Met letterlijk pijn in mijn hart heb ik besloten een nieuw onderkomen te zoeken voor mijn 2 katten, Nessie en Yeti. Dit betekent dat deze twee een package deal zijn, ik wil ze graag samen houden gezien het zussen zijn die al sinds hun geboorte samen zijn. Ze trekken echt naar elkaar toe

Ik zoek een baasje die gelegenheid heeft de katten buiten te laten. Dat betekent een tuin of een appartement met kattenluik en veilige omgeving.
Met veel plezier heb ik deze katten in huis genomen en ik geniet nog elke dag van ze, maar na 6 maand blijkt dat deze prachtbeesten niet geschikt zijn om in een appartement te wonen. Ze donderen regelmatig van het balkon met alle gevolgen van dien. Kom alsjeblieft niet met goedbedoelde tips (netten, horren en what not) om ze hier te kunnen houden. Ik heb vanalles geprobeerd maar het mocht niet baten

Laatst was Yeti kwijt na van het balkon gevallen te zijn: ik werd helemaal gek, Nessie ook trouwens

Nessie en Yeti zijn 2 schatten van monsters die gewoon lekker buiten willen kunnen chillen en een aai komen halen bij de baas als deze thuis is.
Naam huisdier: Nessie
Soort: kat
Ras: -
Leeftijd: 10 maand
Dierenpaspoort beschikbaar: Nee, wel vaccinatieboekje
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): November, vaccinatie
Datum laatste dierenartsbezoek: December
Reden laatste dierenartsbezoek: Ze had een wondje dat wat hulp nodig had goed te helen
Aard van het beestje: Nessie is een kletstante. Ze mauwt graag tegen je en is zeer aanhalig (en ook een beetje brutaal). Ze is ook erg nieuwsgierig en is graag buiten. Ook chillt ze graag bij je in de buurt en komt bij je op de bank zitten om met je te kletsen. Ze is haar zus Yeti gewend.
Omgang met kinderen: Kinderen geen probleem, ze vermijdt ze uit zichzelf als ze niet meer wil.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nee
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Via asiel
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Binnen is gewoon niet genoeg voor ze, en ze kunnen hier niet veilig naar buiten.
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): -
Foto van Nessie
Naam huisdier: Yeti
Soort: kat
Ras: -
Leeftijd: 10 maand
Dierenpaspoort beschikbaar: Nee, wel vaccinatieboekje
Gechipt: Ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: Ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): November, vaccinatie
Datum laatste dierenartsbezoek: April
Reden laatste dierenartsbezoek: Ze was weer eens van het balkon gelazerd, ze had een verstuikte poot en een wondje op haar bek, die zijn beide volledig genezen.
Aard van het beestje: Yeti is wat schuwer dan Nessie, maar als ze toenadering zoekt is het ook meteen raak. Ze kan heel hard spinnen, en regelmatig komt ze even een aai halen. Ze is graag buiten, maar komt ook gezellig bij je zitten. Ze is haar zus Yeti gewend.
Omgang met kinderen: Kinderen geen probleem, maar ze komt niet bij ze in de buurt en rent hard weg als jonge kinderen te enthousiast toenadering zoeken.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nee
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Via asiel
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Binnen is gewoon niet genoeg voor ze, en ze kunnen hier niet veilig naar buiten.
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): -
Foto van Yeti
![ifq1yw.jpg]()
Foto van de dames samen
![2mpz87k.jpg]()
Ik heb een overkapte kattenbak met klep incl nog 1,5 zak Grey's kattenbakvulling, 2 petcaddies, wat voer, 3 voerbakjes, een kleine krabpaal, een borstel en wat speeltjes die met ze mee gaan, kosteloos. Ook dragen de dames al een halsband met een kokertje waarin je een briefje kan doen met je gegevens.
De reden dat ik dit op FOK! plaats is simpel: zeker in dit subforum zitten echte kattenliefhebbers, ik lees graag hier mee. Daarom hoop ik via hier een superleuke baas te vinden

Geïnteresseerden kunnen me PMen, vragen kunnen hier natuurlijk.
[ Bericht 4% gewijzigd door Cat_Tank op 10-05-2011 14:41:07 ]