Maar dat is toch niet waar het over gaat in het artikel.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:40 schreef Arriviste het volgende:
Er zitten gewoon weinig vitamines in.
Als je het eens in de zoveel tijd eet, is het heus niet schadelijk.
Nu snap ik je forumnaam ook beterquote:Op zondag 15 mei 2011 12:48 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Ik ben maar een leek, maar volgens mij verandert er vrij weinig/niets:
Het smeltpunt van MSG is 232 °C.
Kokend water is 100 °C.
Het lost makkelijk op in water en dissocieert dan in vrije natrium en glutamaat-ionen. Het grootste onderdeel van het MSG-molecuul is het aminozuur glutamaat, het anion van glutaminezuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mononatriumglutamaat
Smeltpunt van Glutaminezuur: ontbindt bij 205 °C
Ik ben ook maar een leek hoor, dus het zou best kunnen dat het niet klopt. Al lijkt het me onwaarschijnlijk dat het toxisch zal worden als je er kokend water overheen giet.quote:
ik wist niet dat de smaak versterker msg een conserveringsmiddel is.quote:they add MSG/ ajinomoto and other chemical preservatives.
gelukkig maarquote:Op zondag 15 mei 2011 17:37 schreef Isabeau het volgende:
Er wordt daar gezegd dat je er pancreatitis van kan krijgen; ik kan je verzekeren dat op geen enkel diagnoselijstje van artsen 'noodles gegeten' staat als oorzaak van een pancreatitis.
Dan moet je al je eten zelf maken want in blik, pak, pot of pakje zit altijd rijkelijk zout.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:32 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou me eerder zorgen maken om de gigantische hoeveelheid zout die er meestal in zit.
Daarbij poep je dat gewoon uit, het is niet plots giftig of zoquote:Op zondag 15 mei 2011 18:03 schreef z80 het volgende:
ik wist niet dat de smaak versterker msg een conserveringsmiddel is.
en wax? welke wax? om drop zit ook een wax laagje, bijenwas namelijk.
Jaren en jaren geleden vertelden veel mensen met een mond groter dan hun IQ dat je van E300 (Ascorbinezuur of vitamine C) kanker kreeg, want ze hadden wat gehoord van de van de Krebs Cyclus en Krebs is Duits voor kanker. Dat het genoemd was naar meneer Krebs was te moeilijk voor ze.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij poep je dat gewoon uit, het is niet plots giftig of zo
omgquote:Op zondag 15 mei 2011 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaren en jaren geleden vertelden veel mensen met een mond groter dan hun IQ dat je van E300 (Ascorbinezuur of vitamine C) kanker kreeg, want ze hadden wat gehoord van de van de Krebs Cyclus en Krebs is Duits voor kanker. Dat het genoemd was naar meneer Krebs was te moeilijk voor ze.
Maar wel lijstjes fotokopiëren met e-nummers en wat je er allemaal van kreeg.
Geloof dat een student met een petitie meer dan 90% liet tekenen dat deze gevaarlijke stof moest worden verbannen.quote:Dihydrogen monoxide:
• is called "hydroxyl acid", the substance is the major component of acid rain.
• contributes to the "greenhouse effect".
• may cause severe burns.
• is fatal if inhaled.
• contributes to the erosion of our natural landscape.
• accelerates corrosion and rusting of many metals.
• may cause electrical failures and decreased effectiveness of automobile brakes.
• has been found in excised tumors of terminal cancer patients.
Despite the danger, dihydrogen monoxide is often used:
• as an industrial solvent and coolant.
• in nuclear power plants.
• in the production of Styrofoam.
• as a fire retardant.
• in many forms of cruel animal research.
• in the distribution of pesticides. Even after washing, produce remains contaminated by this chemical.
• as an additive in certain "junk-foods" and other food products.
Ja, klopt! Hilarisch.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
omg![]()
Kende je deze al?
[..]
Geloof dat een student met een petitie meer dan 90% liet tekenen dat deze gevaarlijke stof moest worden verbannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |