abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96708291
Hallo mensen,

Aangezien ik een typische verbouwingsnerd ben, heb ik een vraagje. Momenteel ben ik huisjes aan het kijken om te kopen. Ik kwam een leuk huisje tegen met eigenlijk een paar problemen.
Van twee weet ik dat ze verholpen kunnen worden (het ziet eruit als een "muur met blaren"; er is vocht tussen gekomen door overvolle goten en verder een asbestdak van de schuur).

Wat ik nog meer graag anders zou zien is het volgende:
De badkamer is momenteel beneden. Er is geen leidingwerk boven. Bestaat er dan een mogelijkheid om naar boven te verplaatsen? Er zijn overigens ook geen muren om leidingen in te verwerken (behalve de buitenmuren). Het huisje zelf is namelijk één kamer beneden (+1 badkamer + keuken) en verder is het boven 1 ruimte, maar er is ruimte om er boven 2 (kleine) ruimtes van de maken. Stel dat die badkamer naar boven zou kunnen, met welke kosten moet ik dan rekening houden?

Verder is er in het hele huis één gaskacheltje beneden en geen cv. Nu ben ik nogal panisch van open vuur (vooral als ik lig te slapen), dus eigenlijk zou ik liever een cv zien. Als we dan toch bezig zijn, zou ik het liefst ook een verwarming boven hebben (daar is nu niks). Gezien de hitte die er bij het bezichtigen in de bovenkamer was met deze temperatuur, vermoed ik dat het in de winter dan ook flink koud zou worden. Is het mogelijk om een cv te plaatsen en zowel boven als beneden verwarming te hebben? Zo ja, wat kost dat dan ongeveer?

Dan tenslotte nog een vraag over die hitte boven. Bestaat er een mogelijkheid om iets te isoleren, zodat het niet zo heet wordt (en waarschijnlijk niet zo koud in de winter)? Iets als dakisolatie ofzo? Of zet dat geen zoden aan de dijk? Wederom de vraag: met wat voor kostenplaatje moet ik dan rekening houden?

Als het allemaal al mogelijk is, is het natuurlijk ook allemaal de vraag of het allemaal de moeite van de vraagprijs/het onderhandelen waard is. In ieder geval ben ik echt een nerd in zulk soort dingen: ik weet echt totaal niet aan wat voor kosten ik moet denken. Of het 2000, 10.000 of 20.000 euro kost, zou ik echt niet weten. Dus wie mij een indicatie kan geven.... Bedankt!
pi_96714947
Pfft, dat zijn wel veel vragen. Mogelijk dat je beter een huis kunt kopen dat al af is.

maar goed, laat ik eens gaan schatten:

CV met radiatoren aan laten leggen in klein huisje 3000-3500
Nieuwe badkamer boven aan laten leggen incl leidingwerk 4000-8000 (kleine badkamer)
Isoleren dak woning, laten doen 2000 euro??? (heb weinig idee)
Vochtproblemen muur: 1000-8000 als je pech hebt. Je hebt natuurlijk kans dat het probleem een stuk erger is dan een verstopte dakgoot, bovendien heeft die muur al jaren veel te veel vocht gehad, wat niet bevorderlijk is voor de muur en mogelijk ook niet voor de houten vloerbalken eronder.

Dit alles is zonder slopen, benedenverdieping in orde maken en daar wanden isoleren, nieuwe keuken, nieuwe vloer, eventuele nieuwe vloerbalken, oplossen vochtproblemen kruipruimte en weet ik niet wat.

Ik denk dat het beste is dat je met iemand met een hoop bouwkundig inzicht naar gaat kijken, liefst een aannemer, bij kopen altijd een bouwkundige keuring laten doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door aloe_vera op 13-05-2011 23:52:18 ]
pi_96764404
Oke, thanks.
Er is als het goed is gekeken naar die muur en dat kan gerepareerd worden. Die muur is echt zo gekomen, omdat de goten overlopen zijn. Goten zijn vervangen en de oorzaak was daarmee over. De gevolgen alleen niet. De gevolgen voor de vloer weet ik ook niet. Ik heb ergens horen zeggen dat er een betonnen vloer was, ik weet alleen niet of het daarvoor was. Maargoed, van betonrot word je ook niet gelukkig ;) Thanks dat je daar even op wijst. Overigens worden de kosten van die muren wel van de verkoopprijs afgehaald, mocht ik besluiten het huis te kopen. Dat geldt ook voor het eventuele asbestdak.

Kruipruimte is er niet, dus ook geen vochtproblemen daar.

Nu weet ik verder in ieder geval wel waar ik minimaal rekening mee moet houden. Een bouwkundige keuring wil ik hoe dan ook laten doen, want een bouwkundige keuring waarvan de makelaar mij de resultaten vertelt, vertrouw ik niet zo.
Denk dat ik inderdaad maar advies ga inwinnen bij iemand die een volledige schatting kan maken of het allemaal nog wel zo rendabel is....
Nogmaals, bedankt!
pi_96766436
Onthoud: ik zit niet in de bouw, kan zijn dat deze prijzen niet echt kloppen. Maar ik kan je verzekeren dat je voor 2000 euro niet klaar bent en zeeeer waarschijnlijk ook niet voor 10.000-20.000 bij een ongeïsoleerd oud pand, zonder cv zal er waarschijnlijk een hoop gerenoveerd moeten worden. Dus ook de elektriciteit in het hele huis bijvoorbeeld, isoleren van alle muren met voorzetwandjes en nog een hoop dingen.

Mocht je het nog overwegen:Je kunt normaal gesproken zelf ook meelopen met degene die de bouwkundige keuring doet. Kun je meteen veel vragen stellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door aloe_vera op 13-05-2011 23:53:04 ]
pi_96772591
Ik heb mijn gehele verbouwing zelf gedaan en dat lijkt hierop. Ik heb zelf de volgende dingen gedaan
- badkamer van een slaapkamer gemaakt waar op die gehele verdieping geen leidingwerk was
- riool was nog gresbuis, gehele tuin open gegraven (900 kg puin uit gehaald op 6 m2), gresbuis weggehaald en vervangen met pvc. Vroeger dumpten ze al het afval in de tuin en gooiden ze er aarde overheen, verwacht dit ook bij jou. (Zelf gedaan)
- cv leidingen waren er al, alleen een nieuwe combiketel laten installeren (laten doen)
- Bijna al het elektra vervangen (zelf gedaan)
- gehele huis geisoleerd met voorzetwanden en spouwmuurisolate (laatste laten doen, voorzetwandne zelf)
- Zonneboiler laten installeren
- dak laten verstevingen, omdat mijn spanten net een hoepel leken.

In totaal was ik ongeveer 20k kwijt en ik heb het erg goedkoop gedaan.
Ik schat dat jij als je het laat doen 40-50k kwijt bent.

btw, ik heb voordat ik die deed amper een hamer vastgehouden en planken hing ik scheef op :)
Verbouwen is makkelijker dan je denkt en er kan eigenlijk maar weinig mis gaan.

Mijn schatting:

- badkamer+leidingwerk 12k (ik heb hier een offerte voor laten maken, voordat ik het zelf ging doen en dat bedrag kwam er bij mij uit, hier gingen ze nog uit van pvc leidingen trouwens. Waarschijnlijk zou er meerwerk bijkomen ivm gresbuizen, die ik bij jouw ook verwacht)
- Alleen combiketel 2500
- spouwmuurisolatie (indien je een spouw hebt) ongeveer 3k
- tussenwanden denk ik 500 per wand (als die wand niet te groot is)
- Isolatie 10k
- Elektra 10k
- sloopwerk, afvoeren, etc. 5k
- overige dingen, die je niet voorziet de rest tot je uitkomt op 40k-50k.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_96802046
Oke, hartstikke bedankt! Superknap dat jij het zelf hebt gedaan!

Als blijkt dat het 40 - 50k kost, dan is het echt niet de moeite waard om dat huis te kopen, want dat krijg ik er never nooit uit. Of ze moeten het 40k lager verkopen dan hun vraagprijs, maar dat zal niet. Klussen kan ik zelf niet echt. Een kast à la Ikea krijg ik in elkaar gezet en een spijker dan ik in de muur slaan, maar daarmee houdt het ook op. Ik kan het wel laten doen voor wat minder geld door een bekende. Neemt niet weg dat ik de materialen wel zal moeten aanschaffen.

Bedankt voor je info :)
pi_96818550
quote:
Klussen kan ik zelf niet echt. Een kast à la Ikea krijg ik in elkaar gezet en een spijker dan ik in de muur slaan, maar daarmee houdt het ook op.
Zei ik ook over mezelf.
Verder kan je zulke bedragen best uit een oude woning krijgen hoor ,als je het netjes en goed doet. Daarnaast verbouw je voor jezelf en dat mag geld kosten. Als je iets koopt en je hebt er plezier van verwacht je toch ook niet dat je het voor hetzelfde bedrag of meer weer kan doorverkopen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')