Ik heb mijn gehele verbouwing zelf gedaan en dat lijkt hierop. Ik heb zelf de volgende dingen gedaan
- badkamer van een slaapkamer gemaakt waar op die gehele verdieping geen leidingwerk was
- riool was nog gresbuis, gehele tuin open gegraven (900 kg puin uit gehaald op 6 m2), gresbuis weggehaald en vervangen met pvc. Vroeger dumpten ze al het afval in de tuin en gooiden ze er aarde overheen, verwacht dit ook bij jou. (Zelf gedaan)
- cv leidingen waren er al, alleen een nieuwe combiketel laten installeren (laten doen)
- Bijna al het elektra vervangen (zelf gedaan)
- gehele huis geisoleerd met voorzetwanden en spouwmuurisolate (laatste laten doen, voorzetwandne zelf)
- Zonneboiler laten installeren
- dak laten verstevingen, omdat mijn spanten net een hoepel leken.
In totaal was ik ongeveer 20k kwijt en ik heb het erg goedkoop gedaan.
Ik schat dat jij als je het laat doen 40-50k kwijt bent.
btw, ik heb voordat ik die deed amper een hamer vastgehouden en planken hing ik scheef op

Verbouwen is makkelijker dan je denkt en er kan eigenlijk maar weinig mis gaan.
Mijn schatting:
- badkamer+leidingwerk 12k (ik heb hier een offerte voor laten maken, voordat ik het zelf ging doen en dat bedrag kwam er bij mij uit, hier gingen ze nog uit van pvc leidingen trouwens. Waarschijnlijk zou er meerwerk bijkomen ivm gresbuizen, die ik bij jouw ook verwacht)
- Alleen combiketel 2500
- spouwmuurisolatie (indien je een spouw hebt) ongeveer 3k
- tussenwanden denk ik 500 per wand (als die wand niet te groot is)
- Isolatie 10k
- Elektra 10k
- sloopwerk, afvoeren, etc. 5k
- overige dingen, die je niet voorziet de rest tot je uitkomt op 40k-50k.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.