Examen is 95 euro (ex. eventuele kosten rijschool), praktijkles kost je rond de 40 euro per les (gemiddeld 4). Daarbij moet je ook nog je theorie-examen afleggen a 40 euro.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft nooit anders dan een roze pasje gehad, dus dat is een rijbewijs ipv certificaat... En dat examen (en de voorbereiding daartoe) hebben minder dan ¤ 100, gekost, dus ik zie nog steeds geen verklaring voor ¤ 300...
Maar iemand die zo geweldig rijdt als TS heeft natuurlijk geen 4 praktijklessen nodig, 1 zou voldoende moeten zijn, dus dat scheelt weer ¤ 120,-quote:Op maandag 16 mei 2011 14:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Examen is 95 euro (ex. eventuele kosten rijschool), praktijkles kost je rond de 40 euro per les (gemiddeld 4). Daarbij moet je ook nog je theorie-examen afleggen a 40 euro.
...quote:Op maandag 16 mei 2011 13:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je op meer dan 50 cc rijdt, rijd je niet langer op wat juridisch gezien als een bromfiets wordt gezien en volstaat een rijbewijs AM niet meer. En zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerd.
[..]
Dat is dus wat ik zeg. TS is niet verzekerd voor enige schade.
Het lijkt me sterk dat je daar een Nederlands kenteken op krijgt. En als je in Nederland woont, mag je in Nederland niet rijden met een motorvoertuig op buitenlands kenteken. Anders krijg je ruzie met de douane / belastingdienst.quote:
Dat krijg je op bromfiets kenteken. Zie het schema 2 pagina';s terug.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef Light het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je daar een Nederlands kenteken op krijgt. En als je in Nederland woont, mag je in Nederland niet rijden met een motorvoertuig op buitenlands kenteken. Anders krijg je ruzie met de douane / belastingdienst.
Import, nl motorkentekenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef Light het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je daar een Nederlands kenteken op krijgt. En als je in Nederland woont, mag je in Nederland niet rijden met een motorvoertuig op buitenlands kenteken. Anders krijg je ruzie met de douane / belastingdienst.
Kan nog steeds hoorquote:Op maandag 16 mei 2011 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Import, nl motorkenteken
Staan ook duizenden import/onbekende oude "motoren" op nl bromfietskenteken, omdat je in 2005 je een kenteken aan moest vragen en alleen merk model en framenummer op moest geven. Niemand kon echter (teminste het rdw niet) achterhalen welke nummers bij welk voertuig hoorde, zo had je dus makkelijk je bijv 80cc op een officeel bromfiets kenteken
Als je aangehouden wordt, is de boete voor het rijden zonder rijbewijs 180 Euro.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:20 schreef PizzaMizza het volgende:
Scooter rijbewijs kost 300 euro, voor de mensen die niet snappen waarom ik niet 300 euro wil uitgeven:
Vanaf november mag je al op je 17e een autorijbewijs, als je die hebt mag je ook automatisch scooters rijden![]()
Ik wordt eind december 17, maar begin al vanaf november met rijlessen etc, zodat ik rond eind januari al de theorie + praktijk heb gedaan en dus mijn rijbewijs heb.
Ervan uitgaande dat ik minimaal nog 1 maand nodig heb voor mijn scooterrijbewijs:
juni, juli, augustus, september, november, december, januari
Nog 7 maandjes dus, waarom zou ik voor 7 maanden 300 euro moeten uitgeven?![]()
Dan rijd ik liever die 7 maanden illegaal.
Vorig jaar kostte scooterrijbewijs maar 40 euro, als dat nu nog zo was had ik mijn scooterrijbewijs allang.
maarja, de overheid pleit voor meer veiligheid(geld ahumm geld)
Jammer dit
En iemand aanrijden zonder verzekering kost een veelvoud daarvan. 260 x 180 ( = 46.800 ) euro is een leuk beginpunt, als het daaronder blijft valt het mee.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als je aangehouden wordt, is de boete voor het rijden zonder rijbewijs 180 Euro.
En rijden zonder verzekering is 260 Euro.
Meer onmogelijkquote:Op maandag 16 mei 2011 22:22 schreef Yreal het volgende:
1x gepakt worden kost je meer. De kans dat je binnen die 7 maanden nooit gepakt word is klein.
Daar kun je wel 156 rijbewijzen van kopen.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:54 schreef Light het volgende:
[..]
En iemand aanrijden zonder verzekering kost een veelvoud daarvan. 260 x 180 ( = 46.800 ) euro is een leuk beginpunt, als het daaronder blijft valt het mee.
True, maar zolang jij het duitse papier waarom staat dit is een bromfiets met kenteken xx-xx-xx uit jaar yyyy kan overhandigen gaan ze hem niet keuren en krijg je een nl kenteken voor zzz euro.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet zonder de passende documenten, destijds kon je het letterlijk uit je duim zuigen
dat 125cc blok doet het em dan vooral.quote:
Praktijkexamen bromfiets.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom kost dat rijbewijs ¤ 300,- ?
Ik weet zeker dat het brommerrijbewijs van mijn zoon van 19 nog geen ¤ 100,- heeft gekost, wat is er in 3 jaar veranderd?
Hoe het precies gaat als je er al een duits kenteken op hebt weet ik niet, ken ook niemand die dat ooit gedaan heeft, maar een 'kaal' brommerframe (rs, 80kmpu) krijg je hier op 25kw motor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, maar zolang jij het duitse papier waarom staat dit is een bromfiets met kenteken xx-xx-xx uit jaar yyyy kan overhandigen gaan ze hem niet keuren en krijg je een nl kenteken voor zzz euro.
[..]
dat 125cc blok doet het em dan vooral.
EU-regels hiervoor worden binnen enkele jaren doorgevoerd...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Helaas krijgen we hier nooit een licht motorrijbewijs, die 80-125 brommers zullen daar super voor zijn. Kan de jeudg ook fatsoenlijk leren rijden
Nop, Wel praktijk examen maar niet de 125cc, danwel 80cc of zelfs maar gewoon de snelheidsborden mogen aanhouden met je 50cc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:06 schreef Life2.0 het volgende:
Ik doelde op de 16 jaar, max 125cc en 16? kw. Maar dan vinden we de eu opeens niet meer nodig en die regel nemen we niet over____!
dat gaan ze dus aanpassenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:01 schreef exlurker het volgende:
Het lichte motorrijbewijs is er al in Nederland
Jonger dan 21: praktijkexamen op een lichte motorfiets, (vermogen maximaal 25 kw) de zogenoemde categorie A beperkt. Het rijbewijs is 2 jaar geldig voor een lichte motorfiets. Na 2 jaar is het besturen van een zware motorfiets toegestaan, zonder opnieuw examen te doen.
21 jaar of ouder: zelf kiezen voor een examen lichte motorfiets of een examen zware motorfiets, de zogenoemde categorie A-onbeperkt. Wanneer iemand kiest voor een examen lichte motorfiets mag pas na 2 jaar op een zware motorfiets gereden worden
Jij vraagt om betrouwbaar bewijs terwijl je zelf met een "niet eerlijke scooter|"' en zonder rijbewijs wilt gaan rijden?quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Kan iemand betrouwbare bewijs leveren, want 1 zegt nee en de rest ja...maar ik geloof diegene die nee zegt toch meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |