gogosweden | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:34 |
weet iemand waar ik nog onderdelen voor deze brommer kan krijgen? Onderandere : Een compleete uitlaat. of eventueel wat opvoer delen? ik heb al gegoogled maar daar vind ik eigenlijk alleen maar informatie over de peugeot 103 (zonder de Z ) Alvast bedankt. | |
HeetBoven | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:01 |
103 hebben allemaal hetzelfde blokje. | |
leeell | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:11 |
kijk even naar je spruitstuk en kijk of er een gangbare carb op past (15/15 SHA ? ) en wellicht spruitstuk groter maken (hoeveel mm nu?) en een expansie uitlaatje (ori.bocht lassen op andere uitlaat) of speciaal voor peugeot 103 (als hij te krijgen is) | |
gogosweden | zaterdag 14 mei 2011 @ 00:39 |
uitlaat is compleet weggeroest dus dus daar moet gewoon een nieuwe op. ![]() dit is mijn eerste brommer en ik heb dus totaal geen ervaring met opvoeren. Ik zal morgen even kijken naar de grootte van mijn spuitstuk. Beginnerstips zijn welkom! | |
Sounddragon | zaterdag 14 mei 2011 @ 10:55 |
Voor tips over opvoeren zul je even een ander medium moeten opzoeken, dat is tegen de FOK! policy ![]() | |
gogosweden | zaterdag 14 mei 2011 @ 11:11 |
ok. ![]() nja. iemand die een dealer weet die internationaal delen voor de 103 z verstuurd? | |
DellOptimus | zondag 15 mei 2011 @ 11:43 |
Over het algemeen kunnen alle dealers wel aan onderdelen komen. Heb zelf ook een oldtimer-schakelbrommer en onderdelen zijn daar ook niet zo voor het oppakken. Maar als ik naar de dealer ga en vraag het aan hun om te bestellen heb ik het meestal wel met ongeveer 3werkdagen. De prijzen zijn dan wel net iets hoger maar daar integen heb je geen verzendkosten, en mocht je toch iets van "opvoeren" willen en is dat instrijdt met de regels van huisuit, vermijdt je dat ook ! | |
gogosweden | zondag 15 mei 2011 @ 11:51 |
ik ben hier al langs de locale brommerfirma's gegaan. maar zij konden er niet aankomen. het belangrijkste op dit moment is eigenlijk een compleet nieuw uitlaatsysteem een nieuwe "kmteller" daar bij de naaf van het voorwiel. een paar nieuwe kabeltjes en een nieuw luchtfilter. Dan is de brommer compleet en klaar voor gebruik op de openbare weg. Gelukkig is hij motorisch nog helemaal goed dus dat scheelt me nogal wat werk ![]() | |
leeell | zondag 15 mei 2011 @ 11:51 |
kijk gewoon even naar je carb+spruitstuk, misschien heb ik nog wel wat ligt een beetje aan aansluitingen | |
gogosweden | zondag 15 mei 2011 @ 11:53 |
ik zal zo eventjes kijken. hoe kan ik dat zien btw? (type carberateur en spuitstuk? ) | |
leeell | zondag 15 mei 2011 @ 11:57 |
carb staat aantal mm en fabrikant op spruitstuk (zuigergestuurd neem ik aan? dus geen membraan ) moet je even opmeten en kijken hoe de aansluiting op de cilinder eruit ziet ( bijv zo ![]() | |
DellOptimus | zondag 15 mei 2011 @ 12:00 |
of het spruitstuk vergroten door het uit te boren? misschien is het ook wel makkelijk om er een tweede voor onderdelen bij te kopen? ze kosten geen drol. | |
leeell | maandag 16 mei 2011 @ 14:00 |
nou? ben wel benieuwd | |
gogosweden | maandag 16 mei 2011 @ 16:45 |
nog niet gekeken ![]() | |
leeell | maandag 16 mei 2011 @ 16:47 |
hobby | |
ellevehC86 | maandag 16 mei 2011 @ 16:48 |
Echt...... dat meen je toch niet he? ![]() | |
leeell | maandag 16 mei 2011 @ 16:49 |
en dat idd ![]() |