abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96789475
Vooropgesteld, maandag bel ik de tandarts.

Dochter bijna 4 jaar,gaat al vanaf haar 2e regelmatig naar de tandarts.
tandarts zegt mooi gebitje niks loos, niet meer duimen.
Sinds een week heeft ze echter een donker gekleurd voortandje.
Meer poetsen helpt niet, het blijft een grijze verkleuring, wel de ene dag erger dan de andere.
Nu is ze wel erg ziek geweest afgelopen week en gebruikt anti biotica maar d everkleuring was al voor de medicatie.
Ze is er nooit op gevallen ofzo.
Hoe komt dit nou?
pi_96789603
Zou even de tandarts bellen?

Lijkt op een dode tandzenuw...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_96789644
grijze verkleuring is een teken van een dode wortel / zenuw (met als gevolg een dode tant). Je kan beter asap een afspraak maken voor een wortelkanaalbehandeling.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_96789923
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:48 schreef Chinless het volgende:
grijze verkleuring is een teken van een dode wortel / zenuw (met als gevolg een dode tant). Je kan beter asap een afspraak maken voor een wortelkanaalbehandeling.
Zo jong al in het melkgebit?
Vind dat al wel een belastende behandeling bij zo n ukkie eigenlijk.
Wat moet dat moet natuurlijk maar hoe komt ze nu in vredesnaam aan een dode zenuw? daar moet toch een oorzaak voor zijn.
pi_96790328
Zuigflescaries?
http://www.tandarts.nl/in(...)view&id=74&Itemid=64

hoe dan ook, de tandarts kan uitsluitsel geven. Volgens mij als het kind er geen last van heeft en het heeft geen gevolgen voor het blijvende gebit dan doet de tandarts er niet altijd wat aan, te belastend idd.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:30:03 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_96790987
ik heb het vroeger ook gehad en mijn zusje ook.
bij mij is het door een val gekomen, maar ik kreeg (godzijdank) geen wortelkanaalbehandelijk oid.
dat wens je niemand toe, zo'n pijn.
er was verder niets aan te doen en omdat het een melktandje was was het niet zo'n probleem.
hij is er vanzelf uitgegaan en eind goed al.
pi_96791485
Doen ze niks aan hoor, in het melkgebit.

Mijn zoontje is laatst gevallen, met als gevolg, 2 tandjes los.
De kans is nog steeds aanwezig dat het gaat verkleuren.
als dat zo is...vette pech....maar ze doen er niks aan.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:45:20 #8
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96791549
Evie heeft een heel klein stukje van dr tand af... en ook al de nodige valpartijen achter de rug... zal me niets verbazen als die tzt ook een donkerder tandje krijgt...

(naja over een jaar of 5 gaat ze wisselen ;)))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96793070
Ik dacht ook gelijk aan toch erop gevallen oid... ik zou het ff overleggen met de tandarts.
Fake it till you make it...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:26:58 #10
208890 June.
Seriously?
pi_96795172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:42 schreef missyB het volgende:
Vooropgesteld, maandag bel ik de tandarts.

Dochter bijna 4 jaar,gaat al vanaf haar 2e regelmatig naar de tandarts.
tandarts zegt mooi gebitje niks loos, niet meer duimen.
Sinds een week heeft ze echter een donker gekleurd voortandje.
Meer poetsen helpt niet, het blijft een grijze verkleuring, wel de ene dag erger dan de andere.
Nu is ze wel erg ziek geweest afgelopen week en gebruikt anti biotica maar d everkleuring was al voor de medicatie.
Ze is er nooit op gevallen ofzo.
Hoe komt dit nou?
Sommige vormen van antibiotica, zoals doxycycline, kunnen bij kinderen <8 jaar er wel voor zorgen dat ze tandverkleuring krijgen. Alleen neem ik aan dat de arts die het voorgeschreven heeft dat wel weet en het vreemd is dat het maar 1 tand is. Misschien gewoon een val?
Shine bright like a diamond.
pi_96797293
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:26 schreef June. het volgende:

[..]

Sommige vormen van antibiotica, zoals doxycycline, kunnen bij kinderen <8 jaar er wel voor zorgen dat ze tandverkleuring krijgen. Alleen neem ik aan dat de arts die het voorgeschreven heeft dat wel weet en het vreemd is dat het maar 1 tand is. Misschien gewoon een val?
Plus de verkleuring was al aanwezig voor de antibiotica..

En hoe weet je zeker dat ze er nooit op gevallen is? Ongelukje is snel gebeurd en ook de meeste oplettende moeder mist wel eens wat...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:33:53 #12
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_96806503
Mijn dochter heeft een ook losse voortand. We zijn naar de tandarts geweest om te checken of er geen andere beschadigingen waren. Na een week weer langs gegaan.Advies goed poetsen,paar weken wat "zachter" voedsel geven en goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken.

Je kunt beter een bruine voortand hebben,dan geen voortandje omdat de opvolger dan te veel ruimte krijgt. Aldus de tandarts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')