accepteren.

Je kunt ze - wanneer ze je (weer) proberen te vertellen hoe zij zich voelen- wellicht vertellen dat jij jezelf hier niet in herkent, maar desondanks zult proberen rekening te houden met hun gevoelens...
pi_96847161
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:08 schreef Mishu het volgende:

Mijn ouders moeten meteen oppassen op hun kinderen als ze wat leuks willen doen bijv.

Ze moeten niets. Ze hebben altijd nog een keus.
En wie ben jij om daar een probleem mee te hebben?

Verder zie ik jou ook alleen maar praten over wat jij wilt en nodig hebt. :@
En soms rijmt dat niet met wat de rest van de familie nodig heeft.
Maar of je daar nu echt iets aan kan doen?
  zondag 15 mei 2011 @ 17:22:26 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96847214
Nou ik heb er niet echt een probleem mee. Mijn ouders vinden dat vaak ook leuk.

Wat ik niet snap is dat ik geen hulp mag hebben.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:25:12 #7
92279 N.icka
Windforce 11
pi_96847319
Jezus, je bent 22 maar doet als een kind van 6,.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:26:07 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96847353
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:25 schreef N.icka het volgende:
Jezus, je bent 22 maar doet als een kind van 6,.
Op basis waarvan zeg je dat? Zomaar iets zeggen is makkelijk.. Ik ben wel benieuwd waar je dat op baseert :)
pi_96847407
quote:
Nu kwam mijn broer er opeens mee dat hij het vervelend vond dat ik niet vroeg hoe het met hem ging (?, ik was met iets zakelijks bezig) omdat hij dan geërgerd raak omdat ik dan zou doen alsof het allemaal om mij zou draaien. Ik heb hem gezegd dat ik helemaal niet zo denk.

Hebben jullie er daar nog over gepraat dan? Of heb je alleen gezegd dat je niet zo denkt?

Het klinkt alsof je er vooral mee zit dat je broers en zussen zich bemoeien met de relatie tussen jou en je ouders. Misschien dat je je daarom ook wat afstandelijker opstelt tegenover hen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 15 mei 2011 @ 17:30:28 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96847518
Nouja ik bel soms ook gewoon op om iets te regelen en niet altijd om te weten hoe het met ze gaat. Ik had hem de dag er voor gesproken. Ik wist dus wel een beetje hoe het met hem ging...

Het punt is dat hij het niet zo ervaart dat ik wel benieuwd ben wat er gebeurt in zijn leven en waar hij mee zit.

Inmiddels vraag ik elke keer heeeel erg duidelijk hoe het met ze gaat. En dan ga ik een uur lopen luisteren. En dan zijn ze nog geirriteerd als ik daarna weer iets over mezelf vertel.

Ik denk dat ze heel gekleurd kijken inmiddels.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:32:30 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96847578
Wanneer is het dan genoeg denk ik dan. Ze zijn nooit tevreden lijkt het wel.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:33:38 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96847615
Ik verras mijn broers en zussen bijv. ook op hun verjaardag met een feestje of kom langs met leuke cadeautjes voor hen en de kinderen. Ik stuur kaarten. Ik ben attenter dan zij naar elkaar zijn.. Zucht.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:46:50 #13
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96848057
Je bent het lievelingtje van je ouders? Ben je de jongste thuis?
The view from nowhere.
pi_96848103
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:30 schreef Mishu het volgende:
Inmiddels vraag ik elke keer heeeel erg duidelijk hoe het met ze gaat. En dan ga ik een uur lopen luisteren. En dan zijn ze nog geirriteerd als ik daarna weer iets over mezelf vertel.
Hieruit blijkt jouw tegenstrijdigheid.
In je OP laat je weten dat je belde voor iets zakelijks. Je had je broer gisteren al gesproken, dus je weet wel een beetje hoe het met hem gaat. Je vraagt het dus niet elke keer heeeel erg duidelijk.
Volgens mij interesseert het je ook niet echt hoe het met hun gaat. Die indruk wek je namelijk niet. Tsja, dan kan ik me hun frustratie wel voorstellen.
Punt uit!
  zondag 15 mei 2011 @ 17:48:55 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96848131
Waarschijnlijk.

Ik was altijd gehaat door mijn ouders haha. Vroeger deed ik alles om ze het leven zuur te maken (a). Des te gelukkiger zijn ze met me nu.

Maar stiekem ook heel erg met mijn andere broers en zussen. Mijn ouders vinden elk kind weer leuk maar door dit soort gedrag zijn ze soms ook boos omdat het de boel verpest.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:50:25 #16
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96848184
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:48 schreef Mishu het volgende:
Waarschijnlijk.

Ik was altijd gehaat door mijn ouders haha. Vroeger deed ik alles om ze het leven zuur te maken (a). Des te gelukkiger zijn ze met me nu.

Maar stiekem ook heel erg met mijn andere broers en zussen. Mijn ouders vinden elk kind weer leuk maar door dit soort gedrag zijn ze soms ook boos omdat het de boel verpest.
Vertel eens wat je allemaal deed om ze het leven zuur te maken :D .
The view from nowhere.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:52:52 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96848288
Spijbelen, drugs gebruiken, blowen, uitgaan, foute vriendjes :@

Mijn broers en zussen moeten denk ik erg wennen aan mijn nieuwe rol.

Bah, van dit hele gedoe krijg ik hoofdpijn. Ik wil hier eigenlijk niet eens over nadenken.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:58:00 #18
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96848463
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:52 schreef Mishu het volgende:
Spijbelen, drugs gebruiken, blowen, uitgaan, foute vriendjes :@
Wat zijn je ouders conservatief zeg. Nee, ze hebben zich zorgen gemaakt. Heb je zo niet veel aandacht naar je toe getrokken.

quote:
Mijn broers en zussen moeten denk ik erg wennen aan mijn nieuwe rol.

Bah, van dit hele gedoe krijg ik hoofdpijn. Ik wil hier eigenlijk niet eens over nadenken.
Ze zijn misschien nog niet helemaal overtuigd.
The view from nowhere.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:19:56 #19
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_96849163
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:30 schreef Mishu het volgende:

Ik denk dat ze heel gekleurd kijken inmiddels.
Klinkt als geconditioneerd gedrag, van hun maar van jou net zo goed:
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:32 schreef Mishu het volgende:
Wanneer is het dan genoeg denk ik dan. Ze zijn nooit tevreden lijkt het wel.
Niet heel zeldzaam in het gezinsleven waar je al heel wat jaren dag-in-dag-uit bij elkaar op de lip hebt gezeten, en zodoende een mening hebt gevormd waarvoor je onwillekeurig steeds weer bevestiging zoekt, en dus ook heus wel vindt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:30:57 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_96849562
quote:
Geforceerd elke keer vragen hoe het gaat als ik bel heb ik al geprobeerd maar dan gaan ze een beetje zogenaamd onwennig en geforceerd vertellen hoe het met ze gaat. Tja, en ik wil ook gewoon mezelf zijn. Mijn vrienden merken mijn betrokkenheid uit andere dingen.

Wat kan ik hier nou in godsnaam aan doen verdomme!:(
Beste broer, hoe gaat het met je?
Euj, wat ben je de laatste tijd aan het uitvreten?
pi_96854479
Je moet niet zo aan jezelf denken.

Grapje, maar wat een gezeur, het is ook nooit goed. Maar vertel dan gewoon niets over jezelf, pas als ze er naar vragen.
pi_96855876
Je klinkt net als mijn zusje, een meisje met chronisch aandacht-tekort en waarbij alles om haar draait.
pi_96856090
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:48 schreef Mishu het volgende:
Waarschijnlijk.

Hier heb je je antwoord. Kan het nog duidelijker? Je hebt al die tijd zo veel aandacht opgeëist, en vervelend geweest dat ze je die aandacht ook gaven. je broers en zussen waren jaloers op die aandacht, want zij konden wel 'gewoon' doen zonder extreme aandacht. Daarna ben je toch nog bijgetrokken en nu doen je ouders een poging om je angstvallig bij zich te houden. (des te gelukkiger zijn ze nu)

Misschien moet je eens gaan praten over hoe je broers en zussen zich echt voelen over die dingen. Dat is misschien zelfs wat ze bedoelen met 'je vraagt niet hoe het gaat'.

Als je nu stabiel blijft zullen je ouders zich denk ik realiseren dat die aandacht voor jou niet meer nodig is en kunnen ze die aandacht beter verdelen...dat trekt dus langzaam aan wel bij.
pi_96857551
Maar als je eigenlijk zo tof bent, waar komt dan de vijandigheid van je broers en zussen vandaan?
Die wrijving heb je kennelijk niet met je ouders. Ook niet met andere vrienden, collega's, minnaar, studiegenoten, whatsoever?
Of word je voorgetrokken omdat je de jongste bent of problemen hebt? Wellicht zonder dat je dat helemaal beseft?
Ik zou het eens bespreekbaar maken met je familie. Als je iets niet goed doet moeten ze maar eens zeggen hoe ze het willen hebben, ofzo.
pi_96858580
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Of word je voorgetrokken omdat je de jongste bent of problemen hebt? Wellicht zonder dat je dat helemaal beseft?
Je doet alsof dit de orde van de dag is? Dat de jongste altijd maar voorgetrokken wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')