abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96829333
Ik was benieuwd of sommigen van jullie meteen toen jullie uit huis gingen alleen gingen wonen. Dus zonder kamergenoten of een vriend(innet)je. Hoe is je dat bevallen? Voel(de) je je alleen? Raad je het aan en hoe oud was je bijvoorbeeld.
pi_96829470
Ben je bang om eenzaam te worden dan?
Zelf was ik 22 en vond het absoluut geweldig!
Ik wilde juist even alleen zijn.

Na een half jaartje of zo had m'n vriendin een baby dwergpapegaai mee, om te verzorgen en tam te maken. Die heb ik uiteindelijk wel gehouden, als gezelschap.

Na klein jaartje kwam mijn vriendin bij me wonen en dat is nog steeds heel gezellig. Maar het heeft ook nadelen :')
pi_96829477
Goed want ik ben anti-social
  zondag 15 mei 2011 @ 10:48:10 #4
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_96829515
ik kwam in een huis met een ander persoon die ik niet kende en die niet vaak thuis was... dus zo goed als alleen.. maar ik ben mensen op gaan zoeken die in dezelfde stad woonden, dus dat ging prima. Tevens, als je student bent, ga dan bij een studentenvereniging of studentensportvereniging oid, dan leer je vanzelf veel mensen kennen en ben je vaker van huis da je lief is..en soms even alleen is ook niet vervelend hoor..
Wie, ik?
pi_96829622
Nee, ik denk niet echt bepaald alleen te worden, aangezien al mijn vrienden ook in deze stad zullen wonen ;) Ben alleen benieuwd naar de ervaringen.

Op het moment woon ik dus inderdaad nog thuis waar altijd van alles aan de hand is (heeft z'n voor en nadelen) en vind het voor mezelf moeilijk in te schatten wat voor 'effect' dat op mij zal hebben. Ik vraag me af of ik niet beter eerst met iemand kan samen wonen, maar aan de andere kant zie ik dat ook niet echt zitten haha
  zondag 15 mei 2011 @ 11:01:52 #6
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_96829839
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:40 schreef Stormstorm het volgende:
Ik was benieuwd of sommigen van jullie meteen toen jullie uit huis gingen alleen gingen wonen. Dus zonder kamergenoten of een vriend(innet)je. Hoe is je dat bevallen? Voel(de) je je alleen? Raad je het aan en hoe oud was je bijvoorbeeld.
Woon je in Nederland? Kamergenoten? :D
Overal verstand van.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:03:47 #7
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96829897
Toen ik op kamers ging wonen was ik 19. Had het druk met de studie en dat was een volledig dagprogramma (beta studie). In het begin voelde ik me wel eenzaam. Ben zelf meer een gezelligheidsmens.

Later ben ik in een studentenflat gaan wonen en vond ik 100x beter. Het gebouw bestond uit vier verdiepingen en iedere afdeling van een koker, verbonden door een wenteltrap, met op iedere laag vier kamers. Er was een ruime gemeenschappelijke ruimte, waar we kookte, televisie keken, de krant lazen, veel kletsten. We hadden dart boord hangen en speelden spelletjes (risk enzo). 's avonds ging de frituurpan aan en bakte we snacks. In de zomer barbeque op het balkon. Iedereen deed een andere studie en er kwamen ook veel mensen langs (vrienden van bewoners). We gingen ook wel eens uit, maar dat was nauwelijks nodig. Soms gaven we een feest op de flat, maar dat gaf toch veel problemen met de buren ivm de herrie en de drank.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 15-05-2011 11:15:15 ]
The view from nowhere.
pi_96830307
Kijk, good to know! Dat zijn antwoorden ;)

Ik heb altijd gedacht dat ik beter alleen kon wonen (heb soms gewoon ruimte nodig) en dan kan ik zelf bepalen wanneer ik bij iemand wil komen aanwaaien en andersom ;) Keer helemaal een eigen plekje zonder iets te hoeven delen lijkt me best heerlijk moet ik zeggen. 't Is wel even goed wennen denk ik. Lastige keuzes! Ik denk dat ik maar gewoon m'n vrienden ga stalken in tijden van donkere dagen en eenzaamheid haha
  zondag 15 mei 2011 @ 11:24:47 #9
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_96830502
Ik woon nu soort van alleen op mezelf. Woon in een flat, waar ik niet echt in contact kom met anderen. Maar het bevalt me prima. Ik heb een eigen badkamer, alleen wel een gedeelde keuken (die zeer heel schoon gehouden wordt).
Alleen inderdaad verveel je je gewoon..
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:24:59 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96830508
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:18 schreef Stormstorm het volgende:
Kijk, good to know! Dat zijn antwoorden ;)

Ik heb altijd gedacht dat ik beter alleen kon wonen (heb soms gewoon ruimte nodig) en dan kan ik zelf bepalen wanneer ik bij iemand wil komen aanwaaien en andersom ;) Keer helemaal een eigen plekje zonder iets te hoeven delen lijkt me best heerlijk moet ik zeggen. 't Is wel even goed wennen denk ik. Lastige keuzes! Ik denk dat ik maar gewoon m'n vrienden ga stalken in tijden van donkere dagen en eenzaamheid haha
Kan ook. Op een studenten flat kun je je natuurlijk altijd terugtrekken op je eigen kamer. Er zijn ook mensen die dat veel doen, en zijn mensen die de hele dag de deur van hun kamer open laten staan.

Meisjes hebben wel last van de gedeelde voorzieningen (een bende dus). Wij hadden schoonmakers (verplicht vanuit de kamer verhuur), dus viel het nog mee.
The view from nowhere.
pi_96830522
het is maar net wat je er om heen hebt, zeg maar. Vrienden waarmee je kunt afspreken bijv. Dan valt de eenzaamheid wel mee...
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 15 mei 2011 @ 11:30:22 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_96830653
14 dagen wennen en nu wil ik niet anders meer. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_96831117
Thanks voor alle antwoorden alvast :) Wennen zal er toch wel bij horen en overdag werk ik en ga ik naar school, dus dat moet goed gaan komen toch? ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 12:01:27 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_96831479
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:47 schreef Stormstorm het volgende:
Thanks voor alle antwoorden alvast :) Wennen zal er toch wel bij horen en overdag werk ik en ga ik naar school, dus dat moet goed gaan komen toch? ;)
Denk ik wel, aangezien je zegt dat je vrienden ook in dezelfde stad gaan wonen. Het gaat je vast goed bevallen en voor lange termijn is het goed om te leren je eigen leven te leidden.
The view from nowhere.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:21:52 #15
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_96832006
Ik ben eerst in een soort studentenflatje terechtgekomen tussen allemaal mensen die ik eigenlijk helemaal niet leuk vond. Was wel lekker rustig dus, kon gewoon mn gangetje gaan.
Pas later in een studiotje gaan wonen en echt alles voor mijzelf gehad, was heerlijk! Eigen spulletjes, echt niemand om rekening mee te houden, zag mn vrienden veel maar was ook regelmatig lekker alleen thuis.
Daarna redelijk snel gaan samenwonen, heb maar een jaartje ofzo alleen gewoond. Ik vind samenwonen wel echt mega gezellig trouwens, maar ik ben een onwijze sloddervos en mn lief kan zich daar nog wel eens aan ergeren. Mja ondertussen zijn we 5 jaar verder en wen je daar ook wel weer aan.

Heb me iig nooit eenzaam gevoeld. Lekker even alleen zijn en met een muziekje aan een halve dag naar het plafond kijken moet ook gebeuren af en toe. [niet dat ik dat nu niet meer doe]
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 15 mei 2011 @ 13:02:56 #16
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_96833515
7 jaar lang alleen gewoond, 99% van de tijd was dat heerlijk, 1% van de tijd voelde ik me weleens alleen ja.

Pro-tip : neem een kat. :Y
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_96833582
Ik vond het heerlijk! Kreeg wel regelmatig wat vrienden over de vloer, maar was ook vaak lekker alleen, maargoed, daar houd ik wel van: lekker mijn eigen gang gaan en me van niemand wat aantrekken! O+

Was overigens 19 en ging wel in de stad wonen waar ik geboren en opgegroeid was, dus dat scheelde wel in het feit dat ik wel al mensen kende enzo.

Oh, en nu woon ik alweer bijna 4 jaar samen O+ en dat is ook heerlijk :+
Ja doei.
pi_96833732
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:04 schreef motorbloempje het volgende:

Oh, en nu woon ik alweer bijna 4 jaar samen O+ en dat is ook heerlijk :+
ja dat lijkt mij nou tig keer beter dan alleen wonen. Maar goed, eerst maar es iemand vinden die wel bij me wil blijven
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 15 mei 2011 @ 13:09:13 #19
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_96833749
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:02 schreef PBateman1978 het volgende:
7 jaar lang alleen gewoond, 99% van de tijd was dat heerlijk, 1% van de tijd voelde ik me weleens alleen ja.

Pro-tip : neem een kat. :Y
Ik woon nu iets meer dan een jaar alleen :) en het is inderdaad heerlijk. Af en toe voel ik me weleens eenzaam, maar dat is dan nadat ik vrienden / familie over de vloer heb gehad voor een gezellig druk weekend en dat je dan ineens weer alleen bent. Maar dat gevoel ben ik meestal de volgende dag weer kwijt en dan is het genieten :)

Zit er aan te denken om een kat te nemen hehe dus die pro tip is goud waard.
pi_96833855
Ik was 17 toen ik uit huis ging..woonde het eerste jaartje niet alleen en irriteerde me juist aan het feit dat ik geen badkamer en keuken had voor mezelf, dus op mijn 18e had ik mijn eigen huisje (en die heb ik nu, 7 jaar later, nog steeds :) ) . Hééérlijk! Ik zou het zeker aanraden! Al lekker vroeg zelfstandig worden en gewoon je eigen ding kunnen doen, al denk ik wel dat je er echt aan toe moet zijn! Een aantal van mijn vriendinnen woont nu bijvoorbeeld nog thuis (ikzelf zou daar echt niet aan moeten denken....) en die hebben daar geen problemen mee. Ik heb me nooit eenzaam gevoeld, maar dat is ook iets wat je zelf in de hand hebt (zoals lid worden van een sportvereniging, uitgaan etc...ook heb ik leuke buurtjes, kan ook handig zijn! :) )
pi_96835241
Ik was 19 toen ik op mezelf ging wonen en heb geen problemen er mee gehad. Ik vond het heerlijk.
pi_96835516
Ik was 18 en.. het alleen wonen en zelfstandig zijn vond ik prima. Maar ik ben een sociaal mens en ik wil toch graag bij mensen die ik daadwerkelijk mag en dus zijn er alweer verhuisplannen. :')
  zondag 15 mei 2011 @ 14:05:24 #23
108913 Godshand
guide4you
pi_96836206
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:08 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja dat lijkt mij nou tig keer beter dan alleen wonen. Maar goed, eerst maar es iemand vinden die wel bij me wil blijven
Nou zoveel beter is dat ook niet altijd hoor. Rekening houden met die andere, kan best lastig zijn soms...

Ik wil iig af en toe alleen zijn en geen gezeur aan mn hoofd..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_96836296
Daarom zal ik ook wel blij zijn dat we over enkele maanden een groter huis hebben zodat er ook ruimtes zijn waar je even alleen kan zijn (om te studeren/lezen bijvoorbeeld) zonder dat die ruimte meteen de slaapkamer is.

Wonen nu in een klein 2-kamer appartementje, en nou ja, we hebben eigenlijk nooit ruzie ofzo, en de éne keer dat we ruzie hebben gehad had het niets te maken met de oppervlakte van ons huis of het 'op elkaars lip zitten' :') maar toch zou ik het wel fijn vinden om straks m'n eigen studeerkamertje te hebben!
Ja doei.
pi_96837462
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 10:46 schreef Monco10 het volgende:
Goed want ik ben anti-social
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')