quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:02 schreef hak1981 het volgende:
Dus als ik het zo lees blijft er eigenlijk een hedera soort over?
Het voornaamste is dat mijn partner een hooikoorts patient is, en ik natuurlijk niet wil dat zij niet in de tuin kan zitten om de "plant" roet in het eten gooit...
Ik heb zelf zitten denken aan een passiebloem (passieflora). Is deze zelfhechtend?
We hebben net een nieuwe schutting laten zetten en zou het zonde vinden als de plant (klimop/gevelplant) zich gelijk vastzuigt aan de schutting.
Excuusquote:Vermijd pollen
Hoe kleuriger de bloem, hoe kleiner de kans op hooikoorts. De stuifmeelkorrels van kleurige bloemen komen namelijk nauwelijks in de lucht terecht. Het stuifmeel van bloemen wordt verspreid door insecten.
Bloemen trekken de aandacht van insecten door middel van felle kleuren. Insecten nemen het stuifmeel met zich mee. Hieraan kun je dus planten en bloemen herkennen die zich niet door de lucht bestuiven.
Passiebloem is per definitie niet groenblijvend. Daar komt bij dat de winters strenger lijken te worden en de beste vorstvaste passiebloemen krijgen het onder -6 moeilijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 18:02 schreef hak1981 het volgende:
Dus als ik het zo lees blijft er eigenlijk een hedera soort over?
Het voornaamste is dat mijn partner een hooikoorts patient is, en ik natuurlijk niet wil dat zij niet in de tuin kan zitten om de "plant" roet in het eten gooit...
Ik heb zelf zitten denken aan een passiebloem (passieflora). Is deze zelfhechtend?
We hebben net een nieuwe schutting laten zetten en zou het zonde vinden als de plant (klimop/gevelplant) zich gelijk vastzuigt aan de schutting.
Afhankelijk van hoe je het klaarmaakt.quote:
De bessen en bloemen wel. Het stomme is dat wij ook een soort Hedera (of in ieder geval klimop) hebben die geen bessen maakt. Onze hond eet regelmatig van het blad (de donderstraal) en kan daar goed tegen. Is wel een HEUL groot hondje, dat wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:09 schreef hak1981 het volgende:
Is een hedera giftig voor kind en dier? Want zo ja, dan komt deze er bij mij echt niet in.
Kan het niet over mijn hart verkrijgen als een kind of hond dood gaat door mijn plant.
Zeker, maar ook slecht winterhard. In een matige winter wel groenblijvend trouwens, maar niet echt goed dekkend. In de afgelopen twee winters echter ten dode opgeschreven.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:11 schreef Adelante het volgende:
Toscaanse Jasmijn is ook mooi om te planten
Dood gaat ie niet, komt wel weer op hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zeker, maar ook slecht winterhard. In een matige winter wel groenblijvend trouwens, maar niet echt goed dekkend. In de afgelopen twee winters echter ten dode opgeschreven.
Neey, ok. Maar hij wordt wel tot 0 gereduceerd en nooit groter dan hij was toen je hem kocht...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dood gaat ie niet, komt wel weer op hoor
Denk het wel. Maar dan moet je wel rekening houden met het feit dat kinderen en hondjes ze niet moeten eten. Ik kan verder niets bedenken met dezelfde eigenschappen qua groei dat niet giftig is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:29 schreef hak1981 het volgende:
Wat is heel veel zon, als we m plaatsen zou het van ongeveer 10 uur tot 17.00 uur zon krijgen. Ik denk dat dat genoeg zou zijn? Dus een Hedera Helix zou een goede oplossing zijn?
Je buren zijn toch geen pottekijkers? En zit je zo vaak in de tuin in de winter?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:21 schreef hak1981 het volgende:
Het is de bedoeling dat het gaas mooi dicht blijft in de winter. Nogmaals, niet potdicht, maar genoeg dicht om pottekijkers buiten te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |