Dan is het hele idee van een zwevend bureau toch weg, of zie ik dat verkeerd?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:08 schreef cracktor het volgende:
ik denk dat ik het gewoon ga proberen en eventueel maak ik er nog ondersteuning onder!
Maak je foto's?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:08 schreef cracktor het volgende:
nou ik heb eerder een zwevende plank helpen monteren op 2 draad eindes waar een magnetron combi oven van 50 kilo op kwam te staan. plank was van gespoten mdf 3x18mm dik met binnen in uitsparingen voor de draadeindes van 10 mm dik. Boog iets door maar opgelost door de draadeindes wat omhoog te stellen.
ik denk dat ik het gewoon ga proberen en eventueel maak ik er nog ondersteuning onder!
Jaquote:Hebben jullie altijd zo weinig vertrouwen in je klussende mede mens trouwens?
Een combimagnetron van 50kg???quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:08 schreef cracktor het volgende:
nou ik heb eerder een zwevende plank helpen monteren op 2 draad eindes waar een magnetron combi oven van 50 kilo op kwam te staan. plank was van gespoten mdf 3x18mm dik met binnen in uitsparingen voor de draadeindes van 10 mm dik. Boog iets door maar opgelost door de draadeindes wat omhoog te stellen.
Pijpjes halen bij de ijzerboer, passende gaten in de muur boren en de pijpjes in de muur verlijmen. Problem solved en kost niet veel meer dan einddraad.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:26 schreef Forno het volgende:
M12, M14 of anders M16 draadeind is zeer sterk hoor. Als je dat h.o.h. 15cm ongeveer 10cm in een beton- of steensmuur verankert met een chemisch anker, kan dat heel wat hebben. RVS draadeind is nog veel sterker. Je moet er niet op gaan zitten, maar licht op leunen kan.
Ik geef alleen maar een reactie wat betreft de sterkte van draadeind. Al stop je er een geit in.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:43 schreef Diemux het volgende:
[..]
Pijpjes halen bij de ijzerboer, passende gaten in de muur boren en de pijpjes in de muur verlijmen. Problem solved en kost niet veel meer dan einddraad.
ja, in je eentje niet te tillen!quote:Een combimagnetron van 50kg???
En het idee van het zwevend blad is dat ik zo weinig mogelijk aan de muur wil hebben, omdat je er van opzij op kijkt.. Een poot is op zich niet eens een bezwaar (voor mij) hoewel zwevend wel mijn voorkeur heeft.quote:Als je dat h.o.h. 15cm ongeveer 10cm in een beton
Een pijp of buis is toch altijd hol...???quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:44 schreef dribbel79 het volgende:
draadeind is totaal niet "stijf"...pak dan een holle pijp of buis...liefst een kokerbalkje...
Ja, maar ik zou geen groeven doen maar gewoon een doosconstructie maken van je tafelblad. Dus twee platen van 9mm, en dan daartussen latten van 30mm of iets in die richting. Daar boor je dus gaten in waar je draadeind doorheen gaat.En die gaten zijn onderling versprongen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:33 schreef cracktor het volgende:
Ik heb gisteren M12 gehaald, en hiermee ga ik doen wat VOID me adviseert. Maar ik begrijp het nog niet helemaal.. Je maakt de draadeindes dus op verschillende hoogte, dus dan maak je de groeven onder het blad waar de draden in komen ook in verschillende hoogte? FF checken of we hetzelfde bedoelen
Klopt, maar dat doet niet af aan de draagkracht.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef FFnog het volgende:
[..]
Een pijp of buis is toch altijd hol...???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |