en dat verergert dus je stress... gewoon niet aan denken, gaat vanzelf overquote:Aan de andere kant ben ik ook ontzettend bang dat het straks wel iets is, en dat artsen het maar afdoen met stress
Ik heb met haar besproken over paniekaanvallen die ik de laatste tijd heb gehad, dit kon ze goed thuisbrengen onder de noemer stress. Ook uitgelegd dat ik de hele dag eigenlijk puur met dat drukkende gevoel bezig ben (als ik niet ben afgeleid), ook dit was een bekend verhaal voor haar. Stiekem hoop ik dat het wel iets is, dan kan er iets aan gedaan worden. Als het niks is zit het puur in m'n hoofd en zal ik zelf de kracht moeten hebben om me er overheen te zetten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Swiffer het volgende:
En bespreek met je arts eens of je hyperventileert door stress/angst. (misselijkheid, duizeligheid, enz)
Kan zijn dat je oververmoeid bent door de stress, je blaas is een van de eerste dingen die hinder ondervind als je lichamelijk uitgeput bent.
Voor een psychiater is een wachtrij van 2-3 maanden, dus dat gaat op korte termijn niet lukken. Het enige wat ik nu doe is zoveel mogelijk afleiding zoeken, het liefst zoveel mogelijk weg van huis. Alhoewel dit niet kan, aangezien ik volgende week met m'n examens zit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:47 schreef Swiffer het volgende:
Dit kan ook met behulp van medicatie als dit te lang gaat duren.
Er zijn anti-angst medicijnen. Ga alleen niet akkoord met het voorschrijven van kalmeringspillen zoals oxazepam e.d., zijn verslavend.!!!
Het is een vicieuze cirkel, je stresst, je lichaam reageert daarop, en je stresst nog erger vanwege je lichamelijke reactie. Niet goed. Misschien doorverwijzen naar een psych of iemand met wie je kan babbelen?
Had gister inderdaad Valdispert pilletjes gehaald, nog niet ingenomen. Zal het vanavond even proberen. Waar ik altijd wel last van heb als ik gespannen ben is dat mijn buikspieren zich aanspannen, misschien dat dat nu ook het geval bij mijn blaas is en ik eigenlijk gewoon een soort spierpijn heb.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:12 schreef Swiffer het volgende:
Dat is het hoogstwaarschijnlijk wel, en het zit grotendeels in het onderbewustzijn denk ik.
(been there, done that, got te t-shirt, have seen the movie)
Probeer anders eens iets plantaardigs, zoals valeriaan? (Valdispert) Is ook rustgevend..
Bij mij 'kriebelt' het altijd in mn buik, zenuwen/spieren idd die gespannen zijn. Maar volgens mijn huisarts kwam het vake plassen echt van oververmoeide (bekkenbodem) spieren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:15 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Had gister inderdaad Valdispert pilletjes gehaald, nog niet ingenomen. Zal het vanavond even proberen. Waar ik altijd wel last van heb als ik gespannen ben is dat mijn buikspieren zich aanspannen, misschien dat dat nu ook het geval bij mijn blaas is en ik eigenlijk gewoon een soort spierpijn heb.
Huisarts ben ik al geweest, zij voelde er eigenlijk vrij weinig voor om nu allemaal niet fijne onderzoeken te laten doen, omdat ze toch vrijwel zeker wist dat er niks aan de hand was.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:34 schreef linpunt het volgende:
stress.
Ik had voor de examens ook ineens last van steken in mijn darmen, bleek het door stress te komen.
Je kan altijd wel even bellen naar het praktijk voor vragen.
Dat is misschien wat makkelijker dan hengelen op een forum waar iedereen denkt dat het wat anders is. Zometeen denk je dat je alles hebt wat er wordt genoemd
Bij mij wisselt het deze maand heel veel. Of ik heb veel moeite met plassen en moet het er echt uitpersen (misschien nog niet genoeg aandrang maar door de angst toch maar proberen te plassen?), of juist heel makkelijk en eigenlijk zoals gewoonlijk. Ik heb erg moeite met het aanvoelen wanneer ik nou eigenlijk moet, door die constante druk. Maar als ik bijvoorbeeld een liter water naar binnen werk voel ik dat juist weer heel goed.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:10 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Bij mij 'kriebelt' het altijd in mn buik, zenuwen/spieren idd die gespannen zijn. Maar volgens mijn huisarts kwam het vake plassen echt van oververmoeide (bekkenbodem) spieren.
dan heb je elk geval een soort van geruststellingquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:19 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Huisarts ben ik al geweest, zij voelde er eigenlijk vrij weinig voor om nu allemaal niet fijne onderzoeken te laten doen, omdat ze toch vrijwel zeker wist dat er niks aan de hand was.
[..]
Bij mij wisselt het deze maand heel veel. Of ik heb veel moeite met plassen en moet het er echt uitpersen (misschien nog niet genoeg aandrang maar door de angst toch maar proberen te plassen?), of juist heel makkelijk en eigenlijk zoals gewoonlijk. Ik heb erg moeite met het aanvoelen wanneer ik nou eigenlijk moet, door die constante druk. Maar als ik bijvoorbeeld een liter water naar binnen werk voel ik dat juist weer heel goed.
Ja dat klopt, maar de vragen blijven alsnog. Waarom voel ik het? Stel nou dat ze het mis hebben?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:20 schreef linpunt het volgende:
[..]
dan heb je elk geval een soort van geruststelling
Ik heb inderdaad ook een soort andere druk/aandrang, het lijkt wel of de druk nu hoger zit dan normaal waardoor ik het er uit moet persen (niet altijd, als ik zeker weet dat ik moet komt het er gewoon normaal en zoals gewoonlijk uit, maar door die druk weet ik niet wanneer ik nou wel of niet moet, omdat ik het constant voel). Ook ik had last van m'n darmen, de huisarts zei dat de druk op m'n blaas misschien komt doordat een (mogelijke) spastische darm tegen m'n blaas aandrukt. Nu heb ik geen last meer van m'n darmen, maar voel ik het alsnog.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:22 schreef Forever152 het volgende:
Herkenbaar. Heb zelf in een stressvolle periode ontzettend last gehad van m'n blaas. Het leek wel een blaasontsteking. Moest vrijwel iedere 10 minuten naar t toilet en had na afloop nog steeds een vreemde druk op m'n blaas. Het was echter niet de druk die je normaal gesproken voelde als je naar het toilet moet. Ik ben ook naar de huisarts geweest en heb diverse onderzoeken gehad: urinetest, röntgenfoto, echo van mn buik... maar er kwam niets uit. Uiteindelijk ben ik naar een alternatieve arts gegaan en heb ik homeopatische middelen gekregen om mijn blaas te ontspannen. Dit hielp en inmiddels heb ik er nu veel minder last van. In ieder geval kan ik weer normaal functioneren :-).
Dat van jou klinkt eerlijk gezegd als overspannen bekkenbodemspieren. Het feit dat je zegt dat je aangespannen buikspieren hebt zonder dat je iets doet, doet mij daar op wijzen. Er ontstaat daardoor een druk op je blaas. Ik ben natuurlijk geen dokter, dus ik kan het niet voor je bevestigen. Overigens kan dit door diverse oorzaken komen, waaronder (langdurige) stress. Het kan natuurlijk ook door je examens komen. Mijn dokter zei dat dan veel mensen heel vaak een druk op de blaas krijgen.
Als dit het niet blijkt te zijn kun je altijd even kijken naar waar je overgevoelig voor bent wat betreft eten. Ik heb nu een lijstje met wat niet verstandig is om te eten en ik merk daadwerkelijk dat ik meer last krijg van m'n blaas (en m'n darmen) als ik toch deze producten eet!!
Hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden, maar wellicht heb je iets aan deze informatie.
Succes he :-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |