ik denk het wel maar schaam me wel een beetje.....quote:Op zondag 8 mei 2011 15:12 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Denk je dat je in staat bent om alleen twee kinderen groot te brengen?
dat is juist iets waar ik meezit, maar omdat ik weet dat het ook heel moeilijk kan zijn om zwanger te worden vind het zo lastig. stel ik laat dit weghalen en ooit wil ik met de juiste man een kindje en het lukt niet meer, wordt er ook niet jonger op, wordt dit jaar 32. Dus heb wel enigzins last van rammelende eierstokken.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:14 schreef TwyLight het volgende:
Je hebt al een kind van een vader die er niet meer voor het kind is. Wil je serieus NOG een kind van een andere man die er ook, weer niet voor het kind gaat zijn?
ha ha zegt hijquote:Op zondag 8 mei 2011 15:14 schreef TwyLight het volgende:
Je hebt al een kind van een vader die er niet meer voor het kind is. Wil je serieus NOG een kind van een andere man die er ook, weer niet voor het kind gaat zijn?
^^ Dat dus.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:14 schreef TwyLight het volgende:
Wil je serieus NOG een kind van een andere man die er ook, weer niet voor het kind gaat zijn?
Hoe oud is je zoon nu? Een baby heeft namelijk 24 uur per dag zorg nodig. Wie zorgt er dan voor je andere zoon?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:15 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
ik denk het wel maar schaam me wel een beetje.....
ik ken ook zulke mensen maar ken er ook een aantal die er niets onder te lijden hebben gehad, En zo'n gesprek zal ik met zóonlief die overigens tijdens een huwelijk geboren is ook hebben. Zijn avder wil ook geen kontakt omdat die meer van de mannen is geworden tijdens het huwelijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:18 schreef TimMer1981 het volgende:
Oftewel: je wilt hoe dan ook een tweede kind krijgen, ook al accepteert de vader het niet en wil hij er absoluut geen contact mee? Zou nogal egoïstisch zijn...
Ga het toekomstige gesprek met dat kind eens aan in gedachten: "Je vader is direct weggelopen en wil niets met ons te maken hebben, maar ik moest koste wat kost nog een tweede kind hebben, dus daarom heb jij geen vader."
Ik ken meerdere mensen die één ouder hebben moeten missen en ik kan je vertellen: ze zijn er qua geestelijke toestand niet van opgeknapt...
Dandy, ben jij het?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:10 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
ja ik kan ook geen keuze maken voor je......ik weet niet wat voor gevoel je bij de man hebt......of hij werkelijk knap is of leuk? dat weet ik ook niet.......
..ja dat is weg gaat? dat kan ook door ( onbewuste )angst komen.....
tevens is een man in het leven wel belangerijk voor de opvoeding van een kind maar dat kan je ook oplossen met familie en vrienden.......
wens je veel sterkte in het leven
en oja veel mensen in de wereld zijn het gevolg van ongelukjes ha ha en kan ook positief uitvallen....
Ik hoop dat je zelf ook doorhebt dat dit ontzettend egoïstisch is en totaal niet in het belang van je kind(eren).quote:Op zondag 8 mei 2011 15:16 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
dat is juist iets waar ik meezit, maar omdat ik weet dat het ook heel moeilijk kan zijn om zwanger te worden vind het zo lastig. stel ik laat dit weghalen en ooit wil ik met de juiste man een kindje en het lukt niet meer, wordt er ook niet jonger op, wordt dit jaar 32. Dus heb wel enigzins last van rammelende eierstokken.
mijn zoon is 2.5 jaar, en ik werk idd niet fulltime maar 30 uur en oma past op. dus wat leeftijd betreft is het niet zo'n probleem.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:20 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Hoe oud is je zoon nu? Een baby heeft namelijk 24 uur per dag zorg nodig. Wie zorgt er dan voor je andere zoon?
En werk je? Hoe ga je dat combineren straks?
Dat is een compleet ander gesprek. Neem aan dat die vader ook anders tegenover contact met zijn zoon staat. En buitenom dat: dat het de eerste deels is overkomen betekent niet automatisch dat je het de tweede dan ook maar moet aandoen. Lijkt me verstandiger om een leuke, geschikte vader voor je zoon te vinden en daar eventueel nog een kind mee te hebben.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:20 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
ik ken ook zulke mensen maar ken er ook een aantal die er niets onder te lijden hebben gehad, En zo'n gesprek zal ik met zóonlief die overigens tijdens een huwelijk geboren is ook hebben. Zijn avder wil ook geen kontakt omdat die meer van de mannen is geworden tijdens het huwelijk.
quote:Op zondag 8 mei 2011 15:21 schreef MaMaLief het volgende:
[..]
mijn zoon is 2.5 jaar, en ik werk idd niet fulltime maar 30 uur en oma past op. dus wat leeftijd betreft is het niet zo'n probleem.
Ja wellicht is het egoistisch. maar is kinderen krijgen in het algemeen niet iets is egoistisch?quote:Op zondag 8 mei 2011 15:21 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf ook doorhebt dat dit ontzettend egoïstisch is en totaal niet in het belang van je kind(eren).
Wat allemaal een vooronderstellingen. Je bent al helemaal voor dat ongeboren kind aan het denkenquote:Op zondag 8 mei 2011 15:18 schreef TimMer1981 het volgende:
Oftewel: je wilt hoe dan ook een tweede kind krijgen, ook al accepteert de vader het niet en wil hij er absoluut geen contact mee? Zou nogal egoïstisch zijn...
Ga het toekomstige gesprek met dat kind eens aan in gedachten: "Je vader is direct weggelopen en wil niets met ons te maken hebben, maar ik moest koste wat kost nog een tweede kind hebben, dus daarom heb jij geen vader."
Ik ken meerdere mensen die één ouder hebben moeten missen en ik kan je vertellen: ze zijn er qua geestelijke toestand niet van opgeknapt...
"Kijk naar wat je hebt, niet naar wat je wilt.", zei mijn opa altijd. Ik heb dat goed in mijn oren geknoopt en leef er een stuk gelukkiger en rustiger door.
Oh en voordat iemand roept dat er alternatieven zijn, die zullen niet de gewenste psychologische ontwikkeling kunnen bieden die de zorg van de originele pa en ma kan/moet bewerkstelligen.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:20 schreef RichardDawkins het volgende:
Simpel. Denk aan de rechten van het kind.
Op 1 staat de onvoorwaardelijke zorg van pa en ma voor het kind. Kan dit in de praktijk niet? Dan geen kind laten komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |