Dit staat er zo droog dat ik er wel om moest lachen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 05:19 schreef Transport_Ink het volgende:
Ik had dat laatst ook bij de dokter. Ik zeg: mooie dag he dok?helemaal vrolijk.
Zegt ie: u heeft kanker.
Nou, daar ging m'n humeur.
Bah ik moest lachen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 05:19 schreef Transport_Ink het volgende:
Ik had dat laatst ook bij de dokter. Ik zeg: mooie dag he dok?helemaal vrolijk.
Zegt ie: u heeft kanker.
Nou, daar ging m'n humeur.
BS relativeren leer je niet met de jaren.... dat is gewoon iets wat je hebt, op een gezonde manier relativeren is wellicht wel te leren.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:14 schreef Marie30 het volgende:
Ik denk dat je gewoon gevoelig bent. Ben je nog jong? Relativeren leer je ook met de jaren...
Verder is het wel normaal denk ik, ik trek het me ook aan als iemand een negatieve opmerking maakt tegen me. Proberen om nadien jezelf weer op te peppen. Denk er niet meer aan, zij staan er vast ook niet zo lang bij stil.
Kop op
Met het ouder worden krijg je meer levenservaring, dat helpt om te relativeren. (zegt een 24 jarigequote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
BS relativeren leer je niet met de jaren.... dat is gewoon iets wat je hebt, op een gezonde manier relativeren is wellicht wel te leren.
Ja. Ik vind dat je dat goed gezegd hebt. Het is niet zozeer de lullige opmerking zelf, maar dat je het pikt. Je voelt je slecht omdat je niet voor jezelf opkomt en mensen over je heen laat lopen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:29 schreef Vandaag... het volgende:
Je hebt geen grenzen. Of nee, je hebt ze wel want je voel als iemand er over heen gaat op het moment dat je je kut gaat voelen door opmerkingen etc.
Je handelt er alleen niet naar. Iemand gaat over jouw grens en jij doet alsof dat niet zo is en lacht wat mee... Mensen zullen in het leven wel vaker over je grenzen gaan, dat is niet waar je somber van wordt per sé. Waar je somber van wordt is dat je niet reageert op dat moment en jezelf niet beschermt, je maakt jezelf tot niets.. waardoor je ook geen respect afdwingt bij anderen.
Je moet gewoon leren dat zodra je voelt dat het grapje niet meer leuk is en je een kutgevoel geeft dat je dan zegt: hé dit vind ik niet meer leuk. En evt wegloopt. Dan zit het nog wel even in je hoofd natuurlijk maar dan zal je je 99% minder kut over voelen dan nu. Met overgevoeligheid of dat soort dingen heeft het niets te maken. Je bent gewoon een mens, je wordt geschoffeert, ieder mens wordt dan geraakt. Jij weet alleen niet hoe je er mee om moet gaan.
Hier zijn cursussen en therapieen voor.
Inderdaad, zelfvertrouwen kweek je niet op één dag. Dat kost veel tijd. Net zoals een zaadje niet op één dag een boom wordt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:02 schreef saaw het volgende:
Ik denk dat het probleem vooral ligt bij het feit dat je het je zo erg aantrekt.
Grapjes worden nu eenkeer gemaakt, over iedereen, dat is makkelijk sociaal gedrag voor andere onzekere mensen om zich een beetje beter te voelen. Normaal gesproken is dat geen probleem, maar als je het zo aantrekt natuurlijk wel.
Probeer anders eens, zonder meteen wiseguy te zijn, een gevatte opmerking of zelfde soort grapje terug te maken. Misschien flauw [don't over do it!] maar kan je helpen wat zelfverzekerder te zijn.
Andere optie is, zoals al gezegd, om gewoon te vragen wat iemand bedoeld [bij twijfel] of te zeggen dat je een opmerking niet kan waarderen.
Er zijn geen instant manieren om zelfvertrouwen te kweken maar als je jezelf leuk genoeg vindt, [zonder meteen een enorm ego te hebben, dat is vaak ook projectie] zal het je ook een stuk minder interesseren natuurlijk.
Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan.
Dit dusquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:29 schreef Vandaag... het volgende:
Je hebt geen grenzen. Of nee, je hebt ze wel want je voel als iemand er over heen gaat op het moment dat je je kut gaat voelen door opmerkingen etc.
Je handelt er alleen niet naar. Iemand gaat over jouw grens en jij doet alsof dat niet zo is en lacht wat mee... Mensen zullen in het leven wel vaker over je grenzen gaan, dat is niet waar je somber van wordt per sé. Waar je somber van wordt is dat je niet reageert op dat moment en jezelf niet beschermt, je maakt jezelf tot niets.. waardoor je ook geen respect afdwingt bij anderen.
Je moet gewoon leren dat zodra je voelt dat het grapje niet meer leuk is en je een kutgevoel geeft dat je dan zegt: hé dit vind ik niet meer leuk. En evt wegloopt. Dan zit het nog wel even in je hoofd natuurlijk maar dan zal je je 99% minder kut over voelen dan nu. Met overgevoeligheid of dat soort dingen heeft het niets te maken. Je bent gewoon een mens, je wordt geschoffeert, ieder mens wordt dan geraakt. Jij weet alleen niet hoe je er mee om moet gaan.
Hier zijn cursussen en therapieen voor.
Of vraag ze om een bonbonnetje...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:29 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
je moet er gewoon eentje doodschieten, dan houden ze wel op!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |