Ik denk dat het veel waarschijnlijker is dat zo'n crisis relatief rustig verloopt. De overheid kan bijvoorbeeld afdwingen dat iedere rekeninghouder maar 50 euro per dag mag pinnen. De waarde van je banksaldo mag dan misschien onzeker zijn, maar de waarde van papiergeld herstelt zich dan weer, doordat schaarste wordt veroorzaakt. De Nederlandse Bank heeft trouwens ook noodgeld -dus een compleet nieuwe munteenheid- klaarliggen voor rampscenario's. In de 2de wereld oorlog is dat meen ik gebruikt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:38 schreef Leonidas82 het volgende:
Stel je dé dag voor. De dag dat het gehele wereldwijde financiele stelsel klapt, geld is niks meer waard, de pinautomaat is leeg, banken zijn gesloten, opstanden in de straten, supermarkten die worden geplunderd, in de rij staan voor een kom waterige soep en oud brood etc
Dat klopt, maar die problemen liggen meer op het gebied van: gezondheidszorg, toegang tot water en kwaliteit van het bestuur. De TS doelde volgens mij meer op het economische stelsel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:54 schreef Captain_Ghost het volgende:
zoals de situatie in Zimbabwe en of andere midden Afrikaanse landen is absoluut niet te doen.
Die lost je niet in 1,2,3 op.
Dat lijkt aardig op mijn voorraadkast op dit momentquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:48 schreef Mendeljev het volgende:
-50 kg rijst in een zak à 100 euro (bederft niet)
-200 blikjes sardientjes à 100 euro (gaat heel lang mee)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mensen slim zijn mijden ze de Randstad als de pest. Daar breekt als eerste de pleuris los. De meeste kansen maak je in de dunbevolkte gebieden van Nederland.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:30 schreef Mendeljev het volgende:
Ik denk dat brandstof toch een van de belangrijkere zaken is. Je hebt het immers nodig om op te koken, voor de verwarming en om water te steriliseren. Als je dan voldoende droog voedsel hebt kun je met wat blikvoer voldoende vooruit om je voedingsbehoeften aan te vullen (eiwit, vet, vitaminen, zout). Mensen in de Randstad kunnen dan ook nog eens een hengel de zee in werpen en iedere dag verse vis eten. Zal je zien dat het plattelandsvolk in grote getale naar de kust komt als de beukenootjes op zijn.
Die is niet lang houdbaar (ik neem aan dat je geen elektriciteit meer hebt voor een eventuele vrieskist). Daarom kun je beter eten uit blik hebben. En slapen gaat prima op de grond.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:20 schreef Asfyxia het volgende:
Een zacht bed en een lekkere vriendin lijkt mij het voornaamste dat je in zo'n geval nodig hebt om die 4 weken door te komen.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:25 schreef Sloggi het volgende:
Jij bent van plan je vriendin op te eten in die vier weken?
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die is niet lang houdbaar (ik neem aan dat je geen elektriciteit meer hebt voor een eventuele vrieskist). Daarom kun je beter eten uit blik hebben. En slapen gaat prima op de grond.
Nâh, ik heb mijn hele kelder volstaan met Aldi erwtensoep. Om de voorraad vers te houden eet ik wel 3 á 4 keer per week zo'n blik soep, maar als er een kernoorlog komt kan ik -op rantsoen weliswaar- tenminste 5 jaar overleven zodat de ergste nucleaire fall out al achter de rug isquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:38 schreef Leonidas82 het volgende:
Stel je dé dag voor. De dag dat het gehele wereldwijde financiele stelsel klapt, geld is niks meer waard, de pinautomaat is leeg, banken zijn gesloten, opstanden in de straten, supermarkten die worden geplunderd, in de rij staan voor een kom waterige soep en oud brood etc
Hoe overleef je, laten we zeggen, de 1e 4 weken een dergelijke crash en kun je jezelf voorbereiden?
Mijn eigen ideeen hierover:
voortijdig een volkstuin aanleggen
voorraadje gouden/zilveren/platinium munten inslaan
alvast een noodrantsoen (jerrycan water, blikvoer etc
Hoe zouden jullie je voorbereiden tegen een dergelijke economische ramp?
Precies. Dan krijg je alleen maar overal gezwellen op je lichaam en kun je met een beetje geluk nog 3 jaar buiten rondscharrelen tussen het radioactieve as, totdat je uiteindelijk bezwijkt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:32 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nâh, ik heb mijn hele kelder volstaan met Aldi erwtensoep. Om de voorraad vers te houden eet ik wel 3 á 4 keer per week zo'n blik soep, maar als er een kernoorlog komt kan ik -op rantsoen weliswaar- tenminste 5 jaar overleven zodat de ergste nucleaire fall out al achter de rug is
Bezwijkt, of evolueert. Want radioactieve straling is goed voor genmutaties. I'll be the future kind :-)quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Precies. Dan krijg je alleen maar overal gezwellen op je lichaam en kun je met een beetje geluk nog 3 jaar buiten rondscharrelen tussen het radioactieve as, totdat je uiteindelijk bezwijkt.
En al die loosers, die niet vooruit geplanned hebben, zijn dan al acht jaar eerder de sjaak!
Wel oppassen waar je je boot herbevoorraadt:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 03:43 schreef tjoptjop het volgende:
Een jaarvoorraad blikvoer, osmose pompje, hengel, veel rum, 100l diesel en ik stap op m'n boot en zeil naar de south pacific toe
En die jerrycan met water is ook zo opquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:42 schreef DutchErrorist het volgende:
Je moes tuintje wordt net zo hard geplunderd hoor.
Godsklere, er zitten meer spel- en grammatica fouten in deze tekst dan kogels in een AK-47.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 01:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je moet goed zoeken dan heb je echte vuurwapens te vinden. Kan in NL of buiten NL te vinden.
zo kan je M16 voor ongeveer 600 euro kopen. (zonder extra opties)
AK47 is vaak goedkoper, kan 200-300 minder.
sommige wapens kosten wel meer dan 1000 euro. Vooral goede sniper geweer waar ver kan schieten is dat vaak zo.
Maar als je met geweren willen spelen, ga naar de schietverenigingen en veel plezier daar.
ja, daar kan ik wel een recent voorbeeldje van noemen jaquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel oppassen waar je je boot herbevoorraadt:
[ afbeelding ]
Maar ff serieus, het is natuurlijk altijd verstandig 't een tijd zelfstandig uit te kunnen houden bij onvoorziene gebeurtenissen. Voor Nederland lijkt me een soort apocalyptische crash (noem uberhaupt eens een paar voorbeelden uit 't verleden?) veel minder waarschijnlijk dan een langdurige crisis waarin de koopkracht gestaag afbrokkelt (daar zijn erg veel voorbeelden van).
Waarschijnlijk kom je in zo'n langdurige crisis verder met samenwerking en gemeenschapszin dan met je opsluiten in een bunker met een geweer en voor 2 jaar erwtensoep.
Mocht je dit sarcastisch bedoelen, hier wat recente voorbeelden:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:03 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, daar kan ik wel een recent voorbeeldje van noemen ja
ik doelde op nu in nederlandquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mocht je dit sarcastisch bedoelen, hier wat recente voorbeelden:
• Rusland en Cuba na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie..
• Argentinië de afgelopen 12 jaar.. (zie bijv. de Argentijnse blogger/schrijver Ferfal)
Gevalletje stagflatie? Dat is geen jaren vol te houden toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:29 schreef SeLang het volgende:
Of hier in de UK.
Household incomes in UK 'may return to 2005 levels'
1. Check. Dus verzamelen op de boerderij van mijn ouders, met wat vrienden en familiequote:Op donderdag 12 mei 2011 08:58 schreef SeLang het volgende:
De belangrijkste dingen zijn hier al genoemd:
1. Organiseer je in een groep met mensen die je vertrouwt
2. Je moet wapens hebben
3. Je moet voedsel/ drinkwater hebben
De mythe van de apocalyps is idd een recept voor een stel vermakelijke films.. Mijn favorieten:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:21 schreef SeLang het volgende:
Ik ga vanavond Waterworld maar weer eens opzetten
BTW: mijn favoriete armageddon film is natuurlijk
Wat heb je nou aan goud?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:00 schreef raptorix het volgende:
Om Gerald Celente te quoten: 3 G's:
-Guns
-Gold
-Getaway plan.
Deze mijnheer is overigens niet de eerste beste pannekoek: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Celente
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |