abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96791948
De laatste tijd voel ik me steeds ziek als ik gesport heb.
Ik deed altijd best veel aan fitness, krachttraining is echt mijn hobby geweest en ging elke avond. Trainde vooral in deze tijd (maart - juli) zeer intensief de laatste 11 jaar. Totdat ik last kreeg van een te hoge hartslag s'nachts.
Uiteindelijk werd ik overspannen of overtrained, tijdje verrot thuis gezeten en sinds vorig jaar weer proberen in mijn oude ritme te komen.
Op zich merk ik lichamelijk wel dat ik steeds meer aankan, maar het is altijd wat.
Bijvoorbeeld, een avondje helpen spullen tillen voor verhuizing bij iemand en ik had de dag daarna weer een vies duizelig gevoel. Dit ook na een uurtje stoeptegels in en uitladen.

Nu de laatste paar weken; als ik meer dan 2 of 3x per week train, normaal en niet te zwaar, dan heb ik een soort griep gevoel.
Deze week had ik de afgelopen dagen echt een ziek gevoel en was zeer verrot.
Nu heb ik dit al meerdere malen aangeven bij de dokter en behandelaars, maar die weten niet echt een antwoord te geven. Alleen bloedprikken. Uitslag: niks bijzonders :?

Ik dacht aan hooikoorts, maarja..
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:00:46 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96792042
gebruik je middelen als groeihormonen, voedingssupplementen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96792155
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
gebruik je middelen als groeihormonen, voedingssupplementen?
Nee man! heb ik niet nodig. Ik heb gelukkig al flink aanleg om spieren aan te zetten van mezelf. En ook vet, helaas..
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:10:54 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96792392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:04 schreef romski het volgende:

[..]

Nee man! heb ik niet nodig. Ik heb gelukkig al flink aanleg om spieren aan te zetten van mezelf. En ook vet, helaas..
Eet je voldoende koolhydraten? Brood, aardappels, rijst, pasta? En voldoende eiwitten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:12:10 #5
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96792449
heb ik ook.....mijn oplossing? hoeveel ik ook van tennis enzo hou? ik doe het niet meer en word ook niet ziek.....
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96792784
Ontsteking ergens?
pi_96793024
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:21 schreef TimMer1981 het volgende:
Ontsteking ergens?
Dat dus. Heb je je eetpatroon aangepast? Hoelang houden de klachten aan? Is het bij (na) iedere vorm van fysieke inspanning?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2011 14:26:33 ]
  zaterdag 14 mei 2011 @ 14:29:33 #8
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_96793158
dokters geven niet zo snel een goede uitvoerige test

dat komt omdat het duur is......

als je heel veel zeurt dan word je mischien doorgestuurd naar een juiste ( en uitvoerige ) test....
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_96795046
Let je wel eens op je ademhaling?
Als je nl te oppervlakkig ademt bij inspanning kun je een beetje gaan hyperventileren. Hiervan krijg je dus o.a. een hele hoge hartslag, een duizelig gevoel of kun je gaan zweten en trillen. En als je dan vervolgens gaat stressen omdat je je niet goed voelt, gaat het ook niet zo makkelijk meer weg.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_96801728
Ik heb wel is gehoord van mannen die allergisch zijn voor hun eigen sperma, misschien ben jij wel allergisch voor je eigen zweet :o !
pi_96802953
Eten, ja als ik niet of te weinig eet word ik nog beroerder. Op het gebied van voeding weet ik veel, al hou ik me er niet altijd aan.
Hyperventilatie was ook het eerste wat alle dokters zeiden, hier heb ik van alles aan gedaan, dit is nu minder.
Het zal inderdaad een ontsteking kunnen zijn, maar mijn bloed-onderzoeken hebben nooit wat aangetoond.
Maar gewoon rustig aan doen met trainen en zware inspanning helpt het best.
pi_96803069
Altijd extra vitaminen nemen als je zwaar sport. Volgens mij vitamine C en B.

Anders ben je idd om de haverklap aan het kwakkelen.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_96806511
als je jaren gezond intensief heb gesport en nu kan dat opeens niet meer => dokter
pi_96823568
Vitamine pillen slik ik niet altijd. Misschien te kort, dus zal eens wat meer nemen.. Magnesium hou ik wel op peil, dat is ook belangrijk.
Maar een arts heeft me een jaar terug eens verteld dat het kan komen doordat mijn spieren flink boven de maat zijn en dan tijdens trainen, bijv. buikspieren of bankdrukken teveel druk op bepaalde organen zetten, waardoor ik last kan krijgen van duizelingen en een akelig gevoel. Dat ligt wel voor de hand, ik heb er ook meer last van na flink wat buikspier-oefeningen.

Dat ik deze week steeds ziek was zal wel aan een combinatie van teveel stress, overbelasting en een virusje gelegen hebben.

Dat duizelige enzo, loop ik al meerdere jaren voor bij de dokter. Maar dat kwam met de tijd langzaamaan opzetten.
pi_96829051
slecht herstel (hoge hartslag s nachts) en malaise gevoel na fysieke inspanning (inspanningsintollerantie) zijn symptomen van overtrainheid, burnout en CVS/ME. Daar is verder met bloedtesten niks bij aan te tonen helaas, en een wonderpil is er ook niet.

Volgens mij ben je te snel weer gaan trainen. Die onzin over je spieren die te groot zijn is echt uit de duim van de huisarts gekomen :N Rust, rust, rust. Goed slapen is echt essentieel, als je niet kan slapen heb je te veel inspanning gehad en dat moet een signaal zijn een flinke stap terug te doen.

Ik heb deze klachten ook sinds vorig jaar en voel aan mijn lichaam dat echt sporten er nog steeds niet in zit. De sportarts gaf bij mij ook al aan dat het een langdurige kwestie zou zijn
pi_96829065
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:34 schreef ebutyouyou het volgende:
als je jaren gezond intensief heb gesport en nu kan dat opeens niet meer => dokter
=> sportarts. Huisarts heeft de ballen verstand van sporten
pi_96830057
Hoelang is het terug dat je een echte rustweek hebt gehouden?
Want als je vooruitgang een periode minimaal is geweest, en je daarna bent gaan kwakkelen, is een overtraining aannemelijk.
pi_96835759
Bij mij is het nu zo'n 2 jaar geleden dat ik echt niks meer kon, ik trainde door om me minder deprie te voelen, haalde allerlei capriolen uit om maar te blijven functioneren, tot het punt dat ik bij de lichtste inspanning alleen maar liep te trillen, hartkloppingen en zweten.

Dat slecht slapen is inderdaad nog steeds wanneer ik wat zwaarder getraind heb en vooral als ik wil opbouwen en krachttraining met cardio combineer.
Met krachttraining alleen hou ik het het langste vol. Als ik alleen cardio doe op 135-145 BPM, dan voel ik gewoon dat ik na 25 minuten beter helemaal kan kappen en naar huis gaan.
Ik heb een tijdje 3x per week 10-15 minuten cardio + 50 minuten krachttraining gedaan op onderhouds-niveau, niet te zwaar, wel genoeg, maar dan lag ik bijna het hele weekend in bed en had nergens meer zin in.

Nu doe ik de laatste 2 maanden alleen krachttraining, dan voel ik me doorgaans beter, maar automatisch wil ik meer, meer, meer. Ik neem wel veel meer rust tussen de sets dan voorheen om mijn hartslag wat lager te houden, maar af en toe wil ik gewoon even flink gasgeven.. Dat krijg ik niet uit mijn hoofd.
Na een tijdje rustig aan doen, denk ik dat het steeds beter gaat, dan bouw ik de intensiteit op en na de tweede week dan crash ik weer en heb dan gewoon helemaal nergens meer zin in als het eind van de week nadert.

Een hele week rust heb ik genoeg geprobeerd, maar ik ben erachter dat het beter voelt om te blijven bewegen, al is het maar weinig. Ik wil niet weer depressief worden.

Het zal nog een tijdje duren, dat is mij bij GGZ ook verteld. Maar gewoon blijven proberen en rustig aan. Door bepaalde factoren die meespelen blijf ik ook druk op mijn borst voelen.
  zondag 15 mei 2011 @ 14:37:12 #19
274453 okiokinl
blablabla
pi_96837801
je bent gewoon nog steeds overspannen.
pi_96840445
Is je schildklier ook getest?

Als die niet oke is, wordt je ook sloom (kan ook bij een te snel werkende schildklier, wat vaak niet verwacht wordt). En als je hartslag dan hoog is geweest, heeft het vaak ook moeite met je hartslag weer normaal te krijgen.

Als het wel een overtraining is, dan krijg je die niet weg met 1 weekje rust.
pi_96855750
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:56 schreef romski het volgende:
Het zal nog een tijdje duren, dat is mij bij GGZ ook verteld. Maar gewoon blijven proberen en rustig aan. Door bepaalde factoren die meespelen blijf ik ook druk op mijn borst voelen.
Het advies dat ik van de sportarts heb gehad:

quote:
Verminder de belasting drastisch.
Zowel duur, frequentie als intensiteit naar beneden. Vermijd voorlopig alle hoog intensieve belasting.
Zorg dat de hartslag bij inspanning de eerste 6 weken onder het omslagpunt blijft. Beoordeel op de dag na een belasting hoe de reactie hierop is en pas op basis daarvan je nieuwe belasting aan,
Eerst duur verhogen, dan de frequentie en als laatste de intensiteit.. als je de intensiteit verhoogd dan verlaag je de duur en frequentie en als dit goed gaat verhoog je eerst de duur en dan de intensiteit etc.
Gebruik je medicijnen zoals anti-drepressiva?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 15-05-2011 20:52:03 ]
pi_96856645
Het duurt inderdaad lang voordat mijn lichaam weer rustig is na het sporten, maar mijn hartslag is en blijft vrij normaal. Geen 100 Bpm meer in rust tenminste :D

De bloedwaarde van mijn schildklier was de laatste keer binnen de marge. TSH was 2,8 als ik het goed heb. Je mag maximaal 3,5 hebben (mU/l ofzo).
Deze is ook weleens lager geweest.
Leverwaarden waren ook bijna allemaal goed, behalve gamma-gt was heel licht verhoogd. Bijna al het mogelijke ben ik voor geprikt. Ook suiker en pfeifer.

Het zal uiteraard gewoon nog met de spannings-klachten te maken hebben door teveel stress. Maar ik wil er vanaf. Ik moet weer een strakker en gespierder uiterlijk hebben.
pi_96856878
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het advies dat ik van de sportarts heb gehad:

[..]

Gebruik je medicijnen zoals anti-drepressiva?
Ja iets licht kalmerends om beter te slapen, maar niet heel bijzonder.

Verder is het advies prima, maar je sportarts maakt duidelijk dat je het zelf moet aftasten.
Dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan, vind ik dan hoor. Bij mij gaat er een knop om als ik merk dat het trainen lekker gaat..

[ Bericht 18% gewijzigd door romski op 15-05-2011 21:09:10 ]
pi_96858169
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:01 schreef romski het volgende:
Ja iets licht kalmerends om beter te slapen, maar niet heel bijzonder.

Verder is het advies prima, maar je sportarts maakt duidelijk dat je het zelf moet aftasten.
Dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan, vind ik dan hoor. Bij mij gaat er een knop om als ik merk dat het trainen lekker gaat..
Dat is inderdaad ook het allermoelijkste, maar je houdt nu wel het probleem in stand op deze manier. Ik doe het zelf ook, te snel weer actief proberen te zijn. Alleen wel op een veel lager niveua, ben nog steeds niet toe aan sporten. Dat ik kan fietsen en wandelen is al heel wat (en dat voor imand die 4x per week aan sport deed :'( )

Ik slik al een poosje Rhodiola, het enige voedingssupplement/kruidenmiddel dat bij mij een positief effect heeft gehad.

quote:
De belangrijkste eigenschappen van rhodiola zijn de regulatie van de hormonale boodschappers bij stress en de verbetering van de werking van neurotransmitters, in het bijzonder serotonine. Rhodiola verbetert het transport van 5 HTP naar de hersenen. Verder remt het twee enzymen, te weten MAO (monoamine oxidase) en COMT (catechol-o-methyltransferase). Deze enzymen breken serotonine af tot het inactieve 5 Hydroxy indolazijnzuur.

Rhodiola mag je dus NIET met anti depressiva gebruiken. Dit middel kan ervoor zorgen dat er meer serotonine in de hersenen komt en dit is in combinatie met een serotonineremmer (antidepressiva) zeer gevaarlijk
pi_96864300
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook het allermoelijkste, maar je houdt nu wel het probleem in stand op deze manier. Ik doe het zelf ook, te snel weer actief proberen te zijn. Alleen wel op een veel lager niveua, ben nog steeds niet toe aan sporten. Dat ik kan fietsen en wandelen is al heel wat (en dat voor imand die 4x per week aan sport deed :'( )

Ik slik al een poosje Rhodiola, het enige voedingssupplement/kruidenmiddel dat bij mij een positief effect heeft gehad.

[..]

Oke dan zit je er ook aardig doorheen dus. Maar het is een stijgende lijn, alleen nu ben je voorlopig nog even zoet..
Ik hoop voor je dat je lichamelijk niet teveel aankomt, dit was bij mij het geval. Kilo's aangekomen door verschillende medicijnen die ik heb gehad, de afgelopen 2,5 jaar..
Minder bewegen, lage stofwisseling door betablokkers, honger door de AD, gewend zijn om alles te kunnen eten, lekker dik worden ;(

Zelf ben ik weer 36 uur per week aan het werk. Dit gaat gewoon. Sporten ging veel beter toen ik nog halve dagen werkte. Maar oke.

Goed slapen en genoeg rust is belangrijk. Dat gaat je lukken. Zelf ben ik de laatste maanden met grote sprongen vooruit gegaan.

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')