abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96526087
Overgewicht, koolhydraten en insuline

Overgewicht vormt een sterk groeiend probleem. In Nederland is 40% van de bevolking te zwaar. Zelfs een kleine hoeveelheid extra vet in de buikholte vergroot de kans op ziektes en heeft een negatieve invloed op de totale levensverwachting. Veel mensen proberen hun overgewicht te verminderen door een dieet. De meeste diëten zijn gericht op calorie beperking. Omdat vet relatief veel calorieën bevat lijkt het logisch dit als eerste onze de voeding te schrappen. Het lijkt logisch maar het klopt niet….

Overgewicht door koolhydraten en niet door vet

Overgewicht, zo is het hardnekkig misverstand, wordt voornamelijk veroorzaakt door een overconsumptie van vet is veroorzaakt. Uitgangspunt bij dit denken is dat iedere calorie hetzelfde is. Dit is onjuist omdat de hormonale consequenties van calorieën uit koolhydraten wezenlijk anders zijn dan die uit vetten of eiwitten.

lees verder: http://www.circadian.nl/overgewicht/
pi_96526361
een man op mn werk van ergens in de 50 is bijna een halfjaar bezig met een koolhydraten-arm dieet en is bijna 30kilo kwijt :o
hij eet zich nogsteeds kapot, maar hij is gewoon anders gaan eten :)
pi_96526540
Te weinig goede vetten zorgen er juist voor dat je geen vet meer gaat verbranden.
pi_96527452
Ik plaats dit artikel omdat veruit de meeste mensen bij Lifestyle maar blijven beweren dat je minder vet moet eten om af te vallen. Onbegrijpelijk wat een onwetendheid.
pi_96527575

Leuk filmpje, titel zegt alles.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:58:16 #6
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_96528463
Goede, als je vetten eet moet je er alleen op letten dat je de gezonde vetten binnen krijgt (zoals in noten, olijfolie etc).
pi_96529095
Nog zo'n enorm misverstand: verzadigde vetten zouden slecht zijn.
Klopt ook niet, transvetten dat zijn de slechte vetten.
pi_96538293
Idd, slechte vetten heb je net zo goed nodig. Je hebt er alleen minder van nodig, en je krijgt die slechte vetten juist makkelijker binnen.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:02:46 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_96547637
Ik snap sowieso niet waarom mensen zich zo graag diëten laten aansmeren. 99% van die mensen zou al genoeg afvallen als ze niet meer zouden snacken, meer zouden bewegen en elke avond zelf het avondeten zouden koken, wat de meeste diëten sowieso al inhouden. Veel makkelijker, zonder dure shakes en verplichte bijeenkomsten, en je hoeft er bijna niets voor te laten.

Die 1% voor wie dat niet werkt heeft vaak toch al bijkomende aandoeningen, en kunnen dus rekenen op professionele hulp van bijvoorbeeld een diëtist.
pi_96550678
hear hear....
pi_97422262
Het allerbelangrijkste is minder calorie-inname.
pi_97422352
Hormonale consequenties? Wat een onzin. Gewoon minder eten dan je verbrandt. Doet het voor mij prima, en of ik dan calorieen uit vet of koolhydraten haal zal me aan mijn inmiddels als veel minder dikke reet roesten.
pi_97666233
Wat stuurt ons gewicht en maakt dat de gewichtsregulatie bij sommigen ontspoort?

Het antwoord: insuline. ,,Het overgewichtprobleem is in essentie een insulineprobleem,’’ zegt Dr George Cahill van Harvard, arts en expert op het gebied van insuline. ,,De bekendste functie van het hormoon insuline is bloedsuikerregulatie, maar het doet veel meer. Het is ook de grote dirigent van de vetopslag. Je kunt alleen vet opslaan als er veel van het hormoon insuline in je bloed circuleert. Insuline is een ‘pakhuishormoon’. Je hebt heel kleine beetjes insuline nodig, maar als je voortdurend meelproducten en suiker eet, of suiker drínkt in de vorm van frisdrank, pompt je alvleesklier voortdurend insuline in de bloedbaan. Dat is niet gezond. Een van de onvermijdelijke gevolgen is abnormale gewichtstoename. Al die insuline zet de sluisdeuren naar de vetcellen in één richting open. Het vet kan erin, maar er niet meer uit.’’

http://www.foodlog.nl/van(...)_suiker_en_afvallen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')