Dat is geen probleem. Graag zelfs. Met beide sexen.quote:
Ik zou sowieso niet direct vragen of ze je leuk vindt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:15 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Dat is geen probleem. Graag zelfs. Met beide sexen.
Maar het is juist die stap verder - met een vrouw die ook wat potentieel heeft - die zo'n totaal mysterie voor me is. Ik heb geen idee wanneer een vrouw een man leuk vindt. Misschien is er geen enkele vrouw die me leuk vindt, dat zou kunnen, maar dat zou wel heel vreemd zijn![]()
Ze waren lelijk?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:15 schreef Complexiteit het volgende:
Overigens heb ik wel eens het idee gehad dat een vrouw me wel zag zitten, op basis van oogcontact van haar kant, maar in die paar vrouwen had ik totaal geen interesse.
Nog nooit in m'n leven die vraag aan een vrouw gesteldquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:18 schreef Crutch het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet direct vragen of ze je leuk vindt.
Nou, soms, soms een beetje twijfel. En ja, als ik twijfel of ik haar wel knap genoeg vind, dan hoef ik haar al gelijk niet meer. Maar vooral het type dat wanhopig lijkt, en daar heb ik geen behoefte aan.quote:
Ik zal eens kijkenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef Techno het volgende:
Misschien heb je hier ook wel wat aan: Als versieren niet zo makkelijk gaat #79
Het is aan jou om te bepalen met wie je verder gaat etc.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:32 schreef Complexiteit het volgende:
Nou, soms, soms een beetje twijfel. En ja, als ik twijfel of ik haar wel knap genoeg vind, dan hoef ik haar al gelijk niet meer. Maar vooral het type dat wanhopig lijkt, en daar heb ik geen behoefte aan.
Wat betreft die lat: dat zou best kunnen, maar ik betwijfel het. Er is gewoon een lat, en daaronder ga ik niet. Had laatst nog interesse in een meisje waar veel op af te dingen was wat betreft kleding en lichaam, maar ze had echt een heel mooi gezicht, en dat was me toch veel waard.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:38 schreef Crutch het volgende:
[..]
Het is aan jou om te bepalen met wie je verder gaat etc.
Maar leg je de lat niet wat te hoog?
Baasjequote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef AlmightyArjen het volgende:
Het zijn meestal de kleine opmerkingen waarmee je flirt. Gewoon, dingetjes die je tussen mond en lippen door zegt maar die een dubbele betekenis kunnen hebben e.d.
Voorbeeld/situatieschets: zij vraagt aan jou wat je gedaan hebt afgelopen weekend en jij vertelt, naar waarheid, dat je met een paar vrienden naar de bios bent geweest oid. Zij zal daarop reageren met “oh, wat leuk..”. Op zo’n moment kan jij reageren met “ja, was wel leuk, maar ik denk dat het leuker zou zijn geweest als ik met jou er was”. En dan niet wachten op een ongemakkelijke stilte maar direct doorgaan op een compleet ander onderwerp.
Dit soort opmerkingen kan je bijna overal toepassen. Ik had ooit een huisgenootje die ik wel zag zitten. Ik zat wat met haar te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en somehow kwamen we erop dat we onze huisgenoot moesten klonen (vraag me de aanleiding niet, al lang weer vergeten :’) ) Daarop maakte ik de opmerking dat ik liever een leuke meid als haar zou willen klonen. Een paar weken later had ik wat met haar en die opmerking over het klonen had haar wakker geschud en had haar aan het denken gezet...
Conclusie: het zit hem in kleine dingetjes die je zegt...
Bij mij ook, maar als ik eenmaal aan het praten ben lukt het altijd wel aardig (het flirten dan, scoren blijft moeilijkquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
De aanleiding voor een gesprek met een volstrekt vreemde vrouw is mijn barriere nog.
Kan je anekdote hiervan schrijven uit ervaring? Een voorbeeld geven? Ik snap wat je bedoelt en heb het vaker gehoord dat dat idd intelligentie uitstraalt. Het is mooi om het ijs mee te breken, maar het blijft moeilijk voor mij. Ik kom denk ik al een stuk verder met voorbeelden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:32 schreef Taurus het volgende:
Flirten is niets meer dan laten merken dat je iemand interessant vindt, op seksuele wijze. Dus inderdaad niet een 'gewoon' gesprek gaan voeren, maar af en toe op de persoon spelen. Ik vind 'flirts' het leukst als het hints zijn, subtiel flirten. Dat toont ook intelligentie. Dus niet 'ik vind je mooi' in een gesprek, maar een opmerking die daar op wijst zonder het expliciet te zeggen.
In ieder geval moet het gesprek een persoonlijke en sexy lading krijgen. Naast opmerkingen of het gespreksonderwerp kan dat ook d.m.v. lichaamstaal uiteraard, al vind ik dat meer aan een vrouw besteed. Goed in de ogen kijken kan al 'flirten' zijn. Niet eng doordringend aanstaren, maar net even wat langer dan je bij anderen doet. Kortom, er van bewust zijn dat je interesse in diegene toont, en dat uitstralen. Dat is flirten.
Nee dat gaat niet, want dat zou betekenen dat het oneliners zijn. Ik kan wel ontmoetingsverhalen en flirtverhalen vertellen, maar juist omdat dat flirten in het gesprek met die persoon plaats vindt en geen missie op zich is zou de context voor lezers van dit forum niet te begrijpen zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:39 schreef Jordony het volgende:
[..]
Kan je anekdote hiervan schrijven uit ervaring? Een voorbeeld geven? Ik snap wat je bedoelt en heb het vaker gehoord dat dat idd intelligentie uitstraalt. Het is mooi om het ijs mee te breken, maar het blijft moeilijk voor mij. Ik kom denk ik al een stuk verder met voorbeelden.
Ik zou dat ook niet proberen, eigenlijk. Ik vind het zelf een beetje gay als een vent een opmerking maakt over dat mijn haar mooi zit. Laat staan wat voor mooie broek ik aan heb.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:46 schreef Dagkaart het volgende:
Je kan toch van alles zeggen?
-Wat heb je leuke kleren/broek aan.
-Wat zitten je haren mooi
nou zie ik mezelf dit nog niet gauw zeggen
Vond het ook al behoorlijk gay ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet proberen, eigenlijk. Ik vind het zelf een beetje gay als een vent een opmerking maakt over dat mijn haar mooi zit. Laat staan wat voor mooie broek ik aan heb.
Hmzzzz... Ik voorzie, na het welslagen van menig flirt aan de hand van de tips van de vele sexgoden die dit forum bevolken, een hele serie over mislukkende beginnende relaties... Een bloem als metafoor voor de ontluikende liefde... Zacht, teer en prachtig... En TS is dan een beetje de onhandige tuinman die wat bijbeunt met een supersonische grasmaaier annex dragracer en geen brandnetel van een lelie kan onderscheiden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:52 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Wat betreft die lat: dat zou best kunnen, maar ik betwijfel het. Er is gewoon een lat, en daaronder ga ik niet. Had laatst nog interesse in een meisje waar veel op af te dingen was wat betreft kleding en lichaam, maar ze had echt een heel mooi gezicht, en dat was me toch veel waard.
Nou dit heeft weinig met subtiel te maken, zo'n opmerking zegt alles.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef AlmightyArjen het volgende:
Voorbeeld/situatieschets: zij vraagt aan jou wat je gedaan hebt afgelopen weekend en jij vertelt, naar waarheid, dat je met een paar vrienden naar de bios bent geweest oid. Zij zal daarop reageren met “oh, wat leuk..”. Op zo’n moment kan jij reageren met “ja, was wel leuk, maar ik denk dat het leuker zou zijn geweest als ik met jou er was”.
Ik vind dat ook niet zo mooi nee. Dat is precies zo'n voorbeeld die je overal kan toepassen, dus niets met de persoon in kwestie te maken heeft en inderdaad veel te obvious is.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:42 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Nou dit heeft weinig met subtiel te maken, zo'n opmerking zegt alles.
niet deel 79quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:20 schreef Techno het volgende:
Misschien heb je hier ook wel wat aan: Als versieren niet zo makkelijk gaat #79
je moet de eerste delen vooral lezen.quote:[..]
Ik zal eens kijken
Want het heeft zoveel nut voor jou gehad wil je zeggen?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
niet deel 79
[..]
je moet de eerste delen vooral lezen.
http://forum.fok.nl/topicchain/63/p0
daar staat vast WEL wat nuttigs
Met veel eens, behalve het niet over jezelf beginnen. Je kan wel een beetje de ja-knikker spelen, maar je moet ook wel iets over jezelf loslaten. Interesse wek je niet door haar het hemd van het lijf te vragen, zij moet ook geïnteresseerd in jou zijn en als ze niet zelf naar je vraagt dan moet je haar aanleiding geven om naar jou te vragen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet, want dat zou betekenen dat het oneliners zijn. Ik kan wel ontmoetingsverhalen en flirtverhalen vertellen, maar juist omdat dat flirten in het gesprek met die persoon plaats vindt en geen missie op zich is zou de context voor lezers van dit forum niet te begrijpen zijn.
Ik wil niet te zweverig redeneren, maar flirten gaat op gevoel en op het moment. Ik weet niet of er bij flirten sprake is van een 'taktiek' of 'voorbeelden' van wat je kunt zeggen. Als ik die uitschrijf klinkt het gelijk sneu![]()
Voor vrouwen is het sowieso makkelijker misschien: aanrakingen (hand op arm, kort), veel lachen om die persoon (als 'ie iets grappigs zegt, niet zomaar), bepaalde lichaamshoudingen, en vooral, en dat is unisex, denk ik: interesse tonen! Vraag naar wat ze doet, geef aan dat je haar dat ook wel ziet doen en waarom je dat denkt, begin niet snel over jezelf maar blijf naar haar vragen, bied een drankje aan, als jullie opstaan om ergens heen te lopen even kort je hand op haar rug, geen opmerkingen over het uiterlijk maar vooral over haar manier van doen of praten, blabla. Cliché's, maar wel waar.
ja!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want het heeft zoveel nut voor jou gehad wil je zeggen?
Ga er nooit bij voorbaat van uit dat iemand je toch niet wilt. Jij weet niet wat er in het hoofd van de andere partij spookt. Ga dat dan ook niet voor een ander invullen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:47 schreef Complexiteit het volgende:
Ik denk daarbij volgens mij onbewust vaak dat een meisje mij toch niet wil, al is dat in tegenstrijd met wat ik over mezelf denk.
Goede tip. Ik weet rationeel gezien ook wel dat dat onlogisch is. Vroeger dacht ik dat heel sterk, en tsja ik liep er ook bij en gedroeg me zo dat mensen dat vanzelf gaan denken. Alleen snapte ik dat toen nog niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:43 schreef Arriviste het volgende:
[..]
Ga er nooit bij voorbaat van uit dat iemand je toch niet wilt. Jij weet niet wat er in het hoofd van de andere partij spookt. Ga dat dan ook niet voor een ander invullen.
Gebruik die gedachte van positieve indruk en ga een stap verder ; ga er van uit dat iemand je WEL wil. Kan jij je op je gemak uitvogelen of zij wel voor jou de moeite waard is, in plaats van andersom.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:36 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Goede tip. Ik weet rationeel gezien ook wel dat dat onlogisch is. Vroeger dacht ik dat heel sterk, en tsja ik liep er ook bij en gedroeg me zo dat mensen dat vanzelf gaan denken. Alleen snapte ik dat toen nog niet.
Nu daarentegen hebben mensen volgensmij vrijwel altijd een positieve eerste indruk van me, dat kan haast niet anders, en toch is die hardnekkige gedachte nog aanwezig, dat ik niet goed genoeg ben
Ik ga d'r gewoon vanuit dat als ze me niet wil ze niet goed bij d'r hoofd isquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:52 schreef Coco98 het volgende:
Gebruik die gedachte van positieve indruk en ga een stap verder ; ga er van uit dat iemand je WEL wil.
Je zal versteld staan van wie er geïnteresseerd in je is. Maar zolang je maar een beetje aan de kant blijft staan zal je uiteraard nooit bevestiging krijgen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:36 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Goede tip. Ik weet rationeel gezien ook wel dat dat onlogisch is. Vroeger dacht ik dat heel sterk, en tsja ik liep er ook bij en gedroeg me zo dat mensen dat vanzelf gaan denken. Alleen snapte ik dat toen nog niet.
Nu daarentegen hebben mensen volgensmij vrijwel altijd een positieve eerste indruk van me, dat kan haast niet anders, en toch is die hardnekkige gedachte nog aanwezig, dat ik niet goed genoeg ben
Dit vind ik serieus een hele mooie postquote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je zal versteld staan van wie er geïnteresseerd in je is. Maar zolang je maar een beetje aan de kant blijft staan zal je uiteraard nooit bevestiging krijgen.
Ik begrijp deze post juist niet. Hoe weet jij nou dat er zo veel mensen geïnteresseerd in hem zijn? Of is dit een feel-good post?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je zal versteld staan van wie er geïnteresseerd in je is. Maar zolang je maar een beetje aan de kant blijft staan zal je uiteraard nooit bevestiging krijgen.
Je moet wel een enorme no-no zijn wil niemand in je geïnteresseerd zijn. De gedachte die mensen eens los moeten laten is dat iemand bij voorbaat geen interesse heeft. Vrouwen zijn net als mannen blij met aandacht maar krijgen die niet altijd omdat de vrouw door de man wordt opgehemeld tot een één of ander figuur van mythische proporties. Dat is nonsens. Vrouwen zijn niet per definitie 'out of your league', dus dat mag geen argument zijn om het niet te proberen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik begrijp deze post juist niet. Hoe weet jij nou dat er zo veel mensen geïnteresseerd in hem zijn? Of is dit een feel-good post?
Ik betwijfel dat. We hebben het niet over 'gewoon interessant' vinden, we hebben het over een speciaal soort interesse. En ik geloof dat er best wat mensen zijn (met name mensen die in dit topic hun flirts-skills proberen op te doen) die momenteel op seksueel of relationeel vlak geen enkele interesse weten op te wekken. Tuurlijk, je kunt het altijd proberen, maar er zijn genoeg types die altijd de plank mis slaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme no-no zijn wil niemand in je geïnteresseerd zijn. De gedachte die mensen eens los moeten laten is dat iemand bij voorbaat geen interesse heeft. Vrouwen zijn net als mannen blij met aandacht maar krijgen die niet altijd omdat de vrouw door de man wordt opgehemeld tot een één of ander figuur van mythische proporties. Dat is nonsens. Vrouwen zijn niet per definitie 'out of your league', dus dat mag geen argument zijn om het niet te proberen.
En dan zal je verbaasd zijn over wie jou toch wel interessant blijken te vinden.
Er zijn hopeloze gevallen, maar dat ligt vaker aan houding en uitstraling dan aan uiterlijke kenmerken. Flirten heeft ook geen zin als je een laag zelfbeeld hebt want dat hebben vrouwen echt wel door. En flirten als je geen ervaring hebt met contacten leggen en onderhouden is ook geen succes, want wat heb je dan eigenlijk te melden? Zonder sociale basis kan je niet succesvol zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. We hebben het niet over 'gewoon interessant' vinden, we hebben het over een speciaal soort interesse. En ik geloof dat er best wat mensen zijn (met name mensen die in dit topic hun flirts-skills proberen op te doen) die momenteel op seksueel of relationeel vlak geen enkele interesse weten op te wekken. Tuurlijk, je kunt het altijd proberen, maar er zijn genoeg types die altijd de plank mis slaan.
Ja, maar vragen mensen met een sterk zelfbeeld, een goeie sociale basis en zelfvertrouwen werkelijk hoe flirten moet? Mensen die zelfvertrouwen uitstralen denken helemaal niet na over hoe flirten in z'n werk gaat, want dan gaat het 'vanzelf' volgens mij. Dus wat je eigenlijk zegt is 'krijg meer zelfvertrouwen, want dan zijn meer mensen geinteresseerd in je', toch? Dat ben ik dan met je eens.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er zijn hopeloze gevallen, maar dat ligt vaker aan houding en uitstraling dan aan uiterlijke kenmerken. Flirten heeft ook geen zin als je een laag zelfbeeld hebt want dat hebben vrouwen echt wel door. En flirten als je geen ervaring hebt met contacten leggen en onderhouden is ook geen succes, want wat heb je dan eigenlijk te melden? Zonder sociale basis kan je niet succesvol zijn.
Als je wel die stabiele sociale basis en het juiste zelfbeeld hebt dan wordt men een stuk interessanter voor de andere sekse. En dan gaat mijn eerdere post wel op.
Je hebt gelijk, het is natuurlijk een verhaal van kip en ei. Maar je kan best een goed zelfbeeld kweken, ook al ben je nog niet succesvol met flirten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, maar vragen mensen met een sterk zelfbeeld, een goeie sociale basis en zelfvertrouwen werkelijk hoe flirten moet? Mensen die zelfvertrouwen uitstralen denken helemaal niet na over hoe flirten in z'n werk gaat, want dan gaat het 'vanzelf' volgens mij. Dus wat je eigenlijk zegt is 'krijg meer zelfvertrouwen, want dan zijn meer mensen geinteresseerd in je', toch? Dat ben ik dan met je eens.
Echter, als je tegen mensen met weinig zelfvertrouwen zegt: je zult verstelt staan hoeveel mensen geinteresseerd in je zijn, dan betwijfel ik dat. Daar is eerst inderdaad iets voor nodig (een goed zelfbeeld).
Precies. Nee, ik geloof ook zeker niet dat er uberhaupt mensen bestaan die kansloos zijn. Alles valt of staat met je eigen instelling. Vandaar dat ik het in dit soort topics weinig efficient vind dingen te zeggen als 'het komt wel goed met je' en 'je bent goed zoals je bent'. Soms moet iemand niet gesust worden, maar een schop onder den spreekwoordelijke kont krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is natuurlijk een verhaal van kip en ei. Maar je kan best een goed zelfbeeld kweken, ook al ben je nog niet succesvol met flirten.
Mijn advies is dan ook eerst dat de mensen hier eens goed naar zichzelf moeten kijken. Waarom zouden ze interessant zijn? Ze moeten eerst maar eens overtuigd raken van hun kwaliteiten. Ik geloof niet dat de 'hopelozen' echt kansloos zijn. Houding en instelling wegen zwaarder dan uiterlijk, in mijn persoonlijke ervaring.
In de reeks over mensen die moeilijk kunnen versieren heb ik het ook al eens gezegd, er is geen gouden tip. Je moet het helemaal zelf regelen, en beter begin je bij jezelf.
Veel mensen die niet weten hoe ze moeten flirten hebben ook geen sociale contacten. Geen verenigingsleven. Geen interessante baan. Ze hebben nooit geleerd om met mensen om te gaan dus flirten komt al helemaal niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:56 schreef Complexiteit het volgende:
Wat verstaan jullie onder een sociale basis?
Klopt, met oogcontact alleen kom je er niet; toch is het wel stap 1. Door oogcontact te maken/vermijden wordt iemand aangemoedigd of juist niet om eventuele verdere stappen te ondernemen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:43 schreef Fes1-2 het volgende:
Waarom komen sommige mensen toch altijd met oogcontact.....? Versieren is tegenwoordig toch echt wat anders dan even knipogen naar elkaar........... Het gaat veel meer om de lichaamstaal, toenadering zoeken en hoe de gesprekken zelf verlopen waarom je ziet of iemand je leuk vind. Als jij zelf iemand leuk vind ga je toch ook niet achterlijk naar die persoon zitten kijken..
Kijk hier heb ik tenminste wat aan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:13 schreef AlmightyArjen het volgende:
Het zijn meestal de kleine opmerkingen waarmee je flirt. Gewoon, dingetjes die je tussen mond en lippen door zegt maar die een dubbele betekenis kunnen hebben e.d.
Voorbeeld/situatieschets: zij vraagt aan jou wat je gedaan hebt afgelopen weekend en jij vertelt, naar waarheid, dat je met een paar vrienden naar de bios bent geweest oid. Zij zal daarop reageren met “oh, wat leuk..”. Op zo’n moment kan jij reageren met “ja, was wel leuk, maar ik denk dat het leuker zou zijn geweest als ik met jou er was”. En dan niet wachten op een ongemakkelijke stilte maar direct doorgaan op een compleet ander onderwerp.
Dit soort opmerkingen kan je bijna overal toepassen. Ik had ooit een huisgenootje die ik wel zag zitten. Ik zat wat met haar te ouwehoeren over koetjes en kalfjes en somehow kwamen we erop dat we onze huisgenoot moesten klonen (vraag me de aanleiding niet, al lang weer vergeten :’) ) Daarop maakte ik de opmerking dat ik liever een leuke meid als haar zou willen klonen. Een paar weken later had ik wat met haar en die opmerking over het klonen had haar wakker geschud en had haar aan het denken gezet...
Niks voorzichtig beginnen, flirten is juist het doorbreken van de door jouzelf opgelegde sociale conventies. Jij voelt je ongemakkelijk bij het aanspreken van vrouwen. Je moet jezelf daarom in het diepe smijten, van 'voorzichtigheid' mag geen sprake zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:06 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Wat is nou handig voor iemand die zeer weinig ervaring heeft met flirten. Hoe kan hij het beste voorzichtig beginnen?
Ik vind dat ook erg kut, 'flirten' zonder alcoholquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:59 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Flirten zonder alcohol is en blijft lastig. Vaak voel je al wel of iets goed zit als je diegene al kent en in gesprek bent. Maar op totaal onbekend iemand afstappen durven maar weinig mensen hoor, zeker in een andere omgeving als de kroeg.
Vaak kun je het beste starten met een luchtige opmerking en dan merk je wel of diegene geinteresseerd is. Let vooral op oogcontact, evt lachen, sprekende ogen, lichaamstaal.
Good luck.
En die zenuwen zijn killing. Iemand 'versieren' werkt eigenlijk het best als je die persoon niet wil versieren. Dus; ga gewoon oefenen met meiden die je eigenlijk niet zo ziet zitten. Die zijn al lang blij met een beetje aandacht, en gaan dan ook terugflirten. Daar leer je meer mee dan van de hele avond te proberen "die ene" te vinden en er dan na lang nadenken eropaf te stappen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind dat ook erg kut, 'flirten' zonder alcohol
Enige waar ik soms moeite mee heb is gespreksonderwerpen bedenken die INTERESSANT zijn. Een beetje haar gaan vragen naar haar werk zal wel niet heel erg interessant zijnPas als ik me beter op mijn gemak voel komt de humor naar boven
Inderdaad, ik denk dat mensen zoals ik gewoon het 'geweten' uit moeten zetten, en niet te lang moeten nadenken over de vragen: "Zou ze dit wel een goede vraag vinden?" etc., tuurlijk kan je er rekening mee houden, maar anders zit je een interview aan het afnemen en dat mot ook nait natuurlijk!quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
En die zenuwen zijn killing. Iemand 'versieren' werkt eigenlijk het best als je die persoon niet wil versieren. Dus; ga gewoon oefenen met meiden die je eigenlijk niet zo ziet zitten. Die zijn al lang blij met een beetje aandacht, en gaan dan ook terugflirten. Daar leer je meer mee dan van de hele avond te proberen "die ene" te vinden en er dan na lang nadenken eropaf te stappen.
Flirten betekend niet gelijk dat je iemand mee naar huis wilt nemen. Het kan gewoon gezelligheid zijn of een onschuldig praatje op het station bijv. Of dat je op straat loopt en naar elkaar glimlacht.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:24 schreef dyna18 het volgende:
Geweten lijkt mij anders best nog nodig tijdens het flirten.
Anders wordt je echt zo'n enorme foute gladde player.
Ja tuurlijk, op die manier wel, maar zo bedoel ik het nietquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:24 schreef dyna18 het volgende:
Geweten lijkt mij anders best nog nodig tijdens het flirten.
Anders wordt je echt zo'n enorme foute gladde player.
Over het algemeen houden mensen ervan om over zichzelf te praten, dus een belangstellende gesprekspartner valt wel in de smaak. Het is leuk als je ook nog grappig bent, maar als je begint met vragen en luisteren kom je ook al een heel eind.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind dat ook erg kut, 'flirten' zonder alcohol
Enige waar ik soms moeite mee heb is gespreksonderwerpen bedenken die INTERESSANT zijn. Een beetje haar gaan vragen naar haar werk zal wel niet heel erg interessant zijnPas als ik me beter op mijn gemak voel komt de humor naar boven
Dit dus. Je moet flirten zien als iets wat gewoon leuk is. Lach eens naar het meisje wat schuin tegenover je zit in de trein, als je ziet dat ze jou aan kijkt. Dan is een glimlach terug al voldoende. Leuk en tegelijk goed voor het zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:17 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik denk dat t ook kan helpen niet alleen te flirten met de vrouwen waarin je geïnteresseerd bent, maar met meer. Een beetje de italiaanse manier. Glimlachen, deur openhouden, kleine dingen. Niet te veel verwachten, glimlach terug is mooi meegenomen en ik denk dat je zo wat meer vertrouwen in t flirten kan krijgen.
Lol, is dat ooit een versierplek geweest dan? Ik heb in 2 jaar dagelijks treinreizen nooit iemand leren kennen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:42 schreef dyna18 het volgende:
Hmmm de trein kunnen we ook wel doorhalen als versierplek.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)knappe-vrouwen.dhtml
Wat een gezeurquote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:46 schreef picardmike het volgende:
Voor versieren moet je eerst flirt hebben, mooier dan goud waardevoller dan platinium. Om flirt te krijgen moet je hoofd in de goede stand staan, je moet stoer kijken, doen alsof je aan iets denkt en speels zijn. Ik dacht het afgelopen jaar vooral in de winter dat ik flirt kwijt was, maar deze zomer komt het toch weer aanzetten op sommige momenten.
Je wordt bedankt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:15 schreef dyna18 het volgende:
Ja, maar dan waar wel advies gepost wordt.
Niet persoonlijk Catbert. Sterker nog, jij bent een van de weinige waar dat niet op slaat. Maar laten we eerlijk wezen, het aantal adviezen in elk topic van 300 reacties is op 1 hand te tellen.quote:
En nog een keer bedanktquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:10 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Niet persoonlijk Catbert. Sterker nog, jij bent een van de weinige waar dat niet op slaat. Maar laten we eerlijk wezen, het aantal adviezen in elk topic van 300 reacties is op 1 hand te tellen.
Haha, dat klinkt meer als topsport dan flirten.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:46 schreef picardmike het volgende:
Voor versieren moet je eerst flirt hebben, mooier dan goud waardevoller dan platinium. Om flirt te krijgen moet je hoofd in de goede stand staan, je moet stoer kijken, doen alsof je aan iets denkt en speels zijn. Ik dacht het afgelopen jaar vooral in de winter dat ik flirt kwijt was, maar deze zomer komt het toch weer aanzetten op sommige momenten.
Ik bedoel dus eigenlijk metaforisch flirten is net zoiets als een tiberium harverster naar een veld met tiberium sturen.![]()
Zo meisje, ik zal jou eens even flink domineren. Domineer d-day wat ik je brom, zowaar ik je recht in de ogen kijk als een stuk wild in de koplampen van een aanstormende truck-oplegger combinatie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:42 schreef Equites het volgende:
Als je een meisje wilt imponeren kijk je haar recht in haar ogen aan met een blik van "ik wil jou" . Wijk je ook maar 0,1 sec af van haar ogen dan denkt ze dat je een pussy bent. Sommige vrouwen vallen op verlegen jongens, maar geloof me, de meeste willen er een die hun domineert. Succes ermee.
Ik doe niet aan breuklijnen, halve werken niet... Verder niets dan hulde voor je posts.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:18 schreef Irriducibile het volgende:
Dat laatste wil ik best geloven. Gelukkig maar. Kan je als man je focus richten op de belangrijke zaken, zoals het tanken van menig biertje, en daarna nog de breuklijn op je pilletje kunnen vinden enzo.
Hm, ik denk niet dat ik arrogant ben en zeker niet oppervlakkig, maar ik heb soms wel eens een te hoge eigendunk ja. In contact met andere mensen niet though, dan ben ik eerder bescheiden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:50 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik lees de OP en een paar van je reacties op posts van behulpzame users en ik trek meteen twee conclusies:
-oppervlakkig
-arrogant
Twee kenmerken waar vrouwen niet op zitten te wachten. En ook al denk je dat arrogantie in veel gevallen juist in je voordeel zou werken, de arrogantie van jou overduidelijk niet.
Sorry kerel, maar je zult eerst wat moeten veranderen aan het beeld dat je hebt van vrouwen en het beeld dat je hebt van jezelf... Daarna gaat flirten vanzelf. Het is trouwens zo dat in 2/3 van de gevallen de vrouw de eerste 'move' (lees: flirt) maakt.
Hoge eigendunk is juist wel goed, zolang je niet denkt dat anderen minder zijn dan jijquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:22 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hm, ik denk niet dat ik arrogant ben en zeker niet oppervlakkig, maar ik heb soms wel eens een te hoge eigendunk ja. In contact met andere mensen niet though, dan ben ik eerder bescheiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |