Dat ze zich zo snel kan verlagen tot een ongeleid projectiel bevestigt die labiliteit alleen maar meer.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:44 schreef Elbee het volgende:
@ Id do her - Dat labiele is idd reden genoeg, nuchter bekeken. Moet ook mijn principes bewaken, probleem is dat ik haar tot 3 weken terug niet anders kende als een zeer clever en standvastig persoon van mijn eigen niveau...
Dit vreemd bij vrouwen? Neuh.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:53 schreef capricia het volgende:
Wel vreemd dat ze plots zo omgeslagen is.
Wat hebben je pogingen de laatste tijd opgeleverd? Niks toch, enkel afwijzing. Hoe wil je haar bijstaan als ze je niet eens in de buurt wil hebben. Je kunt haar wel bestoken met smsjes en bezoekjes maar ze heeft er duidelijk geen behoefte aan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:44 schreef Elbee het volgende:
@ LuxorBeet - Dit ben ik met je eens, duidelijk... maar moet ik haar nog helpen/bijstaan in haar problemen? Niks doen gaat tegen mijn ngevoel in. Of werkt dit averrechts?
Zij wil blijkbaar niet geholpen worden. Van wat ik zo lees, heb je op verschillende manieren en momenten aangegeven dat je haar wilt helpen, maar daar heeft ze geen behoefte aan. Je kunt haar nu toch niet bereiken, dus zet je er over heen (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ikquote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:44 schreef Elbee het volgende:
[...]
@ LuxorBeet - Dit ben ik met je eens, duidelijk... maar moet ik haar nog helpen/bijstaan in haar problemen? Niks doen gaat tegen mijn ngevoel in. Of werkt dit averrechts?
@Frag_Adder - Het is niet dat ik niks zag aankomen, we spraken immers genoeg over die dingen die haar dwars zitten zoals die dubbele loonbeslag, die opleiding die niet door kon gaan etc. maar gezien haar standvastigheid had ik niet zien aankomen dat die emmer echt volliep en al helemaal niet dat dit hierin zou resulteren. Als ze zoals je zegt binnen no time bijdraait dan is de oprechtheid verdwenen en blijft er weinig hoop en geen animo meer op een toekomst samen, maar ik verwacht niet dat ze binnen enkele dagen bijdraait.quote:Dus zonder dat jij het zag aankomen en terwijl alles perfect was zelfs de communicatie kapte jou vriendin het van de ene op de andere dag af terwijl ze zwaar overspannen was?
@ Enneacanthus_Obesus - Thanks voor je bericht. Dit was inderdaad wat ik haar 2 weken terug bij onze laatste communicatie liet weten. Druk op haar leggen is zeker geen goed idee iig dat voelde ik meteen al aan...quote:Daarom denk ik dat het het handigste is als je haar laat voelen dat ze er niet alleen voor staat maar dat je ook niets van haar wil.
Dus als je bijdraait is het niet goed, en als ze niet bijdraait heb je hoe dan ook al geen contact. Dan weet je toch al wat je te doen staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:59 schreef Elbee het volgende:
@Frag_Adder - Het is niet dat ik niks zag aankomen, we spraken immers genoeg over die dingen die haar dwars zitten zoals die dubbele loonbeslag, die opleiding die niet door kon gaan etc. maar gezien haar standvastigheid had ik niet zien aankomen dat die emmer echt volliep en al helemaal niet dat dit hierin zou resulteren. Als ze zoals je zegt binnen no time bijdraait dan is de oprechtheid verdwenen en blijft er weinig hoop en geen animo meer op een toekomst samen, maar ik verwacht niet dat ze binnen enkele dagen bijdraait.
quote:Op zondag 15 mei 2011 01:08 schreef Elbee het volgende:
Anyway we shall see, I ga er niet over speculeren, is zinloos nu... we zien wel; wat er gebeurt en hoe ik er dan precies tegenover sta![]()
of mischien
![]()
het klinkt mij eigenlijk gewoon als een complete burnout, en ja dat kan iedereen overkomen, ook de sterksten onder onsquote:Op zondag 15 mei 2011 08:53 schreef TheFrankey het volgende:
Lekker afscheid van nemen. En ze heeft gelijk dat ze niet naar een psycholoog wil. Dat soort onzinfuncties gooien haar nog dieper in een gat. Je vriendin bleek een weirdo nou moving on.....
Ik kan daar echt niet tegen. Een sterke verstandige vrouw en anders niets. Je had dit kunnen voorkomen doordat je hetal wist. Schulden die niet haar schuld zijn. Ja doei mooi verhaal
Gewoon geen contact meer zoeken. Maar dat lukt je helaas toch niet
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:53 schreef capricia het volgende:
Wel vreemd dat ze plots zo omgeslagen is.
grappig genoeg heb ik dit idee juist altijd bij mannen.... die willen je plots niet meer.quote:
quote:Op maandag 16 mei 2011 00:57 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal rijkelijk laat om de goede peer uit te hangen en er samen uit willen komen als de bom inmiddels al is gebarsten. Waar was je dan al die tijd in die gezonde normale relatie vraag ik mij af. Dan ook nog eens proberen een relatie te gaan opeisen vind ik helemaal not done en nogal egocentrisch en zeker geen blijk geven van haar probleem op te willen lossen.
ik heb ook het idee dat het gewoon compleet kapot is in haar hoofd, en ze wilt je om wat voorn reden dan ook niet zien, en ze is niet in staat om dat recht tegen je in het gezicht te zeggen..quote:Op zondag 15 mei 2011 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
het klinkt mij eigenlijk gewoon als een complete burnout, en ja dat kan iedereen overkomen, ook de sterksten onder ons
Dat flikken vrouwen anders vaak genoeg, niet allemaal natuurlijk, maar de meeste die ik heb meegemaakt zijn behoorlijk afwisselend altijd.quote:Op maandag 16 mei 2011 00:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
[..]
grappig genoeg heb ik dit idee juist altijd bij mannen.... die willen je plots niet meer.
Ik (als vrouw) ben zelf helemaal niet van het opeens omslaan
Ik vind het een beetje gevaarlijk om conclusies als Borderline te komen, ook al riekt het er wel naar.quote:Op zondag 15 mei 2011 01:02 schreef goofy_goober het volgende:
Sounds like borderline to me. Aantrekken, afstoten... En zoveel op elkaars lip zitten in de wittebroodsweken is al helemaal geen goed teken. Een enorme rooie vlag eigenlijk. Een normale relatie? I don't think so. Anyway, respecteer haar keuze en probeer haar vooral niet te helpen. Als ze je leuk genoeg vindt dan neemt ze zelf wel weer contact op met je.
Dit dus, we zijn geen van allen psychiater en al waren we dat wel, we kennen de persoon in kwestie niet.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:52 schreef Re het volgende:
en nee niet alles is borderline tegenwoordighou daar eens mee op
Waarom reageer je zo defensief? Is ook een houding die borderliners zich vaak aanmeten he.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:52 schreef Re het volgende:
en nee niet alles is borderline tegenwoordighou daar eens mee op
Het stelt je nog steeds niet in staat om een diagnose te stellen, want dat doe je als je stelt : Dit is Borderline, terwijl je alleen afgaat op het geschreven verhaal van een ander waar in elk geval het verhaal van de andere helft aan ontbreekt en waarbij ook vaak nog door emotie overbelichting door de persoon die wel vertelt zit.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:20 schreef goofy_goober het volgende:
Daarom baseren we onze mening ook op wat de TS ons vertelt.
[..]
Waarom reageer je zo defensief? Is ook een houding die borderliners zich vaak aanmeten he.
quote:Op maandag 16 mei 2011 12:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb je al met bekenden van je (ex-)vriendin gesproken?
Het kan inderdaad overspannenheid zijn, maar als zij niet wilt praten, dan praat je toch met haar ouders/broers/zussen? Of anders met haar beste vriendin?
Daar heb ik je niet over gehoord.
Broers of zussen heeft ze niet. Haar beste vriendin woont nu tijdelijk bij haar in (na een problematische relatie/samenwonen met iemand uit een claimcultuur zegmaar). Kon goed vinden met haar hoor en ze zal me best (hoewel oppervlakkig--->heet hangijzer) te woord willen staan maar langsgaan is geen optie en wil deze vriendin nu niet bellen eigenlijk. Dan bel ik wel rechtstreeks en kijk hoe ze reageert... En haar ouders, geloof het of niet, die wonen nu in Spanje en heb ik nog nooit ontmoet. Haar pa komt namelijk ook uit zo'n claimcultuur (maar dan een Arabische) en zij was al op dr 17e het huis uit. Hij is wel 2 x kort in NL geweest afgelopen jaar zonder dat k hem gezien heb. Wilde dit wel (graag zelfs) maar je moet je voorstellen dat ze nooit over vriendjes sprak met em, ze heeft zelfs nooit verteld dat ze rookt (!!) terwijl ze, net als ik, jarenlang alle dingen heeft gedaan die god verboden heeft hehehe.... Tot slot haar andere vrienden dan? Die zijn er wel, maar de betrouwbare opties hadden (zoals ik al verwachtte) geen contact meer met haar gehad en waren er niet meer geweest laatste 3 weken. Heb ze gevraagd me op de hoogte te houden zodat ik het ofwel kan afsluiten of weet wat ik evt kan doen....quote:Op zondag 15 mei 2011 03:00 schreef Godshand het volgende:
Ik weet ook niet wat ik zou doen. Misschien checken bij haar ouders/vrienden wat die ervan opvangen?
Die goede peer was ik sowieso al, is een kenmerk van mijn eigen vriendenkring, normen en waarden. Altijd staan we voor elkaar klaar, tot verbazing van menig buitenstaander. Dus ja in een relatie voel ik dat net zo. Heb haar ook nooit afgevallen of haar sores genegeerd. Ze is zelf niet zo'n zeurpiet over haar problemen en kropte kennelijk teveel op, kon ik weinig aan doen wat ze al aangaf door te zeggen 'je hebt niks fout gedaan'... En idd relatie opeisen = geen goed plan ;-)quote:Op maandag 16 mei 2011 00:57 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal rijkelijk laat om de goede peer uit te hangen en er samen uit willen komen als de bom inmiddels al is gebarsten. Waar was je dan al die tijd in die gezonde normale relatie vraag ik mij af. Dan ook nog eens proberen een relatie te gaan opeisen vind ik helemaal not done en nogal egocentrisch en zeker geen blijk geven van haar probleem op te willen lossen.
Dat blijkt helaas wel ja dat ze niet in staat is dat mij dat live te vertellen. Weet niet precies wat je met "bescherming" voor mij bedoeld, maar het lijkt erop dat ze dit uit "bescherming" voor haarzelf doet aangezien ze aangeeft dat ze het allemaal niet aankan, het zeer moeilijk heeft, er niks bij kan hebben en zich eruit moet werken. En haar trots kennende baalt ze flink dat ze zo'n face to face gesprek niet aankan, dat merkte ik al toen ze me dit telefonisch vertelde.quote:Op maandag 16 mei 2011 01:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
ik heb ook het idee dat het gewoon compleet kapot is in haar hoofd, en ze wilt je om wat voorn reden dan ook niet zien, en ze is niet in staat om dat recht tegen je in het gezicht te zeggen..
puur dit feit alleen geeft mij het gevoel dat ze dit uit ''bescherming'' voor jou doet...
Dat dus..quote:Op maandag 16 mei 2011 21:00 schreef Vandaag... het volgende:
Ik denk dat je het los moet laten. Als iemand zegt dat je haar met rust moet laten dan kan je het nog een paar keer proberen om aan te geven dat je je niet zo makkelijk weg laat jagen en er voor haar wil zijn maar het houdt een keer op.
Misschien wil ze diep van binnen dat je juist blijft maar iemand wegjagen om te kijken hoeveel hij voor je overheeft is iets wat pubers doen.. zo werkt het gewoon niet en je weet niet wat ze precies wil of nodig heeft dus je kan niet anders dan op haar woorden afgaan en haar met rust laten.
Jullie zullen begrijpen dat deze laatste 2 alinea's mij als muziek in de oren klinken. Het is natuurlijk het meest positieve scenario, maar diep in mijn hart geloof ik er wel in dat ze van me houdt en nu noodgedwongen op haar (voor mij heel nare) manier met haar problemen probeert af te rekenen. Ik hoop voor haar en mezelf natuurlijk wel dat dit kan binnen een redelijke termijn (zeg een half jaar oid) en me wel respectvol behandelen zal, anders wordt deze jongen nooit gelukkig en moet ik noodgedwongen mezelf hier overheen zetten...quote:Op maandag 16 mei 2011 18:38 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje gevaarlijk om conclusies als Borderline te komen, ook al riekt het er wel naar.
Leven met iemand met psychische problemen is enorm zwaar, vergis je daar niet in TS, dat kan echt ondraaglijk zijn.
Natuurlijk is het kut en naar en alle negatieve emoties die je kunt bedenken. Toch denk ik dat het feit dat ze afstand neemt om zelf haar shit eerst op te ruimen (en shit KAN voor een groot deel opgeruimd worden) niet perse negatief hoeft te zijn. Hoe vreemd het ook klinkt, het kan juist ook zeggen dat ze heel veel om je geeft. Niet dat je daar iets mee opschiet, dat besef ik ook wel, het maakt het misschien wat beter te verhapstukken.
Ik kan niet anders zeggen dan: respecteer haar gevoel, maar respecteer jezelf ook. Probeer niet overal een negatieve klank aan te geven. De deur niet open doen terwijl ze wel thuis is, nee, das niet leuk, dat weet ik ook wel. Maar ik denk niet dat het als vernedering bedoeld is, meer dat ze het zelf niet aankon. en dat zegt ook heel wat, is het niet?
ik zal je zeggen... het is maar hoe je het ziet... uit bescherming voor haarzelf omdat ze zichzelf niet wilt laten tonen aan je op die manier..quote:Op maandag 16 mei 2011 20:44 schreef Elbee het volgende:
Dat blijkt helaas wel ja dat ze niet in staat is dat mij dat live te vertellen. Weet niet precies wat je met "bescherming" voor mij bedoeld, maar het lijkt erop dat ze dit uit "bescherming" voor haarzelf doet aangezien ze aangeeft dat ze het allemaal niet aankan, het zeer moeilijk heeft, er niks bij kan hebben en zich eruit moet werken. En haar trots kennende baalt ze flink dat ze zo'n face to face gesprek niet aankan, dat merkte ik al toen ze me dit telefonisch vertelde.
Wooow...je zoekt ook overal wat achter he. Misschien beetje last van Schizofrenie?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:17 schreef 2NutZ het volgende:
Is dit niet gewoon een soort borderliner? of manisch depressie ofzo?
Dan weet jij het verschil tussen beide aandoeningen nietquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:17 schreef 2NutZ het volgende:
Is dit niet gewoon een soort borderliner? of manisch depressie ofzo?
Ghehehee wel grappig ja, het spreekwoordelijke 'blokje om' totdat ik weer klaar ben voor deze waanzin :-)quote:Op maandag 16 mei 2011 21:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat dus..
Kijk ff in de spiegel en zing deze tekst:
I gotta be cool
Relax
Get hip
Get on my tracks and take a backseat
Hitchhike
And take a long ride on my motherbike
Untill I'm ready
Crazy Little Thing Called Love
(ja Queen ja, maar hier lijkt het bijna op jouw lijf geschreven, TS)
Totebel, daar heb je echt helemaal gelijk in. Ik ben niet de persoon om obsessief ergens mee bezig te zijn, maar ik voel wel dat dit me meer dan ooit bezighoudt. Komt door die 100% omslag van verliefdheid/alles goed naar dit kille gevoelloze gedrag.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:42 schreef totebel het volgende:
IK denk wel dat je dit nu los moet proberen te laten. Anders loop je het risico dat het een obsessie voor je wordt en das niet gezond.
graag gedaan man.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:21 schreef Elbee het volgende:
Wil dit nog even meegeven....Zelf zit ik hier natuurlijk tot over m'n oren in, maar voor alle anonieme buitenstaanders die de tijd en energie namen om zich te verdiepen in deze abnormale relatiecrisis heb ik niks meer dan respect! Serieus. Bedankt voor het meedenken en de vele reacties
Wie ben jij dan? ik kom hier nauwelijks dus wellicht ben je in de war?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wooow...je zoekt ook overal wat achter he. Misschien beetje last van Schizofrenie?
Ik ken verschillende mensen met 1 van beide aandoeningen. Herkende er wel wat in. En het was een suggestiequote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:49 schreef totebel het volgende:
[..]
Dan weet jij het verschil tussen beide aandoeningen niet
en volgens Fok! moet je dan maken dat je wegkomt als je partner zoiets heeft en doorgaan met je eigen leven..quote:Op zondag 15 mei 2011 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
het klinkt mij eigenlijk gewoon als een complete burnout, en ja dat kan iedereen overkomen, ook de sterksten onder ons
Is dat zo?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:57 schreef seasushi het volgende:
[..]
en volgens Fok! moet je dan maken dat je wegkomt als je partner zoiets heeft en doorgaan met je eigen leven..
ze vraagt je om met rust gelaten worden en jij gaat bellen en langsgaan. dan moet je niet vreemd opkijken als het mis gaat.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:52 schreef totebel het volgende:
Als ze een face to face gesprek niet aankan, forceer dat dan ook niet. Schiet jij niks mee op, schiet zij niks mee op.. en het kan wel degelijk bescherming voor zowel haarzelf zijn als voor jou.
No offense, maar ik vind je een beetje drammerig en zindoordrijverig overkomen in dit geheel... en je kunt iemand nu eenmaal niet op commando laten praten omdatjij dat nu toevallig wilt.
Voor een buitenstaander die zo'n verhaal leest is dit op zich een begrijpelijke reactie. Die hoeveel alleen met hun verstand te redeneren ipv met hun gevoel en, zoals Godshand al aangeeft, heb ik op basis van de feiten tot nu toe geen enkele andere keus dan door te gaan. Wat zou je zelf doen als je niks meer hoort en elke poging tot support zinloos blijkt?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:57 schreef seasushi het volgende:
en volgens Fok! moet je dan maken dat je wegkomt als je partner zoiets heeft en doorgaan met je eigen leven..![]()
@ Simmu - deze volgorde klopt niet. Eerst ging het mis, daarna belde ik, waarna ik 5 dagen niks liet horen, het niet meer trok en langs ging en nu na 19 dagen weer eens een smsje stuurde. Dat is vrij weinig contact in een week of 4 tijd, wat ik uiteraard heel moeilijk vond zoveel dagen stilte. Ik heb zeker niet het gevoel dat ik het geforceerd en daarmee gecreeerd heb.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:34 schreef simmu het volgende:
[..]
ze vraagt je om met rust gelaten worden en jij gaat bellen en langsgaan. dan moet je niet vreemd opkijken als het mis gaat.
Daar begon ik idd mee, zoeken of dit vaker voorkwam, of soortgelijks. Ik vond echter weinig dus opende ik dit topicquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
graag gedaan man.
ik hoop voor je dat ze een keer reageert... ik zou als ik jou was ook op zoek gaan naar soortgelijke verhalen, en kijken hoelang het in die verhalen duurde voordat er weer een reactie kwam.
het lijkt mij namelijk erg sterk dat ze je frontaal niet meer wilt zien zonder enige aanleiding...
en zoals ze zelf zegt zit het in haar hoofd..
dus even checke hoelang dat verhaal in haar hoofd meestal duurt, dan zou voor mij namelijk de pijn een soort verlichten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |