abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96704405
Ik maak me een beetje zorgen, mijn kat had statistisch gezien, dinsdag moeten bevallen, maar er gebeurd maar niks.
Heb de dierenarts al gesproken, mag het weekend afwachten (wachten, pff..), mits er met mama poes niets raars gebeurd.
De stress die ik nu heb is voor haar natuurlijk al helemaal niet goed. Vandaar dat ik ff jullie geruststelling nodig heb dmv soortgelijke verhalen/ervaringen.
Aub geen spookverhalen, want die heb ik al genoeg gelezen!

Het is haar 1e nestje

[ Bericht 9% gewijzigd door mariellemeisje op 12-05-2011 17:26:32 (foto bijgevoegd) ]
pi_96704637
Mijn poes is overleden, was ook overtijd. Zorg dat je in iedergeval een scherp (chirurgisch) mes en schone lakens bij de hand hebt zodat je in het geval het mis gaat de buik kan opensnijden en de kittens nog kan redden.

Je hebt dan nog wel een moederpoes nodig die melk kan geven, wij hebben een oproepje geplaatst en een poes gevonden die maar 2 kittens had en die kon de 3 door mij bevrijde kittens melk geven.

Ik zou over het opensnijden van de buik/baarmoeder zeker op youtube wat films bekijken voor het geval dat. Een dierenarts kan in het weekeinde ook niet snel komen.

En als de dierenarts een keizersnede gaat doen, dan kan het ook zijn dat de moederpoes geen melk gaat geven!

Oh wat erg allemaal. Hoop dat je wel kan slapen vanavond.
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:17:45 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_96704812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Mijn poes is overleden, was ook overtijd. Zorg dat je in iedergeval een scherp (chirurgisch) mes en schone lakens bij de hand hebt zodat je in het geval het mis gaat de buik kan opensnijden en de kittens nog kan redden.

Je hebt dan nog wel een moederpoes nodig die melk kan geven, wij hebben een oproepje geplaatst en een poes gevonden die maar 2 kittens had en die kon de 3 door mij bevrijde kittens melk geven.

Ik zou over het opensnijden van de buik/baarmoeder zeker op youtube wat films bekijken voor het geval dat. Een dierenarts kan in het weekeinde ook niet snel komen.

En als de dierenarts een keizersnede gaat doen, dan kan het ook zijn dat de moederpoes geen melk gaat geven!

Lekker verhaal :{

Wat snapte je precies niet aan...

quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:07 schreef mariellemeisje het volgende:
?

Zolang er met poes niets geks aan de hand lijkt, zou ik me vooral maar geen zorgen maken. Ze redt zich zeer waarschijnlijk prima en jouw gestress gaat zeker niet helpen :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_96704847
quote:

Ja, wat een geruststelling :')
pi_96704871
dude waar maak je je druk over ? :')
pi_96704925
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:07 schreef mariellemeisje het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen, mijn kat had statistisch gezien, dinsdag moeten bevallen, maar er gebeurd maar niks.
Heb de dierenarts al gesproken, mag het weekend afwachten (wachten, pff..), mits er met mama poes niets raars gebeurd.
De stress die ik nu heb is voor haar natuurlijk al helemaal niet goed. Vandaar dat ik ff jullie geruststelling nodig heb dmv soortgelijke verhalen/ervaringen.

Het is haar 1e nestje
Op hoeveel dagen zit ze dan ? Hoeveel dagen heeft ze bij de kater gezeten ? Kan ze ook later gedekt zijn ?
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:22:19 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_96704984
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Op hoeveel dagen zit ze dan ? Hoeveel dagen heeft ze bij de kater gezeten ? Kan ze ook later gedekt zijn ?
Zijn poezen werkelijk altijd zo op de dag nauwkeurig?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_96705000
quote:

Wat een idioot ben jij zeg. Ga hulp zoeken man.
pi_96705282
De draagtijd van een poes is 63 dagen, gemiddeld bevallen ze tussen dag 59 en 65, maar omdat ze totaal nog geen actie laat zien..

De kater heb ik hier zelf, die is er in de bewuste nacht 6x op geweest (arme Ace) en daarna vrijwel zeker, niet meer..
pi_96705320
Overigens ook mijn 1e keer van t meemaken van een bevalling!
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:33:23 #11
334705 ConnorMacLeod
There can be only one.
pi_96705397
Raak je bij een mens ook in paniek als het kindje een weekje later is? Dat bevallen gaat al millennia zoals het gaat met enkel moeder natuur om er zorg voor te dragen. Waarom zou jij je er dan zorgen over maken?
pi_96705444
Wat ik me ook nog af vraag en niet op internet kan vinden.. Hebben ze last van het breken van de vliezen en de zogenaamde slijmprop, kan je aan de poes zien dat dat staat te gebeuren?
pi_96705560
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:30 schreef mariellemeisje het volgende:
De draagtijd van een poes is 63 dagen, gemiddeld bevallen ze tussen dag 59 en 65, maar omdat ze totaal nog geen actie laat zien..

De kater heb ik hier zelf, die is er in de bewuste nacht 6x op geweest (arme Ace) en daarna vrijwel zeker, niet meer..
Er wordt vaak 63 dagen van gemaakt omdat mensen vaak zeggen dat de draagtijd 9 weken is, maar nog algemener wordt er volgens mij uitgegaan van 65 dagen. De meeste kattenfokkers houden dag 70 aan als uiterste dag voordat er overgegaan wordt tot een keizersnede. Dus TS, als het nu nog maar dag 65 is dan hoef je je nog niet zo druk te maken. Als je kater haar later nog gedekt kan hebben dan zou het zelfs nog later kunnen zijn.

De slijmprop kun je nog wel eens missen omdat de poes die vaak zelf oplikt.
pi_96705601
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zijn poezen werkelijk altijd zo op de dag nauwkeurig?
Nee. Ik vroeg het omdat ik wilde weten of TS niet zelf wat vroeg kon zitten, bv door het 63 dagen verhaal, of doordat ze misschien niet precies wist wanneer de dekking was geweest.
pi_96705679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Er wordt vaak 63 dagen van gemaakt omdat mensen vaak zeggen dat de draagtijd 9 weken is, maar nog algemener wordt er volgens mij uitgegaan van 65 dagen. De meeste kattenfokkers houden dag 70 aan als uiterste dag voordat er overgegaan wordt tot een keizersnede. Dus TS, als het nu nog maar dag 65 is dan hoef je je nog niet zo druk te maken. Als je kater haar later nog gedekt kan hebben dan zou het zelfs nog later kunnen zijn.

De slijmprop kun je nog wel eens missen omdat de poes die vaak zelf oplikt.
Ok dankje :) maar krijgt ze daarvoor of daarna weeen of iets wat i.d buurt komt?
pi_96705829
Maak je niet druk
Huh?
pi_96706003
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:45 schreef Donders het volgende:
Maak je niet druk
Kijk! Dit soort berichten heb ik nou wat aan :/
pi_96706205
Er komen eerst ontsluitingsweeën, daardoor komt de slijmprop naar buiten en dan krijgt ze persweeën. Hoe duidelijk dat allemaal is kan iemand anders hopelijk vertellen want ik heb zelf ook nog nooit een poezenbevalling live meegemaakt, zit alleen tot m'n oren in de theorie omdat ik al zes jaar een cattery wil starten (gaat nog jaren niet gebeuren, maar OK) en sinds twee jaar ook eventueel zwangere poezen in de opvang kan krijgen en me daarvoor aan het informeren ben.
pi_96706419
Ok :) Dan weet ik tenminste wat ik een beetje kan verwachten. Staat niet heel duidelijk op internet.
Leuk dat je daar mee bezig bent joh!

* Ace ligt nu overigens met de pootjes ingetrokken op het lekker koele laminaat te slapen en zie de kittens druk bewegen in dr buik O+

[ Bericht 11% gewijzigd door mariellemeisje op 12-05-2011 18:15:27 ]
pi_96706669
EDIT: post dan gewoon niet als dit het enige is dat je toe kunt voegen.

[ Bericht 80% gewijzigd door Greys op 17-05-2011 17:00:02 ]
pi_96729460
Als je het over statistieken hebt dan moet je de afwijking niet vergeten :P
Hier hebben ze het over een periode van gemiddeld 63-65 dagen met mogelijkheid tot 70 dagen.

ff geduld hebben nog dus :) (ookal is dat lastig :P )
pi_96738710
Nogsteeds niks.. t is maar een tenger poesje, dalijk past het niet.. omdat de kittens te groot zijn :{
pi_96740920
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:28 schreef mariellemeisje het volgende:
Nogsteeds niks.. t is maar een tenger poesje, dalijk past het niet.. omdat de kittens te groot zijn :{
Dan bel je de dierenarts nogmaals om te overleggen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96747074
Ik moet echt tot maandag wachten van de DA..
Ze ligt nu de hele dag te slapen, kittens trappelen als een malle in dr buik.
Dr buik is ook wat minder bol, teken dat ze aan het indalen zijn.
Zal niet lang meer duren.. spannend!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:05:13 #25
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_96785894
je ziet in ieder geval de kittens bewegen dat is een goed teken. Heb je een mand/doos wat dan ook klaar gezet waar ze in kan bevallen? Hou haar goed in de gaten, kruipt ze ergens onder/achter dan kan dat het teken zijn dat ze gaat bevalen, haal haar daar dan weg en leg haar in de doos/mand waar je haar het liefst hebt. Leg er een deken oid over zodat ze zich echt kan trekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')