abonnement Unibet Coolblue
pi_96770564
Er moet een stukje van circa 20 x 28 cm (in de hoek, dus niet midden in het blad) uit een keukenaanrechtblad gezaagd worden.

Nu weet ik dat die bij granieten bladen geen enkel probleem is. Keramiek is een stuk lastiger te bewerken lijkt me.

Het betreft hier een zogenaamd CeraNuovo blad.

Is dit te doen denken jullie. En wat is hiervoor de beste methode/ het beste gereedschap?
pi_96775734
nat zagen met diamant dan moet dat geen probleem zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96784806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 23:22 schreef densmee het volgende:
nat zagen met diamant dan moet dat geen probleem zijn
OK :-). Krijg je een beetje een rechte lijn, of "rafelt" het erg?
pi_96784812
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 07:50 schreef Gulo het volgende:

[..]

OK :-). Krijg je een beetje een rechte lijn, of "rafelt" het erg?
Strak. Zou heel even in het restje een proefsnede maken. Als het niet strak is, wat ik niet verwacht, probeer eens vanaf de achterkant.
Om een heel strakke lijn te krijgen is het handig om het langs een lat te doen. Inzagen aan de achterkant is misschien wel mooier omdat je dan precies tot de hoek kan komen. Van boven af gaat dat niet lukken omdat je een rond zaagblad hebt.
Jeroentje.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:35:28 #5
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96786397
Even zeker weten: je wil niet met een haakse slijper oid aan de gang he?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96786560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:35 schreef dribbel79 het volgende:
Even zeker weten: je wil niet met een haakse slijper oid aan de gang he?
Als ik het goed begrijp moet ik diamant zaagjes hebben, geen slijptol dus. Ik ga dit overigens niet zelf zagen, vraag het voor een vriend van me, die een stuk handiger is maar twijfelde of keramieken bladen überhaupt te bewerken zijn. Het gereedschap moet sowieso nog gekocht/gehuurd worden.

Graniet kan je wel redelijk eenvoudig met een slijptol bewerken, maar ik vermoed dat je bij een keramieken blad dat een te grove rand krijgt. (nu komt er daar wel een kitrand, dus het hoeft ook niet superstrak te zijn).
pi_96797135
http://www.toolsxl.nl/mak(...)=1000_1118_1045_1648
Ik denk dat je het beste bovenstaande schijf kunt gebruiken, een gesegmenteerde zal eerder splinteren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_96797263
ik heb laatst gezien hoe iemand een ikea wasbak aan beide kanten in korte. Met een haakse slijper met diamant schijf. Wordt enigszins rafelig, maar met kit erop zie je er niets meer van.
pi_96797382
plus ductape over de goede kant heen plakken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')