quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:57 schreef tennisster198 het volgende:
Als je kindje naar de basisschool gaat, leert het vanzelf fietsen. Dan wil hij/zij vast kunnen fietsen, net als de andere kindjes.
De mijne is 7,5 en wil/kan nog steeds niet fietsenquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:37 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie je kind hebben leren fietsen op een fiets met zijwielen.
Mijn zoon van 3,5 wil het maar niet echt leren, ik ben al een paar dagen met hem bezig, maar hij wil elke keer op zijn loopfiets gaan rijden.
Nu heb ik een tractor gekocht met trappers, maar dat wil hij ook niet. Nu heb ik van ouders met kids in mijn familie/vrienden/kennissenkring begrepen dat je vooral moet doorzetten. Dat ga ik dus ook doen, hij moet namelijk wel gaan fietsen natuurlijk.
Misschien hebben jullie nog wat goede tips?
Het dichtsbijzijnde cafe zit hier 10 meter van mijn huis, ik vermoed dat dit geen stok achter de deur isquote:Op donderdag 12 mei 2011 18:51 schreef renerulezzz het volgende:
als ie over een paar jaar naar het cafe wil, zorgt ie er zelf wel voor dat ie die cafe-racer besturen kan
Nouja, moeten is een groot woord. Maar na het kopen van een mooie fiets had ik wel gehoopt dat er wat enthousiasme zou zijn... Ik zie trouwens dat sommigen denken dat ik het zonder zijwieltjes bedoel, maar hij fiets niet MET zijwieltjes... hij fietst helemaal niet. Alleen die loopfiets, daar is hij weg van.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo moet?
Hij is 3,5! Er komt vanzelf een moment dat hij het wel interssant vindt!
Kan hij niet een weekeindje bij jou logerenquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo moet?
Afgelopen vrijdag was het zo ver, we hebben hem het fietsje gegeven, zónder zijwieltjes en hier was het dus een kwestie van 4 rondjes om het blok en hij fietste, alsof hij nog nooit anders gedaan had. In een half uurtje tijd.Maar dat is wel uitzondetlijk begrijp ik van veel mensen. En wij zijn dan ook apetrots!
quote:Op donderdag 12 mei 2011 18:37 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie je kind hebben leren fietsen op een fiets met zijwielen.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:43 schreef Vicky het volgende:
Mijn dochter was ruim 5 toen ze zonder zijwielen ging fietsen. Het boeide haar totaal niet. Op een gegeven moment vond ik het mooi geweest en heb ik de zijwielen eraf gehaald. Binnen een uur of 3 fietste ze zonder zijwieltjes.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef sjak het volgende:
De gemiddelde leeftijd waarop een kind kan fietsen zonder zijwielen is 5 jaar!
Je hebt dus nog alle tijd
quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:48 schreef Meimeltje het volgende:
Ik sluit me bij de rest aan, vooral niet dwingen dan leren ze het echt niet en duurt het alleen maar langer. De interesse komt meestal vanzelf wel, gewoon af en toe aanbieden om te oefenen. Andere leeftijdsgenootjes zien fietsen zonder zijwieltjes stimuleert vaak ook, dus wie weet is er meer interesse als hij op de basisschool zit.
Mijn zoontje was 3,5 toen hij het leerde, maar hij wilde zelf ook erg graag. Een buurmeisje van 4 jaar was ook aan het oefenen en zo hebben ze het samen geleerd.
Ik wil heel graag een skelter kopen, maar dan liever als hij wat groter is zodat ik een echt heel mooie kan kopen (Mammoet skelter).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |