abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96743373
Redelijk wat mensen die in dit deel van het forum posten, zitten met issues en hebben problemen met zichzelf, waardoor ze zichzelf blokkeren in communicatie met anderen. De welbekende vicieuze cirkel. Dat is allemaal erg vervelend. Dan luidt het advies vaak dat zo iemand eerst maar eens aan zichzelf moet werken, en dan komt het allemaal vanzelf wel. Zeg ik zelf ook.

Nou, laten we zeggen dat ik een tijdje aan mezelf gewerkt heb, wat dat betreft goede vooruitzichten heb en dus klaar ben voor de volgende stap. Verder kijken dan mezelf dus.

Daar ben ik ook mee bezig. Ik toon tegenwoordig interesse in andere mensen, ben tevreden met m'n leven, ga goed gekleed (te netjes: zei een meisje ooit, (( geregeld overhemd, leren schoenen e.d)) naja jammer voor haar :P) en hoor graag wat ze te vertellen hebben, of het nou een man of een vrouw is. Ik ben er ook van overtuigd dat ik, als er zoiets zou bestaan als een liefdesmarkt, een behoorlijk aardige waarde zou hebben, zonder enigszins arrogant te zijn overigens.

Maarja, dat kan ik wel weten, maar je zal toch actie moeten ondernemen. Vrouwen komen namelijk niet op me af, niet dat ik weet in ieder geval. Nou kan ik niet zeggen dat ik echt veel potentieels rond zie lopen, maar zo nu en dan word ik wel even geprikkeld. Daar komt flirten dus volgens mij om de hoek kijken. Ik heb echter amper een idee hoe dat te doen. Ik denk daarbij volgens mij onbewust vaak dat een meisje mij toch niet wil, al is dat in tegenstrijd met wat ik over mezelf denk. Diep-gewortelde gedachte, zal het zijn. Beetje praktische bezwaren denk ik: zo van, ja wat moet ik daar dan mee doen.
Gewoon interesse tonen in een meisje, leuk en prima, geen probleem. Maar meer dan dat? Ik moet zeggen dat ik me hier nog geenszins in verdiept heb, maar gelijk een topic besloot te maken op fok. Wilde het even uitschrijven zodat ik er weer even vanaf ben, wie weet wat voor nuttige reacties er komen :)

Iemand goede boeken over flirten, van enige kwaliteit?
Of tips en verhalen uit eigen hand?
(Laat de PUA verhalen maar achterwege)

[ Bericht 2% gewijzigd door Complexiteit op 13-05-2011 12:08:48 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:12:16 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_96744296
Gewoon een gesprek aanknopen, that's it.
Je moeder is een hamster
pi_96744420
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:12 schreef Crutch het volgende:
Gewoon een gesprek aanknopen, that's it.
Dat is geen probleem. Graag zelfs. Met beide sexen.

Maar het is juist die stap verder - met een vrouw die ook wat potentieel heeft - die zo'n totaal mysterie voor me is. Ik heb geen idee wanneer een vrouw een man leuk vindt. Misschien is er geen enkele vrouw die me leuk vindt, dat zou kunnen, maar dat zou wel heel vreemd zijn :P

Overigens heb ik wel eens het idee gehad dat een vrouw me wel zag zitten, op basis van oogcontact van haar kant, maar in die paar vrouwen had ik totaal geen interesse.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:18:04 #4
118585 Crutch
pi_96744529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:15 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Dat is geen probleem. Graag zelfs. Met beide sexen.

Maar het is juist die stap verder - met een vrouw die ook wat potentieel heeft - die zo'n totaal mysterie voor me is. Ik heb geen idee wanneer een vrouw een man leuk vindt. Misschien is er geen enkele vrouw die me leuk vindt, dat zou kunnen, maar dat zou wel heel vreemd zijn :P
Ik zou sowieso niet direct vragen of ze je leuk vindt.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:18:39 #5
118585 Crutch
pi_96744551
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:15 schreef Complexiteit het volgende:
Overigens heb ik wel eens het idee gehad dat een vrouw me wel zag zitten, op basis van oogcontact van haar kant, maar in die paar vrouwen had ik totaal geen interesse.
Ze waren lelijk?
Je moeder is een hamster
pi_96744631
Misschien heb je hier ook wel wat aan: Als versieren niet zo makkelijk gaat #79
pi_96745065
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:18 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ik zou sowieso niet direct vragen of ze je leuk vindt.
Nog nooit in m'n leven die vraag aan een vrouw gesteld :). (tenzij ik zo dronken was dat ik het vergeten ben)

quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:18 schreef Crutch het volgende:

[..]

Ze waren lelijk?
Nou, soms, soms een beetje twijfel. En ja, als ik twijfel of ik haar wel knap genoeg vind, dan hoef ik haar al gelijk niet meer. Maar vooral het type dat wanhopig lijkt, en daar heb ik geen behoefte aan.

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef Techno het volgende:
Ik zal eens kijken :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 12:38:40 #8
118585 Crutch
pi_96745321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:32 schreef Complexiteit het volgende:
Nou, soms, soms een beetje twijfel. En ja, als ik twijfel of ik haar wel knap genoeg vind, dan hoef ik haar al gelijk niet meer. Maar vooral het type dat wanhopig lijkt, en daar heb ik geen behoefte aan.
Het is aan jou om te bepalen met wie je verder gaat etc.
Maar leg je de lat niet wat te hoog?
Je moeder is een hamster
pi_96745936
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:38 schreef Crutch het volgende:

[..]

Het is aan jou om te bepalen met wie je verder gaat etc.
Maar leg je de lat niet wat te hoog?
Wat betreft die lat: dat zou best kunnen, maar ik betwijfel het. Er is gewoon een lat, en daaronder ga ik niet. Had laatst nog interesse in een meisje waar veel op af te dingen was wat betreft kleding en lichaam, maar ze had echt een heel mooi gezicht, en dat was me toch veel waard.
pi_96748583
I have the same problem as you complexiteit :{ maar dat is vooral het gesprek aanknopen. Daarna lukt het vast wel bij mij.
pi_96751323
Het zijn meestal de kleine opmerkingen waarmee je flirt. Gewoon, dingetjes die je tussen mond en lippen door zegt maar die een dubbele betekenis kunnen hebben e.d.

Voorbeeld/situatieschets: zij vraagt aan jou wat je gedaan hebt afgelopen weekend en jij vertelt, naar waarheid, dat je met een paar vrienden naar de bios bent geweest oid. Zij zal daarop reageren met “oh, wat leuk..”. Op zo’n moment kan jij reageren met “ja, was wel leuk, maar ik denk dat het leuker zou zijn geweest als ik met jou er was”. En dan niet wachten op een ongemakkelijke stilte maar direct doorgaan op een compleet ander onderwerp.

Dit soort opmerkingen kan je bijna overal toepassen. Ik had ooit een huisgenootje die ik wel zag zitten. Ik zat wat met haar te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en somehow kwamen we erop dat we onze huisgenoot moesten klonen (vraag me de aanleiding niet, al lang weer vergeten :’) ) Daarop maakte ik de opmerking dat ik liever een leuke meid als haar zou willen klonen. Een paar weken later had ik wat met haar en die opmerking over het klonen had haar wakker geschud en had haar aan het denken gezet...

Conclusie: het zit hem in kleine dingetjes die je zegt...
pi_96752022
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef AlmightyArjen het volgende:
Het zijn meestal de kleine opmerkingen waarmee je flirt. Gewoon, dingetjes die je tussen mond en lippen door zegt maar die een dubbele betekenis kunnen hebben e.d.

Voorbeeld/situatieschets: zij vraagt aan jou wat je gedaan hebt afgelopen weekend en jij vertelt, naar waarheid, dat je met een paar vrienden naar de bios bent geweest oid. Zij zal daarop reageren met “oh, wat leuk..”. Op zo’n moment kan jij reageren met “ja, was wel leuk, maar ik denk dat het leuker zou zijn geweest als ik met jou er was”. En dan niet wachten op een ongemakkelijke stilte maar direct doorgaan op een compleet ander onderwerp.

Dit soort opmerkingen kan je bijna overal toepassen. Ik had ooit een huisgenootje die ik wel zag zitten. Ik zat wat met haar te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en somehow kwamen we erop dat we onze huisgenoot moesten klonen (vraag me de aanleiding niet, al lang weer vergeten :’) ) Daarop maakte ik de opmerking dat ik liever een leuke meid als haar zou willen klonen. Een paar weken later had ik wat met haar en die opmerking over het klonen had haar wakker geschud en had haar aan het denken gezet...

Baasje *). Maar ja dat is als je al een gesprek hebt. De aanleiding voor een gesprek met een volstrekt vreemde vrouw is mijn barriere nog.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:44:06 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_96752650

Leer het van de meester.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_96753092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:30 schreef Jordony het volgende:

[..]

De aanleiding voor een gesprek met een volstrekt vreemde vrouw is mijn barriere nog.
Bij mij ook, maar als ik eenmaal aan het praten ben lukt het altijd wel aardig (het flirten dan, scoren blijft moeilijk :') ) Maar TS geeft aan dat-ie wel makkelijk contact legt, vandaar mijn post :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:19:05 #15
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_96754286
c_/
pi_96754917
Flirten is niets meer dan laten merken dat je iemand interessant vindt, op seksuele wijze. Dus inderdaad niet een 'gewoon' gesprek gaan voeren, maar af en toe op de persoon spelen. Ik vind 'flirts' het leukst als het hints zijn, subtiel flirten. Dat toont ook intelligentie. Dus niet 'ik vind je mooi' in een gesprek, maar een opmerking die daar op wijst zonder het expliciet te zeggen.

In ieder geval moet het gesprek een persoonlijke en sexy lading krijgen. Naast opmerkingen of het gespreksonderwerp kan dat ook d.m.v. lichaamstaal uiteraard, al vind ik dat meer aan een vrouw besteed. Goed in de ogen kijken kan al 'flirten' zijn. Niet eng doordringend aanstaren, maar net even wat langer dan je bij anderen doet. Kortom, er van bewust zijn dat je interesse in diegene toont, en dat uitstralen. Dat is flirten.
pi_96755241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:32 schreef Taurus het volgende:
Flirten is niets meer dan laten merken dat je iemand interessant vindt, op seksuele wijze. Dus inderdaad niet een 'gewoon' gesprek gaan voeren, maar af en toe op de persoon spelen. Ik vind 'flirts' het leukst als het hints zijn, subtiel flirten. Dat toont ook intelligentie. Dus niet 'ik vind je mooi' in een gesprek, maar een opmerking die daar op wijst zonder het expliciet te zeggen.

In ieder geval moet het gesprek een persoonlijke en sexy lading krijgen. Naast opmerkingen of het gespreksonderwerp kan dat ook d.m.v. lichaamstaal uiteraard, al vind ik dat meer aan een vrouw besteed. Goed in de ogen kijken kan al 'flirten' zijn. Niet eng doordringend aanstaren, maar net even wat langer dan je bij anderen doet. Kortom, er van bewust zijn dat je interesse in diegene toont, en dat uitstralen. Dat is flirten.
Kan je anekdote hiervan schrijven uit ervaring? Een voorbeeld geven? Ik snap wat je bedoelt en heb het vaker gehoord dat dat idd intelligentie uitstraalt. Het is mooi om het ijs mee te breken, maar het blijft moeilijk voor mij. Ik kom denk ik al een stuk verder met voorbeelden.
pi_96755550
Je kan toch van alles zeggen?

-Wat heb je leuke kleren/broek aan.
-Wat zitten je haren mooi

nou zie ik mezelf dit nog niet gauw zeggen :{
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_96755716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:39 schreef Jordony het volgende:

[..]

Kan je anekdote hiervan schrijven uit ervaring? Een voorbeeld geven? Ik snap wat je bedoelt en heb het vaker gehoord dat dat idd intelligentie uitstraalt. Het is mooi om het ijs mee te breken, maar het blijft moeilijk voor mij. Ik kom denk ik al een stuk verder met voorbeelden.
Nee dat gaat niet, want dat zou betekenen dat het oneliners zijn. Ik kan wel ontmoetingsverhalen en flirtverhalen vertellen, maar juist omdat dat flirten in het gesprek met die persoon plaats vindt en geen missie op zich is zou de context voor lezers van dit forum niet te begrijpen zijn.

Ik wil niet te zweverig redeneren, maar flirten gaat op gevoel en op het moment. Ik weet niet of er bij flirten sprake is van een 'taktiek' of 'voorbeelden' van wat je kunt zeggen. Als ik die uitschrijf klinkt het gelijk sneu :')

Voor vrouwen is het sowieso makkelijker misschien: aanrakingen (hand op arm, kort), veel lachen om die persoon (als 'ie iets grappigs zegt, niet zomaar :') ), bepaalde lichaamshoudingen, en vooral, en dat is unisex, denk ik: interesse tonen! Vraag naar wat ze doet, geef aan dat je haar dat ook wel ziet doen en waarom je dat denkt, begin niet snel over jezelf maar blijf naar haar vragen, bied een drankje aan, als jullie opstaan om ergens heen te lopen even kort je hand op haar rug, geen opmerkingen over het uiterlijk maar vooral over haar manier van doen of praten, blabla. Cliché's, maar wel waar.
pi_96755756
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:46 schreef Dagkaart het volgende:
Je kan toch van alles zeggen?

-Wat heb je leuke kleren/broek aan.
-Wat zitten je haren mooi

nou zie ik mezelf dit nog niet gauw zeggen :{
Ik zou dat ook niet proberen, eigenlijk. Ik vind het zelf een beetje gay als een vent een opmerking maakt over dat mijn haar mooi zit. Laat staan wat voor mooie broek ik aan heb.
pi_96756124
Hij kijkt waarschijnlijk niet naar hoe de broek eruit ziet, maar hoe die gevormt is :9
pi_96756179
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet proberen, eigenlijk. Ik vind het zelf een beetje gay als een vent een opmerking maakt over dat mijn haar mooi zit. Laat staan wat voor mooie broek ik aan heb.
Vond het ook al behoorlijk gay ja! :{w
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:00:24 #23
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_96756278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:58 schreef Dagkaart het volgende:

[..]

Vond het ook al behoorlijk gay ja! :{w
Ben je toch ook? ;)
pi_96756503
*Bitch-slapt* PB-tje ~O>
pi_96756729
Cool, al paar mooie reacties.

Kort aanraken is een goede. Maar dat interesse tonen, dat doe ik ook bij mannen. Gewoon omdat het een mens is dus. Die toespelingen moet ik toch echt eens gaan proberen, om er wat handigheid in te krijgen.

Ik probeerde net in een college een beetje te flirten met een meisje, door middel van oogcontact en glimlach. _O- Maarja, ik doe dat altijd zo oppervlakkig, terughoudend. Beetje durf tonen zit het hem vooral in denk ik.
pi_96756777
durf en humor, probeer het daar eens mee misschien
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:22:48 #27
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96757334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:52 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Wat betreft die lat: dat zou best kunnen, maar ik betwijfel het. Er is gewoon een lat, en daaronder ga ik niet. Had laatst nog interesse in een meisje waar veel op af te dingen was wat betreft kleding en lichaam, maar ze had echt een heel mooi gezicht, en dat was me toch veel waard.
Hmzzzz... Ik voorzie, na het welslagen van menig flirt aan de hand van de tips van de vele sexgoden die dit forum bevolken, een hele serie over mislukkende beginnende relaties... Een bloem als metafoor voor de ontluikende liefde... Zacht, teer en prachtig... En TS is dan een beetje de onhandige tuinman die wat bijbeunt met een supersonische grasmaaier annex dragracer en geen brandnetel van een lelie kan onderscheiden.

Wordt een mooie reeks :D
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_96758110
quote:
Voorbeeld/situatieschets: zij vraagt aan jou wat je gedaan hebt afgelopen weekend en jij vertelt, naar waarheid, dat je met een paar vrienden naar de bios bent geweest oid. Zij zal daarop reageren met “oh, wat leuk..”. Op zo’n moment kan jij reageren met “ja, was wel leuk, maar ik denk dat het leuker zou zijn geweest als ik met jou er was”.

Nou dit heeft weinig met subtiel te maken, zo'n opmerking zegt alles.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_96758166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:42 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Nou dit heeft weinig met subtiel te maken, zo'n opmerking zegt alles.
Ik vind dat ook niet zo mooi nee. Dat is precies zo'n voorbeeld die je overal kan toepassen, dus niets met de persoon in kwestie te maken heeft en inderdaad veel te obvious is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Taurus op 13-05-2011 17:51:00 ]
pi_96758312
En dan daarbij zegt oogcontact of een lieve lach véél meer dan een subtiele opmerking, die vaak verkeerd kan worden geïnterpreteerd. Als je zeker weet dmv van oogcontact of een lach dat die ander jou ook wel ziet zitten kun je beginnen met subtiele opmerkingen. Niet out of the blue zo'n opmerking maken. Stellen veel vrouwen niet op prijs.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_96763281
Opmerkingen maken als ik niet signalen opvang dat ze me iig een aardig persoon vind, gaat em sowieso niet worden nee :P Cheesy opmerkingen zou ik me wss gaan schamen als ik ze uitgesproken heb, dus dat gaat em niet worden. Opmerkingen die op een persoon slaan zijn ook wel niet moeilijk te vinden, als je maar oplet.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:47:52 #32
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96769737
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef Techno het volgende:
niet deel 79 :(
quote:
[..]

Ik zal eens kijken :)
je moet de eerste delen vooral lezen.
http://forum.fok.nl/topicchain/63/p0
daar staat vast WEL wat nuttigs
pi_96770180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:47 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

niet deel 79 :(

[..]

je moet de eerste delen vooral lezen.
http://forum.fok.nl/topicchain/63/p0
daar staat vast WEL wat nuttigs
Want het heeft zoveel nut voor jou gehad wil je zeggen?
pi_96772169
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:49 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee dat gaat niet, want dat zou betekenen dat het oneliners zijn. Ik kan wel ontmoetingsverhalen en flirtverhalen vertellen, maar juist omdat dat flirten in het gesprek met die persoon plaats vindt en geen missie op zich is zou de context voor lezers van dit forum niet te begrijpen zijn.

Ik wil niet te zweverig redeneren, maar flirten gaat op gevoel en op het moment. Ik weet niet of er bij flirten sprake is van een 'taktiek' of 'voorbeelden' van wat je kunt zeggen. Als ik die uitschrijf klinkt het gelijk sneu :')

Voor vrouwen is het sowieso makkelijker misschien: aanrakingen (hand op arm, kort), veel lachen om die persoon (als 'ie iets grappigs zegt, niet zomaar :') ), bepaalde lichaamshoudingen, en vooral, en dat is unisex, denk ik: interesse tonen! Vraag naar wat ze doet, geef aan dat je haar dat ook wel ziet doen en waarom je dat denkt, begin niet snel over jezelf maar blijf naar haar vragen, bied een drankje aan, als jullie opstaan om ergens heen te lopen even kort je hand op haar rug, geen opmerkingen over het uiterlijk maar vooral over haar manier van doen of praten, blabla. Cliché's, maar wel waar.
Met veel eens, behalve het niet over jezelf beginnen. Je kan wel een beetje de ja-knikker spelen, maar je moet ook wel iets over jezelf loslaten. Interesse wek je niet door haar het hemd van het lijf te vragen, zij moet ook geïnteresseerd in jou zijn en als ze niet zelf naar je vraagt dan moet je haar aanleiding geven om naar jou te vragen.

En geef ook een beetje tegengas. Iemand sluit nooit 100% bij jou aan, dus als je het ergens niet mee eens bent of iets niet leuk vindt moet je dat ook gewoon zeggen. Wat mannen die onzeker zijn of het niet goed weten vaak doen als ze toch een gesprek hebben is overal volmondig 'ja' op antwoorden om het gesprek maar niet te laten eindigen. Ik vind dat er persoonlijkheid spreekt uit het oneens zijn. Als dat een afknapper voor haar is, dan werkt het sowieso niet.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 22:34:52 #35
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_96772851
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Want het heeft zoveel nut voor jou gehad wil je zeggen?
ja!

met meer doorzettingsvermogen en oefenen wel. werkt geweldig dat pua.

ik ben van stil in een hoekje en vrouwen liever ontwijken en uit de weg gaan, en verontschuldigen, e nhet enige doel in het cafe lamdrinken nu naar ietsjes beter gegaan.
kost alleen nogal veel moeite elke keer. en ik ben een debiel, zoals kino gaan doen op de verkeerde, en terugvallen in oude gewoontes, of probleem krijgen dat de trukendoos leeg is en ik altijd snel wegga
pi_96774063
Hm, heb je daar PUA voor nodig? Een grond waaruit je zelfwaardering kan putten doet veel meer, lijkt me.

Toch kan het best een goede stap zijn, zoveel mensen, zoveel wegen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Complexiteit op 13-05-2011 23:12:13 ]
  zaterdag 14 mei 2011 @ 02:54:58 #37
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_96783873
Zelfs echte zelfwaardering is niet nodig... Dat probleem breekt je later wel op :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_96785500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:47 schreef Complexiteit het volgende:
Ik denk daarbij volgens mij onbewust vaak dat een meisje mij toch niet wil, al is dat in tegenstrijd met wat ik over mezelf denk.
Ga er nooit bij voorbaat van uit dat iemand je toch niet wilt. Jij weet niet wat er in het hoofd van de andere partij spookt. Ga dat dan ook niet voor een ander invullen.
pi_96789332
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 09:43 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Ga er nooit bij voorbaat van uit dat iemand je toch niet wilt. Jij weet niet wat er in het hoofd van de andere partij spookt. Ga dat dan ook niet voor een ander invullen.
Goede tip. Ik weet rationeel gezien ook wel dat dat onlogisch is. Vroeger dacht ik dat heel sterk, en tsja ik liep er ook bij en gedroeg me zo dat mensen dat vanzelf gaan denken. Alleen snapte ik dat toen nog niet.

Nu daarentegen hebben mensen volgensmij vrijwel altijd een positieve eerste indruk van me, dat kan haast niet anders, en toch is die hardnekkige gedachte nog aanwezig, dat ik niet goed genoeg ben :X
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 12:52:00 #40
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_96789757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:36 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Goede tip. Ik weet rationeel gezien ook wel dat dat onlogisch is. Vroeger dacht ik dat heel sterk, en tsja ik liep er ook bij en gedroeg me zo dat mensen dat vanzelf gaan denken. Alleen snapte ik dat toen nog niet.

Nu daarentegen hebben mensen volgensmij vrijwel altijd een positieve eerste indruk van me, dat kan haast niet anders, en toch is die hardnekkige gedachte nog aanwezig, dat ik niet goed genoeg ben :X
Gebruik die gedachte van positieve indruk en ga een stap verder ; ga er van uit dat iemand je WEL wil. Kan jij je op je gemak uitvogelen of zij wel voor jou de moeite waard is, in plaats van andersom.
What can change the nature of a man?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:22:27 #41
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_96790694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:52 schreef Coco98 het volgende:
Gebruik die gedachte van positieve indruk en ga een stap verder ; ga er van uit dat iemand je WEL wil.
Ik ga d'r gewoon vanuit dat als ze me niet wil ze niet goed bij d'r hoofd is :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_96791258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:36 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Je zal versteld staan van wie er geïnteresseerd in je is. Maar zolang je maar een beetje aan de kant blijft staan zal je uiteraard nooit bevestiging krijgen.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:11:36 #43
344029 HellsMaw
Eten is lekker
pi_96805445
Oogcontact maken, smiechterig lachen en dan wegkijken. Dit een paar keer doen, en als ze terug begint te lachen een praatje maken. Veel glimlachen. Niet langer dan 5 minuten bij haar zijn, dan haar nummer/MSN vragen en weggaan naar een (misschien) niet bestaande afspraak. (of terug naar je vrienden). Dan haar na 1-2 dagen SMSen ofzo of ze zin heeft om op een terrasje te zitten. Vul de rest zelf maar in ;)
GL.
EDIT: Wees niet de verlegen slapjanus, stap in de huid van een player.
pi_96806267
Die kleine opmerkingen dus. :)
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_96809168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je zal versteld staan van wie er geïnteresseerd in je is. Maar zolang je maar een beetje aan de kant blijft staan zal je uiteraard nooit bevestiging krijgen.
Dit vind ik serieus een hele mooie post :)

Ik weet nog dat ik, lang geleden, toen ik voor het eerst een meisje aansprak, direct resultaat had. Dat kan ik nu natuurlijk veeeeel beter :9~
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:34:02 #46
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_96932606
Goed topic, ik lees hier op 1 pagina al meer goede posts dan in 30 delen van de deprimerende reeks 'Als versieren niet zo makkelijk gaat'.

Zelf zit ik na een scheiding met een negatief zelfbeeld, ook ik ga er bij voorbaat van uit dat geen vrouw in me geïnteresseerd is en dat iedereen om me heen meer kans maakt dan ik. Nou ben ik nooit een goede flirter geweest, maar na een relatie van 14 jaar waardoor dat ook niet meer hoefde vind ik het een hele opgave om het weer te gaan/moeten proberen. Ben altijd als de dood geweest om een blauwtje te lopen, moet daar maar eens van af zien te komen.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_96933776
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik begrijp deze post juist niet. Hoe weet jij nou dat er zo veel mensen geïnteresseerd in hem zijn? Of is dit een feel-good post?
pi_96933954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik begrijp deze post juist niet. Hoe weet jij nou dat er zo veel mensen geïnteresseerd in hem zijn? Of is dit een feel-good post?
Je moet wel een enorme no-no zijn wil niemand in je geïnteresseerd zijn. De gedachte die mensen eens los moeten laten is dat iemand bij voorbaat geen interesse heeft. Vrouwen zijn net als mannen blij met aandacht maar krijgen die niet altijd omdat de vrouw door de man wordt opgehemeld tot een één of ander figuur van mythische proporties. Dat is nonsens. Vrouwen zijn niet per definitie 'out of your league', dus dat mag geen argument zijn om het niet te proberen.

En dan zal je verbaasd zijn over wie jou toch wel interessant blijken te vinden.
pi_96934125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je moet wel een enorme no-no zijn wil niemand in je geïnteresseerd zijn. De gedachte die mensen eens los moeten laten is dat iemand bij voorbaat geen interesse heeft. Vrouwen zijn net als mannen blij met aandacht maar krijgen die niet altijd omdat de vrouw door de man wordt opgehemeld tot een één of ander figuur van mythische proporties. Dat is nonsens. Vrouwen zijn niet per definitie 'out of your league', dus dat mag geen argument zijn om het niet te proberen.

En dan zal je verbaasd zijn over wie jou toch wel interessant blijken te vinden.
Ik betwijfel dat. We hebben het niet over 'gewoon interessant' vinden, we hebben het over een speciaal soort interesse. En ik geloof dat er best wat mensen zijn (met name mensen die in dit topic hun flirts-skills proberen op te doen) die momenteel op seksueel of relationeel vlak geen enkele interesse weten op te wekken. Tuurlijk, je kunt het altijd proberen, maar er zijn genoeg types die altijd de plank mis slaan.
pi_96934578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat. We hebben het niet over 'gewoon interessant' vinden, we hebben het over een speciaal soort interesse. En ik geloof dat er best wat mensen zijn (met name mensen die in dit topic hun flirts-skills proberen op te doen) die momenteel op seksueel of relationeel vlak geen enkele interesse weten op te wekken. Tuurlijk, je kunt het altijd proberen, maar er zijn genoeg types die altijd de plank mis slaan.
Er zijn hopeloze gevallen, maar dat ligt vaker aan houding en uitstraling dan aan uiterlijke kenmerken. Flirten heeft ook geen zin als je een laag zelfbeeld hebt want dat hebben vrouwen echt wel door. En flirten als je geen ervaring hebt met contacten leggen en onderhouden is ook geen succes, want wat heb je dan eigenlijk te melden? Zonder sociale basis kan je niet succesvol zijn.

Als je wel die stabiele sociale basis en het juiste zelfbeeld hebt dan wordt men een stuk interessanter voor de andere sekse. En dan gaat mijn eerdere post wel op.
pi_96934785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er zijn hopeloze gevallen, maar dat ligt vaker aan houding en uitstraling dan aan uiterlijke kenmerken. Flirten heeft ook geen zin als je een laag zelfbeeld hebt want dat hebben vrouwen echt wel door. En flirten als je geen ervaring hebt met contacten leggen en onderhouden is ook geen succes, want wat heb je dan eigenlijk te melden? Zonder sociale basis kan je niet succesvol zijn.

Als je wel die stabiele sociale basis en het juiste zelfbeeld hebt dan wordt men een stuk interessanter voor de andere sekse. En dan gaat mijn eerdere post wel op.
Ja, maar vragen mensen met een sterk zelfbeeld, een goeie sociale basis en zelfvertrouwen werkelijk hoe flirten moet? Mensen die zelfvertrouwen uitstralen denken helemaal niet na over hoe flirten in z'n werk gaat, want dan gaat het 'vanzelf' volgens mij. Dus wat je eigenlijk zegt is 'krijg meer zelfvertrouwen, want dan zijn meer mensen geinteresseerd in je', toch? Dat ben ik dan met je eens.
Echter, als je tegen mensen met weinig zelfvertrouwen zegt: je zult verstelt staan hoeveel mensen geinteresseerd in je zijn, dan betwijfel ik dat. Daar is eerst inderdaad iets voor nodig (een goed zelfbeeld).
pi_96935213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:32 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, maar vragen mensen met een sterk zelfbeeld, een goeie sociale basis en zelfvertrouwen werkelijk hoe flirten moet? Mensen die zelfvertrouwen uitstralen denken helemaal niet na over hoe flirten in z'n werk gaat, want dan gaat het 'vanzelf' volgens mij. Dus wat je eigenlijk zegt is 'krijg meer zelfvertrouwen, want dan zijn meer mensen geinteresseerd in je', toch? Dat ben ik dan met je eens.
Echter, als je tegen mensen met weinig zelfvertrouwen zegt: je zult verstelt staan hoeveel mensen geinteresseerd in je zijn, dan betwijfel ik dat. Daar is eerst inderdaad iets voor nodig (een goed zelfbeeld).
Je hebt gelijk, het is natuurlijk een verhaal van kip en ei. Maar je kan best een goed zelfbeeld kweken, ook al ben je nog niet succesvol met flirten.

Mijn advies is dan ook eerst dat de mensen hier eens goed naar zichzelf moeten kijken. Waarom zouden ze interessant zijn? Ze moeten eerst maar eens overtuigd raken van hun kwaliteiten. Ik geloof niet dat de 'hopelozen' echt kansloos zijn. Houding en instelling wegen zwaarder dan uiterlijk, in mijn persoonlijke ervaring.

In de reeks over mensen die moeilijk kunnen versieren heb ik het ook al eens gezegd, er is geen gouden tip. Je moet het helemaal zelf regelen, en beter begin je bij jezelf.
pi_96935417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is natuurlijk een verhaal van kip en ei. Maar je kan best een goed zelfbeeld kweken, ook al ben je nog niet succesvol met flirten.

Mijn advies is dan ook eerst dat de mensen hier eens goed naar zichzelf moeten kijken. Waarom zouden ze interessant zijn? Ze moeten eerst maar eens overtuigd raken van hun kwaliteiten. Ik geloof niet dat de 'hopelozen' echt kansloos zijn. Houding en instelling wegen zwaarder dan uiterlijk, in mijn persoonlijke ervaring.

In de reeks over mensen die moeilijk kunnen versieren heb ik het ook al eens gezegd, er is geen gouden tip. Je moet het helemaal zelf regelen, en beter begin je bij jezelf.
Precies. Nee, ik geloof ook zeker niet dat er uberhaupt mensen bestaan die kansloos zijn. Alles valt of staat met je eigen instelling. Vandaar dat ik het in dit soort topics weinig efficient vind dingen te zeggen als 'het komt wel goed met je' en 'je bent goed zoals je bent'. Soms moet iemand niet gesust worden, maar een schop onder den spreekwoordelijke kont krijgen.
pi_96935742
Wat verstaan jullie onder een sociale basis?
pi_96935884
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:56 schreef Complexiteit het volgende:
Wat verstaan jullie onder een sociale basis?
Veel mensen die niet weten hoe ze moeten flirten hebben ook geen sociale contacten. Geen verenigingsleven. Geen interessante baan. Ze hebben nooit geleerd om met mensen om te gaan dus flirten komt al helemaal niet natuurlijk.

Iemand die van zichzelf weet dat hij slecht is met contacten moet daar eerst aan gaan werken om te leren hoe mensen reageren en hoe hij ze in moet schatten. Anders sta je nadat je een meisje hebt aangesproken direct met je bek vol tanden en dan heb je nog niets aan alle tips die hier gegeven worden.
pi_96936297
Oke mooi, dat komt allemaal wel goed dus met mij :)
pi_97000183
Ik laat vrijwel altijd wat uit m'n handen vallen als ik interesse heb in een dame. Echt een indicatie denk ik.

Dat zou een buitenkansje zijn om op in te gaan, als dat bij een dame gebeurd.

En ja hoor.

Vandaag struikelde twee dames over elkaar, toen ze mij zagen. Natuurlijk moesten ze daarom lachen. Ik? Bleef kalm, glimlachte met twinkelende oogjes en liep verder. :'( Wat een kans was dat zeg, om te oefenen. |:(

Anderzijds, ik zou me in het engels toch niet goed uit kunnen drukken gok ik :)
pi_97000369
Collectible solid silver personalised..
pi_97005417
Waarom komen sommige mensen toch altijd met oogcontact.....? Versieren is tegenwoordig toch echt wat anders dan even knipogen naar elkaar........... Het gaat veel meer om de lichaamstaal, toenadering zoeken en hoe de gesprekken zelf verlopen waarom je ziet of iemand je leuk vind. Als jij zelf iemand leuk vind ga je toch ook niet achterlijk naar die persoon zitten kijken..
pi_97008793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:43 schreef Fes1-2 het volgende:
Waarom komen sommige mensen toch altijd met oogcontact.....? Versieren is tegenwoordig toch echt wat anders dan even knipogen naar elkaar........... Het gaat veel meer om de lichaamstaal, toenadering zoeken en hoe de gesprekken zelf verlopen waarom je ziet of iemand je leuk vind. Als jij zelf iemand leuk vind ga je toch ook niet achterlijk naar die persoon zitten kijken..
Klopt, met oogcontact alleen kom je er niet; toch is het wel stap 1. Door oogcontact te maken/vermijden wordt iemand aangemoedigd of juist niet om eventuele verdere stappen te ondernemen.
pi_97014898
Stap 1? Als ik een leuke dame zie ga ik niet wachten totdat ik oogcontact heb gehad voordat ik dr aanspreek kom nou
pi_97017195
Flirten zonder alcohol is en blijft lastig. Vaak voel je al wel of iets goed zit als je diegene al kent en in gesprek bent. Maar op totaal onbekend iemand afstappen durven maar weinig mensen hoor, zeker in een andere omgeving als de kroeg.

Vaak kun je het beste starten met een luchtige opmerking en dan merk je wel of diegene geinteresseerd is. Let vooral op oogcontact, evt lachen, sprekende ogen, lichaamstaal.

Good luck.
pi_97334643
quote:

Kijk hier heb ik tenminste wat aan.
Dat andere topic bevat echt teveel SC.

Wat is nou handig voor iemand die zeer weinig ervaring heeft met flirten. Hoe kan hij het beste voorzichtig beginnen?
pi_97335046
Speels zijn. Dingen doen die normaal niemand zou doen. Mensen irriteren etc.. etc.. etc..

vooral ook de gespreken voeren die mensen normaal ontwijken. Dus bijvoorbeeld wel over seks praten enzo.
pi_97335785
Meisjes met broeken... :'( En ook nog zeggen dat het een leuke broek is :'( :'( :'(
pi_97340044
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:06 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat is nou handig voor iemand die zeer weinig ervaring heeft met flirten. Hoe kan hij het beste voorzichtig beginnen?
Niks voorzichtig beginnen, flirten is juist het doorbreken van de door jouzelf opgelegde sociale conventies. Jij voelt je ongemakkelijk bij het aanspreken van vrouwen. Je moet jezelf daarom in het diepe smijten, van 'voorzichtigheid' mag geen sprake zijn.

Eerst oogcontact maken is leuk, maar jij moet er eerst eens aan gaan wennen dat het helemaal niet raar is om vrouwen aan te spreken. Dus zie je een leuk persoon, gelijk op af stappen. Je wordt direct gedwongen om iets leuks te zeggen. Je gaat een paar keer keihard op je bek, maar één van de belangrijkste dingen om in je achterhoofd te houden is dat vrouwen net zo blij zijn met aandacht als jij. Afhankelijk van de plek waar je naartoe gaat worden ze echt niet heel vaak aangesproken, dus als jij wel het lef hebt heb je al een streepje voor.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:23:15 #67
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97342749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:59 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Flirten zonder alcohol is en blijft lastig. Vaak voel je al wel of iets goed zit als je diegene al kent en in gesprek bent. Maar op totaal onbekend iemand afstappen durven maar weinig mensen hoor, zeker in een andere omgeving als de kroeg.

Vaak kun je het beste starten met een luchtige opmerking en dan merk je wel of diegene geinteresseerd is. Let vooral op oogcontact, evt lachen, sprekende ogen, lichaamstaal.

Good luck.
Ik vind dat ook erg kut, 'flirten' zonder alcohol :')

Enige waar ik soms moeite mee heb is gespreksonderwerpen bedenken die INTERESSANT zijn. Een beetje haar gaan vragen naar haar werk zal wel niet heel erg interessant zijn :') Pas als ik me beter op mijn gemak voel komt de humor naar boven :@
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:25:53 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97342872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef RickoKun het volgende:

Enige waar ik soms moeite mee heb is gespreksonderwerpen bedenken die INTERESSANT zijn. Een beetje haar gaan vragen naar haar werk zal wel niet heel erg interessant zijn :') Pas als ik me beter op mijn gemak voel komt de humor naar boven :@
En die zenuwen zijn killing. Iemand 'versieren' werkt eigenlijk het best als je die persoon niet wil versieren. Dus; ga gewoon oefenen met meiden die je eigenlijk niet zo ziet zitten. Die zijn al lang blij met een beetje aandacht, en gaan dan ook terugflirten. Daar leer je meer mee dan van de hele avond te proberen "die ene" te vinden en er dan na lang nadenken eropaf te stappen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:48:14 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97343887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:25 schreef Catbert het volgende:

[..]

En die zenuwen zijn killing. Iemand 'versieren' werkt eigenlijk het best als je die persoon niet wil versieren. Dus; ga gewoon oefenen met meiden die je eigenlijk niet zo ziet zitten. Die zijn al lang blij met een beetje aandacht, en gaan dan ook terugflirten. Daar leer je meer mee dan van de hele avond te proberen "die ene" te vinden en er dan na lang nadenken eropaf te stappen.
Inderdaad, ik denk dat mensen zoals ik gewoon het 'geweten' uit moeten zetten, en niet te lang moeten nadenken over de vragen: "Zou ze dit wel een goede vraag vinden?" etc., tuurlijk kan je er rekening mee houden, maar anders zit je een interview aan het afnemen en dat mot ook nait natuurlijk!
pi_97344323
Als je een open uitstraling hebt en niet gekunsteld aan het bedenken bent wat je zou moeten zeggen dan houdt iedereen toch van een gezellig praatje? De persoon die dat niet vind heeft misschien een slechte dag of probeert tegenover zichzelf een soort van statement te praten.
Maar ik heb makkelijk praten ik ben niet verlegen en leg makkelijk contact.
Maar vind het wel heel interessant op wat voor manier anderen hier wel moeite mee hebben.
Het is vaak een stukje verlegenheid of onzekerheid dat er speelt lijkt me.
Denk dat je jezelf hierin kunt trainen door oogcontact te zoeken, open houding aan te nemen en kijken hoe mensen reageren. Als je merkt dat dit gemakkelijker gaat misschien een keer gesprekje aanknopen of net hoe het loopt.
Denk ook dat veel mensen die wat verlegen of onzeker zijn vaak niet opmerken dat een ander met hem/haar flirt omdat ze zich er niet voor open kunnen stellen, niet goed om zich heen durven te kijken.
Flirten is leuk! Niet omdat je per se iets als doel moet hebben, maar omdat je nieuwe mensen leert kennen of gewoon een leuke onschuldige glimlach terug krijgt :Y
pi_97345486
Geweten lijkt mij anders best nog nodig tijdens het flirten.
Anders wordt je echt zo'n enorme foute gladde player.
pi_97347037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:24 schreef dyna18 het volgende:
Flirten betekend niet gelijk dat je iemand mee naar huis wilt nemen. Het kan gewoon gezelligheid zijn of een onschuldig praatje op het station bijv. Of dat je op straat loopt en naar elkaar glimlacht.
Het hoeft niet meteen te betekenen dat je de ander woest aantrekkelijk vind en het hoeft ook helemaal geen seksuele lading te hebben.
Zou daar het misverstand bestaan waardoor veel mensen huiverig worden? Dat ze vermoeden dat de ander denkt dat ze meteen weet-ik-veel-wat van plan zijn?
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:05:30 #73
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97347278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:24 schreef dyna18 het volgende:
Ja tuurlijk, op die manier wel, maar zo bedoel ik het niet :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:17:38 #74
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_97350209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Over het algemeen houden mensen ervan om over zichzelf te praten, dus een belangstellende gesprekspartner valt wel in de smaak. Het is leuk als je ook nog grappig bent, maar als je begint met vragen en luisteren kom je ook al een heel eind.
...as always
pi_97352993
Net terug van de sportclub.
En daar maar wat geprobeerd te flirten met de vrouwen.
En bij 1tje lukte dat nog aardig.
Heel leuk gesprek verder ook met haar gehad.
pi_97355514
Beetje oogcontact en op den duur kruis je elkanders pad... Dan gebeurt er wat, of niet. Zo niet, misschien een paar minuten later.

Zolang het oogcontact goed zit kun je haast niet verliezen.

Maar iemand zomaar aanspreken, dat durf ik niet :@ dan staat er teveel spanning op.
Einde van een tijdperk
pi_97356812
Voor mij is oogcontact met iemand maken veel spannender dan iemand aanspreken.
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:17:11 #78
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_97364026
Ik denk dat t ook kan helpen niet alleen te flirten met de vrouwen waarin je geïnteresseerd bent, maar met meer. Een beetje de italiaanse manier. Glimlachen, deur openhouden, kleine dingen. Niet te veel verwachten, glimlach terug is mooi meegenomen en ik denk dat je zo wat meer vertrouwen in t flirten kan krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door egeltje1985 op 27-05-2011 19:17:23 ]
pi_97384682
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:17 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik denk dat t ook kan helpen niet alleen te flirten met de vrouwen waarin je geïnteresseerd bent, maar met meer. Een beetje de italiaanse manier. Glimlachen, deur openhouden, kleine dingen. Niet te veel verwachten, glimlach terug is mooi meegenomen en ik denk dat je zo wat meer vertrouwen in t flirten kan krijgen.
Dit dus. Je moet flirten zien als iets wat gewoon leuk is. Lach eens naar het meisje wat schuin tegenover je zit in de trein, als je ziet dat ze jou aan kijkt. Dan is een glimlach terug al voldoende. Leuk en tegelijk goed voor het zelfvertrouwen.
Je moet niet altijd gelijk denken in termen van uitgebreide conversaties.
pi_97393002
Hmmm de trein kunnen we ook wel doorhalen als versierplek.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)knappe-vrouwen.dhtml
pi_97393152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:42 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm de trein kunnen we ook wel doorhalen als versierplek.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)knappe-vrouwen.dhtml
Lol, is dat ooit een versierplek geweest dan? Ik heb in 2 jaar dagelijks treinreizen nooit iemand leren kennen.
pi_97401553
''Flirten: hoe doe je dat?''

U serious?
pi_97406695
Voor versieren moet je eerst flirt hebben, mooier dan goud waardevoller dan platinium. Om flirt te krijgen moet je hoofd in de goede stand staan, je moet stoer kijken, doen alsof je aan iets denkt en speels zijn. Ik dacht het afgelopen jaar vooral in de winter dat ik flirt kwijt was, maar deze zomer komt het toch weer aanzetten op sommige momenten.

Ik bedoel dus eigenlijk metaforisch flirten is net zoiets als een tiberium harverster naar een veld met tiberium sturen. (8>

[ Bericht 25% gewijzigd door picardmike op 27-05-2011 23:52:48 ]
UITGESCHREVEN
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:47:31 #84
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_97406727
is dit een spin-off van "als versieren niet zo makkelijk gaat"
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_97407758
Ja, maar dan waar wel advies gepost wordt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 03:02:48 #86
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97411320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:46 schreef picardmike het volgende:
Voor versieren moet je eerst flirt hebben, mooier dan goud waardevoller dan platinium. Om flirt te krijgen moet je hoofd in de goede stand staan, je moet stoer kijken, doen alsof je aan iets denkt en speels zijn. Ik dacht het afgelopen jaar vooral in de winter dat ik flirt kwijt was, maar deze zomer komt het toch weer aanzetten op sommige momenten.
Wat een gezeur :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 00:15 schreef dyna18 het volgende:
Ja, maar dan waar wel advies gepost wordt.
Je wordt bedankt.
pi_97439972
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 03:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je wordt bedankt.
Niet persoonlijk Catbert. Sterker nog, jij bent een van de weinige waar dat niet op slaat. Maar laten we eerlijk wezen, het aantal adviezen in elk topic van 300 reacties is op 1 hand te tellen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:10:11 #88
329514 SawIt
The King
pi_97544200
Een paar tips op een rij. Ik begrijp dat het voor sommige mensen moeilijk zal zijn vanwege dieperliggende problemen, maar ik wil ze toch delen.

- Probeer vriendinnen te maken, gewoon als vrienden. Je leert met vrouwen te praten en je leert hoe ze denken
- Hou altijd een goede houding (rechte rug, voor je uit kijken)
- Maak veel oogcontact met vrouwen, probeer te glimlachen
- Loop er in het openbaar altijd verzorgd bij!!!! (dit is de belangrijkste)
- Als je meiden eenmaal wat beter kent kan je af en toe wat complimentjes maken. dit werkt goed.

Er zijn er nog veel meer, maar dit heeft voor mij gewerkt.
pi_97544315
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Niet persoonlijk Catbert. Sterker nog, jij bent een van de weinige waar dat niet op slaat. Maar laten we eerlijk wezen, het aantal adviezen in elk topic van 300 reacties is op 1 hand te tellen.
En nog een keer bedankt }:|
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:15:17 #90
329514 SawIt
The King
pi_97544468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:46 schreef picardmike het volgende:

Ik bedoel dus eigenlijk metaforisch flirten is net zoiets als een tiberium harverster naar een veld met tiberium sturen. (8>
Haha, dat klinkt meer als topsport dan flirten.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:42:39 #91
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_97569826
Als je een meisje wilt imponeren kijk je haar recht in haar ogen aan met een blik van "ik wil jou" . Wijk je ook maar 0,1 sec af van haar ogen dan denkt ze dat je een pussy bent. Sommige vrouwen vallen op verlegen jongens, maar geloof me, de meeste willen er een die hun domineert. Succes ermee.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_97578083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:42 schreef Equites het volgende:
Als je een meisje wilt imponeren kijk je haar recht in haar ogen aan met een blik van "ik wil jou" . Wijk je ook maar 0,1 sec af van haar ogen dan denkt ze dat je een pussy bent. Sommige vrouwen vallen op verlegen jongens, maar geloof me, de meeste willen er een die hun domineert. Succes ermee.
Zo meisje, ik zal jou eens even flink domineren. Domineer d-day wat ik je brom, zowaar ik je recht in de ogen kijk als een stuk wild in de koplampen van een aanstormende truck-oplegger combinatie.
Einde van een tijdperk
pi_97578538
Ik lees de OP en een paar van je reacties op posts van behulpzame users en ik trek meteen twee conclusies:
-oppervlakkig
-arrogant

Twee kenmerken waar vrouwen niet op zitten te wachten. En ook al denk je dat arrogantie in veel gevallen juist in je voordeel zou werken, de arrogantie van jou overduidelijk niet.
Sorry kerel, maar je zult eerst wat moeten veranderen aan het beeld dat je hebt van vrouwen en het beeld dat je hebt van jezelf... Daarna gaat flirten vanzelf. Het is trouwens zo dat in 2/3 van de gevallen de vrouw de eerste 'move' (lees: flirt) maakt.
pi_97579499
Dat laatste wil ik best geloven. Gelukkig maar. Kan je als man je focus richten op de belangrijke zaken, zoals het tanken van menig biertje, en daarna nog de breuklijn op je pilletje kunnen vinden enzo.
Einde van een tijdperk
pi_97579700
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:18 schreef Irriducibile het volgende:
Dat laatste wil ik best geloven. Gelukkig maar. Kan je als man je focus richten op de belangrijke zaken, zoals het tanken van menig biertje, en daarna nog de breuklijn op je pilletje kunnen vinden enzo.
Ik doe niet aan breuklijnen, halve werken niet... Verder niets dan hulde voor je posts.
pi_97589892
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:50 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik lees de OP en een paar van je reacties op posts van behulpzame users en ik trek meteen twee conclusies:
-oppervlakkig
-arrogant

Twee kenmerken waar vrouwen niet op zitten te wachten. En ook al denk je dat arrogantie in veel gevallen juist in je voordeel zou werken, de arrogantie van jou overduidelijk niet.
Sorry kerel, maar je zult eerst wat moeten veranderen aan het beeld dat je hebt van vrouwen en het beeld dat je hebt van jezelf... Daarna gaat flirten vanzelf. Het is trouwens zo dat in 2/3 van de gevallen de vrouw de eerste 'move' (lees: flirt) maakt.
Hm, ik denk niet dat ik arrogant ben en zeker niet oppervlakkig, maar ik heb soms wel eens een te hoge eigendunk ja. In contact met andere mensen niet though, dan ben ik eerder bescheiden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Complexiteit op 01-06-2011 18:45:26 ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:50:33 #97
329514 SawIt
The King
pi_97595658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:22 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Hm, ik denk niet dat ik arrogant ben en zeker niet oppervlakkig, maar ik heb soms wel eens een te hoge eigendunk ja. In contact met andere mensen niet though, dan ben ik eerder bescheiden.
Hoge eigendunk is juist wel goed, zolang je niet denkt dat anderen minder zijn dan jij ;)

Zelfvertrouwen is the key to succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')