Best kut ja, vergeleken met andere examens.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:02 schreef koekjestrommel1 het volgende:
net 2009-1 gemaakt, was die nou zo kut of ben ik gewoon slecht?
Oepsquote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:30 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Dat was 2009-2 :l, of tenminste dat postte je
Ik sta gemiddeld rond de 6,7; niet bijster hoog. Ik wil mezelf naar de lotingsklasse 7,0 - 7,5 tillen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:13 schreef strontboer het volgende:
Whaha vet, de eerste keer dat ik iemand van buiten mijn kenniskring tegenkom die ook TG gaat doen.
[..]
Wat staan jullie gemiddeld voor alles? En wonen jullie in de buurt van Enschede of moeten jullie op kamers?
Tegenwoordig is het gewoon Scheikunde. Dat lijkt volgens mij 't meest op Scheikunde 1,2.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:45 schreef yosander het volgende:
Trouwens, scheikunde-1,2 of scheikunde-1?
Ik sta een 7,2 gemiddeld. En dat gaat waarschijnlijk omlaag omdat ik nog nix geleerd heb voor mn examens (behalve 1 facultatieve lesdag).quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:13 schreef strontboer het volgende:
[..]
Whaha vet, de eerste keer dat ik iemand van buiten mijn kenniskring tegenkom die ook TG gaat doen.
[..]
Aaah ook nice. Als ik jou was zou ik niet voor bv. WTB kiezen (vooral met het oogpunt op de beschikbare banen). In de gezondheiszorg blijft altijd werk. Dus mocht je er echt niet uitkomen, dan zou ik de keuze daarop afwegen. Maar goed... 't blijft uiteraard jouw keuze![]()
Wat staan jullie gemiddeld voor alles? En wonen jullie in de buurt van Enschede of moeten jullie op kamers?
Hoef je niet te kennen voor CE. 'Energetische effecten' (subdomein E2) is afgevallen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:21 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Kan iemand mij verbrandingswarmten/vormingswarmten globaal uitleggen? Kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb geahd
Het is best de moeite waard om de sylabus eens door te kijken, er zijn best veel onderwerpen die niet in het CE komen. Zoals scheidingstechnieken (destillatie etc), indicatoren, rekenen met buffers etc. Het doorlezen van dat document bespaart je meer tijd dan het maken van onnodige vragen zou kostenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:26 schreef koekjestrommel1 het volgende:
yay, dan skip ik die vragen lekker, bedankt!
Buffers en indicatoren ook niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:28 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het is best de moeite waard om de sylabus eens door te kijken, er zijn best veel onderwerpen die niet in het CE komen. Zoals scheidingstechnieken (destillatie etc), indicatoren, rekenen met buffers etc. Het doorlezen van dat document bespaart je meer tijd dan het maken van onnodige vragen zou kosten.
Ik wil ook minimaal een 6,5 halen zodat ik een 7 blijven staan, maar heb liever een 8quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:42 schreef Respecttothemanwiththeice het volgende:
Ik had die van 2009-1 een 5. De laatste 9 vragen had ik nul punten:")
Ik wil een 6,5 halen zodat ik een 7 blijf staan, moet kunnen.
Buffer begrijpen wel, en vertellen wat er gebeurt als je zuur/base erbij gooit, maar niet dat je moet uitrekenen hoeveel je van 2 oplossingen bij elkaar moet gooien om een bepaalde pH te krijgen. Je moet wel de pH van een bufferoplossing kunnen berekenen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:30 schreef yosander het volgende:
[..]
Buffers en indicatoren ook niet?
Meen dat daarover ook vragen in het examen van 2009-2 zaten en dat was scheikunde-1 zelfs om precies te zijn.
Hmm. Ach ik zie 't wel, levert allemaal geen problemen op en zal 't voor m'n studie vast nog wel eens nodig hebbenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Buffer begrijpen wel, en vertellen wat er gebeurt als je zuur/base erbij gooit, maar niet dat je moet uitrekenen hoeveel je van 2 oplossingen bij elkaar moet gooien om een bepaalde pH te krijgen. Je moet wel de pH van een bufferoplossing kunnen berekenen.
Ja, maar ieder jaar zijn het andere onderwerpen die niet op het examen getoetst worden en 2009 is zelfs nog de oude tweede fase.
Hmm apart. Het staat namelijk niet vemeld in de syllabus. Daar staan enkel deze termen met buffers:quote:
Kijk eens onder het kopje 'Subdomein G4: Berekeningen'quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hmm apart. Het staat namelijk niet vemeld in de syllabus. Daar staan enkel deze termen met buffers:
167 aangeven wat men verstaat onder een sterk zuur en een zwak zuur, een sterke base en een zwakke base, een buffer en een amfolyt.
172 de werking van een bufferoplossing kwalitatief uitleggen
173 uitleggen wat gebeurt met de pH bij verdunning van een oplossing:
• sterke en zwakke zuren in oplossing;
• sterke en zwakke basen in oplossing;
• buffers.
174 uitleggen wat gebeurt met de pH bij het toevoegen van kleine hoeveelheden zuur of base aan een buffer.
175*met behulp van een tabel met zuur-base-constanten de pH berekenen uit de molariteit van oplossingen en omgekeerd:
• sterke zuren en eenwaardige zwakke zuren;
• sterke basen en eenwaardige zwakke basen;
• buffers.
Ik zie nergens staan dat je de pH moet kennen door oplossingen samen te voegen.
Uit welk kopje denk je dat 175 komt?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:38 schreef yosander het volgende:
[..]
Kijk eens onder het kopje 'Subdomein G4: Berekeningen'.
Sorry, overheen gelezenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Uit welk kopje denk je dat 175 komt?Dit is een onduidelijke, dus dan is het verstandig om het voor de zekerheid maar wél te leren
.
Inderdaad. Bij twijfel kan je het maar beter geleerd hebben, dat liever dan dingen niet leren die wel hadden gemoeten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:50 schreef yosander het volgende:
[..]
Sorry, overheen gelezen.
Maar het komt er dus gewoon op neer dat je je er maar wel beter op kan voorbereiden inderdaad.
Komt uit de toelichting 4.2 (pag 24), dat ze je dus geen molecuul meer geven en jij de naam moet verzinnen, alleen nog maar andersom. Scheelt weer gedoe met 'wat is ook alweer de langste keten en hoe maak ik de nummering kloppend en tellen di/tri ook voor de alfabetische volgorde'.quote:Deze eindtermen zijn nu zo geformuleerd dat een kandidaat bij een gegeven naam een structuurformule moet kunnen bedenken. Het omgekeerde, de naam van een stof vragen waarvan de structuurformule is gegeven, komt in eindexamens niet meer voor.
Echtquote:Op zaterdag 14 mei 2011 15:57 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Inderdaad. Bij twijfel kan je het maar beter geleerd hebben, dat liever dan dingen niet leren die wel hadden gemoeten.
Dit is trouwens wel een leuke voor jullie:
[..]
Komt uit de toelichting 4.2 (pag 24), dat ze je dus geen molecuul meer geven en jij de naam moet verzinnen, alleen nog maar andersom. Scheelt weer gedoe met 'wat is ook alweer de langste keten en hoe maak ik de nummering kloppend en tellen di/tri ook voor de alfabetische volgorde'.
http://www.examenblad.nl/(...)2011_20091002_v2.pdf
Nee ik nietquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:02 schreef yosander het volgende:
[..]
Echt! Vormt meestal geen probleem, maar dan zul je op het examen inderdaad zien dat je alles weer door elkaar haalt
.
En niet leuk voor jou dan? Of heb je geen examens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |