abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 9 mei 2011 @ 16:36:39 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_96552008
Vrijdag 20 mei / 09:00-11:30

Wij gebruiken het boek BuiteNLand. Voor zover ik weet alle CE stukken leren (dus de eerste 10 paragrafen van alle hoofdstukken enzo), en de 'basic' dingen uit het 4 havo boek...

Anyone?
Fuck the EBU.
pi_96552069
Ik ga niet uit het boek leren denk ik, doe een paar examens van vorig jaar en de jaren daarvoor en vind het wel best.

:P
  PR en moderator maandag 9 mei 2011 @ 16:38:34 #3
288245 crew  Moira
pi_96552103
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:37 schreef -tape- het volgende:
Ik ga niet uit het boek leren denk ik, doe een paar examens van vorig jaar en de jaren daarvoor en vind het wel best.

:P
Was dat dezelfde stof?
Ik heb tot nu toe nog nergens naar gekeken :P Sta een 6,2 geloof ik :P
Fuck the EBU.
pi_96552255
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Was dat dezelfde stof?
Ik heb tot nu toe nog nergens naar gekeken :P Sta een 6,2 geloof ik :P
Geen idee, volgens mij wel. Me lerares zei dat het goed was examens van de jaren daarvoor te leren. :') Ik sta zelf ook een 6.nogwat, AK is niet zo lastig. :)
  PR en moderator maandag 9 mei 2011 @ 22:20:37 #5
288245 crew  Moira
pi_96573145
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:41 schreef -tape- het volgende:

[..]

Geen idee, volgens mij wel. Me lerares zei dat het goed was examens van de jaren daarvoor te leren. :') Ik sta zelf ook een 6.nogwat, AK is niet zo lastig. :)
Nee maar wel een kutvak :P
Fuck the EBU.
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:04:01 #6
344617 Schermetje
Ja ja Examenss.......
pi_96647857
Iemand een goede samenvatting :)
?????
pi_96893872
quote:
13s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

Nee maar wel een kutvak :P
Mooiste vak wat er is!
Dit is mijn eerste jaar als docent AK.
Ik hoop dat mijn 5 Havo-leerlingen het goed zullen doen! Als er vragen zijn over een onderwerp, dan hoor ik ze graag. :)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_96894008
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:36 schreef Moira. het volgende:
Vrijdag 20 mei / 09:00-11:30

Wij gebruiken het boek BuiteNLand. Voor zover ik weet alle CE stukken leren (dus de eerste 10 paragrafen van alle hoofdstukken enzo), en de 'basic' dingen uit het 4 havo boek...

Anyone?
Wij gebruiken ook BuiteNLand en raden de leerlingen aan gewoon alles goed door te lezen, maar vooral oude examens e.d. te leren.
pi_96897947
Wij hebben samengevat van onze school gekregen, denk dat ik daarmee ga leren, heb nooit zo'n problemen met aardrijkskunde gehad, alleen met platen tektoniek :)
pi_96902459
Ik vind persoonlijk BuiteNLand heel fijn om uit te leren, maar mijn leraar zei dat het niet helemaal volledig was. Onder andere staat de centrale plaatsenleer van Christaller er niet in. ik ga dus nog wel even wat examens oefenen om te kijken of ik met alleen BuiteNLand een goed cijfer kan halen.
pi_96916440
aargh, ik ben echt zenuwachtig voor aardrijkskunde, is absoluut niet mn beste vak. had een oefenexamen gemaakt, toen ik nog niet geleerd had, en daar had ik een 5 voor. heb een lijst met alle begrippen(pm je email adres maar als je m wil hebben) en heb de samengevat, die ik nog een paar keer flink door ga lezen en dan hoop ik een zesje te halen
pi_96962126
Wij gebruiken De Geo.....
Wat ik graag zou willen weten over de stof: Moet je De Creatieve Stad ook weten?
Zegmaar al die zooi over slimheid enzo (echt veruit het saaiste van ak).
Of moet je gewoon Wijkpatroon, hoe huizen eruit zagen in bepaalde tijden etc weten?
pi_96963255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef Gafietsen het volgende:
Wat ik graag zou willen weten over de stof: Moet je De Creatieve Stad ook weten?
Of moet je gewoon Wijkpatroon, hoe huizen eruit zagen in bepaalde tijden etc weten?
Het lijkt mij verstandig om te weten in welke tijd de creatieve stad zich heeft ontwikkeld (heden) en waarom dat zo is. Reurbanisatie tijdperk. (Creatieve) bedrijven willen zich graag in de binnensteden vestigen in mooie oude panden. 'Zooi over slimheid' kan ik niet zoveel mee..
Bij 'wijkpatronen' en 'hoe huizen eruit zagen' is er gewoon slim om je te realiseren waarom er in welke perioden welke soorten woningen gebouwd zijn. Ook hier geldt weer dat dit aansluit bij het verhaal over urbanisatie, suburbanisatie en reurbanisatie.
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 01:14:16 #14
288245 crew  Moira
pi_96974464
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 18:59 schreef NextTVH het volgende:
Wij hebben samengevat van onze school gekregen, denk dat ik daarmee ga leren, heb nooit zo'n problemen met aardrijkskunde gehad, alleen met platen tektoniek :)
Al die fysische dingen vind ik juist het makkelijkst/prettigst om te leren :')
Over vulkanisme en rivierlopen enzo.
Dat is gewoon begrippen en feiten kennen, niet al dat slap gelul over globalisering en cultuurverschillen enzo :r
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 01:14:47 #15
288245 crew  Moira
pi_96974466
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:00 schreef emzor1994 het volgende:
Ik vind persoonlijk BuiteNLand heel fijn om uit te leren, maar mijn leraar zei dat het niet helemaal volledig was. Onder andere staat de centrale plaatsenleer van Christaller er niet in. ik ga dus nog wel even wat examens oefenen om te kijken of ik met alleen BuiteNLand een goed cijfer kan halen.
Wat is dat dan? :'(
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 01:16:17 #16
288245 crew  Moira
pi_96974489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef Gafietsen het volgende:
Ik heb de Geo gebruikt in de eerste van het vwo dus weet niks van het 5 havo boek :')
Maar ik weet wel dat van de paar dingen die we van het 4 havo boek (buiteNLand) nog moeten weten, daar ook bewonerskenmerken en woningkenmerken tussen staan van het buurtprofiel.
Kan dus gevraagd worden.
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 01:18:03 #17
288245 crew  Moira
pi_96974509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:48 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Het lijkt mij verstandig om te weten in welke tijd de creatieve stad zich heeft ontwikkeld (heden) en waarom dat zo is. Reurbanisatie tijdperk. (Creatieve) bedrijven willen zich graag in de binnensteden vestigen in mooie oude panden. 'Zooi over slimheid' kan ik niet zoveel mee..
Bij 'wijkpatronen' en 'hoe huizen eruit zagen' is er gewoon slim om je te realiseren waarom er in welke perioden welke soorten woningen gebouwd zijn. Ook hier geldt weer dat dit aansluit bij het verhaal over urbanisatie, suburbanisatie en reurbanisatie.
Het is dat ik bijna plaatsvervangende schaamte voel voor iemand die AK het mooiste vak van de wereld vindt en zich gelukkig voelt in het lesgeven ervan. :@
Maar het komt verdomd goed uit om jou hier in dit topic te hebben *O*
Ik ga morgen hard aan AK werken, dus als ik iets niet begrijp weet ik waar ik ermee terecht kan :P
Fuck the EBU.
pi_96980899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 01:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat is dat dan? :'(
Centrale plaatsenleer van Christaller is dat je bij het inplannen van een gebied er rekening mee houdt hoe ver de reikwijdten reiken van voorzieningen. En dan dus bedenkt hoever twee dezelfde voorzieningen uit elkaar moeten liggen en een zo efficient mogelijke spreiding te hebben.
De noordoostpolder is op Christaller zijn theorie ingevuld, met Emmeloord als grootste 'centrale plaats', met de belangrijkste voorzieningen. Daaromheen op telkens dezelfde afstand an Emmeloord allemaal kleinere dorpjes met minder voorzieningen. Je kan er zo een honingraadstructuur op uittekenen, zó gepland is het..
pi_96980999
heeft iemand een duidelijke uitleg, hoe het zit met hoge- en lagedrukgebieden? evt in een filmpje of wat dan ook. ik snap er niks van :|
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 12:17:52 #20
288245 crew  Moira
pi_96984213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Centrale plaatsenleer van Christaller is dat je bij het inplannen van een gebied er rekening mee houdt hoe ver de reikwijdten reiken van voorzieningen. En dan dus bedenkt hoever twee dezelfde voorzieningen uit elkaar moeten liggen en een zo efficient mogelijke spreiding te hebben.
De noordoostpolder is op Christaller zijn theorie ingevuld, met Emmeloord als grootste 'centrale plaats', met de belangrijkste voorzieningen. Daaromheen op telkens dezelfde afstand an Emmeloord allemaal kleinere dorpjes met minder voorzieningen. Je kan er zo een honingraadstructuur op uittekenen, zó gepland is het..
Ohh, maar dat staat er wel in! Alleen niet dat het van hem komt :P
Die shit met reikwijdten enzo, staat in hetzelfde hoofdstuk van havo 4 (waar we kopietjes van hebben gekregen) waar ook dat gedoe met hoogwaardig en laagwaardige voorzieningen staat enzo.
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 12:18:46 #21
288245 crew  Moira
pi_96984247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:00 schreef electronique het volgende:
heeft iemand een duidelijke uitleg, hoe het zit met hoge- en lagedrukgebieden? evt in een filmpje of wat dan ook. ik snap er niks van :|
Haha, ik heb dat ook nog steeds ja, ik haal die dingen telkens door elkaar :')
Fuck the EBU.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:27:02 #22
344617 Schermetje
Ja ja Examenss.......
pi_96984799
jeeuj ik haal net een 5,6 voor een oefenexamen. vorige week haalde ik een 4,9 ofzo voor een ander proefexamen, dus het wordt al beter.
  PR en moderator woensdag 18 mei 2011 @ 12:35:54 #24
288245 crew  Moira
pi_96984887
Kluupkluup, kun je even uitleggen hoe je verval/verhang ook alweer moet berekenen?
En wat het verschil tussen beide is :')

Ik ben dat een beetje vergeten :') En ik zie net dat het in het vorige examen wel is voorgekomen.
Fuck the EBU.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:41:08 #25
344617 Schermetje
Ja ja Examenss.......
pi_96985096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Moira. het volgende:
Kluupkluup, kun je even uitleggen hoe je verval/verhang ook alweer moet berekenen?
En wat het verschil tussen beide is :')

Ik ben dat een beetje vergeten :') En ik zie net dat het in het vorige examen wel is voorgekomen.
Verval = per kilometer
Voorbeeld: De Loire is lang 1000 km en ontspringt op een hoogte van 1400 m. De berekening is als volgt: 1400 m : 1000 km = 140 cm

Verhang is het verschil in hoogte van het begin tot het einde van een rivier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')