Was dat dezelfde stof?quote:Op maandag 9 mei 2011 16:37 schreef -tape- het volgende:
Ik ga niet uit het boek leren denk ik, doe een paar examens van vorig jaar en de jaren daarvoor en vind het wel best.
Geen idee, volgens mij wel. Me lerares zei dat het goed was examens van de jaren daarvoor te leren.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Was dat dezelfde stof?
Ik heb tot nu toe nog nergens naar gekekenSta een 6,2 geloof ik
Nee maar wel een kutvakquote:Op maandag 9 mei 2011 16:41 schreef -tape- het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij wel. Me lerares zei dat het goed was examens van de jaren daarvoor te leren.Ik sta zelf ook een 6.nogwat, AK is niet zo lastig.
Mooiste vak wat er is!quote:
Wij gebruiken ook BuiteNLand en raden de leerlingen aan gewoon alles goed door te lezen, maar vooral oude examens e.d. te leren.quote:Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef Moira. het volgende:
Vrijdag 20 mei / 09:00-11:30
Wij gebruiken het boek BuiteNLand. Voor zover ik weet alle CE stukken leren (dus de eerste 10 paragrafen van alle hoofdstukken enzo), en de 'basic' dingen uit het 4 havo boek...
Anyone?
Het lijkt mij verstandig om te weten in welke tijd de creatieve stad zich heeft ontwikkeld (heden) en waarom dat zo is. Reurbanisatie tijdperk. (Creatieve) bedrijven willen zich graag in de binnensteden vestigen in mooie oude panden. 'Zooi over slimheid' kan ik niet zoveel mee..quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef Gafietsen het volgende:
Wij gebruiken De Geo.....
Wat ik graag zou willen weten over de stof: Moet je De Creatieve Stad ook weten?
Zegmaar al die zooi over slimheid enzo (echt veruit het saaiste van ak).
Of moet je gewoon Wijkpatroon, hoe huizen eruit zagen in bepaalde tijden etc weten?
Al die fysische dingen vind ik juist het makkelijkst/prettigst om te lerenquote:Op maandag 16 mei 2011 18:59 schreef NextTVH het volgende:
Wij hebben samengevat van onze school gekregen, denk dat ik daarmee ga leren, heb nooit zo'n problemen met aardrijkskunde gehad, alleen met platen tektoniek
Wat is dat dan?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:00 schreef emzor1994 het volgende:
Ik vind persoonlijk BuiteNLand heel fijn om uit te leren, maar mijn leraar zei dat het niet helemaal volledig was. Onder andere staat de centrale plaatsenleer van Christaller er niet in. ik ga dus nog wel even wat examens oefenen om te kijken of ik met alleen BuiteNLand een goed cijfer kan halen.
Ik heb de Geo gebruikt in de eerste van het vwo dus weet niks van het 5 havo boekquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef Gafietsen het volgende:
Wij gebruiken De Geo.....
Wat ik graag zou willen weten over de stof: Moet je De Creatieve Stad ook weten?
Zegmaar al die zooi over slimheid enzo (echt veruit het saaiste van ak).
Of moet je gewoon Wijkpatroon, hoe huizen eruit zagen in bepaalde tijden etc weten?
Het is dat ik bijna plaatsvervangende schaamte voel voor iemand die AK het mooiste vak van de wereld vindt en zich gelukkig voelt in het lesgeven ervan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Het lijkt mij verstandig om te weten in welke tijd de creatieve stad zich heeft ontwikkeld (heden) en waarom dat zo is. Reurbanisatie tijdperk. (Creatieve) bedrijven willen zich graag in de binnensteden vestigen in mooie oude panden. 'Zooi over slimheid' kan ik niet zoveel mee..
Bij 'wijkpatronen' en 'hoe huizen eruit zagen' is er gewoon slim om je te realiseren waarom er in welke perioden welke soorten woningen gebouwd zijn. Ook hier geldt weer dat dit aansluit bij het verhaal over urbanisatie, suburbanisatie en reurbanisatie.
Centrale plaatsenleer van Christaller is dat je bij het inplannen van een gebied er rekening mee houdt hoe ver de reikwijdten reiken van voorzieningen. En dan dus bedenkt hoever twee dezelfde voorzieningen uit elkaar moeten liggen en een zo efficient mogelijke spreiding te hebben.quote:
Ohh, maar dat staat er wel in! Alleen niet dat het van hem komtquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:57 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Centrale plaatsenleer van Christaller is dat je bij het inplannen van een gebied er rekening mee houdt hoe ver de reikwijdten reiken van voorzieningen. En dan dus bedenkt hoever twee dezelfde voorzieningen uit elkaar moeten liggen en een zo efficient mogelijke spreiding te hebben.
De noordoostpolder is op Christaller zijn theorie ingevuld, met Emmeloord als grootste 'centrale plaats', met de belangrijkste voorzieningen. Daaromheen op telkens dezelfde afstand an Emmeloord allemaal kleinere dorpjes met minder voorzieningen. Je kan er zo een honingraadstructuur op uittekenen, zó gepland is het..
Haha, ik heb dat ook nog steeds ja, ik haal die dingen telkens door elkaarquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:00 schreef electronique het volgende:
heeft iemand een duidelijke uitleg, hoe het zit met hoge- en lagedrukgebieden? evt in een filmpje of wat dan ook. ik snap er niks van :|
Verval = per kilometerquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Moira. het volgende:
Kluupkluup, kun je even uitleggen hoe je verval/verhang ook alweer moet berekenen?
En wat het verschil tussen beide is
Ik ben dat een beetje vergetenEn ik zie net dat het in het vorige examen wel is voorgekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |