Hoi,
Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met het proberen aan te sluiten van een bestaand stopcontact in de tuin wat vroeger altijd werkte. We hebben in de tuin dat stopcontact en (minstens) 3 punten waar eerst tuinlampen stonden. In de schuur zou voor alles de aansluiting zitten.
De aansluiting in de schuur bestaat uit 2 draden met ieder een nul, fase en schakeldraad die de grond in gaan. De stroomtoevoer voor dat hele doosje was losgekoppeld omdat de tuinlampen kapot en verwijderd waren, dus ik dacht dat ik door dat aan te sluiten wel weer stroom op het stopcontact kreeg. Niet dus.
Wel kreeg ik stroom op 2 van de meest dichtbij de schuur gelegen lamppunten (voor iedere kabel uit de schuur 1 lamp), maar de derde, die (na opgraven van de kabels) zeer waarschijnlijk verbonden is met het stopcontact, kreeg ook geen stroom. Die zou wel aan dezelfde schakelaar gezeten moeten hebben, dus er moet een kabel lopen die afgesloten of kapot is van 1 van de 2 werkende lamppunten naar die lamp, en dus ook naar het stopcontact.
Het probleem is dat ik alles rond die lamp die het niet doet en het stopcontact heb weggegraven (tot aan de stoep of planten waar ik niet verder kan) en er liggen geen kabels meer die ik niet al gevonden had, dus dat is in zijn geheel in feite een stroomloos eiland. Wat ook vreemd is is dat van beide werkende lampen nog een andere kabel weer de grond in gaat, die dan eventueel richting die derde lamp/stopcontact zou kunnen gaan. Maar die uiteindes kan ik nergens vinden.
Wat nu? Ik heb geen inspiratie meer.
Bla bla bla bla bla.