Na 4 jaar voor het laatst een vaste relatie gehad te hebben en verder alleen zo nu en dan een scharrel vraag ik me af hoe verliefd zijn ook alweer voelt. Hoe merk je nou dat je verliefd bent op iemand?
Ik heb onlangs op een feest van een vriend een zeer leuke meid ontmoet. Op het feest zelf heb ik niet veel met haar gesproken. Wel vond ik haar er erg leuk uitzien, mooi gezicht, leuk gekleed, mooi lang haar. Gewoon leuk. Daarna heb ik haar eigenlijk een poos niet gezien.
Vorige week op bevrijdingsdag besloten ik en een aantal vrienden om 's avonds naar de stad te gaan.
Ik ging met m'n broertje en een vriend die in de buurt was, de rest was al wat eerder gegaan. Daar aangekomen bleek dus dat diezelfde meid, zonder dat ik het wist, ook was meegekomen. Jeej!
Met z'n allen wat gedronken terwijl we naar de muziek luisterden. Gezellig en erg gelachen.
Nadat het festival voorbij was zijn we naar een grandcafe/restaurant gegaan om nog even wat te drinken. Daar ben ik gelijk een praatje met haar gaan maken. Veel met haar gelachen, op de foto, nog meer gelachen, nog een biertje, rose voor haar en veel in haar mooie ogen gekeken. Ik begon haar nog leuker te vinden dan eerst.
Aan het einde van de avond ging ze met een goede vriendin van haar richting huis. Ik heb het erg naar m'n zin gehad, zij ook vertelde ze me.
Na die leuke avond moet ik vaak aan haar denken. Vooral aan haar lach, haar grote ogen en haar lange haar. Ook bezoek ik zo nu en dan haar foto album op facebook, gewoon om maar even te kijken naar dat koppie. We reageren op elkaars berichten op facebook, maken grapjes en lachen veel. Ook merk ik, dat wanneer ik iets grappig schrijf (ik ben een gozer met enorm droge humor), en ze lacht erom dat ik me op zo'n moment even heel erg goed voel. Blij, gelukkig, weet ik het.
Nou is het niet mijn bedoeling om voortdurend door te gaan op smoelenboek. Hoe je het ook bekijkt, het blijft altijd een klein beetje onpersoonlijk.
Wat ik me nu dus afvraag... De situaties die ik hier omschreef, mijn gevoelens daarbij, is dat verliefdheid of gewoon vriendschappelijk. Ik heb meerdere gewone vriendinnen en heb dit nog nooit meegemaakt bij hen. Een vaste relatie heb ik, zoals eerder vermeld, al zo'n 4 jaar niet gehad, dus weet ik ook niet precies meer wat verliefdheid is en hoe het voelt.
Ik zou dus eigenlijk willen weten wat anderen hier van vinden. Ik weet het even niet en deze meid is te leuk, veel te leuk om het te verpesten of om zomaar te laten lopen. Of nog erger... Om in de friendzone te belanden.
I feel you in the wind, you guide me constantly.