Lekker verhaalquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Mijn poes is overleden, was ook overtijd. Zorg dat je in iedergeval een scherp (chirurgisch) mes en schone lakens bij de hand hebt zodat je in het geval het mis gaat de buik kan opensnijden en de kittens nog kan redden.
Je hebt dan nog wel een moederpoes nodig die melk kan geven, wij hebben een oproepje geplaatst en een poes gevonden die maar 2 kittens had en die kon de 3 door mij bevrijde kittens melk geven.
Ik zou over het opensnijden van de buik/baarmoeder zeker op youtube wat films bekijken voor het geval dat. Een dierenarts kan in het weekeinde ook niet snel komen.
En als de dierenarts een keizersnede gaat doen, dan kan het ook zijn dat de moederpoes geen melk gaat geven!
Oh wat erg allemaal. Hoop dat je wel kan slapen vanavond.
?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:07 schreef mariellemeisje het volgende:
Aub geen spookverhalen, want die heb ik al genoeg gelezen!
Ja, wat een geruststellingquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Mijn poes is overleden, was ook overtijd. Zorg dat je in iedergeval een scherp (chirurgisch) mes en schone lakens bij de hand hebt zodat je in het geval het mis gaat de buik kan opensnijden en de kittens nog kan redden.
Je hebt dan nog wel een moederpoes nodig die melk kan geven, wij hebben een oproepje geplaatst en een poes gevonden die maar 2 kittens had en die kon de 3 door mij bevrijde kittens melk geven.
Ik zou over het opensnijden van de buik/baarmoeder zeker op youtube wat films bekijken voor het geval dat. Een dierenarts kan in het weekeinde ook niet snel komen.
En als de dierenarts een keizersnede gaat doen, dan kan het ook zijn dat de moederpoes geen melk gaat geven!
Op hoeveel dagen zit ze dan ? Hoeveel dagen heeft ze bij de kater gezeten ? Kan ze ook later gedekt zijn ?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:07 schreef mariellemeisje het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen, mijn kat had statistisch gezien, dinsdag moeten bevallen, maar er gebeurd maar niks.
Heb de dierenarts al gesproken, mag het weekend afwachten (wachten, pff..), mits er met mama poes niets raars gebeurd.
De stress die ik nu heb is voor haar natuurlijk al helemaal niet goed. Vandaar dat ik ff jullie geruststelling nodig heb dmv soortgelijke verhalen/ervaringen.
Aub geen spookverhalen, want die heb ik al genoeg gelezen!
Het is haar 1e nestje
Zijn poezen werkelijk altijd zo op de dag nauwkeurig?quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Op hoeveel dagen zit ze dan ? Hoeveel dagen heeft ze bij de kater gezeten ? Kan ze ook later gedekt zijn ?
Wat een idioot ben jij zeg. Ga hulp zoeken man.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Er wordt vaak 63 dagen van gemaakt omdat mensen vaak zeggen dat de draagtijd 9 weken is, maar nog algemener wordt er volgens mij uitgegaan van 65 dagen. De meeste kattenfokkers houden dag 70 aan als uiterste dag voordat er overgegaan wordt tot een keizersnede. Dus TS, als het nu nog maar dag 65 is dan hoef je je nog niet zo druk te maken. Als je kater haar later nog gedekt kan hebben dan zou het zelfs nog later kunnen zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:30 schreef mariellemeisje het volgende:
De draagtijd van een poes is 63 dagen, gemiddeld bevallen ze tussen dag 59 en 65, maar omdat ze totaal nog geen actie laat zien..
De kater heb ik hier zelf, die is er in de bewuste nacht 6x op geweest (arme Ace) en daarna vrijwel zeker, niet meer..
Nee. Ik vroeg het omdat ik wilde weten of TS niet zelf wat vroeg kon zitten, bv door het 63 dagen verhaal, of doordat ze misschien niet precies wist wanneer de dekking was geweest.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zijn poezen werkelijk altijd zo op de dag nauwkeurig?
Ok dankjequote:Op donderdag 12 mei 2011 17:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Er wordt vaak 63 dagen van gemaakt omdat mensen vaak zeggen dat de draagtijd 9 weken is, maar nog algemener wordt er volgens mij uitgegaan van 65 dagen. De meeste kattenfokkers houden dag 70 aan als uiterste dag voordat er overgegaan wordt tot een keizersnede. Dus TS, als het nu nog maar dag 65 is dan hoef je je nog niet zo druk te maken. Als je kater haar later nog gedekt kan hebben dan zou het zelfs nog later kunnen zijn.
De slijmprop kun je nog wel eens missen omdat de poes die vaak zelf oplikt.
Dan bel je de dierenarts nogmaals om te overleggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef mariellemeisje het volgende:
Nogsteeds niks.. t is maar een tenger poesje, dalijk past het niet.. omdat de kittens te groot zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |