Op zondag 8 mei 2011 00:17 schreef TerugnaarNL het volgende:Wij zoeken op korte termijn een huis (huren/kopen) en omdat we in het buitenland zitten zijn we aangewezen op Funda en dat soort sites en Google Earth. Vervolgens benaderen we de makelaars.
Volgens de kranten zit de markt op slot, zakken de prijzen en staan huizen boven gemiddeld lang leeg. Dus je zou zeggen, de makelaars moeten echt hun best doen!
NEE DUS ! De meeste duren 2-3 dagen voor ze überhaupt op een e-mail reageren (soms nog langer). Dan heb je een huis dat 6+ maanden te koop staat en vraag je een paar extra foto's (want ze hebben er maar 6 of zo (waarvan 3 van de woonkamer of zo) en dan krijg je doodleuk te horen: "hebben we niet" !
En dat terwijl zo'n huis dan al 11 maanden te koop staat en het kantoor van de makelaar 600 meter van het pand is verwijderd! ! Ongelooflijk.
En als het dan zo lang te koop staat zou je zeggen, 'laten we er eens een plattegrond bij doen of zo'. Nee, doen we ook niet aan.
Ongelooflijk.
Maar wat ik me bovenal afvraag: kan het de eigenaar dan helemaal niks schelen dat z'n huis niet beter wordt vertegenwoordigd? Je zou toch zeggen, als je huis al 11 maanden te koop staat, dat je eens kritisch gaat kijken naar hoe het vertegenwoordigd wordt ('ghost shopping bijvoorbeeld') ??
Het allerbonts vond ik de opmerking van een makelaarster uit Soest: "meneer, u moet een aankoopmakelaar in de hand nemen: wij vertegenwoordigen alleen de belangen van de verkoper".
Alsof het verstrekken van aan een potentieele koper niet hoort bij het behartigen van de belangen van de verkoper !?!?!
Is dit normaal ?