Nee man! heb ik niet nodig. Ik heb gelukkig al flink aanleg om spieren aan te zetten van mezelf. En ook vet, helaas..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
gebruik je middelen als groeihormonen, voedingssupplementen?
Eet je voldoende koolhydraten? Brood, aardappels, rijst, pasta? En voldoende eiwitten?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:04 schreef romski het volgende:
[..]
Nee man! heb ik niet nodig. Ik heb gelukkig al flink aanleg om spieren aan te zetten van mezelf. En ook vet, helaas..
Dat dus. Heb je je eetpatroon aangepast? Hoelang houden de klachten aan? Is het bij (na) iedere vorm van fysieke inspanning?quote:
=> sportarts. Huisarts heeft de ballen verstand van sportenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:34 schreef ebutyouyou het volgende:
als je jaren gezond intensief heb gesport en nu kan dat opeens niet meer => dokter
Het advies dat ik van de sportarts heb gehad:quote:Op zondag 15 mei 2011 13:56 schreef romski het volgende:
Het zal nog een tijdje duren, dat is mij bij GGZ ook verteld. Maar gewoon blijven proberen en rustig aan. Door bepaalde factoren die meespelen blijf ik ook druk op mijn borst voelen.
Gebruik je medicijnen zoals anti-drepressiva?quote:Verminder de belasting drastisch.
Zowel duur, frequentie als intensiteit naar beneden. Vermijd voorlopig alle hoog intensieve belasting.
Zorg dat de hartslag bij inspanning de eerste 6 weken onder het omslagpunt blijft. Beoordeel op de dag na een belasting hoe de reactie hierop is en pas op basis daarvan je nieuwe belasting aan,
Eerst duur verhogen, dan de frequentie en als laatste de intensiteit.. als je de intensiteit verhoogd dan verlaag je de duur en frequentie en als dit goed gaat verhoog je eerst de duur en dan de intensiteit etc.
Ja iets licht kalmerends om beter te slapen, maar niet heel bijzonder.quote:Op zondag 15 mei 2011 20:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het advies dat ik van de sportarts heb gehad:
[..]
Gebruik je medicijnen zoals anti-drepressiva?
Dat is inderdaad ook het allermoelijkste, maar je houdt nu wel het probleem in stand op deze manier. Ik doe het zelf ook, te snel weer actief proberen te zijn. Alleen wel op een veel lager niveua, ben nog steeds niet toe aan sporten. Dat ik kan fietsen en wandelen is al heel wat (en dat voor imand die 4x per week aan sport deedquote:Op zondag 15 mei 2011 21:01 schreef romski het volgende:
Ja iets licht kalmerends om beter te slapen, maar niet heel bijzonder.
Verder is het advies prima, maar je sportarts maakt duidelijk dat je het zelf moet aftasten.
Dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan, vind ik dan hoor. Bij mij gaat er een knop om als ik merk dat het trainen lekker gaat..
quote:De belangrijkste eigenschappen van rhodiola zijn de regulatie van de hormonale boodschappers bij stress en de verbetering van de werking van neurotransmitters, in het bijzonder serotonine. Rhodiola verbetert het transport van 5 HTP naar de hersenen. Verder remt het twee enzymen, te weten MAO (monoamine oxidase) en COMT (catechol-o-methyltransferase). Deze enzymen breken serotonine af tot het inactieve 5 Hydroxy indolazijnzuur.
Rhodiola mag je dus NIET met anti depressiva gebruiken. Dit middel kan ervoor zorgen dat er meer serotonine in de hersenen komt en dit is in combinatie met een serotonineremmer (antidepressiva) zeer gevaarlijk
Oke dan zit je er ook aardig doorheen dus. Maar het is een stijgende lijn, alleen nu ben je voorlopig nog even zoet..quote:Op zondag 15 mei 2011 21:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook het allermoelijkste, maar je houdt nu wel het probleem in stand op deze manier. Ik doe het zelf ook, te snel weer actief proberen te zijn. Alleen wel op een veel lager niveua, ben nog steeds niet toe aan sporten. Dat ik kan fietsen en wandelen is al heel wat (en dat voor imand die 4x per week aan sport deed)
Ik slik al een poosje Rhodiola, het enige voedingssupplement/kruidenmiddel dat bij mij een positief effect heeft gehad.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |