abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96772399
Hey,

2 dagen geleden is onze hond op 11 jarige leeftijd overleden aan een nierziekte.
We hebben hem toen begraven en er was veel verdriet. Dat beest wat er gewoon altijd was. Kon knuffelen en die je gedag zei.
Het voelde ook opeens zo leeg in huis. Vooral voor mijn moeder, die vaak alleen thuis is, is dit erg moeilijk, dus is ze vandaag, om gewoon even te kijken, naar het asiel gegaan.
Daar was een 7 maanden oude schattige labrador, die dus op jonge leeftijd al achtergelaten is.
Nu heeft ze hem mee naar huis genomen, In principe op proef, maar ik weet nu al dat ie sowieso gewoon gaat blijven

Nu maak ik dit topic, omdat ik er nogal gemengde gevoelens over heb. Het voelt alsof we onze oude hond vervangen, en dat wil ik niet. Alsof een hond gewoon een middel is, als gezelschap, en geen doel opzichzelf.
Hoe zouden jullie je voelen over zoiets? Want ik weet niet echt wat ik er mee moet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96772539
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, het doel van een huisdier voor mij is om een inderdaad wat gezelschap te hebben.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:32:20 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_96772654
Gewoon plezier hebben van de nieuwe hond, dat emo gedoe altijd....
pi_96772692
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:30 schreef Dennis101 het volgende:
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, het doel van een huisdier voor mij is om een inderdaad wat gezelschap te hebben.
Voor mij ook wel, maar waar is dan het houden van gedeelte. Ik hield van die hond -O-
pi_96772746
Het is geen vervanging! Het is misschien kort geleden maar als deze hond goed bij jullie past waarom moet je dat eerst een lange tijd wachten?
De oude hond vergeet je toch nooit meer O+
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:33:34 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96772753
Mwa, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor.

Toen onze kat het loodje legde, wilde ik ook geen vervanging.

Nu paar maanden later heb ik er wel weer een beetje zin in :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96772766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:32 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor mij ook wel, maar waar is dan het houden van gedeelte. Ik hield van die hond -O-
Oke, dat kan nog steeds nog wanneer je nieuwe hond er is hoor. Dat je een nieuwe hond hebt betekend niet dat je niet meer van je dode hond kan houden.
pi_96772769
Tja.. een hond gaat nou eenmaal niet een mensenleven mee. Dus worden ze vervangen. Net zoals een koelkast.
pi_96772775
zielig.. sterkte!
onze hond is 5 jaar geleden al overleden, moesten hem laten inslapen wegens gewrichtsproblemen.
bij ons is het een beetje hetzelfde verhaal.. moeders zit de hele dag alleen thuis alleen..
de leegte die in het huis hing toen er geen hond meer was.. was echt verschrikkelijk :(
zelfs nu als ik daar binnenkom mis ik het gewoon dat er geen hond meer naar me toe komt.

je moet alleen 2 dingen niet door elkaar halen...
op dit moment mis je JE hond.. en niet gewoon EEN hond.
neem even de tijd om eraan te wennen dat jullie hond er niet meer is voordat je een plaatsvervangende hond neemt.
geef het huis ook even de tijd om te luchten... het duurt wel even voordat alle haren en de geur van jullie hond uit het huis is..
dit geeft ook voor een eventuele volgende hond een betere start.
pi_96772918
En je geeft de nieuwe hond nu een goed huis in plaats van in zo'n asiel zitten, dat is ook wat waard toch?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:37:32 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96773032
oude honden zijn nu eenmaal geweldig, je kent ze al zo lang en hun knorrigheid, luiheid en scheten neem je gewoon voor lief.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96773065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:33 schreef deadly_kiss het volgende:
zielig.. sterkte!
onze hond is 5 jaar geleden al overleden, moesten hem laten inslapen wegens gewrichtsproblemen.
bij ons is het een beetje hetzelfde verhaal.. moeders zit de hele dag alleen thuis alleen..
de leegte die in het huis hing toen er geen hond meer was.. was echt verschrikkelijk :(
zelfs nu als ik daar binnenkom mis ik het gewoon dat er geen hond meer naar me toe komt.

je moet alleen 2 dingen niet door elkaar halen...
op dit moment mis je JE hond.. en niet gewoon EEN hond.
neem even de tijd om eraan te wennen dat jullie hond er niet meer is voordat je een plaatsvervangende hond neemt.
geef het huis ook even de tijd om te luchten... het duurt wel even voordat alle haren en de geur van jullie hond uit het huis is..
dit geeft ook voor een eventuele volgende hond een betere start.
De hond is er al, dus dat is geen optie.

Dankje voor de reacties hier, ik voel me er al wat beter bij. :)
pi_96773640
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De hond is er al, dus dat is geen optie.

Dankje voor de reacties hier, ik voel me er al wat beter bij. :)
Goed zo!
En als je je nog rot voelt erover bedenk dan, dat het beestje in ieder geval jouw moeder opvrolijkt.
pi_96775123
Ik snap wel hoe je je voelt. Toen mijn ene kat 1.5 jaar geleden overleed, had ik de week erna al een nieuwe kat en toen een maand later mijn andere kat overleed, had ik 1 of 2 dagen later al een nieuwe kat. Dat betekende helemaal niet dat ik niet van de overleden katten hield, maar ik en de overige katten, hadden behoefte aan afleiding en een nieuw vriendje.
Je moet hem niet als vervanging zien, maar geniet van zijn afleiding :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')