abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:19:59 #1
344533 BorstKroller
Wat er is, laat dat zijn..!
pi_96602269
Hai,

Had ff een vraagje wat betreft breed woden/zijn.

Ik ben al een paar jaar bezig om wat breder te worden doormiddel van goede voeding/ trainen en rusten. Het heeft al behoorlijk gewerkt en ben al best wat breder dan ik 3 jaar geleden was.
Ik ben begonnen toen ik 24 was, en ben dus nu 27.

Maar wegens werk en privéomstandigheden ben ik niet meer in staat dit vol te houden.

Mijn vraag is nu dus: Als ik volledig stop met trainen en op mijn voeding te letten, ben ik dan over een tijdje weer bij af?
Dat zou ik nl doodzonde vinden, maar ik kan niet anders! :(
MVG
BorstKroller
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:23:21 #2
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_96602443
Je spieren gaan in ieder geval afbouwen tot wat je genetisch van jezelf hebt. Dus dan zal je ook minder breed worden, omdat je rug, schouder en borstspieren (die maken je breed toch? :P) zich ook zullen afbouwen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_96602475
Duh.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:27:53 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_96602671
Kun je niet wat onderhoudener gaan trainen dan? Dat kost i.i.g. minder tijd dan opbouwen.
Of af en toe een paarweken wel, en dan weer niet?

Zonder dergelijke stimulatie verdwijnt het wel ja.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:30:06 #5
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_96602775
En hoezo heb je geen tijd om even voor het slapen gaan 30x op te drukken? Dat scheelt al wat.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:31:08 #6
344533 BorstKroller
pi_96605823
Ja, ik kan thuis nog wel het één en ander bijhouden doormiddel van halters en/of opdrukken en dergelijke. Maar niet meer naar de sportschool dus...

Zo duh is het btw niet voor mij, want in mijn vriendenkring zijn de meningen hierover nogal verdeelt.
Vandaar de post hier. ;)
MVG
BorstKroller
pi_96606072
Minder trainen, minder sterk. Zo simpel is het. Je zult wel makkelijk je spieren kunnen behouden door af en toe wat te trainen. Maar hoe 'breed' ben je nu precies? Als je totaal afgetraind bent moet je wel rustig afbouwen imo
pi_96606127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:31 schreef BorstKroller het volgende:
Ja, ik kan thuis nog wel het één en ander bijhouden doormiddel van halters en/of opdrukken en dergelijke. Maar niet meer naar de sportschool dus...

Zo duh is het btw niet voor mij, want in mijn vriendenkring zijn de meningen hierover nogal verdeelt.
Vandaar de post hier. ;)
Wat beweren je vrienden dan?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:50:00 #9
344533 BorstKroller
pi_96606648
Er zijn er een paar die hetzelfde zeggen als wat hier gezegd wordt, maar er zijn ook enkelingen bij die beweren dat je lichaam na al die tijd het postuur als het ware overneemt, en dus niet veel zal afbouwen...

Ik snap zelf ook wel dat je spieren wat minder worden, maar tot hoever...?
MVG
BorstKroller
pi_96607439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:50 schreef BorstKroller het volgende:
Er zijn er een paar die hetzelfde zeggen als wat hier gezegd wordt, maar er zijn ook enkelingen bij die beweren dat je lichaam na al die tijd het postuur als het ware overneemt, en dus niet veel zal afbouwen...

Ik snap zelf ook wel dat je spieren wat minder worden, maar tot hoever...?
Dat zou inderdaad een uitkomst zijn, een tijdje trainen en vervolgens stoppen en dat je lichaam gewoon zo blijft, maar helaas.

Als je, zoals je schrijft, stopt met trainen en op je voeding letten (wat betekent dat laatste eigenlijk precies?), loopt alles terug naar je natuurlijke bouw. Als je van jezelf heel smal bent, word je dat dus ook weer, als je al wat breder bent van jezelf, zal het minder opvallen.

Het is wel zo dat spieren een soort geheugen hebben, en dat als je weer gaat trainen, het minder lang zal duren om weer op je oude niveau te komen, maar daar heb je nu dus niks aan.

Probeer gewoon regelmatig lichte onderhoudstrainingen te doen (wel total body!) en toch ook veel eiwitten binnen te krijgen voor het spierbehoud.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dauntl3ss op 10-05-2011 18:15:43 ]
pi_96609075
Ja.

Als jij te weinig eet val je af. Als jij boven je behoeftes eet, kom je aan. Zo simpel.
Wát je aankomt/afvalt bepaalt het soort voeding en training.

Maarja.. je hebt ook nog zoiets als op behoeftes eten. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, zeker niet wanneer je je een beetje verdiept in de voedingswaarden van veel producten (zo is veel 'slecht' eten best wel oke. en zijn sommige 'goede' dingen niet zo handig voor jouw doel).

Je houdt wel spiergeheugen. Om het terug op te bouwen doe je er minder lang over.
pi_96609873
Ik train al sinds ik 15 ben (nu 21) en ben weleens een half jaar gestopt tussendoor, om het daarna weer op te pakken is echt klote. Beter gewoon blijven sporten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')