abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 08:02:04 #26
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_96497059
Misschien geloven ze er zelf al niet meer in, dat ze nog wat verkopen. :+
Waardoor ze al helemaal niet gaan lopen voor je.
Rayen 2½ jaar!
pi_96497950
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb je met bellen beter resultaat? mijn ervaring is dat je op die manier in andere sectoren dan meestal meer voor elkaar krijgt dan met een emailtje.
Dat is mijn ervaring ook. Maar ik deel de klachten van TS wel. Een plattegrond is vaak al veel te veel gevraagd bijvoorbeeld. Terwijl een plattegrond heel veel zegt over een woning.
  zondag 8 mei 2011 @ 10:07:17 #28
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_96498020
Ik woon ook in het buitenland en moet zeggen dat de makelaars waar wij mee te amken hebben gehad, zich werkelijk hebben ingezet voor ons. Zowel bij de aankoop van onze huizen als de verkoop van één huis hebben ze allemaal zich een slag in de rondte gewerkt om een voor ons zo goed mogelijke prijs te bedingen. En ze werkten niet eens op provisiebasis.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 8 mei 2011 @ 15:15:13 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96506101
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:44 schreef TerugnaarNL het volgende:
@ wammes,

Omdat we buiten NL zitten beginnen
In het algemeen: dit is Nederland. Hier is de klant geen koning. Ook niet in crisistijd. Wat denk je wel?
The End Times are wild
pi_96507357
Mijn vader is makelaar, ik heb zelf ook een tijdje voor zijn bedrijf gewerkt, maar de mening dat makelaars zich niet inzetten is bij hem zeker niet van toepassing.
Natuurlijk kan dit bij andere makelaars wel zo zijn, aangezien inmiddels iedereen zich makelaar kan noemen, wat voor de kwaliteit niet echt goed is.

Vervelend dat het voor jou allemaal niet fijn loopt, ts.
Wasmachines leven langer met Calgon *ping*
pi_96534177
@ LXIV. Goed samengevat :-).

@ Merel, natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Ach ja, dit deel van het forum is toch ook therapeutisch bedoeld?

We gaan gewoon door. Het is in elk geval een kopersmarkt dus we hebben in elk geval keus en hoeven geen haast te hebben.

Bedankt allemaal voor de feedback.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:18:42 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96591881
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:17 schreef TerugnaarNL het volgende:
Het allerbonts vond ik de opmerking van een makelaarster uit Soest: "meneer, u moet een aankoopmakelaar in de hand nemen: wij vertegenwoordigen alleen de belangen van de verkoper onszelf".
Fixed.
Makelaars proberen alleen hun eigen hachie te redden. En zijn nog steeds gewend aan het met-nauwelijks-werk een paar procent van de verkoopprijs krijgen.
censuur :O
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:19:49 #33
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_96591937
fijn :')
'wat niet rekt, dat scheurt'
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:21:09 #34
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_96592010
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:17 schreef TerugnaarNL het volgende:
Wij zoeken op korte termijn een huis (huren/kopen) en omdat we in het buitenland zitten zijn we aangewezen op Funda en dat soort sites en Google Earth. Vervolgens benaderen we de makelaars.

Volgens de kranten zit de markt op slot, zakken de prijzen en staan huizen boven gemiddeld lang leeg. Dus je zou zeggen, de makelaars moeten echt hun best doen!

NEE DUS ! De meeste duren 2-3 dagen voor ze überhaupt op een e-mail reageren (soms nog langer). Dan heb je een huis dat 6+ maanden te koop staat en vraag je een paar extra foto's (want ze hebben er maar 6 of zo (waarvan 3 van de woonkamer of zo) en dan krijg je doodleuk te horen: "hebben we niet" !

En dat terwijl zo'n huis dan al 11 maanden te koop staat en het kantoor van de makelaar 600 meter van het pand is verwijderd! ! Ongelooflijk.

En als het dan zo lang te koop staat zou je zeggen, 'laten we er eens een plattegrond bij doen of zo'. Nee, doen we ook niet aan.

Ongelooflijk.

Maar wat ik me bovenal afvraag: kan het de eigenaar dan helemaal niks schelen dat z'n huis niet beter wordt vertegenwoordigd? Je zou toch zeggen, als je huis al 11 maanden te koop staat, dat je eens kritisch gaat kijken naar hoe het vertegenwoordigd wordt ('ghost shopping bijvoorbeeld') ??

Het allerbonts vond ik de opmerking van een makelaarster uit Soest: "meneer, u moet een aankoopmakelaar in de hand nemen: wij vertegenwoordigen alleen de belangen van de verkoper".

Alsof het verstrekken van aan een potentieele koper niet hoort bij het behartigen van de belangen van de verkoper !?!?!

Is dit normaal ?
Tjah... Mensen stappen ook niet 1-2-3 over. Krijg je toch een "boete" aan je broek.
Maar voor makelaars zal het wel wennen zijn, dat ze ineens iets moeten doen voor hun centen.
pi_96593081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:21 schreef Keltie het volgende:

[..]

Tjah... Mensen stappen ook niet 1-2-3 over. Krijg je toch een "boete" aan je broek.
Maar voor makelaars zal het wel wennen zijn, dat ze ineens iets moeten doen voor hun centen.
En dat de komende jaren een marmeren vloer in hun makelaarstkantoortjes budgettechnisch niet meer kan :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')