abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96763181

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic : Als versieren niet zo makkelijk gaat #3

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
Finally, someone let me out of my cage
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:51:08 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96763268
Niemand anders die persoonlijkheidskenmerken en hoe ze werken interessant vindt? :(
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_96763301
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:49 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Op welk punt wordt het tijd voor een meet?
:?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_96763302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:51 schreef Keep_Walking het volgende:
Niemand anders die persoonlijkheidskenmerken en hoe ze werken interessant vindt? :(
Ik wel. :P
pi_96763309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:51 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

:?
Dat je haar gaat ontmoeten?
pi_96763326
quote:
Ik. Heb toch niet veel te doen, of ja genoeg te doen maar geen zin. Dus .. :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:53:36 #7
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96763387
quote:
Hier niet zo, heb je ontzettend lange Engelse tekst wel gelezen maar herkende mezelf en anderen in beide omschrijvingen en dat was weer het zoveelste bewijs dat de meeste mensen niet in hokjes te stoppen zijn naar mijn mening. Dus sorry :)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:54:10 #8
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96763415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit dus idd?
pi_96763480
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nog niets gepland.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:55:43 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96763489
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:52 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ik. Heb toch niet veel te doen, of ja genoeg te doen maar geen zin. Dus .. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik wel. :P
Ik ga zometeen uit. Maar ooit wil ik uitgebreide discussies hierover hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:56:15 #11
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96763518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:54 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dit dus idd?
Begrijpend lezen is best moeilijk soms :+
14 SHADES OF GREY
pi_96763574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nog niets gepland.
Vraag dat dan. Goed begin toch.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:58:06 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96763623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:53 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Hier niet zo, heb je ontzettend lange Engelse tekst wel gelezen maar herkende mezelf en anderen in beide omschrijvingen en dat was weer het zoveelste bewijs dat de meeste mensen niet in hokjes te stoppen zijn naar mijn mening. Dus sorry :)
Meeste mensen scoren dus ook gemiddeld en die wikipedia teksten kan je natuurlijk niks mee.

Maar kijk, het grappige is dat ze met die verschillende persoonlijkheidskenmerken allerlei soorten voorspellingen kan maken over de leven van iemand.

Van wie de gevangenis in komt, we een succesvolle huwelijk zal hebben, we hoog zal klimmen op de maatschappelijke ladder, wie gelukkiger zal voelen, wie een grotere kans heeft op psychische klachten, welke partij ze zullen stemmen, enz.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:58:46 #14
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96763656
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nog niets gepland.
Maar de vraag was: op welk punt zou je dat willen doen?

De reden dat ik het vraag is omdat je je nogal druk maakt over wat ze van je vindt...
Dus ik vroeg me af hoe je daar achter wilde gaan komen zonder te meeten? Of dat je het wilt weten zonder eerst te meeten? En waarom dan, denk je niet dat alleen chat een vertekend beeld kan geven van hoe je bent? En zo niet, waarom dan de stress? Want je bent een hartstikke spontane en leuke kerel, en dat weet ik omdat ik je wel eens (kort) heb ontmoet. :)
pi_96763733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Meeste mensen scoren dus ook gemiddeld en die wikipedia teksten kan je natuurlijk niks mee.

Maar kijk, het grappige is dat ze met die verschillende persoonlijkheidskenmerken allerlei soorten voorspellingen kan maken over de leven van iemand.

Van wie de gevangenis in komt, we een succesvolle huwelijk zal hebben, we hoog zal klimmen op de maatschappelijke ladder, wie gelukkiger zal voelen, wie een grotere kans heeft op psychische klachten, welke partij ze zullen stemmen, enz.
Ik denk dat dat onzin is. Jij niet?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:02:02 #16
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96763813
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ah. In dat geval vind ik het wel interessant, ja.
Maar meer om te zien of dat het een vage theorie is die ook mensen in hokjes probeert te stoppen, hetgeen ik in de eerste instantie zou vermoeden. :D
Maar idd, enlighten us. Een keer. :Y
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:02:44 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96763851
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:00 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ik denk dat dat onzin is. Jij niet?
Nee, het is wetenschap. Ze hebben diverse onderzoeken gedaan over verschillende periodes en het bleef altijd vrijwel consistent.

Alleen is het niet zo van "je bent verlegen, dus..." maar "je bent verlegen, dus je hebt grotere kans op..."
pi_96763963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, het is wetenschap. Ze hebben diverse onderzoeken gedaan over verschillende periodes en het bleef altijd vrijwel consistent.

Alleen is het niet zo van "je bent verlegen, dus..." maar "je bent verlegen, dus je hebt grotere kans op..."
Kan wel zo zijn maar aan al die dingen kan je zelf werken. Uiteindelijk ben je er zelf bij. Onzekerheid kan weg. De meest onzekere persoon kan worden omgetoverd in een heel sociaal, spontaan type.. het kan, al kost het tijd/lef.. It's possible, het is maar wat je zelf wilt *O*
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:06:04 #19
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96763994
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:57 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Vraag dat dan. Goed begin toch.
Dat heb ik al gedaan :) Ze heeft geen tijd de komende week. Dus wellicht de week erna.

Ik heb alleen het idee dat het soort van afwijzing is. Of iig dat ze meer naar vriendschap neigt dan iets meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:58 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Maar de vraag was: op welk punt zou je dat willen doen?

De reden dat ik het vraag is omdat je je nogal druk maakt over wat ze van je vindt...
Dus ik vroeg me af hoe je daar achter wilde gaan komen zonder te meeten? Of dat je het wilt weten zonder eerst te meeten? En waarom dan, denk je niet dat alleen chat een vertekend beeld kan geven van hoe je bent? En zo niet, waarom dan de stress? Want je bent een hartstikke spontane en leuke kerel, en dat weet ik omdat ik je wel eens (kort) heb ontmoet. :)
Dat heb ik al gedaan. Alleen er is nog niets afgesproken.

Waarom ik dat wil weten. Ik heb nog nooit zo goed met iemand kunnen praten althans. Ik ben alleen bang dat ze op iets van mij afknapt of iets anders wil dan ik.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:08:19 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96764093
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:05 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn maar aan al die dingen kan je zelf werken. Uiteindelijk ben je er zelf bij. Onzekerheid kan weg. De meest onzekere persoon kan worden omgetoverd in een heel sociaal, spontaan type.. het kan, al kost het tijd/lef.. It's possible, het is maar wat je zelf wilt *O*
Dat wel natuurlijk. Maar meeste mensen staan er daar niet bij stil, en daarom verandert het ook niet. Dus daarom is het handig om dit soort dingen te weten, zodat je later de juiste beslissingen kan nemen. :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:08:20 #21
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96764094
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:05 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Niet helemáál, maar voor een deel ben ik het wel met jou eens idd.
Komt nog bij dat externe factoren iemand ook abrupt kan veranderen, die kans is zelfs best groot denk ik. Dusja hoe betrouwbaar is die 'wetenschap' dán hè. :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:10:58 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96764211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:08 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Niet helemáál, maar voor een deel ben ik het wel met jou eens idd.
Komt nog bij dat externe factoren iemand ook abrupt kan veranderen, die kans is zelfs best groot denk ik. Dusja hoe betrouwbaar is die 'wetenschap' dán hè. :)
Stel ze toen een onderzoek en ze komen erachter dat zo'n 1000 mensen introvert zijn. 10 jaar laten doen ze weer een onderzoek en 950 mensen zijn introvert. 20 jaar later doen ze weer een onderzoek en 900 mensen zijn introvert.

Ze het herhalen het verschillende malen op verschillende plekken in verschillende landen. En er komt elke keer een consistente antwoord op.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:12:31 #23
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96764276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:06 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan :) Ze heeft geen tijd de komende week. Dus wellicht de week erna.

Ik heb alleen het idee dat het soort van afwijzing is. Of iig dat ze meer naar vriendschap neigt dan iets meer.

[..]

Dat heb ik al gedaan. Alleen er is nog niets afgesproken.

Waarom ik dat wil weten. Ik heb nog nooit zo goed met iemand kunnen praten althans. Ik ben alleen bang dat ze op iets van mij afknapt of iets anders wil dan ik.
Ooh al gedaan, tof! :D En naja, dat iemand niet kan is altijd mogelijk.
Dat ze niet wil wat jij wil is ook altijd mogelijk, die kans is bij iedereen denk ik groter dan dat je allebei hetzelfde wilt :D Het is altijd een gokje :Y Dus het is altijd spannend! Maar van iedere ervaring leer je weer wat, positief of negatief. Dus de moeite waard is het sowieso. :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:16:14 #24
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_96764448
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Stel ze toen een onderzoek en ze komen erachter dat zo'n 1000 mensen introvert zijn. 10 jaar laten doen ze weer een onderzoek en 950 mensen zijn introvert. 20 jaar later doen ze weer een onderzoek en 900 mensen zijn introvert.

Ze het herhalen het verschillende malen op verschillende plekken in verschillende landen. En er komt elke keer een consistente antwoord op.
Ik zeg niet dat het bullshit is hoor. Die testresultaten zullen best betrouwbaar zijn.
Maar ik hou er niet zo van om er conclusies uit te trekken, van 'als dit, dan dit'. Zo werkt het nu eenmaal niet in het leven. Niet in mijn leven, althans. Maarja, ik ben raar natuurlijk. w/

Ik ben ook van mening dat zulke informatie potentieel 'gevaarlijk' is voor veel mensen in dit topic die al moeite hebben met omgaan met hun eigen karakter en eigenschappen, laat staan andermans karakter en eigenschappen. Bij het lezen ervan gaan ze zich er misschien aan vasthouden en slaan vervolgens bij iedere uitzondering, eenieder die niét 'gemiddeld' is, de plank mis. :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:17:32 #25
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_96764511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:12 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ooh al gedaan, tof! :D En naja, dat iemand niet kan is altijd mogelijk.
Dat ze niet wil wat jij wil is ook altijd mogelijk, die kans is bij iedereen denk ik groter dan dat je allebei hetzelfde wilt :D Het is altijd een gokje :Y Dus het is altijd spannend! Maar van iedere ervaring leer je weer wat, positief of negatief. Dus de moeite waard is het sowieso. :D
Dat is helemaal waar.
Ik vind het gewoon moeilijk zulke dingen. Ik weet niet wat er gaat gebeuren en dat vind ik lastig.
Ik sowieso nooit verwacht om op een datingsite iemand te vinden.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')