0.5/1 = 50%quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:35 schreef PG18 het volgende:
Nog even snel een vraag..
1 A + 2 B --> 1 C
10 mol A
2 mol B
Er ontstaat 0,5 mol C
Wat is het rendement?
dat wilde ik ook net zeggenquote:
Ik heb Pulsar Chemie, ook geen feestjequote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Samenvattingen van je docent doorlezen. Wij hebben Chemie Overal, wat een faalboek is dat zeg.
Wij hebben curie, geen idee of dat echt goed is, want ik kijkquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Ik heb Pulsar Chemie, ook geen feestje
Maar waar komt die 1 dan vandaan?quote:
Pulsar is een ramp. Wij hebben druk 1 en er staan zo ongelooflijk veel fouten in het antwoordenboek.. Echt niet zuinig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:39 schreef Woerd26 het volgende:
[..]
Ik heb Pulsar Chemie, ook geen feestje
Theoretisch zou er 1 mol C ontstaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:40 schreef PG18 het volgende:
[..]
Maar waar komt die 1 dan vandaan?
Doordat de verhouding B : C = 2 : 1?
En dus 2 keer 0,5 maximaal reageert van B?
1 mol A reageert met 2 mol B, en daar zou volgens de molverhouding 1 mol C uit komen. Maar er komt geen 1 mol C uit, maar 0.5 mol.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:40 schreef PG18 het volgende:
[..]
Maar waar komt die 1 dan vandaan?
Doordat de verhouding B : C = 2 : 1?
En dus 2 keer 0,5 maximaal reageert van B?
Goeden uitleg, danku.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:54 schreef Trollface. het volgende:
[..]
1 mol A reageert met 2 mol B, en daar zou volgens de molverhouding 1 mol C uit komen. Maar er komt geen 1 mol C uit, maar 0.5 mol.
Je bedoelt dat de reactie naar links endotherm is? Dan verschuift de reactie ook naar links, en ontstaan er links meer stoffen. Rechts dus niet..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:54 schreef Woerd26 het volgende:
Bij tempverhoging verandert de K, verschuiving naar de endotherme kant.
Stel je voor dat links endotherm is. Klopt het dat er dus meer van de rechts komt en de reactie naar links verschuift?
Nee ok, maar ik bedoel: bij temp verhoging komt er meer product uit de endotherme reactie toch? Dan moet de verschuiving toch naar de andere kant zijn om daar weer meer stof te krijgen zodat de K weer zijn oude waarde heeft?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:56 schreef Tim0309 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de reactie naar links endotherm is? Dan verschuift de reactie ook naar links, en ontstaan er links meer stoffen. Rechts dus niet..
Jupquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Pino112 het volgende:
Waarom mag in de volgende vergelijking;
Ni(s) + 4 CO (g) <-> Ni(CO)4 (g)
De Ni (s) niet in de evenwichtsconstante? Omdat ie vast is?
Ja. 2010-1 vraag 3?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Hurray het volgende:
A + B -> C
<-
Links is 300 K, rechts is 500K.
Is rechts dan de exotherme kant?
naar rechts toe is energie toe gevoegd dus dit is endothermquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:19 schreef Hurray het volgende:
A + B -> C
<-
Links is 300 K, rechts is 500K.
Is rechts dan de exotherme kant?
Correct.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:20 schreef rense het volgende:
[..]
naar rechts toe is energie toe gevoegd dus dit is endotherm
dacht ik?
Kijk eerst of je te maken hebt met additiepolymerisatie of met condensatiepolymerisatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:15 schreef PG18 het volgende:
Hoe weet je welke twee monomeren er in een polymeer gebruikt zijn?
En daarbij moest je toch ook rekening houden met of ze om en om of willekeurig door elkaar heen zitten?
Jij gaat echt een 10 halen hequote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:24 schreef yosander het volgende:
[..]
Kijk eerst of je te maken hebt met additiepolymerisatie of met condensatiepolymerisatie.
Dan kijken waar de 'monomeren' worden herhaald.
Additiepolymerisatie: dubbele binding toevoegen om het aantal bindingen kloppend te maken
Condensatiepolymerisatie: kijk waar de esterbinding zit, daar splitsen en 'water toevoegen' om de bindingen weer kloppend te maken.
Hoop dat je 't snapt.
Dat nou ook weer nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |