abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 10:43:02 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96538011
Ik heb ooit gelezen dat zo'n 10 tot 20% van mensen altijd verliefd blijft op iemand. Tenminste, ze deden een onderzoek waar ze een hersenscan deden op mensen die meer dan 30 jaar getrouwd waren en het bleek dat iets meer dan 10% nog steeds dezelfde chemische stoffen in hun brein hadden waar ze die liefde gevoelens hadden. De anderen hadden dat niet meer en ook al zeiden ze dat ze gelukkig waren met hun relatie, toch waren ze niet meer verliefd. Meer beste vrienden of broer/zus relatie waar ze veel aan elkaar hadden.

Weet iemand toevallig meer over dit, of heeft iemand wat artikelen hierover?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 9 mei 2011 @ 10:44:19 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96538043
Interessant topic, ik vind 10-20% heel erg hoog dus ik ga ik met interesse volgen.
pi_96538145
Een man blijft een man, ook al ben je nog verliefd op je vrouwtje, zodra er een lekker mokkel voorbij loopt, dan denk je maar aan 1 ding!
pi_96538153
Ik heb juist wel eens ergens gelezen (net als in de OP geen bron helaas) dat het na 2 jaar toch echt bij iedereen wel over is met de verliefdheid.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:48:29 #5
343214 badisbad
free man's mind
pi_96538165
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:44 schreef Daniel1976 het volgende:
Interessant topic, ik vind 10-20% heel erg hoog dus ik ga ik met interesse volgen.
hoog zeg je? veel mensen die ik ken hebben nog steeds gevoelens voor hun ex of huidige vlam, ook al zijn ze al jaren (niet meer) bij elkaar. vergeet niet, na 30 getrouwd te zijn kan ik me best voorstellen dat je op een ander verliefd word maar bij je man/vrouw blijft omdat je al zolang samen bent en ook samen een leven hebt.
Why can't they aim for my impenetrable body armor like everybody else!?
pi_96538266
Eerste liefdes.

Wie heeft dat niet, ze blijven in je kop spoken.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:54:26 #7
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_96538302
Kan het ook niet zo zijn dat deze mensen steeds opnieuw verliefd worden (op iemand anders), dat maakt voor de hersenscan en chemische stoffen in het brein namelijk geen verschil.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  maandag 9 mei 2011 @ 10:57:22 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96538393
quote:
Bianca Acevedo, a postdoctoral researcher at the University of California, Santa Barbara, studies the neuroscience of relationships and began a search for long-married couples who were still madly in love. Through a phone survey, she collected data on 274 men and women in committed relationships, and used relationship scales to measure marital happiness and passionate love.

Dr. Acevedo expected to find only a small percentage of long-married couples still passionately in love. To her surprise, about 40 percent of them continued to register high on the romance scale. The remaining 60 percent weren’t necessarily unhappy. Many had high levels of relationship satisfaction and were still in love, just not so intensely.

In a separate study, 17 men and women who were passionately in love agreed to undergo scans to determine what lasting romantic love looks like in the brain. The subjects, who had been married an average of about 21 years, viewed a picture of their spouse. As a control, they also viewed photos of two friends.

Compared with the reaction when looking at others, seeing the spouse activated parts of the brain associated with romantic love, much as it did when couples who had just fallen in love took the same test. But in the older couples, researchers spotted something extra: parts of the brain associated with deep attachment were also activated, suggesting that contentment in marriage and passion in marriage aren’t mutually exclusive.

“They have the feelings of euphoria, but also the feelings of calm and security that we feel when we’re attached to somebody,” Dr. Acevedo said. “I think it’s wonderful news.”

So how do these older couples keep the fires burning? Beyond the brain scans, it was clear that these couples remained active in each other’s lives.

“They were still very much in love and engaged in the relationship,” Dr. Acevedo said. “That’s something that seems different from the Gores, who said they had grown apart.”
pi_96538417
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik heb juist wel eens ergens gelezen (net als in de OP geen bron helaas) dat het na 2 jaar toch echt bij iedereen wel over is met de verliefdheid.
Bijna 2 jaar met mijn meisje.
Ik word alleen maar meer verliefd op haar en zij op mij.

Waarom dat verschilt tussen de een en de ander zou ik ook niet kunnen verklaren.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:59:46 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_96538474
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

_O_ ^O^

Zoiets zocht ik dus. Waar kunnen we meer over lezen?

Hier is iets:

http://blog.match.com/2011/02/04/can-love-last/

http://www.medicalnewstoday.com/articles/213152.php

[ Bericht 9% gewijzigd door Keep_Walking op 09-05-2011 11:06:08 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 9 mei 2011 @ 11:12:45 #11
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_96538826
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:47 schreef drvc het volgende:
Een man blijft een man, ook al ben je nog verliefd op je vrouwtje, zodra er een lekker mokkel voorbij loopt, dan denk je maar aan 1 ding!
Jep. Ajax-Twente, 15 mei.
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 9 mei 2011 @ 11:17:01 #12
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96538950
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:53 schreef Nadia. het volgende:
Eerste liefdes.

Mijn eerste liefde zit nog steeds in mijn kop. Het is wel zo dat ik haar letterlijk en figuurlijk ledemaat voor ledemaat uit elkaar zal trekken als ik haar ooit nog tegen kom maar aan de andere kant denk ik toch nog wel eens aan haar en heb ik nog wel eens verlangens naar die tijd.
Domo Arigato!
pi_96539658
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:47 schreef drvc het volgende:
Dat is em juist, als je verliefd bent, dan zijn er geen mooiere vrouw dan die gene waar je verliefd op bent. :)
pi_96539719
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:39 schreef firebladex het volgende:
Dat is em juist, als je verliefd bent, dan zijn er geen mooiere vrouw dan die gene waar je verliefd op bent. :)
Niet mee eens 8-)
pi_96539737
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:17 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Mijn eerste liefde zit nog steeds in mijn kop. Het is wel zo dat ik haar letterlijk en figuurlijk ledemaat voor ledemaat uit elkaar zal trekken als ik haar ooit nog tegen kom maar aan de andere kant denk ik toch nog wel eens aan haar en heb ik nog wel eens verlangens naar die tijd.
Jeetje! Dan heeft ze het wel heel erg bont gemaakt.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:44:04 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_96539816
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:53 schreef Nadia. het volgende:
Eerste liefdes.

Erg lastig inderdaad. :Y
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:45:46 #17
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96539872
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:41 schreef Nadia. het volgende:

[..]

Jeetje! Dan heeft ze het wel heel erg bont gemaakt.
na 6 jaar relatie eindelijk gaan samenwonen. Waardoor je uit een leuk en goedkoop huis gaat, en na 3 maanden zegt ze dat ze het gevoel kwijt is en dat ze twijfelt. 3 dagen later is het uit, jou achterlatend in een duur huis. 2 maanden later kom je er achter dat ze al die tijd al vreemd ging, en 6 maanden later wilt ze je het huis uit schoppen (en eigenlijk dus gewoon de straat op) omdat ze heeft besloten dat ze wilt gaan samen wonen met hem en het huis op haar naam staat (bleek niet zo te zijn maar daar kwamen we later pas achter)
Domo Arigato!
pi_96540430
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:45 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

na 6 jaar relatie eindelijk gaan samenwonen. Waardoor je uit een leuk en goedkoop huis gaat, en na 3 maanden zegt ze dat ze het gevoel kwijt is en dat ze twijfelt. 3 dagen later is het uit, jou achterlatend in een duur huis. 2 maanden later kom je er achter dat ze al die tijd al vreemd ging, en 6 maanden later wilt ze je het huis uit schoppen (en eigenlijk dus gewoon de straat op) omdat ze heeft besloten dat ze wilt gaan samen wonen met hem en het huis op haar naam staat (bleek niet zo te zijn maar daar kwamen we later pas achter)
Wat rot voor je allemaal, maar toch nog goed dat het huisje op jouw naam stond.

Maar je hebt nou over vreemdgaan? Ik dacht namelijk altijd dat jij van het ''delen'' was? :D
  maandag 9 mei 2011 @ 12:05:47 #19
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96540637
Totale non-discussie waarvan de zogenaamde statistieken en onderzoeken helemaal geen conclusie kunnen geven. Het is alleen per persoon te benaderen en behandelen.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:06:09 #20
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96540651
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Bijna 2 jaar met mijn meisje.
Ik word alleen maar meer verliefd op haar en zij op mij.

Waarom dat verschilt tussen de een en de ander zou ik ook niet kunnen verklaren.
Omdat mensen verschillen.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:14:22 #21
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_96540936
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:59 schreef Nadia. het volgende:

[..]

Wat rot voor je allemaal, maar toch nog goed dat het huisje op jouw naam stond.

Maar je hebt nou over vreemdgaan? Ik dacht namelijk altijd dat jij van het ''delen'' was? :D
Inderdaad, delen is voor mij geen probleem. Sterker nog als het haar om de sex was gegaan had ik haar nog veel succes gewenst. Maar zodra er gevoelens bij komen kijken wordt het een ander verhaal. En ze heeft me voor hem verlaten en dat geeft wel aan dat dit even te ver ging...
Domo Arigato!
  maandag 9 mei 2011 @ 12:15:29 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96540969
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Totale non-discussie waarvan de zogenaamde statistieken en onderzoeken helemaal geen conclusie kunnen geven. Het is alleen per persoon te benaderen en behandelen.
Als het te meten is, kun je er onderzoek naar doen. Waarom zou verliefdheid niet te meten zijn in onderzoeken?
  maandag 9 mei 2011 @ 12:19:17 #23
342490 Herushingu
You knew it
pi_96541097
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb ooit gelezen dat zo'n 10 tot 20% van mensen altijd verliefd blijft op iemand. Tenminste, ze deden een onderzoek waar ze een hersenscan deden op mensen die meer dan 30 jaar getrouwd waren en het bleek dat iets meer dan 10% nog steeds dezelfde chemische stoffen in hun brein hadden waar ze die liefde gevoelens hadden. De anderen hadden dat niet meer en ook al zeiden ze dat ze gelukkig waren met hun relatie, toch waren ze niet meer verliefd. Meer beste vrienden of broer/zus relatie waar ze veel aan elkaar hadden.

Weet iemand toevallig meer over dit, of heeft iemand wat artikelen hierover?
Ik zou die conclusie niet trekken. Het is niet het ene extreme tegen het andere (nog helemaal wild verliefd en broer/zus 'we weten niet beter' relatie). Mijn ouders zijn ook niet meer verliefd op elkaar, maar als ze niet bij elkaar zijn verlangen ze naar elkaar en ze zijn gelukkig als ze samen zijn, en extra content als ze samen leuke dingen doen.
Zoals dat Engelse artikel hier eerder genoemd; langdurige relaties leveren vaak diepe gevoelens van gebondenheid en geborgenheid. Dat gaat wel wat dieper dan wat vlinders.
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
pi_96553157
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:14 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Inderdaad, delen is voor mij geen probleem. Sterker nog als het haar om de sex was gegaan had ik haar nog veel succes gewenst. Maar zodra er gevoelens bij komen kijken wordt het een ander verhaal. En ze heeft me voor hem verlaten en dat geeft wel aan dat dit even te ver ging...
Ik raak helemaal in de war door jou. :{
pi_96553213
10 tot 20%? Wauw, ik dacht dat bij iedereen die verliefdheid uiteindelijk wel weg gaat of over gaat in houden van.

Is het dan ook zo dat monogamie bij die 10 tot 20% vaker lukt? En dan bedoel ik huwelijken die stand houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')