abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:32:13 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_96714135
quote:
FEMA Implements “Special Chip” In Cell Phones to Send Out Alerts

Capitalizing on the Bin Laden event, an important announcement was made on May 10th: Cell phone providers will be required to install special chips in all portable devices, enabling the government to send text messages and alerts to citizens in specific areas. There is no word on the chip’s other abilities (i.e. instant shut down?). This announcement was made directly from Ground Zero, again milking 9/11 to promote a high-tech police state.

[..]

“For now, the alerts are capable on certain high-end cell phones but starting next year, all cell phones will be required to have the chip that receives alerts,” adds the report.

The messages will supersede all other phone traffic and have a unique signal and vibration, meaning that your private conversation could be cut off to make way for government propaganda in a program that resembles[b] Minority Report-style invasiveness on steroids.[/b]

What else these “special chips” that will be mandatory in all cellphones will do is not explained, but given the recent scandal where it emerged that cell phone companies were building location databases of where their users had traveled, the sky’s the limit.

bron
Het fascistische privacyschending wordt met de dag erger.

Je telefoon MOET geüpdatet worden met de chip. Je krijgt ongeacht wat de berichten en komt overal dwars door heen. Opt out voor de propagandistische onzin berichten is er niet.

In ons eigen land begint het inmiddels ook vervelende vormen aan te nemen neem nu het geval Google en wifi-data

quote:
Google weigert de 3,6 miljoen netwerknamen (SSID’s) van draadloze routers die door Street View auto’s in Nederland zijn vergaard te vernietigen. Ook ziet het geen reden om een opt-out systeem op te tuigen zodat gebruikers MAC-adressen, die Google ook heeft verzameld, uit de database kunnen wissen.
bron
Of neem het idiote plan van KPN:

quote:
KPN heeft in een sessie met investeerders toegegeven dat het al maandenlang de omstreden deep packet inspection-technologie heeft gebruikt op zijn mobiele netwerk. Daarmee overtreedt het telecombedrijf mogelijk de wet.
bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:35:10 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_96714322
SMS-je: [TSUNAMI ALARM. ZOEK HOGERLIGGENDE GROND OP]
Lambiekje terwijl hij z'n vuist richting de lucht schud: LAAT ME MET RUST MET JULLIE PROPAGANDA!!!!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_96714438
Ik heb op mijn Sony Ericsson Xperia Arc een vooraf geïnstalleerde applicatie genaamd 'Burger-alarmen', dat is ook zoiets: http://tweakers.net/nieuw(...)uwe-smartphones.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 20:39:14 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:45:28 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96715086
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:35 schreef SpecialK het volgende:
Lambiekje terwijl hij z'n vuist richting de lucht schud: LAAT ME MET RUST MET JULLIE PROPAGANDA!!!!
Alsof dat nu nog niet mogelijk is..
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:08:58 #5
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_96723470
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:35 schreef SpecialK het volgende:
Totdat de overheid helemaal niet je beste vriend blijkt te zijn.
Of bedrijven hetzelfde mogen doen.
Of...
Of...

Nog steeds zijn er mensen die geloven dat het alleen maar de alu-hoedjes zijn, dat het allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen, die de 'mening' hebben van nou en?
Die mensen zijn het probleem.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:11:23 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96723693
Vind ik het stap voor stap volgen van ieder mobieltje in nederland kwalijker..
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:21 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_96723781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:08 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Totdat de overheid helemaal niet je beste vriend blijkt te zijn.
Of bedrijven hetzelfde mogen doen.
Of...
Of...

Nog steeds zijn er mensen die geloven dat het alleen maar de alu-hoedjes zijn, dat het allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen, die de 'mening' hebben van nou en?
Die mensen zijn het probleem.
Laat ze lekker trollen.. Dom zijn is een keuze.
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:23:37 #8
52357 Lambiekje
pi_96724915
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Laat ze lekker trollen.. Dom zijn is een keuze.
Nee slim zijn is een keuze. Dom worden en blijven wordt dwangmatig opgelegd ook wel bekend als onderwijs.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_96725739
Vreemd verhaal, dit is namelijk al een standaard eigenschap van het GSM protocol: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cell_broadcast
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:47:42 #10
52357 Lambiekje
pi_96727252
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:30 schreef iehlaak het volgende:
Vreemd verhaal, dit is namelijk al een standaard eigenschap van het GSM protocol: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cell_broadcast
En dus wordt er iets héél anders mee gedaan dan wat het er verteld wordt.

quote:
As one respondent to the story put it, “Surely you only need a database of all phone numbers to send out text messages. Am I only person wondering why all handsets need to be fitted with “special chips” in order to receive text messages? The “special chips” can only be being introduced to serve other purposes.”

[..]

Would the “special chips” also empower Obama to shut down all cell phone traffic on a whim in a time of declared “national emergency”?

Obama already has the power to override all radio and television networks under the recently expanded Emergency Alert System, which allows FEMA to break in on live broadcasts to send out alerts.
pi_96728337
Wat doet een topic met als bron de website vigilantcitizen.com die zelf als bron de website prisonplanet.com heeft in NWS?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 13 mei 2011 @ 00:17:21 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_96733569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:58 schreef Snapcount2 het volgende:
Wat doet een topic met als bron de website vigilantcitizen.com die zelf als bron de website prisonplanet.com heeft in NWS?
Je moet even die lange reactie (proberen) te lezen op prisonplanet onder het artikel. Iemand heeft daar een rant geschreven van heb ik jou daar :')_! (die ene in alleen maar hoofdletters)

http://www.prisonplanet.c(...)ur-cellphone-do.html

Volgens mij is die kerel van die betreffende reactie behoorlijk van het padje af :')_!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Dat kan nu ookal, daar heb je geen "speciale chip" voor nodig. En hoezo moeten alle telefoons ge-upgrade worden? Iemand gaat alle 1,5 miljard mobieltjes die in afrika worden gebruikt opzoeken en er een chip in plaatsen? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee slim zijn is een keuze. Dom worden en blijven wordt dwangmatig opgelegd ook wel bekend als onderwijs.
Dat is jou gedachte omdat je nooit onderwijs hebt gevolgt. Anders zou je weten dat erg veel docenten (althans die ik heb gehad) best wel kritisch kijken naar veel ontwikkelingen in de wereld. Klein voorbeeldje is dat bijna alle docenten op mijn opleiding illegaal downloaden gewoon openlijk promoten om "De grote corporaties en industrieen " een loer te kunnen draaien.(dat zou jou toch wel moeten aanspreken). Toegegeven, het onderwijs zou veel beter kunnen. Waar je wel dom van wordt is het hele dag afstruinen van sites die gaan over complotten en alles aan te nemen zonder kritisch ernaar te kijken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 13-05-2011 00:28:55 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 07:28:40 #13
52357 Lambiekje
pi_96736955
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je moet even die lange reactie (proberen) te lezen op prisonplanet onder het artikel. Iemand heeft daar een rant geschreven van heb ik jou daar :')_! (die ene in alleen maar hoofdletters)

Volgens mij is die kerel van die betreffende reactie behoorlijk van het padje af :')_!

[..]

Dat kan nu ookal, daar heb je geen "speciale chip" voor nodig. En hoezo moeten alle telefoons ge-upgrade worden? Iemand gaat alle 1,5 miljard mobieltjes die in afrika worden gebruikt opzoeken en er een chip in plaatsen? :')
Volgens mij gaat het over alle Amerikaanse mobieltjes.

quote:
[..]

Dat is jou gedachte omdat je nooit onderwijs hebt gevolgt. Anders zou je weten dat erg veel docenten (althans die ik heb gehad) best wel kritisch kijken naar veel ontwikkelingen in de wereld. Klein voorbeeldje is dat bijna alle docenten op mijn opleiding illegaal downloaden gewoon openlijk promoten om "De grote corporaties en industrieen " een loer te kunnen draaien.(dat zou jou toch wel moeten aanspreken). Toegegeven, het onderwijs zou veel beter kunnen. Waar je wel dom van wordt is het hele dag afstruinen van sites die gaan over complotten en alles aan te nemen zonder kritisch ernaar te kijken.
Hoezo zou ik geen onderwijs gevolgd hebben.? Wat zei ik nu eerder het wordt dwangmatig gedwongen. Kan je eindelijk net aan lopen en praten en wat wordt er vervolgens van een jong kind verwacht. juist stilzitten en niet praten. School is een desinformatiegevangenis

Zeg ook niet dat alle docenten stom zijn. Of dat je echt helemaal niets leert. Maar de overall strekking van onderwijs is. Niet zelf nadenken. Doe wat je gezegd wordt. En alles wat autoriteiten zeggen is waar. (je snapt ook wel dat het natuurlijk niet zo zwart/wit is maar het komt er wel globaal op neer).

Van onze kranten lezen daar wordt je wijs en kritisch van. Wat er nu speelt met Osama / Zuid-Europa dat uit elkaar valt / Financiele crisisen / natuurrampen en de waar on 'terror' was al jaren bekend maar nu pas net in de MSM kranten.
pi_96737676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:32 schreef Lambiekje het volgende:

Je telefoon MOET geüpdatet worden met de chip. Je krijgt ongeacht wat de berichten en komt overal dwars door heen. Opt out voor de propagandistische onzin berichten is er niet.

[..]

waar staat buiten dat artikel dat er een chip in je mobiel nodig is of geplaatst zal worden?

Dit is simpelweg een sms bericht dat naar alle telefoons in een bepaald gebied wordt verstuurt en waar de verschillende providers een hogere prioriteit aan geven in het geval van overbelasting van het netwerk
pi_96737782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:11 schreef Life2.0 het volgende:
Vind ik het stap voor stap volgen van ieder mobieltje in nederland kwalijker..
?
Dat is nodig om daadwerkelijk een telefoongesprek te kunnen ontvangen
pi_96737811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is een reactie met als enige bron dat bericht terwijl in dat filmpje van AP in dat artikel nergens iets gezegd is over een chip.
pi_96737925
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 00:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik had hem inderdaad gezien, sommige mensen zijn niet helemaal goed wijs.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_96737978
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

?
Dat is nodig om daadwerkelijk een telefoongesprek te kunnen ontvangen
Een beetje verdrietig dat er zo hard geschopt wordt tegen het 'volgen van elk mobieltje' zonder dat men zich realiseert dat het misschien wel handig is dat je mobieltje gevolgd wordt omdat je anders nooit een telefoongesprek binnen kan krijgen. Ik denk dat Life2.0 een handset heeft met een heel lang verlengsnoer.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:54:15 #19
52357 Lambiekje
pi_96788201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:56 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Een beetje verdrietig dat er zo hard geschopt wordt tegen het 'volgen van elk mobieltje' zonder dat men zich realiseert dat het misschien wel handig is dat je mobieltje gevolgd wordt omdat je anders nooit een telefoongesprek binnen kan krijgen. Ik denk dat Life2.0 een handset heeft met een heel lang verlengsnoer.
Nooit gehoord van pollen. ?!

Het registreren van die data is nergens voor nodig.
pi_96788968
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het kan handig zijn om te kijken welke delen van het netwerk het zwaarst belast worden en dus extra capaciteit nodig hebben
of je in sommige gevallen in de buurt van je huis belt of van ergens anders als er andere tarieven voor gelden

en als je dat niet wil kan je altijd je mobiel uitzetten
of regelmatig wisselen van prepaid

en in deze tijd van het jaar denk ik bij pollen vooral aan hooikoorts ;(
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:18:07 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96798935
Heb ik 1 dag mijn aluhoedje niet op.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_96830437
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ja, ik heb gehoord van pollen.

Nee klopt, hoe kom jij erbij dat het registreren van data ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd?
pi_96830462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:18 schreef karr-1 het volgende:
Heb ik 1 dag mijn aluhoedje niet op.....
Blijkbaar wordt dit als echt 'nieuws' gezien.
  zondag 15 mei 2011 @ 14:14:52 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_96836677
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt dit als echt 'nieuws' gezien.
Tsja
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 15 mei 2011 @ 14:27:02 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_96837243
Nou, dan maar even een serieus te nemen bron erbij zoeken

quote:
Emergency Alert System Expected for Cellphones

WASHINGTON — The emergency broadcast system is coming to cellphones.

Updating the national emergency alert system, federal officials planned to announce on Tuesday in Manhattan that some cellphone users in New York and Washington will soon be able to receive alerts by text message in the event of a national or regional emergency.

The service in those cities is scheduled to start late this year as a prelude to nationwide service next year, perhaps as early as April. To receive the alerts, users must have mobile phones with a special chip, which is currently included in some higher-end smartphones like the latest iPhones. The service will also require a software upgrade.

How quickly consumers are able to participate in the system depends on the rate of replacement of cellphones with the special chip and the software, officials said.

The emergency text messages will include alerts issued by the president, information about public safety threats and Amber Alerts for missing children. Text messages will be sent to customers of participating cellphone companies who are in an area affected by the emergency. Users can opt out of any of the alerts except the presidential messages.

The alerts are designed to mimic the familiar radio and TV broadcast alerts that for decades — accompanied by a shrill whistle and, in most instances, the message “This is only a test” — have advised Americans where to tune in for an emergency message.

Known as the Personal Localized Alerting Network, or PLAN, the new system will be a free service for people in New York and Washington who have enabled phones and are customers of Verizon, AT&T, Sprint or T-Mobile mobile phone systems.

“This new technology could become a lifeline for millions of Americans and is another tool that will strengthen our nation’s resilience against all hazards,” W. Craig Fugate, the administrator of the Federal Emergency Management Agency, said in a statement.

Julius Genachowski, the chairman of the Federal Communications Commission, said the system was designed to minimize the ability of hackers or spammers to send fraudulent messages. The alerts could appear directly on a cellphone screen, for example, rather than appear as a text message notification, and would probably be accompanied by a special vibration or other kind of signal.

“We don’t expect the alerts to be frequent,” Mr. Genachowski said. “They will be reserved for when they are truly needed, for tornadoes or for disasters like 9/11.”

Emergency authorities in several Asian and Pacific countries sent text messages warning of tsunamis after the March 11 earthquake in Japan.

Authorized government officials will be able to send emergency text messages to participating wireless companies, which will then use their cell towers to forward the messages to subscribers in the affected area. A New York City resident who is traveling in Chicago at the time of an emergency in New York would not receive a message; a Chicago resident who is a customer of the same phone company would see the text alert while in New York City, officials said.

The messages are also designed to avoid user congestion that often mars standard mobile voice and texting services.

Although cellphone companies in the United States are not required to participate in the system, officials said they expected that cellphone makers would promote the inclusion of the special chip as a selling point for new mobile phones
NY Times

Dus:
- het is niet verplicht voor de makers
- alles heeft een opt out behalve de presidential messages. Die kunnen ze daarentegen niet misbruiken want dan verliezen ze genadeloos de verkiezingen.
- met dit systeem hebben ze geen last van een enorme drukte zoals tijden oud-en-nieuw of bij massa-evenementen
- het is gewoon een uitbreiding op de huidige emergency broadcasts

Maar hey, trust lambiekje om overal het slechtste van in te zien.

Hier een factsheet van de FCC
http://docs.google.com/vi(...)510/DOC-306417A2.pdf
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')