abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96755392
Wij hadden hout in de woonkamer en keuken, nu we bezig zijn met een nieuwe keuken is daar de houten vloer uitgehaald wat dus inhoudt dat de vloer in de keuken opgehoogd moet worden tot 2,8 cm minus de vloerbedekking wat dus of vinyl of laminaat zou worden omdat keuken en woonkamer een open verbinding hebben.
Mijn broer kwam met: waarom gebruik je geen tuintegels die kan je wel kopen van die dikte, is mischien wel een idee maar hoe leg je die tegels neer kan je die verlijmen of moeten die ook in cement geplaatst worden ?

b.v.d.
pi_96755953
Volgens mij kun je buitentegels ook gewoon verlijmen. Hoe gladder de onderzijde hoe beter het zal gaan denk ik.

Uiteindelijk wil je er vinyl of laminaat opleggen begrijp ik? Daarvoor heb je ook een ondervloer nodig om het helemaal vlak te krijgen en eventueel nog te isoleren, dus let daar goed op.

[ Bericht 10% gewijzigd door aloe_vera op 13-05-2011 19:08:06 ]
pi_96761376
Wat een slimme broer heb jij.
Heb je al wat op hetoog dan?
pi_96761445
Vinyl of laminaat komt er niet op, in eerste instantie was de bedoeling om de vloer op tehogen met houten platen (mdf d8) platen tot de gewenste dikte en dan vinyl of laminaat erop, nu is het plan verandert in misschien tegels en dan kom je op tuintegels uit omdat die hoogstwaarschijnlijk de gewenste dikte hebben, in ieder geval heb ik ze gezien van 2.5 cm.
pi_96767019
je gaat toch geen tuintegels binnen leggen?

Pak gewoon een dikbed tegellijm. Die kun je zeker tot twee centimeter dik aanbrengen.
pi_96785596
Dan kunnen we net zogoed de vloer aanstorten met cement alleen dan komt er een ander probleem, wat als de vloer in de woonkamer eruit gaat met de tijd dan zou die dus ook met 2 cm opgehoogd moeten worden.
Mijn gedachten gingen uit richting hardsteen, leisteen of mamer
  zaterdag 14 mei 2011 @ 09:52:29 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96785628
Osb plaat?

-edit- je gaat natuurlijkmtegels/ plavuizen in de keuken leggen....dacht dat je houten vloer weer terugkwam in de keuken
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96798107
We zijn eruit, de vloer in de kamer gaat er ook uit en we nemen een hele nieuwe vloer. Alleen nog even bedenken wat voor vloer we dan nemen :)
Vinyl, laminaat, pvc of voor mijn part vloerbedekking.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:34:09 #9
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_96834779
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:54 schreef Sorella het volgende:
We zijn eruit, de vloer in de kamer gaat er ook uit en we nemen een hele nieuwe vloer. Alleen nog even bedenken wat voor vloer we dan nemen :)
Vinyl, laminaat, pvc of voor mijn part vloerbedekking.
Klik parket...superspul!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_96847795
Geen parket, we hebben nu een houten vloer liggen en die zit onder de krassen vanwege de vogelzaadjes die onder een tafel, stoel of bank komen en sommige zijn nog diep ook, plus in de keuken sleet het toch veel meer als in de woonkamer dus in de keuken komt het zowiezo niet meer terug.
Ik zit nu zelf te denken aan laminaat van de ikea en dan gewoon elke 5 jaar een ander laminaatvloer nemen of pvc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')